Προς το περιεχόμενο

Φωτισμός εσωτερικός και εξωτερικός, φυσικός και τεχνητός


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ξεκινάω θέμα περι φωτισμού, για να τα έχουμε όλα μαζεμένα.

Πρώτη ερώτηση. η Panasonic G9 έχει antiflicker; Ψάχνω, αλλά αν έχει δεν μπορώ να το ενεργοποιήσω. Μήπως το ονομάζει αλλιώς;

Δεύτερη ερώτηση. Εχω δύο φωτιστικά προβολάκια led τα οποία χρησιμοποιώ με διάφορους τρόπους και κόλπα για να φωτίσω. Με την Canon δεν είχα διαπιστώσει πρόβλημα, επειδή έβγαζα τις φώτο και έκανα focus stacking στον υπολογιστή. Στην G9 πήγα να εκμεταλλευτώ την δυνατότητα για post focus 6k που έχει και κάνει focus stacking στην μηχανή (ένας βασικός λόγος που την προτίμησα). Εκει διαπίστωσα πως λόγο του flickering light απο τα led δεν μπορεί να δώσει σωστή εικόνα, επειδή αλλάζει το white balace κάθε λήψης και στο stacking μου αφήνει πολλά artifacts. Σε απλή λάμπα δωματίου κανένα πρόβλημα. Σε φυσικό φως απο το παράθυρο και πάλι κανένα πρόβλημα. Με τα Led πρόβλημα, αλλά μόνο στα ανοικτά διαφράγματα. Μόλις το κλείνω σε f8 δεν το παρουσιάζει άλλο. Για την ώρα το έλυσα έτσι, αλλά θα έρθουν στιγμές που θα πρέπει να έχω ανοικτό διάφραγμα. Τι κάνω;

Τρίτη ερώτηση. Σκέφτομαι για ολοκληρωμένο σετ φωτισμού με λάμπες, softboxes, ομπρέλες, ανακλαστήρες κλπ, επειδή πλέον τα project που αναλαμβάνω έχουν απαιτήσεις, και δεν είναι σωστό να βγάζω μέτριο αποτέλεσμα. Οι γνώστες και επαγγελματίες του χώρου τι προτείνετε; Εδώ βρήκα αρκετά, αλλά έχει πάρα πολλές επιλογές τόσο σε εξαρτήματα όσο και σε τύπους λάμπας που δεν ξέρω ποιο να επιλέξω. Επείσης πείτε μου αν φταίει ο τύπος led που μου κάνει το flickering και αν θα λυθεί με κάποιον άλλο τύπο λάμπας.

 

Ευχαριστώ!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, highpriest είπε

Ξεκινάω θέμα περι φωτισμού, για να τα έχουμε όλα μαζεμένα.

Πρώτη ερώτηση. η Panasonic G9 έχει antiflicker; Ψάχνω, αλλά αν έχει δεν μπορώ να το ενεργοποιήσω. Μήπως το ονομάζει αλλιώς;

Δεύτερη ερώτηση. Εχω δύο φωτιστικά προβολάκια led τα οποία χρησιμοποιώ με διάφορους τρόπους και κόλπα για να φωτίσω. Με την Canon δεν είχα διαπιστώσει πρόβλημα, επειδή έβγαζα τις φώτο και έκανα focus stacking στον υπολογιστή. Στην G9 πήγα να εκμεταλλευτώ την δυνατότητα για post focus 6k που έχει και κάνει focus stacking στην μηχανή (ένας βασικός λόγος που την προτίμησα). Εκει διαπίστωσα πως λόγο του flickering light απο τα led δεν μπορεί να δώσει σωστή εικόνα, επειδή αλλάζει το white balace κάθε λήψης και στο stacking μου αφήνει πολλά artifacts. Σε απλή λάμπα δωματίου κανένα πρόβλημα. Σε φυσικό φως απο το παράθυρο και πάλι κανένα πρόβλημα. Με τα Led πρόβλημα, αλλά μόνο στα ανοικτά διαφράγματα. Μόλις το κλείνω σε f8 δεν το παρουσιάζει άλλο. Για την ώρα το έλυσα έτσι, αλλά θα έρθουν στιγμές που θα πρέπει να έχω ανοικτό διάφραγμα. Τι κάνω;

