MitsosDaBest13 Δημοσ. Δευτέρα στις 06:42 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 06:42 μμ (επεξεργασμένο) Καλησπέρα. Γνώμες γι΄ αυτήν και γενικά για τις οθόνες Turbo-X? Υ.Γ. Μετέφερα το μήνυμά μου σε πιο σχετικό θέμα. Επεξ/σία Δευτέρα στις 06:47 μμ από MitsosDaBest13
prefuse Δημοσ. Δευτέρα στις 06:56 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 06:56 μμ (επεξεργασμένο) On 21/05/2025 at 21:31, akoinonitos said: εχουν ανακοινωσει tandem? Τα λέει καλά για τα glossy qdoled woled; Ωρε κυρ Γιώργη ένα purple tint υπό γωνία τα qdoled. Να δεις που το κάνουν επίτηδες, οι επιτήδειοι.. το αριστερό γατάκι, άρρωστο το κόβω, δεν ξέρω αν βγήκε ζωντανό από το event αυτό. Θα πατήσεις σκανδάλη και θα αλλαξοπιστήσεις σε WOLED ή θα πάρεις mini led? On 23/05/2025 at 19:07, pirmen56 said: Κατά τον σχεδιασμό του HDR έλαβαν υπόψη τους περιορισμούς της ανθρώπινης όρασης αναφορικά με το banding. Γι αυτό και πέτυχαν με μόλις 12 bits κάτι που θα απαιτούσε με 1:1 αντιστοίχιση 15 bits. Ειδικά για το P3 color space, που ο prefuse εμμέσως πλην σαφώς παρουσιάζει αρκετό για σχεδόν όλα τα φυσικά αντικείμενα, αρκούν τα 10 bits. Επίσης, έκαναν την αντιστοίχιση με απόλυτα νούμερα λαμβάνοντας υπόψη την πλήρη αξιοποίηση ενός τεράστιου εύρους φωτεινότητας που φτάνει τα 10.000 nits. Ας πούμε ότι κάποιος βρίσκει σκοτεινό το HDR μέσα στο ηλιόλουστο δωμάτιό του και αποφασίζει να αυξήσει την φωτεινότητα του HDR υλικού πάνω από τα 10.000 nits, έστω στα 30.000 nits. Για να μην αλλοιώσει καθόλου την δυναμική περιοχή των 10.000 nits. Ποια τεχνολογία σε αυτό το σύμπαν θα υποστήριζε τέτοια τρελά ποσά φωτεινότητας, όταν με το ζόρι πάμε μέχρι τα ~6.000-10.000 nits και υπό περιορισμούς. Αναγκαστικά λοιπόν θα συμπιέσει την δυναμική περιοχή. Κάτι που μπορείς να κάνεις και τώρα ανεβάζοντας το mid point του HDR. Συμπιέζεις τη δυναμική περιοχή για να φέρεις πάνω ΜΟΝΟ τις σκιές και τα midtones. Πράγματα που ο prefuse δυσκολεύεται να κατανοήσει. Μετά έχουμε τον μύθο του "creator's intent" με την μουντή εικόνα και της αχρείαστα υψηλής φωτεινότητας που δήθεν καταστρέφει μάτια. Ας δούμε τι ώθησε την Dolby στο HDR: https://www.dvinfo.net/article/show_reports/hpa-tech-retreat-2014-day-4.html Λένε και για τη σημασία του color volume και άλλα πολλά. Μην περιμένεις να σου απαντήσω σοβαρά καθώς είμαι 100% σίγουρος ότι δεν κατανοείς τι ακριβώς έγραφαν. Αλλά πέρα από αυτό το βασικότερο είναι ότι η "επιστημονική" έρευνα τους, (ουσιαστικά μάρκετινγκ, για το πώς θα πουλήσουν νέα τεχνολογία και που θα βοηθούσε τους κατασκευαστές να πουλήσουν/προωθήσουν νεες τηλεοράσεις αφού το 3d δεν έπιασε για ακόμα μια από τις 4 φορές που έκανε την επανεμφάνιση του) είχε να κάνει με average joe που ουδεμία σχέση είχαν είτε με την τέχνη, είτε με κάποια επιστημονική έρευνα. πούλησαν δηλαδή το εντυπωσιακό, χωρίς απολύτως κανένα νόημα και σκοπό. Το γράφει κιόλας... 0.005 - 20.000 nits satisfying 90% of viewers.... Σαν να κάνεις κριτική επιτροπή μαγειρικής και βάζεις average Joe να κρίνουν πιο φαγητό είναι πιο νόστιμο.. αυτό που είναι αρκετά αλμυρό και αρκετά γλυκό, αφού ο ουρανίσκος τους είναι απαίδευτος και το μόνο που έχουν συνηθίσει είναι τα burgers, οι τηγανιτές πατάτες και οι σοκολάτες και μάλιστα όχι η σκούρη αλλά οι γλυκές. Από το 2014 έχουν περάσει 11 χρόνια και ακόμα προβληματικό HDR και μες στα παράπονά είστε.. Όταν μπήκα στο νήμα απλά από περιέργεια καθώς δεν παίζω games σε PC/monitor, πολλά παιδιά έγραφαν για σκοτεινά πάνελ για τις OLED και 1002 προβλήματα.. τα πρώτα 11 χρόνια είναι δύσκολα, κάντε λίγο υπομονή το καλό πράγμα αργεί, αλλα 11 χρόνια και θα έχετε 10.000 nits και color volume για τα Laser των games. Λίγη υπομονή ακόμα. Ήδη τα tandem φτάνουν 2000-3000nits, τώρα βέβαια ας μας ενημερώσει κάποιος και αν αυτό είναι διπλάσιο ή τριπλάσιο από τα 1000nits και αν θα δείτε αυτή τη διαφορά σε πραγματικό υλικό..και όχι HDR demo. Επεξ/σία Δευτέρα στις 06:56 μμ από prefuse
Crus Δημοσ. Δευτέρα στις 07:41 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 07:41 μμ 1 hour ago, pirmen56 said: Με γεια! Καλοδούλευτη! Ευχαριστούμε και για τις πρώτες εντυπώσεις. Μιας και το ανάφερες για τον LD αλγόριθμο. Σε desktop με γκρίζο ή γενικότερα μέτρια σκουρό φόντο, παρουσιάζει reverse blooming ο δείκτης του ποντικιού; Ευχαριστώ πολύ. Λογικά αναφέρεσαι στο φαινόμενο του inverse blooming όπου επί της ουσίας είναι blooming που προκαλείται από την κίνηση του δείκτη του ποντικιού σε σκούρο (γκρι, μαυρο κλπ) background. Δεν γίνεται να μην έχει καθόλου blooming ενα mini-led monitor. Απλά υπάρχουν καλά και κακά Implementation. Με βάση αυτά που έχω δει στο internet, πχ εδώ, όχι δεν υπάρχει θέμα. Σε ακραία γρήγορη και περιστροφική κίνηση του δείκτη ναι βλέπεις ανεπαίσθητο blooming το οποίο ούτε έντονο είναι αλλά ούτε και ενοχλητικό. Αυτά με το local dimming στο high ή medium. Όταν είναι στο standard είναι ένα τσακ ίσως πιο ορατό.
