Προς το περιεχόμενο

Gaming Monitors News/Comparison


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 ώρες πριν, prefuse είπε

Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ότι τα gaming monitors είναι κατώτερα σε HDR performance από τις ναυαρχίδες OLED/qdoled/mini led

Το πρόβλημα είναι σε αυτά που αναφέρεις και τα θεωρείς μειονεκτήματα. Ενώ ουσιαστικά για κάτι πολύπλοκο όπως το HDR, λόγο της απλής αλυσίδας πετυχαίνουν καλύτερα αποτέλεσματα.

Με λίγα λόγια και να ξεπεράσεις τον πρώτο σκόπελο που είναι τα gaming monitor και να συνδέσεις PC με OLED, έχεις να ξεπεράσεις ακόμα ένα πολύ πιο πολύπλοκο σκόπελο, που είναι το λειτουργικό windows, το windows color management, η κάρτα γραφικών, το color management της κάρτας γραφικών και οι drivers. Και με δεδομένο ότι από την μεριά την devs έγιναν όλα σωστά. Good luck with that!

Σε όλα τα παραπάνω βάλε και ότι με οποιοδήποτε update, είτε των windows, είτε από κάποιο app, μπορεί να χαλάσει την ισορροπία και να δημιουργήσει πρόβληματα. Υπέροχα windows/drivers! 😛 

Το θέμα δεν είναι να υποστηρίζει και να κάνει το box, οποίο και να είναι αυτό, αλλά να το κάνει σωστά και να έχει επαναληψιμότητα. Ώστε κάθε φορά να υπάρχει συνοχή στο αποτέλεσμα. Και εδώ, καλή τύχη με PC gaming.

Αυτό το ξέρετε πολύ καλύτερα από μένα αφού τα πρώτα μόνιτορ που πήρατε, έλεγαν ότι υποστηρίζουν HDR, τόσο γρήγορα ξεχνάτε;

Τέλος γνωρίζεις αν το tone mapping το κάνει η tv σου και όχι η game engine ή τα windows ή οτιδήποτε άλλο; Γνωρίζεις πως να το τσεκαρεις; Και αν ναι, από πού στο σήμα σου, ξεκιναει το πρόβλημα;

Γιατί το Dolby vision στις streaming υπηρεσίες έχει διαφορετικό πρότυπο από ότι στα UHD blu-ray disc? γιατί η διαφορά στην ποιότητα, μεταξύ streaming Dolby vision vs UHD blu-ray disc με υποστήριξη Dolby vision είναι τόσο μεγάλη σε συγκεκριμένες σκηνές;

Υποστηρίζουν τα windows και τα 2 πρότυπα Dolby vision που απαιτείται για καλύτερο tone mapping και από τα windows και από την game engine και από την κάρτα γραφικών ή δεν χρειάζεται?

Έχετε ρυθμίσει madvr με MPC HC και έχετε φτιάξει διαφορετικά προφίλ για κάθε ανάλυση και colorspace ξεχωριστα, ώστε να παίζει σωστά HDR σε ταινίες? Γιατί και αυτό είναι μέρος της εμπειρίας HDR.

Έχετε όργανα να μετρήσετε και ειδικά pattern για να δείτε και να κατανοήσετε τι κάνουν όλες αυτές οι ρυθμίσεις που τυχαία βάζετε από ένα σάιτ ή από ένα ποστ στο reddit, στα games, στα windows, στην οθόνη και στην κάρτα γραφικών; 

Αν τα γνωρίζατε, θα μιλούσαμε για πραγματική υπέροχη των PC vs consoles και όχι μόνο δεν θα διαφωνούσα μαζι σας αλλά θα σας διάβαζα με κάθε προσοχή για να μάθω ότι δεν γνωρίζω, που είναι πολλά..

Άλλο από ότι βλέπω κάνεις δεν έχει κάνει ούτε ένα απλό calibration στο monitor του, πόσο μάλλον signal chain checking και troubleshooting.

Μήπως όμως στην τελική και οι PC gamer's ψάχνουν την εύκολη λύση, το plug n play, έτοιμα settings από rtings, ένα γιατροσόφι στο reddit, που θα δώσει λίγο καλύτερο αποτέλεσμα;

Άρα γιατί να μην πας κατευθείαν στην λιγότερο προβληματική λύση για HDR gaming που είναι το PS5 ή ότι άλλη κονσολα αγαπάτε;

Οκ είναι μονόδρομος αν δεν υπάρχουν τα παιχνίδια που θέλετε.

Οποίος δεν βαριέται διαβάζει, μια χαρά τα εξηγεί, πέρα από τις βλακείες μάρκετινγκ που έχει γίνει training και αναφέρει περί revolution HDR και άλλα τέτοια όμορφα που γράφονται από τα τμήματα μάρκετινγκ που έχουν μηδενικές γνώσεις περί του θέματος αλλά αναζητούν τρόπους και κείμενα που θα κάνουν θελκτικό ένα προϊόν στην μάζα. Μέχρι και 55-65" 8k τηλεοράσεις έβγαλαν..