Τρίτη ερώτηση. Σκέφτομαι για ολοκληρωμένο σετ φωτισμού με λάμπες, softboxes, ομπρέλες, ανακλαστήρες κλπ, επειδή πλέον τα project που αναλαμβάνω έχουν απαιτήσεις, και δεν είναι σωστό να βγάζω μέτριο αποτέλεσμα. Οι γνώστες και επαγγελματίες του χώρου τι προτείνετε; Εδώ βρήκα αρκετά, αλλά έχει πάρα πολλές επιλογές τόσο σε εξαρτήματα όσο και σε τύπους λάμπας που δεν ξέρω ποιο να επιλέξω. Επείσης πείτε μου αν φταίει ο τύπος led που μου κάνει το flickering και αν θα λυθεί με κάποιον άλλο τύπο λάμπας.

 

Ευχαριστώ!

Ο τύπος LED σίγουρα είναι σημαντικός. Είχα τεστάρει καμιά 40αριά λάμπες στο θέμα αυτό επειδή είμαι πολύ ευαίσθητος και αναγνωρίζω το flickering εκεί που άλλοι δε μπορούν. Το ανέδειξα με κάμερα. Διαπίστωσα λοιπόν ότι μάρκες όπως η Osram, Sylvania και Philips δεν παρουσίαζαν flickering. Αντίθετα, μάρκες όπως η V-Tac, Geyer, Eurolamp είχαν flickering. Επίσης, όσο πιο χαμηλό wattage είχαν οι λάμπες τόσο πιο έντονο το flickering. Από τα 7 watt και κάτω ήταν συνηθισμένο (όχι με τις καλές μάρκες). Οι λάμπες φθορισμού και πυρακτώσεως δεν είχαν τέτοια θέματα. Ο αδερφός μου στα επαγγελματικά φωτιστικά του έχει λάμπες φθορισμού, όχι LED. Έχει όμως και κάποια LED πιο πολύ για παιχνίδι.

Υπάρχουν πάντως φαίνεται και άλλοι παράγοντες στην ποιότητα των λαμπτήρων. Για παράδειγμα έχω Osram κατασκευασμένη στη Ρουμανία και μια δεύτερη, ίδιο μοντέλο ακριβώς, στη Γερμανία. Το πρώτο είχε στραβά βιδωμένο το led εσωτερικά και ίσως όχι τυχαία παρέδωσε πνεύμα πολύ σύντομα. Το δεύτερο φωτίζει αδιαλείπτως εδώ και 7 χρόνια.

Επεξ/σία από Cntrl+X
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το ορατό flickering στο φως τις περισσότερες φορές δεν οφείλεται στην λάμπα, αλλά στο τροφοδοτικό.

 

16 ώρες πριν, highpriest είπε

η Panasonic G9 έχει antiflicker; Ψάχνω, αλλά αν έχει δεν μπορώ να το ενεργοποιήσω. Μήπως το ονομάζει αλλιώς;

Νομίζω καμία κάμερα δεν έχει δεν μπορεί να κερδίσει τους νόμους της φυσικής.Εάν υπάρχει flickering θα το δει. (ελπίζω η τεχνολογία να μην έχει εξελιχθεί τόσο και να μην το έχω πάρει πρέφα...)
Κάποιες κάμερες προτείνουν σε κάποια Mode, να μην χρησιμοποιεί η μηχανή γρήγορες ταχύτητες, πάνω από 1/50 για να μειώνεται το flickering

16 ώρες πριν, highpriest είπε

Με τα Led πρόβλημα, αλλά μόνο στα ανοικτά διαφράγματα. Μόλις το κλείνω σε f8 δεν το παρουσιάζει άλλο.