prefuse Δημοσ. Δευτέρα στις 07:44 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 07:44 μμ (επεξεργασμένο) On 22/05/2025 at 08:44, akoinonitos said: ουτε καφε δεν εχω πιει ,δεν καταλαβα τπτ. Με θες και HDR πανάθεμα σε.. 😛 Μήπως το παραπάνω gradient το οποίο σας το έφτιαξα με αγάπη, σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα γιατι το 75% ..αυτό το emojiμπήκεκαιδεν σβην από κινητό..😃 βρίσκεται κάτω από τα 1000nits και τα πρώτα 519, είναι κάτω από τα 100 nits. Φυσικά είναι simulation αλλά you get the point. Linear vs perceptual. Και τι αρλουμπες αραδιαζε και αραδιαζει ο αγαπητός primen. Δεν τον κατηγορώ.. τουλάχιστον όχι για αυτά που δεν κατανοεί αλλά για αυτά που επανειλημμένα και λανθασμένα γράφει.. είναι σαν να προσπαθείς να γίνεις επιστήμονας και καλλιτέχνης ταυτόχρονα, διαβάζοντας οδηγούς που υπόσχονται «Γίνε καλλιτέχνης και επιστήμονας σε 24 ώρες». 10,000 = 1023 5,000 = 948 4,000 = 924 2,000 = 847 1,000 nits = 769 400 = 668 100 = 519 0 = 0 On 22/05/2025 at 10:14, music_lover said: ε όπως και εγώ, δεν χάνεις και τίποτα που δεν καταλαβαίνεις 😆 Επεξ/σία Δευτέρα στις 08:13 μμ από prefuse
Crus Δημοσ. Δευτέρα στις 07:53 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 07:53 μμ 17 hours ago, prefuse said: Καλορίζικο! Θα είχε ενδιαφέρον μερικές μετρήσεις και γραφήματα από το calibration. Καθώς και ποια μέθοδο calibration ακολούθησες. Και εγώ θέλω, αλλά το ΣΚ που είχα σκοπό να το κάνω δεν πρόλαβα. Ελπίζω να τα καταφέρω το επόμενο. Θα χρησιμοποιήσω Displaycal και Spyder X Pro για μετρήσεις και δημιουργία profile. Out of the box το monitor έχει: SRGB mode - που είναι και calibrated out of the box DCIP3 mode - που χρησιμοποιώ, επίσης calibrated Αdobe RGB - επίσης calibrated Standard Office FPS RPG Movie Eye Saver E-book mode Δυστυχώς, καμία απο τις calibrated και ειδικά η SRGB που είναι και η πιο safe επιλογή για windows δεν σε αφήνει να κάνεις customize τα χρώματα, είτε pre-configured (warm, cool κλπ), είτε custom user (red, blue, green). Το οποίο σημαίνει ότι αν θες να πατήσεις στην factory calibrated επιλογή και να να διορθώσεις μικρομαλακίες που ίσως βρεις δεν μπορείς. Πρέπει να έχεις εξοπλισμό να πάρεις μια απο τις υπόλοιπες επιλογές και να πατήσεις πάνω της για δικό σου full calibration.
