Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπέρα.  Πιστεύετε συμφέρει  πρώτο αυτοκίνητο  μέσω  leasing ? Δεδομένου  ότι το πρώτο  αυτοκίνητο  το καταστρέφουμε οι καινούργιοι οδηγοί.

Δημοσ.

Leasing μονο σε επαγγελματιες αν εχουν φορολογικες απαλαλγες.

Δεν ειναι απολυτο οτι το καταστρεφουν νεοι οδηγοι ενα αυτοκινητο 

Λιγο πιο μεγαλη προσοχη θελει 

  • Like 1
Δημοσ.

Αν φοβάσαι ότι μπορεί να το «καταστρέψεις» αγόρασε ένα μεταχειρισμένο να κανείς το αγροτικό σου. Ιδιώτης δεν συμφέρει leasing.

  • Like 4
Δημοσ.

Θα δινεις 250+ το μηνα για ενα αμαξι συν τις βενζινες που εχουν παει στο θεο,αλλα τοσα περιπου πες 400 το συνολο η υποθεση αμαξι.

Παρε ενα κουβα μτχ 1500ε νασαι οκ.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, magicnumbers είπε

Θα δινεις 250+ το μηνα για ενα αμαξι συν τις βενζινες που εχουν παει στο θεο,αλλα τοσα περιπου πες 400 το συνολο η υποθεση αμαξι.

Παρε ενα κουβα μτχ 1500ε νασαι οκ.

Που με 250 τον μηνα αγοράζεις καινούργιο, όχι leasing. Και συνήθως καλύτερες επιλογές

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ακόμα και σε ελεύθερο επαγγελματία / εταιρία εάν δεν το έχεις δηλωμένο ως ΦΙΧ (επαγγελματικό) αλλά ως ΙΧ πάλι δεν συμφέρει διότι υπάρχει ποσοστό (ανάλογα από τη χρήση) που δικαιολογείται στο να περνάς ως έξοδα. Και αυτό γιατί σου λένε ότι θα το χρησιμοποιείς και για μετακινήσεις εκτός της εργασίας σου. Επίσης σε αυτή τη περίπτωση δεν εκπίπτει και ο ΦΠΑ.

Σκέψου ότι εγώ που έχω εταιρία θα μπορούσα να περνάω τα έξοδα του αυτοκινήτου μου στην εταιρία, αλλά εάν υποθέσουμε ότι δικαιολογούνται 60% (δεν υπάρχει νομοθεσία για συγκεκριμένο ποσοστό αλλά εξαρτάται από το είδος του επαγγέλματος του καθενός ανάλογα με τη χρήση) της καθαρής αξίας τους και από αυτό το 60% θα γλίτωνα φόρο για το 22% του ποσού δεν αξίζει ο χρόνος που θα δαπανήσω. Για παράδειγμα βάζω πετρέλαιο 100 ευρώ + ΦΠΑ = 124 ευρώ,  από αυτά τα 60 ευρώ θα δικαιολογούνταν ως έξοδα, και θα είχα ένα κέρδος 13,20 ευρώ. Εάν υπολογίσω όμως το χρόνο που θα μου πάρει για να πάρω την απόδειξη του πρατηρίου, μετά να κόψει η εταιρία προς το όνομα μου απόδειξη δαπάνης ίσο με το ποσό της απόδειξης του πρατηρίου, μετά να τα συρράψω αυτά και να τα δώσω στο λογιστή όπου αυτός με τη σειρά του θα πρέπει να τα περάσει στα βιβλία με το πλήρες ποσό και κατά τη φορολογική δήλωση να κάνει αναδιαμόρφωση του ποσού υπολογίζοντας το 60% νομίζω δεν αξίζει όλη αυτή η ταλαιπωρία για 200-300 ευρώ το έτος που ενδεχομένως να κερδίσω.

Από την άλλη εάν κάποιος έχει ΦΙΧ, που περνάνε όλα τα έξοδα και "κερδίζει" και το ΦΠΑ σίγουρα αξίζει, είτε με αγορασμένο όχημα είτε με leasing.

Επεξ/σία από CyberCr33p
  • Like 1
Δημοσ.

Εγώ πάντως που μόλις πήρα αμάξι με leasing, ως ελεύθερος επαγγελματίας, θα περνώ όλο το μηνιαίο μίσθωμα με το ΦΠΑ ως έξοδο. Οι αποδείξεις κανονικά με σφραγίδα του πρατηρίου περνούν όπως και πριν μέχρι 30% της καθαρής αξίας.

Τώρα αν υπολογίσεις ότι έτσι πέφτει το φορολογητέο εισόδημα σου, ότι δεν ασχολείσαι με ασφάλεια, τέλη, service, ελαστικά, κλπ, είναι μια καλή εναλλακτική. Και το κυριότερο, δεν σε νοιάζει πια τόσο, όπως αν ήταν δικό σου (που θα παρκάρεις, αν θα σε χτυπήσουν, κλπ).