Κανονικά το διάφραγμα δεν επηρεάζει τίποτα, αλλά η ταχύτητα που χρησιμοποιείς. Όσο  κλείνεις διάφραγμα, κατεβάζεις ταχύτητα και λογικά δεν προλαβαίνει οι μηχανή να δει το flicker. Εάν με τα ίδια φώτα θες να χρησιμοποιείς ανοιχτό διάφραγμα και να διατηρήσεις χαμηλή ταχύτητα, ένα ND φίλτρο θα σε βοηθήσει.
 

16 ώρες πριν, highpriest είπε

Σκέφτομαι για ολοκληρωμένο σετ φωτισμού με λάμπες, softboxes, ομπρέλες, ανακλαστήρες κλπ,

Εδώ υπάρχει το δίλλημα flash ή continuous light. Ο κάθε φωτισμός έχει τα συν και τα πλην.
O συνεχής φωτισμός σου δίνει τη δυνατότητα να τα χρησιμοποιήσεις και σε βίντεο. Εάν έκανες αποκλειστικά φωτογραφία ένα flash σου δίνει άλλες δυνατότητες π.χ πάγωμα της στιγμής. Ιδανικά το flash να έχει λάμπα πιλότου για να βλέπεις τι γίνεται, εάν έχεις άνεση χρόνου μπορείς και με speedlight απλά θα ταλαιπωρήσε περισσότερο στο στήσιμο.

Πρέπει να αναφέρεις ακριβώς τι σε ενδιαφέρει να κάνεις.Το σημαντικότερο για εμένα στην αγορά που θα κάνεις είναι το φώτα που θα πάρεις να μπορούν να δεχτούν πλήθος εξαρτημάτων, ομπρέλες, ανταυγαστήρες, softbox κλπ. Κάποιες έτοιμες λύσεις κιτ που δίνουν με fix softbox θα τις απέφευγα.

 

Επεξ/σία από GQPhDFBI
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, GQPhDFBI είπε


 

Εδώ υπάρχει το δίλλημα flash ή continuous light. Ο κάθε φωτισμός έχει τα συν και τα πλην.
O συνεχής φωτισμός σου δίνει τη δυνατότητα να τα χρησιμοποιήσεις και σε βίντεο. 



 

To 6k focus stacking πρακτικά είναι βίντεο, μιας και χρησιμοποιεί συνεχόμενα καρέ στακαρισμένα. Σε φωτογραφία δεν με απασχολεί ιδιαίτερα το flickering, επειδή μπορώ να το καταπολεμήσω με διάφορους τρόπους, ακόμη και στο ποστ, μιας και η φώτο παίρνει μια στιγμή, δεν συνδυάζει καρέ. Το πολύ πολύ ανοίγω ή κλείνω το exposure στο lightroom. Με απασχολεί στο αυτόματο stacking που αφού στακάρει μου δίνει artifacts διαφορετικού whitebalance ανα σημείο φόκους, όπως και στο βίντεο που είναι εμφανές το τρεμόπαιγμα.

Σχετικά με τον εξοπλισμό φωτισμού μάλλον προτιμώ τον σταθερό, επειδή η κύρια χρήση του θα είναι product photography, οπότε θέλω να έχω άμεσο preview κατα το στήσιμο για το που πέφτουν οι σκιές πριν πάρω την φώτο. 

Επίσης θέλω να είναι τα φώτα πλήρως ρυθμιζόμενα ως προς την ένταση, για να μπορώ να ρυθμίσω το flickering και απο εκει. Ένας λόγος που λέω πως με κλείσιμο διαφράγματος δουλεύει, είναι πως επειδή τα φώτα είναι πολύ δυνατά, ακόμη και με softbox μπροστά τους, πρέπει να βάλω αργή ταχύτητα για να μην πιάνει το flickering. Εκεί όμως κάνω overexpose. Το ίδιο και με ανοικτό διάφραγμα. To iso το έχω ρίξει σε τεχνητό 100 (η μηχανή έχει natural 200 ως μικρότερο). Δυστυχώς όσες πατέντες και να κάνω στα φώτα που δεν ρυθμίζονται, δεν μπορώ να ελέγξω το φως στον βαθμό που θέλω να μην κάνει flickering.