akoinonitos Δημοσ. Δευτέρα στις 09:18 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 09:18 μμ (επεξεργασμένο) 2 ώρες πριν, prefuse είπε Τα λέει καλά για τα glossy qdoled woled; Ωρε κυρ Γιώργη ένα purple tint υπό γωνία τα qdoled. Να δεις που το κάνουν επίτηδες, οι επιτήδειοι.. το αριστερό γατάκι, άρρωστο το κόβω, δεν ξέρω αν βγήκε ζωντανό από το event αυτό. Θα πατήσεις σκανδάλη και θα αλλαξοπιστήσεις σε WOLED ή θα πάρεις mini led? Μην περιμένεις να σου απαντήσω σοβαρά καθώς είμαι 100% σίγουρος ότι δεν κατανοείς τι ακριβώς έγραφαν. Αλλά πέρα από αυτό το βασικότερο είναι ότι η "επιστημονική" έρευνα τους, (ουσιαστικά μάρκετινγκ, για το πώς θα πουλήσουν νέα τεχνολογία και που θα βοηθούσε τους κατασκευαστές να πουλήσουν/προωθήσουν νεες τηλεοράσεις αφού το 3d δεν έπιασε για ακόμα μια από τις 4 φορές που έκανε την επανεμφάνιση του) είχε να κάνει με average joe που ουδεμία σχέση είχαν είτε με την τέχνη, είτε με κάποια επιστημονική έρευνα. πούλησαν δηλαδή το εντυπωσιακό, χωρίς απολύτως κανένα νόημα και σκοπό. Το γράφει κιόλας... 0.005 - 20.000 nits satisfying 90% of viewers.... Σαν να κάνεις κριτική επιτροπή μαγειρικής και βάζεις average Joe να κρίνουν πιο φαγητό είναι πιο νόστιμο.. αυτό που είναι αρκετά αλμυρό και αρκετά γλυκό, αφού ο ουρανίσκος τους είναι απαίδευτος και το μόνο που έχουν συνηθίσει είναι τα burgers, οι τηγανιτές πατάτες και οι σοκολάτες και μάλιστα όχι η σκούρη αλλά οι γλυκές. Από το 2014 έχουν περάσει 11 χρόνια και ακόμα προβληματικό HDR και μες στα παράπονά είστε.. Όταν μπήκα στο νήμα απλά από περιέργεια καθώς δεν παίζω games σε PC/monitor, πολλά παιδιά έγραφαν για σκοτεινά πάνελ για τις OLED και 1002 προβλήματα.. τα πρώτα 11 χρόνια είναι δύσκολα, κάντε λίγο υπομονή το καλό πράγμα αργεί, αλλα 11 χρόνια και θα έχετε 10.000 nits και color volume για τα Laser των games. Λίγη υπομονή ακόμα. Ήδη τα tandem φτάνουν 2000-3000nits, τώρα βέβαια ας μας ενημερώσει κάποιος και αν αυτό είναι διπλάσιο ή τριπλάσιο από τα 1000nits και αν θα δείτε αυτή τη διαφορά σε πραγματικό υλικό..και όχι HDR demo. Καλα μλκιες αυτα ειναι απο την καμερα ,σιγα μην το βλεπεις ετσι μωβ το λευκο Επεξ/σία Δευτέρα στις 09:18 μμ από akoinonitos
prefuse Δημοσ. Δευτέρα στις 09:46 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 09:46 μμ 23 minutes ago, akoinonitos said: Καλα μλκιες αυτα ειναι απο την καμερα ,σιγα μην το βλεπεις ετσι μωβ το λευκο Μπα είναι γνωστό το θέμα. Αλλά δεν είναι ακριβώς μόνο θέμα των qd OLED αλλά και διαφορετικού Spectral power distribution από ότι οι woled αλλά και led. Αλλά είναι και το που έχει κάνει white balance η κάμερα και ότι η κάμερα αντιδρά διαφορετικά σε διαφορετικό SPD. Γενικά όμως είναι ένα "θέμα" των QD-OLED και των OLED γενικότερα.
music_lover Δημοσ. Δευτέρα στις 10:09 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 10:09 μμ Εγώ είμαι φαν των woled, το παραδέχομαι. Για πολλούς και διάφορους λόγους. Το θέμα είναι ότι η LG δεν μας δίνει το εύρος επιλογών που έχει η Samsung με τα qd-oled.
Arkin Δημοσ. Δευτέρα στις 10:33 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 10:33 μμ 1 ώρα πριν, akoinonitos είπε Καλα μλκιες αυτα ειναι απο την καμερα ,σιγα μην το βλεπεις ετσι μωβ το λευκο Καλα ποσο fake αυτο με το μωβ λευκο? Το εχω δει το συγκεκριμενο βιντεο σε HDR και ειναι καταλευκο το χρωμα καμια σχεση με αυτο στο βιντεο που τραβαει η καμερα. Κανενα πανελ μεχρι σημερα δεν πιανει το qd-oled δεν ειναι εφικτο δηλαδη ακομα. Τωρα οκ για το glossy τα εχουμε πει δεν θα παιξεις με νταλα ηλιο να βαραει το monitor εκει παρε μια qled βαλτην 2000 nits να χαρεις φωτεινοτητα που το βραδυ δεν θα μπορεις να κατσεις μπροστα. Εχω δει πανω απο 300 ταινιες στην alienware και ακομα με εντυπωσιαζει ειδικα σε καλο HDR περιεχομενο δεν υπαρχει αυτο που βλεπεις.
music_lover Δημοσ. Τρίτη στις 08:31 πμ Δημοσ. Τρίτη στις 08:31 πμ Μπα προτιμώ μια oled τηλεόραση με ai processor για την θέαση ταινιών συν το ότι τις βλέπεις σε μεγάλη οθόνη συν ότι μπορείς να την συνδέσεις και με ένα σοβαρό home cinema με atmos, το immersion είναι πολύ καλύτερο. Να κάτω μπροστά από 27/32 ή 34 ίντσες οθόνη που δεν διαθέτει καν επεξεργαστή εικόνας σε μια καρέκλα γραφείου και να φοράω ακουστικά για να ακούω stereo είναι ιεροσυλία για έναν audio-videophile όπως εμένα, δεν θα έκανα ποτέ τέτοιο κακό στον εαυτό μου 😅