για ιδιώτη δεν συμφέρει προφανώς, εκτός αν έχεις τελείως διαφορετικό mindset και θες να πληρώνεις το αμάξι ως υπηρεσία.

  • Like 1
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, tasanton είπε

. Και το κυριότερο, δεν σε νοιάζει πια τόσο, όπως αν ήταν δικό σου (που θα παρκάρεις, αν θα σε χτυπήσουν, κλπ).

Από ότι ξέρω, όλες οι εταιρείες leasing τα ψάχνουν παρά πολύ τα αυτοκίνητα όταν τα παραδίδεις και στέλνουν πλήρη αναφορά με κόστος για κάθε φθορά που έχει το όχημα. Σαφώς και δεν θα τρελαθείς αν το βρεις χτυπημένο ένα πρωί, αλλά τα 200-300 της απαλλαγής θα τα πληρώσεις. Σίγουρα δεν είναι το ίδιο με το να πληρώσεις όλη τη ζημιά από την τσέπη σου, όμως δεν είναι και ασήμαντο σαν νούμερο.

 

Δημοσ.

Μα δεν είπα ότι δεν το φτιάχνεις. Αναγκαστικά, ειδικά όταν είναι να παραδοθεί. Αλλά δεν σε «τρώει», όπως πχ να το βρεις ένα πρωί γδαρμένο από άκρη σε άκρη, η χτυπημένο μπροστά από κοτσαδόρο. Συνηθισμένα δηλαδή πράγματα στη χώρα μας.

Για την απαλλαγή έχεις δίκιο, όμως έχεις και μικτή ασφάλεια μην το ξεχνάς.

τεσπα είναι μια άσκηση που αποφάσισα να κάνω φέτος, να δω ποσα λιγότερα θα δίνω στο αδηφάγο ελληνικό κράτος.ειδικά σε σχέση με άλλους που κρύβουν σχεδόν τα πάντα.

Δημοσ.
58 λεπτά πριν, tasanton είπε

Μα δεν είπα ότι δεν το φτιάχνεις. Αναγκαστικά, ειδικά όταν είναι να παραδοθεί. Αλλά δεν σε «τρώει», όπως πχ να το βρεις ένα πρωί γδαρμένο από άκρη σε άκρη, η χτυπημένο μπροστά από κοτσαδόρο. Συνηθισμένα δηλαδή πράγματα στη χώρα μας.

Για την απαλλαγή έχεις δίκιο, όμως έχεις και μικτή ασφάλεια μην το ξεχνάς.

τεσπα είναι μια άσκηση που αποφάσισα να κάνω φέτος, να δω ποσα λιγότερα θα δίνω στο αδηφάγο ελληνικό κράτος.ειδικά σε σχέση με άλλους που κρύβουν σχεδόν τα πάντα.

Καλά, το σχόλιο μου δεν ήταν μόνο προς το δικό σου, περισσότερο μου κάνει εντύπωση η άποψη που επικρατεί, ότι το leasing τα καλύπτει όλα. Εσύ μια χαρά το έχεις σκεφτεί, αυτό είναι και το νόημα του, σου δίνει τη δυνατότητα να έχεις όχημα και να το περνας στα έξοδα της εταιρείας.

Σε πολυεθνικές από ότι έχω ακούσει, δεν πληρώνει τπτ ο οδηγός, ακόμα και την απαλλαγή την πληρώνει η εταιρεία. Για έναν ιδιώτη όμως, μπορεί να είναι έξοδα που δεν έχει υπολογίσει 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για πρώτο αμάξι, σίγουρα όχι leasing. Ένα φθηνό μεταχειρισμένο.

Γενικά υπάρχει η πεποίθηση ότι το leasing καλύπτει τα πάντα με οικονομικό τρόπο, που είναι εκ διαμέτρου αντίθετο από την πραγματικότητα.

To leasing είναι μια ευκολία για τις εταιρείες που έχουν κέρδη, μιας και γλυτώνοντας ένα μέρος του φόρου κερδίζεις κάτι πίσω. Αν το όχημα είναι ΦΙΧ (επαγγελματικό), ούτως ή αλλιώς θα το πλήρωνε η εταιρεία, οπότε χρηματοοικονομικά είναι πολύ καλύτερο να μπει σε leasing από το να το πληρώσει ντούκου (όλες οι εταιρείες προτιμάνε έξοδα OPEX σε σχέση με CAPEX).  Αν το όχημα είναι ΙΧ, τότε είναι καθαρά μια premium επιλογή που το προτιμούν οι εταιρείες σαν bonus στους ανθρώπους τους γιατί περνάει σαν έξοδο. Αντί να δίνουν αύξηση είναι προτιμότερο να δίνουν υλικά αγαθά (κινητό, αυτοκίνητο, κουπόνια κοκ).

