Προς το περιεχόμενο

Διδακτορικό - Προοπτικές


Προτεινόμενες αναρτήσεις

καλησπέρα,

έχω ξεκινήσει ένα διδακτορικό εδώ και 2.5 χρόνια σε πανεπιστήμιο εξωτερικού το οποίο φαίνεται ότι εξελίσσεται πολύ αργά. Ενώ υπήρχε πολύ καλή διάθεση εκ μέρους μου και προερχόμενος από πολύ καλό μεταπτυχιακό, από το οποίο προέκυψε και δημοσίευση, δυστυχώς ξέσπασε η πανδημια και ξεκίνησα με τις χειρότερες δυνατές συνθήκες. Εκτός αυτού, το γκρουπ στο οποίο ανήκω έχει πολυ ευρή φάσμα αντικειμένων με το οποίο ασχολείται με αποτέλεσμα καθένας να ασχολείται ουσιαστικά με διαφορετικό θέμα. Συνεπώς, ουσιαστική επικοινωνία-συνεργασία μέσα στην ομάδα δεν υπάρχει. Εκτός αυτού, ο επιβλέπων δε φαίνεται να μπορεί να βοηθήσει και πολύ (γιατί δεν το κατέχει το θέμα) οπότε κατουσίαν είμαι μόνος μου. Θα ήθελα να ρωτήσω (κυρίως αυτούς που εχουν περασει απο τη διαδικασία) αν υπάρχει νόημα να συνεχίσω ή μήπως να αρχίσω να ψάχνομαι για κάτι αλλό. Προσωπικά, δε έχω φτάσω σε σημείο (ακόμα) να τα παρατήσω, αλλά όπως και να χει υπάρχουν και αντικειμενικές δυσκολίες στον ορίζοντα, δεδομένου ότι σε μερικούς μήνες η χρηματοδότηση λήγει. Οπότε ίσως χρειαστεί είτε να το πάρω πάνω μου (οικονομικα) και να συνεχίσω πχ remote είτε να βρεθεί κάποια αλλη λύση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, Salvation είπε

καλησπέρα,

έχω ξεκινήσει ένα διδακτορικό εδώ και 2.5 χρόνια σε πανεπιστήμιο εξωτερικού το οποίο φαίνεται ότι εξελίσσεται πολύ αργά. Ενώ υπήρχε πολύ καλή διάθεση εκ μέρους μου και προερχόμενος από πολύ καλό μεταπτυχιακό, από το οποίο προέκυψε και δημοσίευση, δυστυχώς ξέσπασε η πανδημια και ξεκίνησα με τις χειρότερες δυνατές συνθήκες. Εκτός αυτού, το γκρουπ στο οποίο ανήκω έχει πολυ ευρή φάσμα αντικειμένων με το οποίο ασχολείται με αποτέλεσμα καθένας να ασχολείται ουσιαστικά με διαφορετικό θέμα. Συνεπώς, ουσιαστική επικοινωνία-συνεργασία μέσα στην ομάδα δεν υπάρχει. Εκτός αυτού, ο επιβλέπων δε φαίνεται να μπορεί να βοηθήσει και πολύ (γιατί δεν το κατέχει το θέμα) οπότε κατουσίαν είμαι μόνος μου. Θα ήθελα να ρωτήσω (κυρίως αυτούς που εχουν περασει απο τη διαδικασία) αν υπάρχει νόημα να συνεχίσω ή μήπως να αρχίσω να ψάχνομαι για κάτι αλλό. Προσωπικά, δε έχω φτάσω σε σημείο (ακόμα) να τα παρατήσω, αλλά όπως και να χει υπάρχουν και αντικειμενικές δυσκολίες στον ορίζοντα, δεδομένου ότι σε μερικούς μήνες η χρηματοδότηση λήγει. Οπότε ίσως χρειαστεί είτε να το πάρω πάνω μου (οικονομικα) και να συνεχίσω πχ remote είτε να βρεθεί κάποια αλλη λύση.