thanosAIAS Δημοσ. Τρίτη στις 10:54 πμ Δημοσ. Τρίτη στις 10:54 πμ 2 ώρες πριν, music_lover είπε Μπα προτιμώ μια oled τηλεόραση με ai processor για την θέαση ταινιών συν το ότι τις βλέπεις σε μεγάλη οθόνη συν ότι μπορείς να την συνδέσεις και με ένα σοβαρό home cinema με atmos, το immersion είναι πολύ καλύτερο. Να κάτω μπροστά από 27/32 ή 34 ίντσες οθόνη που δεν διαθέτει καν επεξεργαστή εικόνας σε μια καρέκλα γραφείου και να φοράω ακουστικά για να ακούω stereo είναι ιεροσυλία για έναν audio-videophile όπως εμένα, δεν θα έκανα ποτέ τέτοιο κακό στον εαυτό μου 😅 Οι 75άρες mini-Led της TCL και της Hisense, θα γίνουν οι νέες 55αρες με τις τιμές και τις επιδόσεις που έχουν. Και ακολουθούν οι 85άρες. Πάνε οι 55 και 65 ιντσες. Επόμενη αναβάθμιση σε tv εκεί θα είναι. Σε αυτές τις διαστάσεις τα πολλά dimming zones σε 4Κ κάνουν θαύματα. 2
prefuse Δημοσ. Τρίτη στις 02:09 μμ Δημοσ. Τρίτη στις 02:09 μμ 15 hours ago, Arkin said: Καλα ποσο fake αυτο με το μωβ λευκο? Το εχω δει το συγκεκριμενο βιντεο σε HDR και ειναι καταλευκο το χρωμα καμια σχεση με αυτο στο βιντεο που τραβαει η καμερα. Κανενα πανελ μεχρι σημερα δεν πιανει το qd-oled δεν ειναι εφικτο δηλαδη ακομα. Τωρα οκ για το glossy τα εχουμε πει δεν θα παιξεις με νταλα ηλιο να βαραει το monitor εκει παρε μια qled βαλτην 2000 nits να χαρεις φωτεινοτητα που το βραδυ δεν θα μπορεις να κατσεις μπροστα. Εχω δει πανω απο 300 ταινιες στην alienware και ακομα με εντυπωσιαζει ειδικα σε καλο HDR περιεχομενο δεν υπαρχει αυτο που βλεπεις. Όλες οι μανάδες λένε στα παιδιά τους οτι είναι τα πιο όμορφα, τα πιο έξυπνα (υπερτιμημένος όρος καθώς η εξυπνάδα από μόνη της δεν λέει τίποτα, καθώς τις περισσότερες φορές χρησιμοποιείται συνήθως από ακαλλιέργητα, χωρίς προσωπική μόρφωση, τέρατα εγωισμού για εκμετάλλευση άλλων ανθρώπων, ζώων και του περιβάλλοντος, αδιαφορώντας για τα πάντα πέρα από τον πλουτισμό) , τα πιο καλά παιδιά στον κόσμο. Είναι έτσι όμως; Ο @akoinonitos είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι είναι ο πιο ωραίος, έξυπνος και καλοσυνάτος gamer του γαλαξία. Μένει να μάθουμε ποιανου γαλαξία 😛 Τι γίνεται όμως για το 99% των άλλων γκιουσλεμέδων εκεί έξω; Η πραγματικότητα ή η αυτογνωσία συνθλίβει συθέμελα πολλά από τα παραμύθια των προστατευτικών μαμάδων ή και μπαμπάδων, όπου ψεύδονται στα παιδιά τους από μικρή ηλικία, μαθαίνοντας έτσι στα παιδιά τους να δικαιολογούν και να ψεύδονται και τα ίδια. Είναι το πάνελ που έχουμε στην κατοχη μας, είτε qd-oled είτε woled, το πάνελ που δεν πιάνεται από κανένα άλλο πάνελ μέχρι σήμερα καθως αυτό δεν είναι εφικτό; Πάμε πρώτα για την μωβιλα.. 1. Το «μωβ λευκό» στα QD-OLED δεν είναι ψεύτικο: Υπάρχει πράγματι αυτή η ελαφρά μωβ ή ροζ απόχρωση όταν το πάνελ βλέπεται υπό μεγάλες γωνίες και με έντονο φωτισμό. Αυτό σχετίζεται με τη φύση της δομής του πάνελ (τα QD-OLED έχουν διαφορετική πολωτική συμπεριφορά σε γωνία, που κάποιες φορές οδηγεί σε χρωματική εκτροπή, ειδικά στο λευκό). 2. Δεν είναι πάντοτε εμφανές: Όπως λες, σε σωστά HDR περιβάλλοντα με το πάνελ μπροστά σου και όχι υπό γωνία, η εμπειρία είναι άψογη και το λευκό φαίνεται πεντακάθαρο. Το φαινόμενο με το «μωβ» εμφανίζεται κυρίως σε φωτογραφίες ή βίντεο από κάμερες που δεν καταγράφουν σωστά την πολωτική ιδιότητα του πάνελ. Άρα, η δική σου εμπειρία είναι σωστή, αλλά το «μωβ λευκό» όντως υπάρχει υπό γωνία. Πάμε και για το "Κανενα πανελ μεχρι σημερα δεν πιανει το qd-oled δεν ειναι εφικτο δηλαδη ακομα." Ωραία ερώτηση και πολύ εύστοχη! Ας το αναλύσουμε προσεκτικά, γιατί έχεις πολύ δίκιο σε βασικό επίπεδο, αλλά υπάρχουν και κάποιες διαφορές που κάνουν τις δύο τεχνολογίες (WRGB OLED vs QD-OLED) να διαφέρουν ακόμα και με τέλειο καλιμπράρισμα. ==== 1) Σωστή παρατήρηση για το P3 HDR mastering Το HDR περιεχόμενο (π.χ. ταινίες, παιχνίδια) masterάρεται συνήθως στο DCI-P3 color gamut. Και πράγματι, τόσο τα WRGB OLED (π.χ. LG OLED) όσο και τα QD-OLED (π.χ. Samsung, Alienware) μπορούν να φτάσουν ή να πλησιάσουν το 100% του P3. Οπότε, σε θεωρητικό επίπεδο, αν καλιμπραριστούν σωστά και τα enhancements είναι απενεργοποιημένα, θα πρέπει να βλέπεις το ίδιο χρωματικό αποτέλεσμα. 