Πρακτικά το leasing απευθύνεται 98% σε εταιρείες με κέρδη και 2% στη μειοψηφία ιδιωτών/ελεύθερων επαγγελματιών που δεν τους πειράζει να πληρώνουν παραπάνω από ότι αν το αγόραζαν αυτοί, επειδή έχουν την ξεγνοιασιά του αυτοκινήτου, των service κοκ. Επίσης, αυτό το 2% είναι στην κατηγορία που θα μπορούσαν αύριο να το αγοράσουν το αυτοκίνητο, δεν είναι χθεσινοί να εγκρίνουν τη χρηματοδότηση σε κάποιον που δεν έχει το προφίλ (περνάς προφανώς πιστοληπτικό έλεγχο).

Όσον αφορά τις ζημιές οι περισσότερες έχουν απαλλαγή 300 ευρώ ανά συμβάν (σε φθηνά αυτοκίνητα, σε ακριβότερα μπορεί να πάει και 400 ή 600). Αυτό σημαίνει ότι αν έχεις 5 διαφορετικές γρατζουνιές ενδέχεται να σου ζητήσουν 5 x 300 όταν το γυρίσεις πίσω. Και ναι το ελέγχουν. Απλώς οι εταιρείες leasing είναι εταιρείες, που σημαίνει ότι αν είσαι η Vodafone και έχεις 500 αυτοκίνητα σε αυτούς προφανώς δε θα χρεώσουν τίποτα. Business is business, δε θα δυσαρεστήσουν ένα μεγάλο πελάτη για τέτοια ψιλοπράγματα. Από την άλλη αν είσαι ιδιώτης...

Επεξ/σία από Hik
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, tasanton είπε

Εγώ πάντως που μόλις πήρα αμάξι με leasing, ως ελεύθερος επαγγελματίας, θα περνώ όλο το μηνιαίο μίσθωμα με το ΦΠΑ ως έξοδο. Οι αποδείξεις κανονικά με σφραγίδα του πρατηρίου περνούν όπως και πριν μέχρι 30% της καθαρής αξίας.

Τώρα αν υπολογίσεις ότι έτσι πέφτει το φορολογητέο εισόδημα σου, ότι δεν ασχολείσαι με ασφάλεια, τέλη, service, ελαστικά, κλπ, είναι μια καλή εναλλακτική. Και το κυριότερο, δεν σε νοιάζει πια τόσο, όπως αν ήταν δικό σου (που θα παρκάρεις, αν θα σε χτυπήσουν, κλπ).

για ιδιώτη δεν συμφέρει προφανώς, εκτός αν έχεις τελείως διαφορετικό mindset και θες να πληρώνεις το αμάξι ως υπηρεσία.

Στο leasing μόνο εάν είναι ΦΙΧ (αγροτικό, κλούβα, φορτηγάκι) μπορείς να περνάς ΦΠΑ και το 100% της καθαρής αξίας. Εάν το έχεις ως ΙΧ τότε δες το προηγούμενο μου μήνυμα διότι το ΦΠΑ δεν συμψηφίζεται και δεν περνάς ολόκληρη τη καθαρή αξία, αλλά ποσοστό της (ότι δηλαδή ισχύει και με την βενζίνη που αναφέρεις και εσύ). Πάντως αυτό δεν το γνωρίζουν και πολλοί λογιστές μιας και είχα ρωτήσει μερικούς που ο καθένας έλεγε και κάτι διαφορετικό και τελικά αναγκάστηκα να διαβάσω τη νομοθεσία για να καταλήξω στο τι ισχύει.

Επίσης το 30% που έγραψες για τη βενζίνη δεν είναι απόλυτα σωστό. Το ποσοστό που δικαιολογείται ως έξοδο εξαρτάται από την χρήση που κάνεις. Για παράδειγμα κάποιος ηλεκτρολόγος με "εταιρικό" ΙΧ που πηγαίνει ο ίδιος στους πελάτες του τότε μπορεί να δικαιολογείται π.χ. το 70%. Σε έναν άλλο ελεύθερο επαγγελματία που μπορεί να κάνει ελάχιστη χρήση του ΙΧ για το επάγγελμα του, μπορεί να δικαιολογείται π.χ. το 20%. Η νομοθεσία δεν γράφει συγκεκριμένο ποσοστό και είναι στην ευχέρεια του εφόρου όταν θα γίνει έλεγχος εάν το ποσοστό αυτό είναι λογικό ή όχι ώστε να το πετάξει εκτός εξόδων και να βάλει και πρόστιμο.