  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

The High-Stakes World of HDR Gaming: PS5 on OLED vs. PC on Gaming Monitor
High Dynamic Range (HDR) has revolutionized gaming visuals, promising breathtaking contrast, vibrant colors, and detail in both the brightest highlights and the deepest shadows. However, achieving a consistently stunning HDR experience can be a complex endeavor, with distinct challenges and differences between gaming on a PlayStation 5 connected to a cutting-edge OLED TV and a PC boasting a powerful GPU and a top-tier gaming monitor.
As an HDR pipeline gaming expert, the core difference lies in the ecosystem control and standardization. The PS5, as a closed console system, offers a more controlled and often more streamlined HDR experience when paired with a compatible OLED TV. In contrast, the PC environment, with its vast array of hardware configurations and software variables, presents a more flexible but potentially more complex and less consistently reliable HDR landscape.
Here's a breakdown of the difficulties and differences:
PlayStation 5 on OLED TV:
 * The Pipeline: The PS5's HDR pipeline is relatively straightforward. The console outputs an HDR signal (primarily HDR10, with Dolby Vision support for media apps but generally not for games) directly to the connected HDMI 2.1-enabled OLED TV. The TV, designed with HDR in mind and often supporting HGiG (HDR Gaming Interest Group) for more accurate tone mapping, is expected to interpret and display this signal correctly.
 * Advantages:
   * Ease of Use: Setup is generally plug-and-play. The PS5 has a built-in HDR calibration tool that guides users through adjusting brightness levels, making initial setup relatively simple.
   * Consistency (within supported games): For games specifically developed with good HDR implementations for the PS5, the experience on a capable OLED is often consistent and impressive due to the standardized output and the TV's processing.
   * OLED Strengths: The inherent nature of OLED panels – with per-pixel illumination leading to infinite contrast and true blacks – is ideally suited for HDR content, making highlights pop and shadows retain detail without blooming.
 * Difficulties:
   * Limited Format Support: While OLED TVs often support Dolby Vision, the PS5 primarily outputs HDR10 for games, potentially missing out on the dynamic metadata benefits of Dolby Vision in titles that support it on other platforms.
   * Game-Specific Implementation: The quality of HDR can still vary significantly between games depending on the developer's implementation. A poor in-game HDR implementation can result in a suboptimal image even on a great OLED.
   * Calibration Nuances: While the PS5 calibration tool is helpful, achieving perfect calibration can still require some trial and error and understanding of your specific TV's capabilities and settings (like HGiG).
   * Forced HDR: The PS5 has an "Always On" HDR setting that forces HDR output even for SDR content, which can lead to an unnatural or oversaturated look for games not designed for HDR.
PC on Gaming Monitor:
 * The Pipeline: The PC HDR pipeline involves more layers. The game renders the scene, the GPU processes the HDR information, the operating system (Windows) handles the HDR signal, and finally, the signal is sent to the gaming monitor via DisplayPort or HDMI. Each of these stages can introduce variables.
 * Advantages:
   * Flexibility and Control: PC offers more granular control over HDR settings through both the operating system and individual game menus.
   * Wider HDR Standard Support: High-end gaming monitors and PC GPUs can support a broader range of HDR standards, including DisplayHDR certifications (which provide a tiered performance standard) and sometimes Dolby Vision (though gaming support is still less common than HDR10).
   * Potential for Higher Peak Brightness (on some monitors): While OLED excels at contrast, some high-end LCD gaming monitors with advanced local dimming can achieve higher peak brightness levels, which can be impactful for certain HDR scenes.
   * Auto HDR: Windows' Auto HDR feature can attempt to apply HDR to SDR games, with varying degrees of success.
 * Difficulties:
   * Inconsistent Implementation: This is the biggest challenge. HDR implementation varies wildly between PC games. Some have excellent native HDR, others have poor or broken implementations, and many older titles have no HDR support at all.
   * Windows HDR Issues: The Windows HDR implementation has historically been problematic, sometimes leading to washed-out colors, incorrect brightness levels, or conflicts with SDR content on the desktop. While improved in Windows 11, it can still be finicky.
   * Monitor Variances: Gaming monitors, even those with HDR certification, can have significant differences in their actual HDR performance, including peak brightness, local dimming effectiveness, and color gamut coverage. A VESA DisplayHDR certification provides a baseline, but higher tiers are necessary for a truly impactful HDR experience.
   * Calibration Complexity: Calibrating HDR on a PC can be more complex than on a PS5, often requiring the Windows HDR Calibration tool and further adjustments within game settings.
   * Driver Dependencies: GPU drivers can sometimes introduce HDR-related issues that need to be addressed through updates.
Which provides the best HDR experience and is more reliable?
Based on the current landscape, for the most consistently reliable and often breathtaking HDR gaming experience with minimal fuss, the PS5 connected to a high-end OLED TV generally has the edge.
Here's why:
 * Controlled Ecosystem: Sony's control over the PS5 hardware and software, combined with the strong partnership with TV manufacturers for features like HGiG, leads to a more predictable and generally well-tuned HDR output for supported games.
 * OLED's Natural Advantage: OLED technology is inherently better suited for HDR due to its perfect black levels and infinite contrast, which are fundamental to the HDR experience. While high-end LCD monitors can achieve high peak brightness, they still struggle to match the per-pixel contrast of OLED without some level of blooming or haloing.
 * Simplified User Experience: The PS5's simpler setup and calibration process make it easier for the average user to get a good HDR picture.
However, the PC platform has the potential for the absolute best HDR experience in specific scenarios, but it requires more effort and is less consistently delivered:
 * Peak Performance: When a PC game has an excellent native HDR implementation and is played on a top-tier HDR monitor (especially QD-OLED or Mini-LED with high peak brightness and effective local dimming), the resulting image can be visually stunning and potentially surpass the PS5 experience in terms of brightness impact.
 * Flexibility: The ability to tweak settings and utilize tools like Auto HDR (for older titles) provides more options for optimizing the HDR image on a PC.
In Conclusion:
For a gamer who wants a generally excellent, reliable, and easy-to-set-up HDR experience for a wide range of titles, the PS5 paired with a good OLED TV is the more dependable option right now. The closed ecosystem and the strengths of OLED technology provide a solid foundation.
For the enthusiast willing to tinker with settings, deal with occasional inconsistencies, and seek out games with strong PC HDR support, the PC platform offers the potential for even greater visual fidelity in those specific titles, thanks to more powerful hardware and broader HDR standard support on high-end monitors. However, the "correctness" and reliability of the HDR display on PC are heavily dependent on the individual game's implementation, Windows' behavior, and the specific monitor's capabilities and how well it handles the signal.