Καλησπέρα,

δυστυχώς η κατάσταση που περιγράφεις δεν μου ακούγεται πρωτόγνωρη. Πολλές φορές ο υποψήφιος διδάκτορας είναι στην τύχη του. Το burn out, το στρες (αλλά και ουσιαστικά το χάσιμο χρόνου) είναι συνακόλουθα της εκπόνησης διατριβής. Το προφανές είναι να μιλήσεις με τον επιβλέποντα σου για να βρείτε μια λύση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αυτή είναι συνήθης κατάσταση.
Στις περισσότερες περιπτώσεις ο υποψήφιος είναι μόνος του - και δικαιολογημένα, καθώς η εξειδίκευση που αναπτύσσει δεν μπορεί να είναι γνωστή στον επβλέποντα, ούτε στους τυχόν συνεργάτες. Το μόνο που μπορεί να κάνει ο επιβλέπων είναι να αλλάξει το θέμα σε κάτι που ίσως είναι πιο διαχειρίσιμο και καρποφόρο από μέρους του υποψηφίου, τίποτε άλλο.

Στα διδακτορικά πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος να μην καταλήξεις πουθενά,
γι' αυτό η σωστή επιλογή θέματος είναι πολύ σημαντική αν κάποιος θέλει να τελειώσει. 
Για να φτάσεις στην περγαμηνή, δεν είναι η χρηματοδότηση το πιο σημαντικό αλλά το είδος του θέματος !
Αλλιώς, ουσιαστικά κάνεις μια δουλειά αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι σίγουρα θα καταλήξει στην περγαμηνή.
Δυστυχώς, όταν πρόκειται για θέματα που χρηματοδοτούνται, ο υποψήφιος σχεδόν πάντα παίρνει αυτό που του δίνουν καθώς αυτό είναι που πρωταρχικά ενδιαφέρει τον επιβλέποντα, και δεν ασχολείται καθόλου με το αν και τι μπορεί να βγει απ' αυτό. Στον δρόμο όμως τα εμπόδια της επιλογής του θα εμφανιστούν....

Γιατί νομίζεις ότι πολλοί παρατάνε τα διδακτορικά; ο κύριος λόγος είναι ότι δεν βγάζουν άκρη με αυτό που πήραν να ασχοληθούν.
Τελματώνει η κατάσταση, περνά ο καιρός χωρίς μπορούν να προχωρήσουν, βλέπουν ότι χάνουν τον χρόνο τους και το αφήνουν.

Καλά ξεμπερδέματα....

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, V.I.Smirnov είπε

Γιατί νομίζεις ότι πολλοί παρατάνε τα διδακτορικά; ο κύριος λόγος είναι ότι δεν βγάζουν άκρη με αυτό που πήραν να ασχοληθούν.

Φαντάζομαι, το θέμα είναι να βγαίνουν papers....οπότε μα αυτόν τον τρόπο προχωράει το διδακτορικό...έτσι δεν είναι?

Επεξ/σία από pi314
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Gingerbread είπε

Καλησπέρα,

δυστυχώς η κατάσταση που περιγράφεις δεν μου ακούγεται πρωτόγνωρη. Πολλές φορές ο υποψήφιος διδάκτορας είναι στην τύχη του. Το burn out, το στρες (αλλά και ουσιαστικά το χάσιμο χρόνου) είναι συνακόλουθα της εκπόνησης διατριβής. Το προφανές είναι να μιλήσεις με τον επιβλέποντα σου για να βρείτε μια λύση.

 Ευχαριστώ για την απάντηση. Όπως προείπα ο επιβλέπων είναι κάπως παθητικός και δεν ξερώ κατά πόσο μπορεί να βοηθήσει. 

 

1 ώρα πριν, V.I.Smirnov είπε

Αυτή είναι συνήθης κατάσταση.
Στις περισσότερες περιπτώσεις ο υποψήφιος είναι μόνος του - και δικαιολογημένα, καθώς η εξειδίκευση που αναπτύσσει δεν μπορεί να είναι γνωστή στον επβλέποντα, ούτε στους τυχόν συνεργάτες. Το μόνο που μπορεί να κάνει ο επιβλέπων είναι να αλλάξει το θέμα σε κάτι που ίσως είναι πιο διαχειρίσιμο και καρποφόρο από μέρους του υποψηφίου, τίποτε άλλο.

