Προς το περιεχόμενο

αεππ γ λυκειου 4o θέμα


alex_2003

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

καλησπέρα σας,  μαλλον δεν έχω κατανοήσει πλήρως την έννοια της σταθεράς και της μεταβλητής στο αεππ.  καταλαβαίνω ότι το ένα παραμένει σταθερο σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος ενώ το άλλο αλλάζει αλλά σε μια τέτοια ερώτηση όπως κάτω δυσκολεύομαι.  μπορείτε να με βοηθήσετε κάπως? θα βοηθούσε και μια μικρή επεξήγηση αν έχετε χρόνο. ευχαριστώ πολύ

Να δώρετε ένα παράδειγμα:

1. αλφαριθμητικής σταθερας 2. εκχωρησης λογικης σταθερας σε μεταβλητη  3. εκχωρησης αριθμητικης σταθερας σε μεταβλητη 4. εκχωρησης αλφαριθμητικης σταθερας σε μεταβλητη 5. λογικού τελεστη 6. αριθμητικης εκφρασης 7. λογικης εκφρασης

Επεξ/σία από alex_2003
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, alex_2003 είπε

καλησπέρα σας,  μαλλον δεν έχω κατανοήσει πλήρως την έννοια της σταθεράς και της μεταβλητής στο αεππ.  καταλαβαίνω ότι το ένα παραμένει σταθερο σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος ενώ το άλλο αλλάζει αλλά σε μια τέτοια ερώτηση όπως κάτω δυσκολεύομαι.  μπορείτε να με βοηθήσετε κάπως? θα βοηθούσε και μια μικρή επεξήγηση αν έχετε χρόνο. ευχαριστώ πολύ

Να δώρετε ένα παράδειγμα:

1. αλφαριθμητικής σταθερας 2. εκχωρησης λογικης σταθερας σε μεταβλητη  3. εκχωρησης αριθμητικης σταθερας σε μεταβλητη 4. εκχωρησης αλφαριθμητικης σταθερας σε μεταβλητη 5. λογικού τελεστη 6. αριθμητικης εκφρασης 7. λογικης εκφρασης

Η σταθερά είναι αυτό που λέει. Για παράδειγμα αν σου πουν ότι σε έναν χρόνο υπάρχουν δώδεκα μήνες. Τότε αυτό είναι δεδομένο (δεν χρειαζόταν καν να στο πουν δηλαδή) πως είναι σταθερό, δεν αλλάζει. 
Οπότε θα έχεις μια σταθερά με την τιμή 12 για το σύνολο των μηνών. Ή ας πούμε μια παγκόσμια σταθερά είναι το γνωστό π = 3.14 και αυτό δεν αλλάζει. Επίσης, μπορεί η άσκηση να σου ορίζει από μόνη της κάποια σταθερά λέγοντάς σου πως «έχουμε τάδε ανθρώπους» και πάει λέγοντας. 

Αλφαριθμητικές είναι οι μεταβλητές ή σταθερές που δέχομαι γράμματα και αριθμούς (δεν μπορούν να γίνουν αριθμητικές πράξεις μεταξύ αυτών). Π.χ. το "alex_2003" αποθηκεύεται σε μια τέτοιου είδους μεταβλητή. Για την ακρίβεια το συγκεκριμένο θα μπορούσε να είναι μια αλφαριθμητική σταθερά καθώς από την στιγμή που κάνεις τον λογαριασμό αυτό δεν αλλάζει. 

Η λογική σταθερά μπορεί να έχει ως τιμή το ΑΛΗΘΗΣ ή το ΨΕΥΔΗΣ.

 

Ορίστε ένα παράδειγμα για δεν κάνω λάθος στο ΑΕΠΠ η εκχώρηση τιμών γίνεται με το "<-".
Το ερώτημα 1 και 2 θα μπορούσε να είναι κάπως έτσι.
Οπότε:

ΣΤΑΘΕΡΕΣ
ΤΟ_ΟΝΟΜΑ_ΜΟΥ_ΣΤΟ_ΙΝΣΟΜΝΙΑ = alex_2003
Η_ΓΗ_ΕΙΝΑΙ_ΣΦΑΙΡΙΚΗ = ΑΛΗΘΗΣ

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: μια_μεταβλητή

ΑΡΧΗ

μια_μεταβλητή <-- Η_ΓΗ_ΕΙΝΑΙ_ΣΦΑΙΡΙΚΗ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


Και το 3ο κάπως έτσι:

ΣΤΑΘΕΡΕΣ
π = 3.14

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: μια_μεταβλητή

ΑΡΧΗ

μια_μεταβλητή <-- π

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Γενικά αυτά που σου ζητάει η άσκηση είναι πάρα πολύ εύκολα και καλό θα ήταν να τα διαβάσεις και να δεις τα παραδείγματα που σίγουρα έχει το βιβλίο σας. Ή μπορείς να αναζητήσεις και στο internet. Προσπάθησε να λύσεις τις ασκήσεις και αν δεν τα καταφέρεις επανέρχεσαι εδώ με τον κώδικά σου να σε βοηθήσουμε. 