 

 

  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

### HDR Gaming: PS5 + OLED TV vs. PC + Gaming Monitor — A Technical Comparison  
As an HDR pipeline expert, I’ll break down the technical challenges, differences, and reliability of HDR gaming on a **PS5 + OLED TV** versus a **PC + gaming monitor**, focusing on ease of use, calibration, performance, and visual fidelity.  

---

#### **1. System-Level HDR Integration**  
**PS5 + OLED TV**  
- **Plug-and-Play Simplicity**: The PS5 automatically enables HDR at the system level, requiring no user intervention. Games that support HDR10 or Dolby Vision (if the TV supports it) are auto-detected, and the console handles tone mapping dynamically .  
- **Dolby Vision Limitations**: The PS5 supports HDR10 but lacks Dolby Vision for gaming (only for streaming apps). This limits dynamic metadata benefits compared to Xbox Series X, but top-tier OLED TVs like the **LG C4** compensate with excellent static HDR10 performance .  
- **Uniform Optimization**: Developers optimize HDR for the PS5’s fixed hardware, ensuring consistent results across games (e.g., *Horizon Forbidden West*, *Demon’s Souls*) .  

**PC + Gaming Monitor**  
- **Manual Configuration**: HDR must be enabled in Windows (via Settings or Win+Alt+B shortcut) and often per game. Windows 11 improved Auto HDR for SDR games, but inconsistencies remain (e.g., *Elden Ring* requires exclusive fullscreen) .  
- **RTX HDR & Tools**: NVIDIA’s RTX HDR injects HDR into unsupported games, but this can cause performance overhead (~20-30% FPS loss) and compatibility issues .  
- **Calibration Complexity**: Proper HDR requires using the Windows HDR Calibration app and adjusting in-game settings (e.g., peak brightness, paper white). Monitors like the **Alienware AW3225QF** (QD-OLED) offer superior color accuracy but demand meticulous tuning .  

**Winner**: **PS5 + OLED TV** for reliability and ease of use.  

---

#### **2. Hardware & Display Capabilities**  
**OLED TVs (e.g., LG C4, Samsung S90D)**  
- **Brightness & Contrast**: TVs like the LG C4 with MLA (Micro Lens Array) panels hit ~1,500 nits peak brightness, far exceeding most monitors. This enhances specular highlights and HDR “pop” .  
- **Dolby Vision Support**: TVs with Dolby Vision (e.g., LG C4) provide dynamic metadata for per-scene optimization, though the PS5 can’t utilize it for gaming .  
- **Large Screen Immersion**: A 55"+ OLED TV offers cinematic HDR with perfect blacks and wide viewing angles, ideal for couch gaming .  

**Gaming Monitors (e.g., Asus ROG Swift PG32UCDM)**  
- **Refresh Rates & Responsiveness**: Monitors like the **Asus ROG Swift OLED** (240Hz, 0.03ms response) excel in motion clarity but sacrifice peak brightness (typically 450–600 nits vs. 1,500 nits on TVs) .  
- **HDR Standards**: Most monitors only support HDR10 (no Dolby Vision). While QD-OLED panels (e.g., Alienware AW3225QF) deliver vivid colors, their smaller size and lower brightness limit HDR impact compared to TVs .  
- **Calibration Flexibility**: Monitors allow advanced color profiling (e.g., LUT calibration), but Windows’ poor HDR handling often undermines this advantage .  

**Winner**: **OLED TV** for superior brightness and contrast.  

---

#### **3. Content & Developer Optimization**  
**PS5**  
- **Exclusive Titles**: Games like *Horizon Forbidden West* and *Ratchet & Clank: Rift Apart* are finely tuned for the PS5’s HDR pipeline, ensuring minimal clipping and accurate tone mapping .  
- **Auto-HDR Limitations**: Unlike Xbox, the PS5 doesn’t apply Auto-HDR to SDR games, avoiding artificial HDR conversions that can look oversaturated .  

**PC**  
- **Broader HDR Support**: Many multiplatform games (e.g., *Cyberpunk 2077*, *Assassin’s Creed Valhalla*) offer superior HDR on PC with adjustable sliders for peak luminance and paper white .  
- **Modding & Tools**: Community mods (e.g., Special K) can fix broken HDR implementations, but this requires technical expertise .  
- **Beta Builds & Issues**: Unoptimized ports (e.g., *Monster Hunter Wilds* beta) often launch with broken HDR on PC, requiring patches .  

**Winner**: **Tie** — PS5 for consistency, PC for customization.  

---

#### **4. Reliability & User Experience**  
**PS5 + OLED TV**  
- **No Tinkering Required**: The PS5’s closed ecosystem ensures HDR “just works” without driver conflicts or Windows updates breaking settings .  
- **Burn-In Mitigation**: Modern OLED TVs include pixel-refresh cycles and logo dimming to prevent burn-in, a non-issue for casual gamers .  

**PC + Gaming Monitor**  
- **Fragmented Ecosystem**: Driver updates (e.g., NVIDIA/AMD) can reset HDR settings or introduce bugs. Multi-monitor setups often cause HDR mismatches .  
- **Monitor Burn-In Risk**: QD-OLED monitors (e.g., Alienware AW3225QF) are more prone to burn-in than TVs due to static desktop elements .  

**Winner**: **PS5 + OLED TV** for hassle-free reliability.  

---

### **Final Verdict**  
- **Best Overall HDR Experience**: **PS5 + OLED TV** (e.g., LG C4) for its plug-and-play simplicity, superior brightness, and developer optimization.  
- **Enthusiast Choice**: **PC + QD-OLED Monitor** (e.g., Asus ROG Swift PG32UCDM) if you prioritize customization, higher refresh rates, and modding.  