Επεξ/σία από highpriest
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 λεπτά πριν, highpriest είπε

To 6k focus stacking πρακτικά είναι βίντεο, μιας και χρησιμοποιεί συνεχόμενα καρέ στακαρισμένα.

Δεν γνωρίζω πως ακριβώς λειτουργεί αλλά φαντάζομαι ότι θα μπορείς να βρεις κάποια ταχύτητα που να συγχρονίζει με το φαινόμενο και να μην έχεις πρόβλημα.
Αλλά θα είναι αναγκασμένος να χρησιμοποιείς μόνο αυτή την ταχύτητα.

27 λεπτά πριν, highpriest είπε

Σχετικά με τον εξοπλισμό φωτισμού μάλλον προτιμώ τον σταθερό, επειδή η κύρια χρήση του θα είναι product photography,

Flash με modeling lamp δεν θα βοηθούσε; Δεν έχω ιδιαίτερη εμπειρία με σταθερό φωτισμό σε still Life χρησιμοποιώ μια ζωή flash.
Όπως σου είπα το σημαντικότερο είναι το σύστημα που θα διαλέξεις να έχει τη δυνατότητα να παίρνει διάφορα εξαρτήματα για να κάνεις τη ζωή σου ευκολότερη.
Έχεις κάποιο budget;
 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, GQPhDFBI είπε

Δεν γνωρίζω πως ακριβώς λειτουργεί αλλά φαντάζομαι ότι θα μπορείς να βρεις κάποια ταχύτητα που να συγχρονίζει με το φαινόμενο και να μην έχεις πρόβλημα.
Αλλά θα είναι αναγκασμένος να χρησιμοποιείς μόνο αυτή την ταχύτητα.

Flash με modeling lamp δεν θα βοηθούσε; Δεν έχω ιδιαίτερη εμπειρία με σταθερό φωτισμό σε still Life χρησιμοποιώ μια ζωή flash.
Όπως σου είπα το σημαντικότερο είναι το σύστημα που θα διαλέξεις να έχει τη δυνατότητα να παίρνει διάφορα εξαρτήματα για να κάνεις τη ζωή σου ευκολότερη.
Έχεις κάποιο budget;
 

Ήδη χρησιμοποιώ συγκεκριμένη ταχύτητα και διάφραγμα που λύνει το πρόβλημα σε κάποιον βαθμό, αλλά μετά πρέπει να ασχοληθώ και στο post. Με ρυθμιζόμενα φώτα θα το λύσω ακόμη παραπάνω πιστεύω.

Για budget, χωρίς να ξέρω αν είναι πολλά ή λίγα, θα  έλεγα κάπου στα 100 με 200 ευρώ για ένα σετ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, highpriest είπε

Για budget, χωρίς να ξέρω αν είναι πολλά ή λίγα, θα  έλεγα κάπου στα 100 με 200 ευρώ για ένα σετ.

Θες να περιλαμβάνει κάτι το σετ; Π.χ θες να έχει και τρίποδα μέσα, κάποιο light modifier τύπου softbox με συγκεκριμένες διαστάσεις;
Νομίζω ότι το budget για κάτι ποιοτικό είναι αρκετά χαμηλό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, GQPhDFBI είπε

Θες να περιλαμβάνει κάτι το σετ; Π.χ θες να έχει και τρίποδα μέσα, κάποιο light modifier τύπου softbox με συγκεκριμένες διαστάσεις;
Νομίζω ότι το budget για κάτι ποιοτικό είναι αρκετά χαμηλό.