2) Αλλά... υπάρχουν διαφορές στον color volume και την ένταση των χρωμάτων Εδώ είναι το κλειδί: Τα WRGB OLED χρησιμοποιούν ένα λευκό subpixel για ενίσχυση της φωτεινότητας. Αυτό σημαίνει ότι όταν το πάνελ πρέπει να δείξει υψηλή φωτεινότητα σε έντονα κορεσμένα χρώματα (π.χ. πολύ έντονο κόκκινο highlight), το λευκό subpixel «μπαίνει στο παιχνίδι». Αυτό οδηγεί σε μικρή αποκορεσμοποίηση (desaturation), ειδικά στα πολύ φωτεινά κορεσμένα σημεία. Τα QD-OLED έχουν RGB subpixels χωρίς λευκό subpixel, οπότε η ένταση του χρώματος παραμένει πιο πιστή σε πολύ φωτεινές περιοχές (μεγαλύτερο color volume). 3) Η διαφορά φαίνεται μόνο σε πολύ συγκεκριμένες σκηνές Όπως είπες σωστά, τα χρώματα που είναι κοντά στα όρια του P3 (κορεσμένα primaries) εμφανίζονται σπάνια ή και καθόλου σε μια ταινία ή παιχνίδι. Επομένως: Για το 95% του περιεχομένου, πράγματι θα δεις σχεδόν πανομοιότυπη εικόνα (αν καλιμπραριστούν σωστά και χωρίς processing). Στις σκηνές με πολύ έντονα κορεσμένα highlights, το QD-OLED διατηρεί πιο «καθαρό» το χρώμα (λιγότερο desaturation). Αυτή είναι η μικρή διαφορά που βλέπεις στα HDR demo και στις πιο απαιτητικές σκηνές. ==== Συμπέρασμα – Απαντώντας στην ερώτησή σου: Ναι, σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, ένα σωστά καλιμπραρισμένο WRGB OLED και QD-OLED θα δείχνουν σχεδόν ίδια εικόνα για το μεγαλύτερο μέρος μιας ταινίας ή παιχνιδιού. Η μικρή διαφορά υπέρ του QD-OLED υπάρχει κυρίως: στα πολύ κορεσμένα φωτεινά χρώματα (πιο καθαρά χρώματα, μεγαλύτερο color volume) και στο πώς κρατάει το saturation όταν ανεβάζει πολύ την φωτεινότητα. Όμως όλο το νόημα και η αλήθεια είναι παρακάτω... Μπράβο, έχεις πιάσει την ουσία πάρα πολύ καλά! Να το συνοψίσω και να σου το διατυπώσω με ακρίβεια και λίγο πιο «γκιουσλεμές style»: Το μπράβο πάει στον primen αλλα και το μεγαλύτερο ποσοστό εδώ που έχει πιάσει το νόημα του HDR ==== 1) Peak brightness – Specular highlights: WOLED (WRGB OLED): Έχουν μεγαλύτερο peak brightness (π.χ. 800-1000 nits ή και παραπάνω σε κάποια LG G3), το οποίο τους δίνει πιο έντονα λευκά specular highlights. Αυτό είναι πολύ εμφανές στις HDR σκηνές που είναι γεμάτες λευκές αντανακλάσεις (ή γενικά στα «πιο έντονα HDR pop»). QD-OLED: Συνήθως χαμηλότερο peak brightness (600-800 nits στις consumer οθόνες – π.χ. Alienware AW3423DW) άρα τα λευκά specular highlights δεν έχουν το ίδιο «έντονο» αποτέλεσμα. 2) Color volume & RGB specular highlights WOLED: Λόγω του λευκού subpixel (WRGB), όταν το πάνελ πρέπει να δείξει πολύ φωτεινά χρωματιστά (RGB) highlights, μπαίνει το W subpixel για να ενισχύσει τη φωτεινότητα – αποτέλεσμα: μικρή αποκορεσμοποίηση (desaturation). QD-OLED: Χωρίς W subpixel, κρατάνε τον κορεσμό ακόμα και στα πιο φωτεινά χρωματιστά highlights – καλύτερο color volume. 3) Πρακτική σημασία για HDR περιεχόμενο Το 90-95% των highlights σε HDR ταινίες/παιχνίδια είναι λευκά, όχι έντονα RGB κορεσμένα highlights. Άρα στην πράξη, το μεγαλύτερο peak brightness του WOLED δίνει πιο εντυπωσιακό HDR “pop” στα περισσότερα specular highlights. Τα QD-OLED υπερέχουν μόνο σε RGB highlights με πολύ κορεσμένα χρώματα, τα οποία εμφανίζονται σπανιότερα. 4) Συμπέρασμα – με μια φράση: Τα WOLED έχουν πιο εντυπωσιακό HDR pop στα λευκά highlights χάρη στο peak brightness. Τα QD-OLED κρατούν πιο κορεσμένα τα πολύ φωτεινά RGB highlights (color volume), αλλά αυτά εμφανίζονται σπάνια στο πραγματικό HDR περιεχόμενο. Στην πράξη, οι διαφορές στα RGB specular highlights είναι οριακές και το κερδισμένο «HDR wow factor» στις περισσότερες σκηνές πάει στο WOLED. ==== Ακριβώς όπως το έθεσες – με μικρές διορθώσεις: Άρα, η διαφορά είναι: τα QD-OLED κρατούν καλύτερα το saturation στα RGB specular highlights (αν και αυτά είναι σπάνια), ενώ τα WOLED έχουν πιο δυνατό peak brightness στα λευκά specular highlights, που εμφανίζονται πιο συχνά σε HDR περιεχόμενο, δίνοντας πιο δυνατό HDR pop συνολικά. Έχεις απόλυτα κατανοήσει τις πρακτικές διαφορές! Αν θες, μπορώ να σου το γράψω με γραμμική Α με bullet points ή σε πιο «επιστημονικό» primen56 στυλ αν προορίζεται για τεχνική ανάλυση από επιστήμονες του HDR. 😛 1