**Key Trade-Offs**:  
| Factor | PS5 + OLED TV | PC + Gaming Monitor |  
|--------|---------------|---------------------|  
| Ease of Use | Seamless | Manual tweaks |  
| Peak Brightness | 1,500+ nits | ~600 nits |  
| HDR Standards | HDR10 only | HDR10 + RTX HDR |  
| Developer Optimization | Uniform | Inconsistent |  

For most users, the PS5 + OLED TV combo delivers a more reliable and visually stunning HDR experience, while PC setups cater to tinkerers willing to trade convenience for granular control .

 

Μονο Xbox Series X/S υποστηρίζουν dynamic metatada στα games... Το PS5 μόνο σε ταινίες υποστηρίζει.. 😛

 

Πίστεψε με γνωρίζω πόσο πολύπλοκο είναι το θέμα και ναι προφανώς δεν ξέρω τα πάντα, ούτε θα κάτσω να τα μάθω, μην τρελαθούμε τώρα. Το διευκρίνισα εξ αρχής: Το Pc gaming δεν είναι και δεν πρόκειται να γίνει ποτέ τέλειο. Η απάντηση σε (σχεδόν) όλα αυτά που ρωτάς είναι προφανώς όχι. Τα απολύτως βασικά κάνω, δεν έχω τίποτα εξωπραγματικές απαιτήσεις άλλωστε δες και τι τηλεοράσεις έχω, oled μεν, κάτω του μετρίου δε. That's fine by me αν ήθελα κάτι πολύ καλύτερο θα έπρεπε να επενδύσω πολλά λεφτά σε hardware και πολύ χρόνο σε διάβασμα. Thanks but no thanks. Για μένα δεν αξίζει, για κάποιον άλλο μπορεί, δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Προσωπικά περιμένω να δω τι ψάρια θα πιάνει η C5 για να αντικαταστήσω κάποια στιγμή την Panasonic, μέχρι εκεί.

Στην ουσία δεν διαφωνούμε σε αυτό. Διαφωνούμε στο ότι εσύ πιστεύεις ότι η "ετοιματζίδικη" λύση των κονσολών είναι προτιμότερη από τη "μπελαλίδικη" του pc. Out of the box μπορεί, με λίγη βασική ενασχόληση, όχι. Θα πετύχεις τέλειο αποτέλεσμα έτσι; Όχι. Γιατί, είναι τέλεια η λύση της κονσόλας θέλεις να μου πεις, εκεί δεν υπάρχουν θέματα; Η διαφορά είναι ότι εκεί δεν μπορείς να κάνεις και πολλά για να τα λύσεις από το λειτουργικό τουλάχιστον, στηρίζεσαι στον εκάστοτε developer/δημιουργό. Το οποίο είναι και αυτό οκ σε γενικές γραμμές αλλά με βάση αυτά που έχουν δει τα ματάκια μου τουλάχιστον, αυτό είναι το δικό μου reference, στο pc μπορείς να πετύχεις καλύτερα αποτελέσματα. Άμα δε το συνδυάσεις και με το καλύτερο frame rate και τη μεγαλύτερη ανάλυση / καλύτερο upscaling του δεύτερου, η διαφορά ξεφεύγει.

Επεξ/σία από chrisde
  • Απαντ. 4,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, chrisde said:

Γιατί, είναι τέλεια η λύση της κονσόλας θέλεις να μου πεις, εκεί δεν υπάρχουν θέματα;

Καλημέρα, αν έχεις παρακολουθήσει καθόλου αυτά που γράφω κατά καιρούς, αναφέρω συχνά ότι το HDR δημιουργήθηκε προβληματικό και εξακολουθεί να είναι ακόμα.

Σε επαγγελματικούς κύκλους αναφέρεται και ως a solution looking for a problem.

Αλλά ναι out of the box οι κονσόλες έχουν πιο σωστό και εντυπωσιακό HDR και λόγο καλύτερων δυνατοτήτων των tv σε σχέση με τα gaming monitor αλλά και γιατί όπως έγραψα έχουν πιο απλό signal chain αφού λειτουργικό, color management, drivers και κάρτα γραφικών ελέγχεται από τον κατασκευαστή της κονσόλας και ουσιαστικά το μόνο που δεν ελέγχουν είναι το καλώδιο HDMI και η τηλεόραση και avr που θα συνδέσουμε την κονσόλα.

Σε αντίθεση με τα PC που έχεις πολυπλοκότητα και εμπλέκονται πολλοί κατασκευαστές και του εν λόγο hardware πχ 3 κατασκευαστές καρτών γραφικών αλλά και περισσότερα στάδια για το HDR σήμα μέχρι να καταλήξει στην οθόνη. 

Σίγουρα αν κάποιος ασχοληθεί και έχει κάποιες γνώσεις θα διορθώσει κάποια από τα προβλήματα του HDR gaming στα PC, αλλά γνωρίζει επίσης να ελέγξει αν οι επεμβάσεις που κάνει και του φαίνονται καλές σε μια συγκεκριμένη σκηνή, δεν εισάγουν artifacts, banding και αλλοίωση του eotf σε άλλες σκηνές ή ακόμα και στην ίδια;
 

Sorry είμαι από κινητό και δεν βλέπω signature, αλλά δεν αλλαζει ή προσθέτει κάτι σε αυτά που γράφουμε.