Επίσης μιας και είσαι ελεύθερος επαγγελματίας και όχι εταιρία, καλύτερα στα βενζινάδικα να σου κόβουν τιμολόγιο και όχι απλή σφραγισμένη απόδειξη, ώστε να αναγράφονται τα στοιχεία σου και η πινακίδα του οχήματος. Μόνο σε περίπτωση εταιρίας χρειάζεται να κοπεί σφραγισμένη απόδειξη προς τον υπάλληλο/ιδιοκτήτη και στη συνέχεια η εταιρία κόβει απόδειξη δαπάνης προς τον υπάλληλο/ιδιοκτήτη ίδιου ποσού.

Επεξ/σία από CyberCr33p
Δημοσ.
Στις 25/6/2022 στις 9:23 ΠΜ, Panosman7 είπε

Καλησπέρα.  Πιστεύετε συμφέρει  πρώτο αυτοκίνητο  μέσω  leasing ? Δεδομένου  ότι το πρώτο  αυτοκίνητο  το καταστρέφουμε οι καινούργιοι οδηγοί.

Τι πάει να πει το καταστρέφουν οι καινούργιοι οδηγοί;Οκ, θα γίνουν κάποιες απροσεξίες αλλά απέχουν πολύ απο την καταστροφή.Μήπως πρέπει να το πάρεις πιο σοβαρά;Και να εχεις στο νου σου πως θα πληρώνεις κάθε ζημιά ώστε να είσαι προσεκτικός; 

Δημοσ.

το κερδος των εταιρειων ληζινγκ ειναι απο την χασουρα την δικια σου 

μακρυα απο ληζινγκ σαν ιδιωτης. Η χασουρα σου μακροπροθεσμα ειναι σημαντικη

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, CyberCr33p είπε

Στο leasing μόνο εάν είναι ΦΙΧ (αγροτικό, κλούβα, φορτηγάκι) μπορείς να περνάς ΦΠΑ και το 100% της καθαρής αξίας. Εάν το έχεις ως ΙΧ τότε δες το προηγούμενο μου μήνυμα διότι το ΦΠΑ δεν συμψηφίζεται και δεν περνάς ολόκληρη τη καθαρή αξία, αλλά ποσοστό της (ότι δηλαδή ισχύει και με την βενζίνη που αναφέρεις και εσύ). Πάντως αυτό δεν το γνωρίζουν και πολλοί λογιστές μιας και είχα ρωτήσει μερικούς που ο καθένας έλεγε και κάτι διαφορετικό και τελικά αναγκάστηκα να διαβάσω τη νομοθεσία για να καταλήξω στο τι ισχύει.

Επίσης το 30% που έγραψες για τη βενζίνη δεν είναι απόλυτα σωστό. Το ποσοστό που δικαιολογείται ως έξοδο εξαρτάται από την χρήση που κάνεις. Για παράδειγμα κάποιος ηλεκτρολόγος με "εταιρικό" ΙΧ που πηγαίνει ο ίδιος στους πελάτες του τότε μπορεί να δικαιολογείται π.χ. το 70%. Σε έναν άλλο ελεύθερο επαγγελματία που μπορεί να κάνει ελάχιστη χρήση του ΙΧ για το επάγγελμα του, μπορεί να δικαιολογείται π.χ. το 20%. Η νομοθεσία δεν γράφει συγκεκριμένο ποσοστό και είναι στην ευχέρεια του εφόρου όταν θα γίνει έλεγχος εάν το ποσοστό αυτό είναι λογικό ή όχι ώστε να το πετάξει εκτός εξόδων και να βάλει και πρόστιμο.

Επίσης μιας και είσαι ελεύθερος επαγγελματίας και όχι εταιρία, καλύτερα στα βενζινάδικα να σου κόβουν τιμολόγιο και όχι απλή σφραγισμένη απόδειξη, ώστε να αναγράφονται τα στοιχεία σου και η πινακίδα του οχήματος. Μόνο σε περίπτωση εταιρίας χρειάζεται να κοπεί σφραγισμένη απόδειξη προς τον υπάλληλο/ιδιοκτήτη και στη συνέχεια η εταιρία κόβει απόδειξη δαπάνης προς τον υπάλληλο/ιδιοκτήτη ίδιου ποσού.

Τι να σου πω, τα της βενζίνης τα περνάω στα έξοδα όπως έχω περιγράψει εδώ και πολλά χρόνια (σφραγισμένη απόδειξη και 30% αξίας). Χωρίς πρόβλημα.

Τα του leasing μου τα έχει βεβαιώσει ο λογιστής μου που είναι αρκετά ψείρας σε αυτά. Θα δείξει σύντομα, με το πρώτο μηνιαίο μίσθωμα ή στο τέλος του έτους πάντως.

Μιλάω πάντα για leasing χωρίς εξαγορά στο τέλος.

Επεξ/σία από tasanton

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...