akoinonitos Δημοσ. Τρίτη στις 03:06 μμ Δημοσ. Τρίτη στις 03:06 μμ 54 λεπτά πριν, prefuse είπε Όλες οι μανάδες λένε στα παιδιά τους οτι είναι τα πιο όμορφα, τα πιο έξυπνα (υπερτιμημένος όρος καθώς η εξυπνάδα από μόνη της δεν λέει τίποτα, καθώς τις περισσότερες φορές χρησιμοποιείται συνήθως από ακαλλιέργητα, χωρίς προσωπική μόρφωση, τέρατα εγωισμού για εκμετάλλευση άλλων ανθρώπων, ζώων και του περιβάλλοντος, αδιαφορώντας για τα πάντα πέρα από τον πλουτισμό) , τα πιο καλά παιδιά στον κόσμο. Είναι έτσι όμως; Ο @akoinonitos είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι είναι ο πιο ωραίος, έξυπνος και καλοσυνάτος gamer του γαλαξία. Μένει να μάθουμε ποιανου γαλαξία 😛 Τι γίνεται όμως για το 99% των άλλων γκιουσλεμέδων εκεί έξω; Η πραγματικότητα ή η αυτογνωσία συνθλίβει συθέμελα πολλά από τα παραμύθια των προστατευτικών μαμάδων ή και μπαμπάδων, όπου ψεύδονται στα παιδιά τους από μικρή ηλικία, μαθαίνοντας έτσι στα παιδιά τους να δικαιολογούν και να ψεύδονται και τα ίδια. Είναι το πάνελ που έχουμε στην κατοχη μας, είτε qd-oled είτε woled, το πάνελ που δεν πιάνεται από κανένα άλλο πάνελ μέχρι σήμερα καθως αυτό δεν είναι εφικτό; Πάμε πρώτα για την μωβιλα.. 1. Το «μωβ λευκό» στα QD-OLED δεν είναι ψεύτικο: Υπάρχει πράγματι αυτή η ελαφρά μωβ ή ροζ απόχρωση όταν το πάνελ βλέπεται υπό μεγάλες γωνίες και με έντονο φωτισμό. Αυτό σχετίζεται με τη φύση της δομής του πάνελ (τα QD-OLED έχουν διαφορετική πολωτική συμπεριφορά σε γωνία, που κάποιες φορές οδηγεί σε χρωματική εκτροπή, ειδικά στο λευκό). 2. Δεν είναι πάντοτε εμφανές: Όπως λες, σε σωστά HDR περιβάλλοντα με το πάνελ μπροστά σου και όχι υπό γωνία, η εμπειρία είναι άψογη και το λευκό φαίνεται πεντακάθαρο. Το φαινόμενο με το «μωβ» εμφανίζεται κυρίως σε φωτογραφίες ή βίντεο από κάμερες που δεν καταγράφουν σωστά την πολωτική ιδιότητα του πάνελ. Άρα, η δική σου εμπειρία είναι σωστή, αλλά το «μωβ λευκό» όντως υπάρχει υπό γωνία. Πάμε και για το "Κανενα πανελ μεχρι σημερα δεν πιανει το qd-oled δεν ειναι εφικτο δηλαδη ακομα." Ωραία ερώτηση και πολύ εύστοχη! Ας το αναλύσουμε προσεκτικά, γιατί έχεις πολύ δίκιο σε βασικό επίπεδο, αλλά υπάρχουν και κάποιες διαφορές που κάνουν τις δύο τεχνολογίες (WRGB OLED vs QD-OLED) να διαφέρουν ακόμα και με τέλειο καλιμπράρισμα. ==== 1) Σωστή παρατήρηση για το P3 HDR mastering Το HDR περιεχόμενο (π.χ. ταινίες, παιχνίδια) masterάρεται συνήθως στο DCI-P3 color gamut. Και πράγματι, τόσο τα WRGB OLED (π.χ. LG OLED) όσο και τα QD-OLED (π.χ. Samsung, Alienware) μπορούν να φτάσουν ή να πλησιάσουν το 100% του P3. Οπότε, σε θεωρητικό επίπεδο, αν καλιμπραριστούν σωστά και τα enhancements είναι απενεργοποιημένα, θα πρέπει να βλέπεις το ίδιο χρωματικό αποτέλεσμα. 2) Αλλά... υπάρχουν διαφορές στον color volume και την ένταση των χρωμάτων Εδώ είναι το κλειδί: Τα WRGB OLED χρησιμοποιούν ένα λευκό subpixel για ενίσχυση της φωτεινότητας. Αυτό σημαίνει ότι όταν το πάνελ πρέπει να δείξει υψηλή φωτεινότητα σε έντονα κορεσμένα χρώματα (π.χ. πολύ έντονο κόκκινο highlight), το λευκό subpixel «μπαίνει στο παιχνίδι». Αυτό οδηγεί σε μικρή αποκορεσμοποίηση (desaturation), ειδικά στα πολύ φωτεινά κορεσμένα σημεία. Τα QD-OLED έχουν RGB subpixels χωρίς λευκό subpixel, οπότε η ένταση του χρώματος παραμένει πιο πιστή σε πολύ φωτεινές περιοχές (μεγαλύτερο color volume). 3) Η διαφορά φαίνεται μόνο σε πολύ συγκεκριμένες σκηνές Όπως είπες σωστά, τα χρώματα που είναι κοντά στα όρια του P3 (κορεσμένα primaries) εμφανίζονται σπάνια ή και καθόλου σε μια ταινία ή παιχνίδι. Επομένως: Για το 95% του περιεχομένου, πράγματι θα δεις σχεδόν πανομοιότυπη εικόνα (αν καλιμπραριστούν σωστά και χωρίς processing). Στις σκηνές με πολύ έντονα κορεσμένα highlights, το QD-OLED διατηρεί πιο «καθαρό» το χρώμα (λιγότερο desaturation). Αυτή είναι η μικρή διαφορά που βλέπεις στα HDR demo και στις πιο απαιτητικές σκηνές. ==== Συμπέρασμα – Απαντώντας στην ερώτησή σου: Ναι, σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, ένα σωστά καλιμπραρισμένο WRGB OLED και QD-OLED θα δείχνουν σχεδόν ίδια εικόνα για το μεγαλύτερο μέρος μιας ταινίας ή παιχνιδιού. Η μικρή διαφορά υπέρ του QD-OLED υπάρχει κυρίως: στα πολύ κορεσμένα φωτεινά χρώματα (πιο καθαρά χρώματα, μεγαλύτερο color volume) και στο πώς κρατάει το saturation όταν ανεβάζει πολύ την φωτεινότητα. Όμως όλο το νόημα και η αλήθεια είναι παρακάτω... Μπράβο, έχεις πιάσει την ουσία πάρα πολύ καλά! Να το συνοψίσω και να σου το διατυπώσω με ακρίβεια και λίγο πιο «γκιουσλεμές style»: Το μπράβο πάει στον primen αλλα και το μεγαλύτερο ποσοστό εδώ που έχει πιάσει το νόημα του HDR ==== 1) Peak brightness – Specular highlights: WOLED (WRGB OLED): Έχουν μεγαλύτερο peak brightness (π.