PC HDR Gaming Signal Path

Game (HDR-enabled)
  → Game Engine (renders HDR frames in FP16 / scRGB)
  → GPU (tone-maps to HDR10, HDR10+, or Dolby Vision)
  → Windows HDR Output Pipeline
  → Windows Color Management (limited HDR support, mostly bypassed)
  → GPU Driver (encodes metadata, formats signal)
  → HDMI/DisplayPort Output
  → Monitor/TV (reads EDID, applies HDR tone mapping)
  → Display Panel (OLED or LCD backlight zones/pixels)

 

Console HDR Gaming Signal Path (e.g. PS5 / Xbox)

Game (HDR-capable)
  → Game Engine (renders in HDR)
  → Console HDR Pipeline (OS & SDK managed)
  → Console GPU (encodes HDR10 or Dolby Vision with metadata)
  → HDMI Output (EDID handshake with display)
  → TV (processes HDR metadata, applies tone/gamut mapping)
  → Display Panel (OLED or LCD with local dimming)
 

Spoiler

### **Console (e.g., PS5) HDR Signal Path**  
1. **Game Engine**: Renders HDR content (scene lighting, textures) in a wide color gamut (e.g., Rec.2020) and high dynamic range (10- or 12-bit).  
2. **Console GPU**: Applies system-level HDR tone mapping (maps brightness to the display’s capabilities) and embeds static HDR10 metadata (max/min brightness, color primaries).  
3. **HDMI Output**: Transmits uncompressed HDR10 signal (fixed metadata) via HDMI 2.1 to the TV.  
4. **TV Processing**:  
   - OLED TV applies dynamic tone mapping (if enabled) or uses static HDR10 metadata.  
   - Dolby Vision TVs (e.g., LG C4) ignore PS5’s HDR10 metadata (no Dolby Vision gaming on PS5).  
   - TV’s EOTF (Electro-Optical Transfer Function) converts HDR signal to perceptual brightness (PQ curve).  
5. **Display**: OLED pixels render final image with per-pixel dimming, leveraging native contrast (∞:1).  

**Key Advantage**: Closed ecosystem ensures minimal signal interference.  

---

### **PC HDR Signal Path**  
1. **Game Engine**: Renders HDR content, but output depends on API (DirectX 12/Vulkan) and in-game HDR settings (e.g., peak nits slider).  
2. **GPU (NVIDIA/AMD)**:  
   - Applies driver-level tone mapping (e.g., NVIDIA RTX HDR for SDR-to-HDR conversion).  
   - Outputs HDR10 signal (10-bit) with optional dynamic metadata (rarely used on PC).  
3. **Windows HDR Layer**:  
   - Converts HDR signal via Windows Color Management (WCM), which can clip colors if misconfigured.  
   - Auto HDR (Windows 11) applies AI-driven HDR to SDR games (adds latency).  
4. **GPU Driver Output**: Sends HDR signal via HDMI 2.1/DisplayPort 1.4 to the monitor.  
5. **Monitor Processing**:  
   - Gaming monitors (e.g., QD-OLED) apply static HDR10 metadata.  
   - Limited to ~600 nits peak brightness (vs. OLED TVs) and no Dolby Vision support.  
6. **Display**: Renders image with monitor’s native EOTF (often less accurate than TVs).  

**Key Challenges**: Fragmented pipeline (Windows, drivers, display) risks clipping, oversaturation, or mismatched EOTF.  


Consoles offer a streamlined path with fewer failure points, while PC’s flexibility introduces calibration complexity.

Spoiler

# HDR Signal Paths in Gaming

## Console HDR Signal Path (PlayStation/Xbox)

1. **Game Content**: HDR metadata and content created by developers within their specific engine (Unreal, Unity, etc.)
2. **Console Rendering System**: Game processed by console's internal rendering hardware
3. **Console OS**: OS-level HDR processing and tone mapping applied
4. **Console HDR Settings**: User-configured HDR calibration settings applied
5. **Console Video Output**: Signal formatted according to HDMI specifications with appropriate HDR10 or Dolby Vision metadata
6. **HDMI Signal**: Transmitted via HDMI cable with required bandwidth (HDMI 2.0 or 2.1)
7. **Display Input Processing**: TV receives signal and reads HDR metadata
8. **Display Processing**: TV applies its own tone mapping algorithm to match content to its specific capabilities
9. **Panel Driving**: TV adjusts backlight/OLED pixel intensity, color, and contrast according to HDR metadata
10. **Final Image Display**: HDR content rendered on screen with expanded dynamic range and color volume

## PC HDR Signal Path

1. **Game Content**: HDR metadata and content created within game engine (may include engine-specific HDR implementation)
2. **Game Engine Output**: Game outputs HDR data in its chosen format
3. **DirectX/Vulkan/Graphics API**: Graphics API processes HDR content
4. **GPU Processing**: GPU renders frames with HDR values
5. **GPU Driver**: GPU driver maps HDR values to appropriate output standards
6. **Windows Color Management**: Windows handles color space mapping and HDR management
7. **Windows HDR Settings**: System-level HDR settings and calibration applied
8. **Display Connectivity**: Data passes through DisplayPort or HDMI interface
9. **Monitor Firmware**: Monitor processes incoming HDR metadata
10. **Monitor Processing**: Display processor maps content to physical capabilities
11. **Display Hardware**: Backlight system (edge-lit, full array, mini-LED) or OLED pixels adjust according to required brightness levels
12. **Final Image Display**: HDR content rendered on screen according to display's HDR capabilities

The console path is more streamlined with fewer variables, explaining its typically more consistent performance. The PC path introduces more complexity but offers greater potential customization at each stage when properly configured.

 

Επεξ/σία από prefuse
  • Confused 1
Δημοσ.

Πολλα απο οσα παρατιθενται ειναι χρησιμα, για μια ακομα φορα ωστοσο το νημα εκτροχιαζεται.