Επεξ/σία από rafinos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

σε ευχαριστώ παρα πολυ για την αμεση απαντηση. οχι οχι  στις ασκήσεις δεν εχω κανενα ιδιαιτερο προβλημα νομιζω τις περισσοτερες μπορω να τις λυσω σχετικα ευκολα. με μπερδεψε λιγο μονο  αυτη η ασκηση θεωριας δε ξερω γιατι... μαλλον νομιζα οτι πρεπει να γινει με μια μονο "εκχωρηση τιμης" και οχι ολοκληρο παραδειγμα οπως εκανες εσυ. θα επανέλθω τις επομενες μερες με περισσοτερες ασκησεις. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, alex_2003 είπε

σε ευχαριστώ παρα πολυ για την αμεση απαντηση. οχι οχι  στις ασκήσεις δεν εχω κανενα ιδιαιτερο προβλημα νομιζω τις περισσοτερες μπορω να τις λυσω σχετικα ευκολα. με μπερδεψε λιγο μονο  αυτη η ασκηση θεωριας δε ξερω γιατι... μαλλον νομιζα οτι πρεπει να γινει με μια μονο "εκχωρηση τιμης" και οχι ολοκληρο παραδειγμα οπως εκανες εσυ. θα επανέλθω τις επομενες μερες με περισσοτερες ασκησεις. 

Κοίτα, συνήθως οι ασκήσεις θεωρίας μπορούν να απαντηθούν με μία γραμμή και όχι με ολόκληρο πρόγραμμα. 

Στην προκειμένη που σου ζητάει όμως εκχώρηση σταθεράς σε μεταβλητή νομίζω ότι αρχικά πρέπει να δηλωθεί η σταθερά και η μεταβλητή. Εκτός και αν μπορείς να απαντήσεις κάπως έτσι:

Έστω ότι π = 3,14 τότε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ μεταβλητή <-- π

ή κάτι αντίστοιχο. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τελικά στα θεωρητικά τα πήγα μια χαρά. Σημερινό διαγώνισμα θέμα 4ο. νομίζω ότι ειναι  απαιτητικό. το έλυσα μέχρι ένα σημείο αλλά μετά... κενό. καμία ιδέα;
σημείωση στο διαγώνισμα χρησιμοποιούσαμε μόνο δομές επανάληψης και όχι πίνακες.

 

 

139599805_426803928675788_442458031680601723_n (1).jpg

Επεξ/σία από alex_2003
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 11 μήνες μετά...
Στις 15/1/2021 στις 9:02 ΜΜ, rafinos είπε

Η σταθερά είναι αυτό που λέει. Για παράδειγμα αν σου πουν ότι σε έναν χρόνο υπάρχουν δώδεκα μήνες. Τότε αυτό είναι δεδομένο (δεν χρειαζόταν καν να στο πουν δηλαδή) πως είναι σταθερό, δεν αλλάζει. 
Οπότε θα έχεις μια σταθερά με την τιμή 12 για το σύνολο των μηνών. Ή ας πούμε μια παγκόσμια σταθερά είναι το γνωστό π = 3.14 και αυτό δεν αλλάζει. Επίσης, μπορεί η άσκηση να σου ορίζει από μόνη της κάποια σταθερά λέγοντάς σου πως «έχουμε τάδε ανθρώπους» και πάει λέγοντας. 

Αλφαριθμητικές είναι οι μεταβλητές ή σταθερές που δέχομαι γράμματα και αριθμούς (δεν μπορούν να γίνουν αριθμητικές πράξεις μεταξύ αυτών). Π.χ. το "alex_2003" αποθηκεύεται σε μια τέτοιου είδους μεταβλητή. Για την ακρίβεια το συγκεκριμένο θα μπορούσε να είναι μια αλφαριθμητική σταθερά καθώς από την στιγμή που κάνεις τον λογαριασμό αυτό δεν αλλάζει. 

Η λογική σταθερά μπορεί να έχει ως τιμή το ΑΛΗΘΗΣ ή το ΨΕΥΔΗΣ.

 

Ορίστε ένα παράδειγμα για δεν κάνω λάθος στο ΑΕΠΠ η εκχώρηση τιμών γίνεται με το "<-".
Το ερώτημα 1 και 2 θα μπορούσε να είναι κάπως έτσι.
Οπότε:


ΣΤΑΘΕΡΕΣ
ΤΟ_ΟΝΟΜΑ_ΜΟΥ_ΣΤΟ_ΙΝΣΟΜΝΙΑ = alex_2003
Η_ΓΗ_ΕΙΝΑΙ_ΣΦΑΙΡΙΚΗ = ΑΛΗΘΗΣ

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: μια_μεταβλητή

ΑΡΧΗ

μια_μεταβλητή <-- Η_ΓΗ_ΕΙΝΑΙ_ΣΦΑΙΡΙΚΗ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


Και το 3ο κάπως έτσι:


ΣΤΑΘΕΡΕΣ
π = 3.14

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: μια_μεταβλητή

ΑΡΧΗ

μια_μεταβλητή <-- π

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Γενικά αυτά που σου ζητάει η άσκηση είναι πάρα πολύ εύκολα και καλό θα ήταν να τα διαβάσεις και να δεις τα παραδείγματα που σίγουρα έχει το βιβλίο σας. Ή μπορείς να αναζητήσεις και στο internet. Προσπάθησε να λύσεις τις ασκήσεις και αν δεν τα καταφέρεις επανέρχεσαι εδώ με τον κώδικά σου να σε βοηθήσουμε. 