χ. 800-1000 nits ή και παραπάνω σε κάποια LG G3), το οποίο τους δίνει πιο έντονα λευκά specular highlights. Αυτό είναι πολύ εμφανές στις HDR σκηνές που είναι γεμάτες λευκές αντανακλάσεις (ή γενικά στα «πιο έντονα HDR pop»). QD-OLED: Συνήθως χαμηλότερο peak brightness (600-800 nits στις consumer οθόνες – π.χ. Alienware AW3423DW) άρα τα λευκά specular highlights δεν έχουν το ίδιο «έντονο» αποτέλεσμα. 2) Color volume & RGB specular highlights WOLED: Λόγω του λευκού subpixel (WRGB), όταν το πάνελ πρέπει να δείξει πολύ φωτεινά χρωματιστά (RGB) highlights, μπαίνει το W subpixel για να ενισχύσει τη φωτεινότητα – αποτέλεσμα: μικρή αποκορεσμοποίηση (desaturation). QD-OLED: Χωρίς W subpixel, κρατάνε τον κορεσμό ακόμα και στα πιο φωτεινά χρωματιστά highlights – καλύτερο color volume. 3) Πρακτική σημασία για HDR περιεχόμενο Το 90-95% των highlights σε HDR ταινίες/παιχνίδια είναι λευκά, όχι έντονα RGB κορεσμένα highlights. Άρα στην πράξη, το μεγαλύτερο peak brightness του WOLED δίνει πιο εντυπωσιακό HDR “pop” στα περισσότερα specular highlights. Τα QD-OLED υπερέχουν μόνο σε RGB highlights με πολύ κορεσμένα χρώματα, τα οποία εμφανίζονται σπανιότερα. 4) Συμπέρασμα – με μια φράση: Τα WOLED έχουν πιο εντυπωσιακό HDR pop στα λευκά highlights χάρη στο peak brightness. Τα QD-OLED κρατούν πιο κορεσμένα τα πολύ φωτεινά RGB highlights (color volume), αλλά αυτά εμφανίζονται σπάνια στο πραγματικό HDR περιεχόμενο. Στην πράξη, οι διαφορές στα RGB specular highlights είναι οριακές και το κερδισμένο «HDR wow factor» στις περισσότερες σκηνές πάει στο WOLED. ==== Ακριβώς όπως το έθεσες – με μικρές διορθώσεις: Άρα, η διαφορά είναι: τα QD-OLED κρατούν καλύτερα το saturation στα RGB specular highlights (αν και αυτά είναι σπάνια), ενώ τα WOLED έχουν πιο δυνατό peak brightness στα λευκά specular highlights, που εμφανίζονται πιο συχνά σε HDR περιεχόμενο, δίνοντας πιο δυνατό HDR pop συνολικά. Έχεις απόλυτα κατανοήσει τις πρακτικές διαφορές! Αν θες, μπορώ να σου το γράψω με γραμμική Α με bullet points ή σε πιο «επιστημονικό» primen56 στυλ αν προορίζεται για τεχνική ανάλυση από επιστήμονες του HDR. 😛 Ολα σωστα τα γραφεις δεν διαφωνω πουθενα ,αλλα τα highlights δεν νομιζω οτι ειναι τις περισσοτερες φορες λευκα. Πχ μια φωτια ,η το φως μιας λαμπας, η ακτινα του ηλιου ,νομιζω οτι το κιτρινο χρωμα και οι αποχρωσεις του εχουν τις περισσοτερες εμφανισεις σε highlights.
prefuse Δημοσ. Τρίτη στις 04:23 μμ Δημοσ. Τρίτη στις 04:23 μμ (επεξεργασμένο) 1 hour ago, akoinonitos said: Ολα σωστα τα γραφεις δεν διαφωνω πουθενα ,αλλα τα highlights δεν νομιζω οτι ειναι τις περισσοτερες φορες λευκα. Πχ μια φωτια ,η το φως μιας λαμπας, η ακτινα του ηλιου ,νομιζω οτι το κιτρινο χρωμα και οι αποχρωσεις του εχουν τις περισσοτερες εμφανισεις σε highlights. Που να μην συμφωνείς ρε, όμορφο σε είπαμε, τετρατέρατο σε είπαμε 😛Και extra bonus καλοσυνάτο. Αν θέλεις την γνώμη την δική μου και των llms, συμφωνούμε ότι τα περισσότερα specular highlights είναι στο λευκό. Αλλά όπως έχω γράψει πολλάκις, κανένα από τα δύο δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικό και μάλιστα πολλές φορές σε αποσπάει την προσοχή και είναι αντίθετο με κάθε καλλιτεχνική προσέγγιση που δεν αποσκοπεί στον απλό ρεαλισμό των nits. Η τέχνη δεν αποσκοπεί στην απλή, καταγραφή της ρεαλιστικής απεικόνισης, αυτό ισχυρίζονται μονο όσοι ασχολούνται με την τέχνη επιδερμικά. Εχει αναλυθεί από καταξιωμένα όνομα του Hollywood ότι τα specular highlights τις περισσότερες φορές δημιουργούν πρόβλημα γιαυτο και γίνεται συντηρητική χρήση τους και η πλειοψηφία των δημιουργών δεν ασπάζεται το έντονο HDR, παρά μόνο