Θέλω σίγουρα να έχει σταντ για κάθετο φωτισμό, ωστε να εξαφανίζω τις σκιές. Φυσικά σοφτμποξ, αλλά και ομπρέλες αντανάκλασης, και ίσως κάποιους ανακλαστήρες

Εδώ βρίσκω πολλά και θεωρώ θα μου κάνουν δουλειά, αλλά δεν ξέρω ποιο να διαλέξω.

https://www.amazon.de/s?k=light+photography+set+softbox&crid=2YNIO00WC96BP&sprefix=light+photography+set+softbox%2Caps%2C148&ref=nb_sb_noss

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 6 μήνες μετά...
Στις 13/6/2022 στις 9:54 ΠΜ, highpriest είπε

To 6k focus stacking πρακτικά είναι βίντεο, μιας και χρησιμοποιεί συνεχόμενα καρέ στακαρισμένα. Σε φωτογραφία δεν με απασχολεί ιδιαίτερα το flickering, επειδή μπορώ να το καταπολεμήσω με διάφορους τρόπους, ακόμη και στο ποστ, μιας και η φώτο παίρνει μια στιγμή, δεν συνδυάζει καρέ. Το πολύ πολύ ανοίγω ή κλείνω το exposure στο lightroom. Με απασχολεί στο αυτόματο stacking που αφού στακάρει μου δίνει artifacts διαφορετικού whitebalance ανα σημείο φόκους, όπως και στο βίντεο που είναι εμφανές το τρεμόπαιγμα.

Σχετικά με τον εξοπλισμό φωτισμού μάλλον προτιμώ τον σταθερό, επειδή η κύρια χρήση του θα είναι product photography, οπότε θέλω να έχω άμεσο preview κατα το στήσιμο για το που πέφτουν οι σκιές πριν πάρω την φώτο. 

Επίσης θέλω να είναι τα φώτα πλήρως ρυθμιζόμενα ως προς την ένταση, για να μπορώ να ρυθμίσω το flickering και απο εκει. Ένας λόγος που λέω πως με κλείσιμο διαφράγματος δουλεύει, είναι πως επειδή τα φώτα είναι πολύ δυνατά, ακόμη και με softbox μπροστά τους, πρέπει να βάλω αργή ταχύτητα για να μην πιάνει το flickering. Εκεί όμως κάνω overexpose. Το ίδιο και με ανοικτό διάφραγμα. To iso το έχω ρίξει σε τεχνητό 100 (η μηχανή έχει natural 200 ως μικρότερο). Δυστυχώς όσες πατέντες και να κάνω στα φώτα που δεν ρυθμίζονται, δεν μπορώ να ελέγξω το φως στον βαθμό που θέλω να μην κάνει flickering.

Να εχεις υπ οψιν σου αγαπητε Highpriest οτι το κοντραστ που βλεπεις με τα ματια δεν ειναι το ιδιο με αυτο που καταγραφει η μηχανη. Οπως ανεφερες σε αλλο thread , οτι το tethering ειναι μονοδρομος για ληψεις στουντιο , το ιδιο ισχυει κατα τη γνωμη μου και για τα studio flash. Ενα ζευγαρι μεταχειρισμενα Bowens στα 500w/s θα σου ελυνε πολλα προβληματα , με σημαντικοτερο τις χαμηλες ταχυτητες. Ειναι προτιμοτερο και φθηνοτερο (εκ πειρας) να αγοραζει κανεις εξαρχης αυτο που ειναι καταληλο για μια δουλεια , παρα να παιρνει κατι λιγοτερο και να θελει μετα απο λιγο να το αλλαξει. Οσο για ανακλαστηρες , μην ασχολεισαι με αυτους του εμποριου γιατι εχουν χαμηλο συντελεστη ανακλαστικοτητας. Η καλυτερη λυση οπως γνωριζουν ολοι οσοι ασχολουνται πολλα χρονια με φωτογραφιση αντικειμενων , ειναι οι πλακες φελιζολ. Παναλαφρες , με υψηλο δεικτη ανακλαστικοτητας , και ουδετερη αποχρωση για να μην αλλιωνεται το χρωμα του αντικειμενου.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, chrisphoto10 είπε