δηλαδη ως παραδειγμα πρεπει να γραφει ολο αυτο ή μονο κατι συγκεκριμενο?Πιστευω χρειαζεται απαντηση μιας λεξης-παραδειγμα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

το γεγονός ότι γράφετε κώδικα σε χαρτί  εν έτη 2022 να το αφήσουμε ασχολίαστο; 

Το 4ο σου θέμα είναι σχετικά εύκολο. 
Θα ρωτάς την κονσόλα για ονομα υπαλλήλου, και θα τους βάζεισ σε 3 string tables (Λ//Π/Τ) σε σειρά. Η 1η εγγραφή ,Λ[0] πχ, θα είναι και ο προιστάμενος (τρομάρα του)
στην συνέχεια θα ρωτάς για μισθό(ας πούμε Μ) όπου θα πρέπει να μην ξεπερνάει σαν Μ[ ] τις 70 χιλιάδες, ηλικία κτλπ. 

Το πρόγραμμα θα σταματάει αν το sum M[ ] >= 70000 ή αν ο χρήστης γράψει τέλος και θα εμφανίζει υπόλοιπο ή το μηνυμα που θες. 

το 5 σου ζητάει να συγκρίνεις τις εγγραφές ηλικίας με το 67. ότι >= του 5 πράτεις ανάλογα (θέμα λογικής όχι προγραμματισμού)
το 6 στην ουσία σου ζητάει την τελευταία εγγραφή (πχ λόγου αυτού θα έβαζα key στην βάση. κάθε εργαζόμενος θα είχε αύξοντα αριθμό)

το 7 είναι σύγκριση της 1ης εγγραφής στο τμήμα με τις υπόλοιπες 

κάπως έτσι θα έπρεπε να έιναι η βάση πιστεύω. Αν δεμπορείς να κάνει σύγκριση με σημερινή χρονολογία απλά σαν entry βάλε την ηλικία τους :)

A/A  name Department Salary Year of Birth
1 joe  T 6500 1981
2 Cali L 8500 1985



(ΔΕΝ ξέρω να γράφω στην γλώσσα που μου ζητάς. όταν πήγα εγώ λύκειο προγραμματισμό έκανα σε turbo Pascal) 

Επεξ/σία από headbanger
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχει μια παρανόηση στο τι είναι σταθερά, και αυτό έχει να κάνει με "κακή" μετάφραση. Υπάρχουν δυο ειδών σταθερές σε ένα πρόγραμμα, και στα αγγλικά έχουν αυτές τις ονομασίες:

1. Literal

2. Constant 

Στη γλώσσα το Α <- 100 λέει ότι εκχωρούμε μια σταθερή τιμή (το 100) στο Α. Αλλά το 100 δεν είναι Constant αλλά Literal. Το Literal μεταφράζεται "κυριολεκτικά", αλλά δεν σημαίνει κάτι ειδικό το "κυριολεκτικά" στο πρόγραμμα, γιατί τίποτα σε ένα πρόγραμμα δεν είναι "κυριολεκτικό", αλλά αυτό που θέλουμε να είναι! Η έννοια του 100 δηλαδή δεν σημαίνει κάτι αν δεν ξέρουμε από πριν τι θέλει να πει ο προγραμματιστής (αν και φαίνεται νούμερο χωρίς διαστάσεις, το 100 θα είναι ή ποσότητα 100 από κάτι, ή αριθμός σειράς 100ος, ή τάξη (100 ως στοιχείο συνόλου τιμών, πχ 1, 5, 100).

Η σταθερή Constant, έχει το ιδιαίτερο ότι συνδέει όνομα με μια τιμή σε όλο το χρόνο εκτέλεσης ενός προγράμματος. Γιατί να το κάνει αυτό ο προγραμματιστής; Για ευκολία, και ίσως σε μια αλλαγή του προγράμματος να αλλάξει μόνο την δήλωση στην αρχή και έτσι η αλλαγή να φανεί στο πρόγραμμα (πριν την εκτέλεση).

Στη ΓΛΩΣΣΑ δυστυχώς η χρήση της Σταθερής δεν έχει καμία ευκολία για το προγραμματιστή επειδή, οι σταθερές πρέπει να οριστούν ξανά στα υποπρογράμματα.

Στο ζήτημα "Εκχώρηση λογικής σταθερας σε μεταβλητη " δεν λέμε για Constant αλλά για Literal, επειδή οι τιμές μια λογικής έκφρασης είναι ή Αληθής ή Ψευδής.Δηλαδή το:

Α<-Αληθής

όπου το Α είναι μεταβλητή και το Αληθής είναι Literal (δεν αλλάζει κατά την εκτέλεση του προγράμματος, άρα είναι Constant).

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...