Προφανως εαν καποιος εχει τον αναλογο εξοπλισμο, μπορει να εχει στις κονσολες μια υπερτερη ηχητικη (σε επιπεδο υποστηριξης προτυπων κυριως, γιατι πολυκαναλο ηχο και subwoofer δεχονται και τα pc) και οπτικη (σε οτι αφορα στο HDR) εμπειρια, υπαρχουν αλλα πεδια ομως, στα οποια ηδη αναφερθηκαν ο ακοινωνητος και ο Chrisde, οπως το smoothness, τo motion clarity, η προσλαμβανουσα πιστοτητα-ποιοτητα λογω του υψηλοτερου pixel density και των  υψηλοτερων ρυθμισεων, τα οποια καθιστουν τη συνολικη εμπειρια (εως και συντριπτικα) ανωτερη στα pc. Δεν ειναι ωστοσο ο σωστος χωρος για τοσο εκτεταμενο pc vs console περιεχομενο.

Πρεπει να δημιουργησετε ενα νεο νημα με θεμα monitor calibration και pc vs tv HDR.

 

  • Like 3
Δημοσ.

για ακόμη μια φορά ξεφεύγει η κουβέντα χωρίς λόγο..

μην τρελαθούμε όμως παιδιά, δεν υπάρχει σύγκριση μεταξύ pc vs console. κάπου ώπα δηλαδή με το φανμπο'ι'σμο...

3 χρόνια είχαν περάσει από την πώληση του ps5 και πάλευε η sony να κάνει το 4k 120 fps/120hz που έλεγε ότι θα παίζει η κονσόλα και ακόμη τίποτε............. και λογικό ήταν με το hw που φόραγε πως να γίνει αυτό???? :P 

θες να αράξεις καναπέ και να παίξεις τα story σου 4k 30fps άντε 60fps, ναι πάρε κονσολα..

θες να πάρεις pc και να το πας σε άλλο level και να κάνεις ακόμη χίλια δυό πράγματα εκτός gaming, πάρε pc.

όσο για την εμπειρία της tv hdr sound κτλ που αναφέρθηκε πιο πάνω, αντίστοιχα και εκεί κουμπώνει ένα Pc...πολλοί έχουν τα pc στο σαλόνι τους σε μια c4/g4 - 55''/65'' εκεί τι γίνεται με μια 3080-90/4080-90/κτλ κτλ κτλ??????

τα γεγονότα είναι γεγονότα και δεν αλλάζουν τέλος. ότι και να λέει ο καθένας αύτο ειναι..... 

ο καθένας με την τσέπη του και τα γούστα του, αλλά μην προσπαθούμε να πούμε το άσπρο μαύρο. 

 

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, kostiger said:

Πολλα απο οσα παρατιθενται ειναι χρησιμα, για μια ακομα φορα ωστοσο το νημα εκτροχιαζεται.

Προφανως εαν καποιος εχει τον αναλογο εξοπλισμο, μπορει να εχει στις κονσολες μια υπερτερη ηχητικη (σε επιπεδο υποστηριξης προτυπων κυριως, γιατι πολυκαναλο ηχο και subwoofer δεχονται και τα pc) και οπτικη (σε οτι αφορα στο HDR) εμπειρια, υπαρχουν αλλα πεδια ομως, στα οποια ηδη αναφερθηκαν ο ακοινωνητος και ο Chrisde, οπως το smoothness, τo motion clarity, η προσλαμβανουσα πιστοτητα-ποιοτητα λογω του υψηλοτερου pixel density και των  υψηλοτερων ρυθμισεων, τα οποια καθιστουν τη συνολικη εμπειρια (εως και συντριπτικα) ανωτερη στα pc. Δεν ειναι ωστοσο ο σωστος χωρος για τοσο εκτεταμενο pc vs console περιεχομενο.

Πρεπει να δημιουργησετε ενα νεο νημα με θεμα monitor calibration και pc vs tv HDR.

 

 

1 hour ago, Karanikolis said:

για ακόμη μια φορά ξεφεύγει η κουβέντα χωρίς λόγο..

μην τρελαθούμε όμως παιδιά, δεν υπάρχει σύγκριση μεταξύ pc vs console. κάπου ώπα δηλαδή με το φανμπο'ι'σμο...

3 χρόνια είχαν περάσει από την πώληση του ps5 και πάλευε η sony να κάνει το 4k 120 fps/120hz που έλεγε ότι θα παίζει η κονσόλα και ακόμη τίποτε............. και λογικό ήταν με το hw που φόραγε πως να γίνει αυτό???? :P 

θες να αράξεις καναπέ και να παίξεις τα story σου 4k 30fps άντε 60fps, ναι πάρε κονσολα..

θες να πάρεις pc και να το πας σε άλλο level και να κάνεις ακόμη χίλια δυό πράγματα εκτός gaming, πάρε pc.

όσο για την εμπειρία της tv hdr sound κτλ που αναφέρθηκε πιο πάνω, αντίστοιχα και εκεί κουμπώνει ένα Pc...πολλοί έχουν τα pc στο σαλόνι τους σε μια c4/g4 - 55''/65'' εκεί τι γίνεται με μια 3080-90/4080-90/κτλ κτλ κτλ??????

τα γεγονότα είναι γεγονότα και δεν αλλάζουν τέλος. ότι και να λέει ο καθένας αύτο ειναι..... 

ο καθένας με την τσέπη του και τα γούστα του, αλλά μην προσπαθούμε να πούμε το άσπρο μαύρο. 

 

Αγαπητοί φίλοι μη κάνετε το νήμα vs, ίσως γιατί νιώθετε ότι απειλείται η "ανωτερότητα" του PC. Δεν ήταν  αυτός ο σκοπός της συζήτησης μέχρι τώρα.

Το ανέφερα και παραπάνω ότι δεν με ενδιαφέρει ένα vs αλλά πως υλοποιείται το HDR σε τηλεοράσεις και gaming monitor αν συνδέσουμε PC και κονσόλα.

Αν ανοίξει νέο νήμα, το οποίο θα λέγεται calibration HDR (που δεν είναι εφικτό κάτι τέτοιο) δεν θα το διαβάσει κανένας και θα πίστευετε, όλα αυτά που αποδεδειγμένα είναι λάθος και τα περισσότερα είναι από τα τμήματα μάρκετινγκ των εταιριών και όχι από επαγγελματίες που ασχολούνται με το θέμα αυτό.

Πχ πόσοι εδώ μέσα θεωρούν ότι η ανάλυση είναι το βασικότερο συστατικό για ποιοτική εικόνα;

Κάντε ένα poll, το ίδιο και για το HDR.

Αν και είναι για κινηματογράφο και tv και όχι για gaming που κάθεστε στα 60cm αλλά οι αρχές που αναφέρει, ισχύουν και εδώ.

Και να συνδέσετε 5090 σε latest and greatest OLED το πρόβλημα είναι κυρίως στο PC, όσον αφορά το hdr pipeline και χωρίς τις σωστές ρυθμίσεις, πολύ πιθανό να παίζει χειρότερα από κονσόλα, ειδικά από την τυπική απόσταση θέασης που έχουμε για τις τηλεοράσεις.

Τέλος πόσοι έχουν κάρτα γραφικών xx90, xx80 και 4k μόνιτορ για να δουν τις οποίες διάφορες HDR, ειδικά όταν η απόσταση θέασης απο την tv, δύσκολα αναδεικνύει τις οποίες διάφορες μεταξύ 2k vs 4k, που πολλές φορές απλά δεν υπάρχουν.

Πάντα τα PC με σωστές ρυθμίσεις και calibration είναι ικανά να δώσουν την μέγιστη δυνατή ποιότητα, πόσοι όμως έχουν τις γνώσεις και το budget όχι μόνο για να αγοράσουν ακριβες GPU αλλά και να ρυθμίσουν σωστά όλο το signal chain με τα κατάλληλα εργαλεία;

 

Επεξ/σία από prefuse
  • Confused 1
Δημοσ.
11 λεπτά πριν, prefuse είπε

 

Αγαπητοί φίλοι μη κάνετε το νήμα vs, ίσως γιατί νιώθετε ότι απειλείται η "ανωτερότητα" του PC. Δεν ήταν  αυτός ο σκοπός της συζήτησης μέχρι τώρα.

 

κανένα vs από εμένα.. τα facts είπα. ίσα ίσα έγραψα: θες να αράξεις καναπέ και να παίξεις τα story σου 4k 30fps άντε 60fps, ναι πάρε κονσολα..θες να πάρεις pc και να το πας σε άλλο level και να κάνεις ακόμη χίλια δυό πράγματα εκτός gaming, πάρε pc. ο καθένας με την τσέπη του και τα γούστα του. αυτό δεν το λες vs

Δημοσ.
18 λεπτά πριν, prefuse είπε

 

Αγαπητοί φίλοι μη κάνετε το νήμα vs, ίσως γιατί νιώθετε ότι απειλείται η "ανωτερότητα" του PC. Δεν ήταν  αυτός ο σκοπός της συζήτησης μέχρι τώρα.

Το ανέφερα και παραπάνω ότι δεν με ενδιαφέρει ένα vs αλλά πως υλοποιείται το HDR σε τηλεοράσεις και gaming monitor αν συνδέσουμε PC και κονσόλα.

Τέλος αν ανοίξει νέο νήμα, το οποίο θα λέγεται calibration HDR (που δεν είναι εφικτό κάτι τέτοιο) δεν θα το διαβάσει κανένας και θα πίστευετε, όλα αυτά που αποδεδειγμένα είναι λάθος και τα περισσότερα είναι από τα τμήματα μάρκετινγκ των εταιριών και όχι από επαγγελματίες που ασχολούνται με το θέμα αυτό.

Τέλος και να συνδέσετε 5090 σε latest and greatest OLED το πρόβλημα είναι στο PC όσον αφορά το hdr pipeline και χωρίς τις σωστές ρυθμίσεις, πολύ πιθανό να παίζει χειρότερα από κονσόλα, ειδικά από την απόσταση θέασης.

Τέλος πόσοι έχουν κάρτα γραφικών xx90, xx80 και 4k μόνιτορ για να δουν τις οποίες διάφορες HDR, ειδικά όταν η απόσταση θέασης απο την tv δύσκολα αναδεικνύει τις οποίες διάφορες 2k vs 4k.

Πάντα τα PC με σωστές ρυθμίσεις και calibration είναι ικανά να δώσουν την μέγιστη δυνατή ποιότητα, πόσοι όμως έχουν τις γνώσεις και το budget όχι μόνο για να αγοράσουν ακριβες GPU αλλά και να ρυθμίσουν σωστά όλο το signal chain με τα κατάλληλα εργαλεία;

 

Πολλες υποθεσεις και λανθασμενες παραδοχες...

Τα εχεις γραψει εκτενως στο πλαισιο της ''αντιπαραθεσης'' με τον Pirmen.

Δεν χρειαζεται αλλη ανακυκλωση το νημα, αυτη ειναι η γνωμη μου.

  • Like 1
Δημοσ.
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
37 minutes ago, kostiger said:

Πολλες υποθεσεις και λανθασμενες παραδοχες...

Τα εχεις γραψει εκτενως στο πλαισιο της ''αντιπαραθεσης'' με τον Pirmen.

Δεν χρειαζεται αλλη ανακυκλωση το νημα, αυτη ειναι η γνωμη μου.

Διάβασες τι γράφει ο Yedlin;

Βασικα καλύτερα να μην διαβάσεις, η άγνοια είναι πολλές φορές προτιμότερη και πιο εύκολη γιατί μετά μπλέκεται με άλλα και μόνο games δεν παίζεται 😛

Τέλος πάντων ας πίστευει ο καθένας ότι θέλει. Τα δεδομένα υπάρχουν και όποιος επιθυμεί  και έχει βασικές γνώσεις, μπορεί να τα βρει.