Να εχεις υπ οψιν σου αγαπητε Highpriest οτι το κοντραστ που βλεπεις με τα ματια δεν ειναι το ιδιο με αυτο που καταγραφει η μηχανη. Οπως ανεφερες σε αλλο thread , οτι το tethering ειναι μονοδρομος για ληψεις στουντιο , το ιδιο ισχυει κατα τη γνωμη μου και για τα studio flash. Ενα ζευγαρι μεταχειρισμενα Bowens στα 500w/s θα σου ελυνε πολλα προβληματα , με σημαντικοτερο τις χαμηλες ταχυτητες. Ειναι προτιμοτερο και φθηνοτερο (εκ πειρας) να αγοραζει κανεις εξαρχης αυτο που ειναι καταληλο για μια δουλεια , παρα να παιρνει κατι λιγοτερο και να θελει μετα απο λιγο να το αλλαξει. Οσο για ανακλαστηρες , μην ασχολεισαι με αυτους του εμποριου γιατι εχουν χαμηλο συντελεστη ανακλαστικοτητας. Η καλυτερη λυση οπως γνωριζουν ολοι οσοι ασχολουνται πολλα χρονια με φωτογραφιση αντικειμενων , ειναι οι πλακες φελιζολ. Παναλαφρες , με υψηλο δεικτη ανακλαστικοτητας , και ουδετερη αποχρωση για να μην αλλιωνεται το χρωμα του αντικειμενου.

Ευχαριστώ @chrisphoto10

Εχουν περάσει 6 μηνες απο το ποστ οπότε έχουν αλλάξει κατα πολύ κάποια πράγματα μιας και ασχολούμαι καθημερινά με το αντικείμενο.

Εχω εξοπλιστεί πλέον με σοβαρά φώτα στούντιo και λοιπό εξοπλισμό και το θέμα του focus stacking και των artifacts το έχω λύσει σε μεγάλο βαθμό. Τουλάχιστον ξέρω τι να αποφύγω με τον εξοπλισμό που έχω και μέχρι που μπορούν να φτάσουν οι δυνατότητες του. Ευχαριστίες και εδώ για την βοήθεια στο θέμα του focus stacking στον @Snorky.GR που μου εξήγησε ακριβώς για ποιον λόγο συνέβαινε αυτό που συνέβαινε στα δείγματα που του έδειξα.

Απο αυτό που έγραψα και παραθέτεις, σίγουρα έχω αναθεωρήσει περί σταθερού φωτισμού. Είναι ευκολότερος μεν και φτηνότερος, αλλά σε πάει μέχρι ένα σημείο. Πλέον δουλεύω με strobe, speedlights και modifiers.

Επίσης έχω διαπιστώσει πως το τεχνητό iso απο τα 200 σε 100 είναι απολύτως άχρηστο μιας και απλά κοβει τεχνητά (compensate) το exposure και όχι την ευαισθησία του σένσορα. Το native 200 που έχει η δική μου κάμερα είναι προτιμότερο. Με σωστό φως οι φώτο είναι ξυράφι.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπερα highpriest.

Αν γενικα εχεις οποιοδηποτε θεμα η απορια αναφορικα με τη φωτογραφιση αντικειμενων στο στουντιο , θα χαρω πολυ να βοηθησω.

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, chrisphoto10 είπε

Καλησπερα highpriest.

Αν γενικα εχεις οποιοδηποτε θεμα η απορια αναφορικα με τη φωτογραφιση αντικειμενων στο στουντιο , θα χαρω πολυ να βοηθησω.

Ευχαριστώ πολύ!🙂

Πίστεψε με, αν προκύψει κάτι θα σε ενοχλήσω τώρα που προσφέρθηκες! 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...