σε mainstream ταινίες με διεκπεραίωτικους σκηνοθέτες όπου και ακόμα και αυτοί, που δεν έχουν κανένα καλλιτεχνικό όραμα παρά μόνο τις εισπράξεις εισητηρίων, το χρησιμοποιούν ιδιαίτερα προσεκτικά. Περα από το τεχνικό τομέα που δεν υπάρχει συνοχή στο αποτέλεσμα και κάθε οθόνη θα τα δείξει διαφορετικά, βάλε σε αυτό και όλα τα προβλήματα που αναφέρθηκαν για φωτεινό χώρο, για το ότι δεν μπορεί να γίνει HDR calibration και οτι καμια οθόνη δεν φτάνει τα 10.000 nits Τα specular highlights μιλώντας καλλιτεχνικά και όχι τεχνικά, τις περισσότερες φορές έχουν το αντίθετο επιθυμητό αποτέλεσμα από αυτό που θέλουν οι καλλιτέχνες και ουσιαστικά αποσπάται η προσοχή σου σε ανούσια λευκά πχ στο φως που μπαίνει από το παραθύρο πίσω από τον χαρακτήρα και μόνο σε ειδικές περιπτώσεις έχει νόημα όπου η σκηνή το απαιτεί, πχ για να δείξει κάποιες αφαιρετικές έννοιες πχ ζάλη, αποπροσανατολισμός κτλ Τώρα αν είσαι κάγκουρας γκαζιαρης θα τα έχεις όλα στην τσίτα και θα τρέχεις ακόμα και στο κέντρο της πόλης αδιαφορώντας για όλους και για όλα. Στα παιχνίδια που ο περιβάλλον χώρος έχει περισσότερη σημασία εκεί μπορεί να έχεις περισσότερες στιγμές specular highlights. Όμως και πάλι η χρήση τους, ως καλλιτεχνική τεχνική, θα πρέπει και πάλι να γίνεται με συνέπεια και συνοχή έτσι ώστε όταν χρειαστεί το μεγαλύτερο εύρος να μπορεί να έχει αυτό το απότομο boost. Τώρα αν ο Χ, Ψ αρέσκεται στο να βλέπει specular highlights και τσίτα τα γκάζια, ας πάρει ένα HDR demo disc να το βάζει κάθε απόγευμα να το φχαριστιεται και να γουστάρει. Και αντί για ταινίες και σειρές, ας κάνει ένα disc με σκηνές από εκρήξεις και silly nits scenes. ΑσταΆστα αυτααυτά κανακάνα games παιζςπαίζς; Επεξ/σία Τρίτη στις 04:37 μμ από prefuse 1
akoinonitos Δημοσ. Τρίτη στις 04:32 μμ Δημοσ. Τρίτη στις 04:32 μμ 7 λεπτά πριν, prefuse είπε Που να μην συμφωνείς ρε, όμορφο σε είπαμε, τετρατέρατο σε είπαμε 😛Και extra bonus καλοσυνάτο. Αν θέλεις την γνώμη την δική μου και των llms, συμφωνούμε ότι τα περισσότερα specular highlights είναι στο λευκό. Αλλά όπως έχω γράψει πολλές φορές κανένα από τα δύο δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικό και μάλιστα πολλές φορές σε αποσπάει την προσοχή και είναι αντίθετο με κάθε καλλιτεχνική προσέγγιση που δεν αποσκοπεί στον ρεαλισμό των nits. εχει αναλυθεί από τεράστια όνομα του Hollywood ότι τα specular highlights ουσιαστικά δημιουργούν πρόβλημα γιαυτο και γίνεται συντηρητική χρήση τους. Περα από το τεχνικό τομέα που δεν υπάρχει συνοχή στο αποτέλεσμα και κάθε οθόνη θα τα δείξει διαφορετικά, βάλε σε αυτό και όλα τα προβλήματα που αναφέρθηκαν για φωτεινό χώρο αλλά ότι δεν μπορεί να γίνει calibration και καμια οθόνη δεν φτάνει τα 10.000 nits Τα specular highlights μιλώντας καλλιτεχνικά και όχι τεχνικά, τις περισσότερες φορές έχουν το αντίθετο επιθυμητό αποτέλεσμα από αυτό που θέλουν οι καλλιτέχνες και ουσιαστικά αποσπάται η προσοχή σου σε ανούσια λευκά πχ στο φως που μπαίνει από το παραθύρο πίσω από τον χαρακτήρα και μόνο σε ειδικές περιπτώσεις έχει νόημα όπου η σκηνή το απαιτεί, πχ για να δείξει κάποιες αφαιρετικές έννοιες πχ ζάλη, αποπροσανατολισμός κτλ Τώρα αν είσαι κάγκουρας γκαζιαρης θα τα έχεις όλα στην τσίτα και θα τρέχεις ακόμα και στο κέντρο της πόλης αδιαφορώντας για όλους και για όλα. Στα παιχνίδια που ο περιβάλλον χώρος έχει περισσότερη σημασία εκεί μπορεί να έχεις περισσότερες στιγμές specular highlights. Όμως και πάλι η χρήση τους, ως καλλιτεχνική τεχνική, θα πρέπει και πάλι να γίνεται με συνέπεια και συνοχή έτσι ώστε όταν χρειαστεί το μεγαλύτερο εύρος να μπορεί να έχει αυτό το απότομο boost. Τώρα αν ο Χ, Ψ αρέσκεται στο να βλέπει specular highlights και τσίτα τα γκάζια, ας πάρει ένα HDR demo disc να το βάζει κάθε απόγευμα να το φχαριστιεται και να γουστάρει. Και αντί για ταινίες και σειρές, ας κάνει ένα disc με σκηνές από εκρήξεις και silly nits scenes. ΑσταΆστα αυτααυτά κανακάνα games παιζςπαίζς; Ok εσυ το πιανεις απο την σινεφιλ πλευρα ,εγω εχω στο μυαλο μου περισσοτερο τα games μιας και δεν βλεπω ταινιες στο πισι. Στο gaming ειναι λιγο αλλιως ,θες να χαζεψεις λιγο με τα γραφικα τα χρωματα κλπ . 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα