Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 1,5k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
12 ώρες πριν, Liverpool89 είπε

Το e banking της εθνικης λειτουργει; 

Πηγα να μπω απο τον chrome αλλα μου εμφανιζει προβλημα στην σελιδα. 

Εγω μπήκα κανονικά πρίν κανα μισάωρο.

Δημοσ.

Μετα το set makitta κερδισα και ενα σετ αντηλιακων NIVEA. Προφανως σταλθηκε στα spam αυτοματα απο την google. 

Screenshot-2.png
Screenshot-3.png

 

  • 3 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

χθες μου ηρθε μηνυμα απατεωνια απο εοπυ ταχα

Αναφορά σε κείμενο

δικαιουστε να λαβετε 280,43 λογω υπερπληρωμης.επιβεβαιωστε τον λογαριασμο iban σας http://scanned.page/6853161cc39c0

το ,43 εχει πλακα

Επεξ/σία από mike15
  • Like 1
Δημοσ.
On 20/06/2025 at 08:16, mike15 said:

χθες μου ηρθε μηνυμα απατεωνια απο εοπυ ταχα

το ,43 εχει πλακα

και 'σύ γιατί δεν έδινες ένα λογαριασμό που έχεις με 1 η 2 ευρώ υπόλοιπο να δεις τι θα σου πουν στη συνέχεια ??? αν δεν έχεις να σου δώσω έναν δικό μου.....το μετά είναι τι θα ζητήσουν....

  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ.
18 λεπτά πριν, 4saken είπε
Αναφορά σε κείμενο

Λίγη ώρα αργότερα έφτασε στο κινητό του θύματος σύνδεσμος που παρέπεμπε στο προφίλ του e-banking της Τράπεζας και ο 40χρονος ανυποψίαστος πληκτρολόγησε τους κωδικούς του νομίζοντας ότι θα ενεργοποιηθεί το έμβασμα των 115 ευρώ. Αντίθετα με τον τρόπο αυτό οι επιτήδειοι απέκτησαν πρόσβαση στον λογαριασμό και με εφαρμογή που δημιούργησαν λάμβαναν τους κωδικούς ασφαλείας της Τράπεζας, όπως αποδείχτηκε εκ των υστέρων.

Σιγά μη δημιούργησαν και zero day exploit. Είτε του υπέκλεψαν κωδικό από το viber ο οποίος τους επέτρεψε να έχουν πρόσβαση στα μηνύματα viber, είτε εγκατέστησαν την εφαρμογή ebanking σε δική τους συσκευή αφού πήραν από το θύμα τον κωδικό επαλήθευσης που ήρθε με sms.

Όταν οι τράπεζες παρατήσουν τα παρωχημένα πλέον sms και viber (lol) επενδύοντας μόνο σε μεθόδους επαλήθευσης που δεν υποκλέπτονται (phishing-resistant) αυτά θα σταματήσουν. Ακόμα και να θέλει, ο πιο άσχετος του κόσμου από τεχνολογία δε θα μπορεί να χάσει λεφτά. Εκτός φυσικά εαν τον πείσουν να τα στείλει εις γνώσιν του!

Λίγα τέτοια περιστατικά ακόμα να γίνουν και ίσως να κινηθούν προς τη σωστή κατεύθυνση.

Δημοσ.
Στις 24/7/2025 στις 11:55 ΜΜ, Engimek είπε

Όταν οι τράπεζες παρατήσουν τα παρωχημένα πλέον sms και viber (lol) επενδύοντας μόνο σε μεθόδους επαλήθευσης που δεν υποκλέπτονται (phishing-resistant) αυτά θα σταματήσουν. Ακόμα και να θέλει, ο πιο άσχετος του κόσμου από τεχνολογία δε θα μπορεί να χάσει λεφτά. Εκτός φυσικά εαν τον πείσουν να τα στείλει εις γνώσιν του!

Μήπως όμως θα έπρεπε οι τράπεζες να θεωρούνται υπεύθυνες γι αυτό, δηλαδή ότι κωδικός που στέλνουν πάει σε λάθος παραλήπτη; Δεν μπορώ να καταλάβω από πότε το viber θεωρείτε ασφαλής επιλογή για να στείλεις ένα κωδικό και όχι το app της ίδιας της τράπεζας ή τουλάχιστον ένα email. Δεν χρειάζεται άλλωστε να γίνεται κάθε φορά. Μπορεί να γίνεται μόνο σε σύνδεση νέας συσκευής οπότε το να σε δυσκολεύει μία φορά ( τουλάχιστον στα κινητά ) και μετά να σου ζητάει δακτυλικό ή ένα pin ή ένα μοτίβο δεν είναι και τόσο τραγικό. 

  • Thanks 1
Δημοσ.
7 ώρες πριν, manolis940 είπε

Μήπως όμως θα έπρεπε οι τράπεζες να θεωρούνται υπεύθυνες γι αυτό, δηλαδή ότι κωδικός που στέλνουν πάει σε λάθος παραλήπτη

Δε θα διαφωνήσω κάθετα μαζί σου.

Απο τη μια δεν είναι αποκλειστικά υπεύθυνες που στη συγκεκριμένη περίπτωση (scam) κατέληξε το μήνυμα σε άλλο χρήστη. Γιατί και ο ίδιος ο χρήστης έκανε καραμπινάτο λάθος.

Από την άλλη, είναι λάθος που έχει υιοθετήσει τέτοιο σύστημα εξ'αρχής. Το κάνει επειδή είναι φτηνό σε σχέση με άλλες εναλλακτικές. Εαν όμως αρχίσουν οι επιστροφές στα θύματα με ακόμα μεγαλύτερο κόστος, ίσως αρχίσουν να το σκέφτονται σοβαρότερα.

Δεν αρκεί να έχεις κάποιες καλές μεθόδους επαλήθευσης (π.χ έγκριση μέσω εφαρμογής στο κινητό). Πρέπει συγχρόνως να μην έχεις διαθέσιμες αδύναμες μεθόδους ως εναλλακτικές διότι εκεί θα επικεντρωθεί ο απατεώνας!

Δυστυχώς το ζήτημα δεν είναι απλό. Είναι πολυδιάστατο λόγω του ότι πρέπει να ληφθούν υπόψιν δεδομένα όπως το πώς θα γίνεται το recovery όταν κάποιος ξεχνάει τα στοιχεία του, αλλά και η ανικανότητα των τεχνολογικά 'μη μορφωμένων' να χρησιμοποιούν πιο εξελιγμένες (και ασφαλείς) μεθόδους επαλήθευσης.

Δημοσ.
3 ώρες πριν, Engimek είπε

Δε θα διαφωνήσω κάθετα μαζί σου.

Απο τη μια δεν είναι αποκλειστικά υπεύθυνες που στη συγκεκριμένη περίπτωση (scam) κατέληξε το μήνυμα σε άλλο χρήστη. Γιατί και ο ίδιος ο χρήστης έκανε καραμπινάτο λάθος.

Από την άλλη, είναι λάθος που έχει υιοθετήσει τέτοιο σύστημα εξ'αρχής. Το κάνει επειδή είναι φτηνό σε σχέση με άλλες εναλλακτικές. Εαν όμως αρχίσουν οι επιστροφές στα θύματα με ακόμα μεγαλύτερο κόστος, ίσως αρχίσουν να το σκέφτονται σοβαρότερα.

Δεν αρκεί να έχεις κάποιες καλές μεθόδους επαλήθευσης (π.χ έγκριση μέσω εφαρμογής στο κινητό). Πρέπει συγχρόνως να μην έχεις διαθέσιμες αδύναμες μεθόδους ως εναλλακτικές διότι εκεί θα επικεντρωθεί ο απατεώνας!

Δυστυχώς το ζήτημα δεν είναι απλό. Είναι πολυδιάστατο λόγω του ότι πρέπει να ληφθούν υπόψιν δεδομένα όπως το πώς θα γίνεται το recovery όταν κάποιος ξεχνάει τα στοιχεία του, αλλά και η ανικανότητα των τεχνολογικά 'μη μορφωμένων' να χρησιμοποιούν πιο εξελιγμένες (και ασφαλείς) μεθόδους επαλήθευσης.

Ακριβώς εκεί είναι το πρόβλημα σε πολλά συστήματα. Σπάω κωδικούς σε πολλές συσκευές όπως router ή καταγραφικά μέσω αυτών των μεθόδων γιατί κανείς δεν έχει δώσει την απαραίτητη σημασία στο τι τρύπες έχουν. 

Θα έλεγα πάντως ότι η λύση έχει δοθεί προ πολλού. Έχασες την πρόσβαση σου στο app; Τηλέφωνο, επαλήθευση στοιχείων και επαναφορά κωδικού

Φυσικά το app θα πρέπει να λειτουργεί 24/7 αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι παράλογο για μία τράπεζα. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...