Οποίοι έχουμε τις βασικές γνώσεις, τα έχουμε διαπιστώσει και με πράξεις. Δεν ξυπνήσαμε μια μέρα και είπαμε ας ασχοληθούμε σημερα με το HDR. 

Οι υπόλοιποι ας ακολουθήσουν τι λέει η αγαπημένη τους εταιρεία όπου ψωνίζουν τα προϊόντα της.

Δεν είναι τυχαία τα γραφήματα των apple, Nvidia, Intel whatever που είναι γενικά και αόριστα και για "αφελής", δυστυχώς οι εταιρείες γνωρίζουν πολύ καλά που απευθύνονται

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ.
10 λεπτά πριν, prefuse είπε

Διάβασες τι γράφει ο Yedlin;

Τέλος πάντων ας πίστευει ο καθένας ότι θέλει. Τα δεδομένα υπάρχουν και όποιος τα αναζητήσεις και έχει βασικές γνώσεις θα τα βρει.

Οποίοι έχουμε τις βασικές γνώσεις, τα έχουμε διαπιστώσει και με πράξεις. Οι υπόλοιποι ακολουθούν τι λέει η αγαπημένη τους εταιρεία όπου ψωνίζουν τα προϊόντα της.

Δεν είναι τυχαία τα γραφήματα των apple, Nvidia, Intel whatever που είναι γενικά και αόριστα και για "αφελής", δυστυχώς οι εταιρείες γνωρίζουν πολύ καλά που απευθύνονται.

Μακάριοι οι πτωχοί τω πνευματι λοιπόν.

Εγινε. Θα σας ειδοποιησουμε.

  • Haha 1
Δημοσ.

Χαλαρώστε παιδιά, δεν έβγαλε άχρηστα τα pc μας, είπε το προφανές, ότι η όλη εμπειρία hdr και πολυκάναλου ήχου είναι ανώτερη στις κονσόλες λόγω καλύτερης υποστήριξης από το λειτουργικό τους σε σχέση με τα windows, ήταν συγκεκριμένος, δεν είπε πουθενά ότι είναι ανώτερη γενικά η εμπειρία σε σχέση με ένα gaming pc, μην βαράτε 😂

Δημοσ.

Επειδη εχω πολλα χρονια εμπειρια σε μεγαλες οθονες 55/65 με 5.1 ηχοσυστημα των 2000 ευρω και κονσολα θα πω οτι το pc gaming με monitor δεν συγκρινετε με τιποτα. Περα απο το κουραστικο του πραγματος στις μεγαλες οθονες συγκριτικα με ενα λογικο monitor ουτε το χειριστηριο συγκρινετε το οποιο ειναι αναπηρο συγκριτικα με ενα σωστο ποντικι ουτε η αποκριση ουτε το motion clarity. Καλες οι μεγαλες τηλεορασεις αλλα για ταινιες σειρες οχι για σοβαρο gaming. Για κανα fifa η κανα σαπιο COD και racing ειναι οκ. 

Οσον αφορα τον ηχο ενα σωστο ακουστικο ειναι το ιδιο και ανωτερο και δεν ενοχλεις κιολας συγκριτικα με ενα δυνατο 5.1/7.1. Καμια 15αρια χρονια επαιζα σε μεγαλη οθονη με χειριστηριο κονσολα και σοβαρο 5.1 και 8 χρονια εχω σε pc gaming. Αλλο το ενα αλλο το αλλο οποιος θελει σοβαρο gaming ενα καλο monitor με optical ποντικι μηχανικο πληκτρολογιο αμεση αποκριση και καλα ακουστικα ειναι το ιδανικο. Ολα τα αλλα ειναι ημιμετρα. 

  • Like 3
Δημοσ.

Στα του θέματος, πρόσφατα πέρασα από Dell Store στο Cosmos και έμαθα ότι αναμένεται αρχές Μαΐου η νέα 27αρα 4k OLED οθόνη της Dell, η AW2725Q με τιμή μεταξύ των μοντέλων 27/2κ (785 ευρώ) και 32/4k (1050 ευρώ), γύρω δλδ στα 900 ευρώ. Είναι μια οθόνη που περιμένω καιρό γιατί το γραφείο μου δεν χωράει πάνω από 27άρι monitor. Με προβληματίζει όμως το γεγονός ότι το PQ EOTF tracking του είναι off σε όλα τα modes και ότι το color accuracy του από το εργοστάσιο δεν είναι και στο καλύτερο επίπεδο σε αντίθεση με το μεγάλο του αδέλφι που τα πάει καλύτερα, την AW3225QF με την οποία κατά τα άλλα μοιάζουν πολύ αφού είναι της ίδιας γενιάς panel..είχαμε μια ελπίδα για κάτι φωτεινότερο, αλλά δεν. Υπάρχει φυσικά ο προβληματισμός πως θα οδηγηθεί ένα 4k panel αλλά έλα μωρέ, μην κολλάτε σε μικρολεπτομέρειες των +1000ευρώ σε gpu😆

Δημοσ.

Όσοι έχετε oled, το dark theme στα windows και στο browser είναι απαραίτητα, αν έχεις αφήσει ενεργές τις επιλογές φροντίδας του monitor;  Το ρωτάω γιατί παρόλο που στο κινητό το dark theme το έχω ενεργό, στον υπολογιστή μου κάθεται "κάπως" στα μάτια....

Πιστεύετε τα default settings στα monitors στο oled care, μαζί με το να σβήνει η οθόνη μετά από 1-2 λεπτά αδράνειας, καθώς και να είναι κρυμμένη η taskbar, είναι αρκετά; άντε και κάνα slideshow στα wallpapers μέχρι να σβήνει η οθόνη...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...