Στα διδακτορικά πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος να μην καταλήξεις πουθενά,
γι' αυτό η σωστή επιλογή θέματος είναι πολύ σημαντική αν κάποιος θέλει να τελειώσει. 
Για να φτάσεις στην περγαμηνή, δεν είναι η χρηματοδότηση το πιο σημαντικό αλλά το είδος του θέματος !
Αλλιώς, ουσιαστικά κάνεις μια δουλειά αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι σίγουρα θα καταλήξει στην περγαμηνή.
Δυστυχώς, όταν πρόκειται για θέματα που χρηματοδοτούνται, ο υποψήφιος σχεδόν πάντα παίρνει αυτό που του δίνουν καθώς αυτό είναι που πρωταρχικά ενδιαφέρει τον επιβλέποντα, και δεν ασχολείται καθόλου με το αν και τι μπορεί να βγει απ' αυτό. Στον δρόμο όμως τα εμπόδια της επιλογής του θα εμφανιστούν....

Γιατί νομίζεις ότι πολλοί παρατάνε τα διδακτορικά; ο κύριος λόγος είναι ότι δεν βγάζουν άκρη με αυτό που πήραν να ασχοληθούν.
Τελματώνει η κατάσταση, περνά ο καιρός χωρίς μπορούν να προχωρήσουν, βλέπουν ότι χάνουν τον χρόνο τους και το αφήνουν.

Καλά ξεμπερδέματα....

-

Συμφωνώ, εν μέρη. Προφανώς και δε περιμένω από τον επιβλέποντα να μου δώσει τη λύση αλλά μια στοιχειώδη καθοδήγηση θα έπρεπε να υπάρχει. Αλλιώς θα μπορούσα και να μείνω σπίτι μου, και να μιλήσω ξανά μαζί του μετά απο Χ χρόνια. Αλλά δεν είναι αυτό το concept. Το διδακτορικό πιστοποιεί ότι μπορείς να εκτελέσεις έρευνα ανεξάρτητα. Αλλά μέχρι να φτάσεις σε αυτή την "πιστοποίηση" κάτι μεσολαβεί ή θα έπρεπε να μεσολαβεί (κατ'εμέ). Όπως προείπα ξεκινησα και τη χειρότερη στιγμή που θα μπορούσε κάποιος να ξεκινήσει. Ευθύνες αποδίδω και στον εαυτό μου για την καθυστέρηση, αλλά απ' την άλλη βλέπω και τους συναδέλφους μου που επίσης παλεύουν ή/και έχουν καθυστερήσει και αυτοί. Απλά έχουν το πλεονέκτημα ότι στην πλειοψηφία τους ειναι ντόπιοι και έχουν λιγότερα οικονομικά βάρη εκ των πραγμάτων (ενοίκια κτλ) οπότε δε τους ανησυχεί τοσο.

Επεξ/σία από Salvation
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

A! Η γνωστη και ως κριση των δυο ετων! Οσοι κανουν διδακτορικο περνουν αυτη την κριση στα δυο περιπου χρονια. Την περασα κι εγω και ολοι. Φρικαρεις γιατι διαπιστωνεις οτι δεν εχεις κανει πολλα και σε πιανει ενα αγχος για το τι θα γινει και αν ξοδευεις τζαμπα το χρονο σου. Αυτο που κανεις δεν μας ειπε ειναι οτι απο τα 4-5-6 χρονια του διδακτορικου η ουσιαστικη δουλεια που θα βγει η διατριβη ειναι 1 με 2 χρονια. Η συμβουλη μου ειναι μιλα με τον επιβλεπων. Σπασε την διατριβη σε ρεαλιστικα μικρα προτζεκτ καθενα απο το οποιο θα οδηγησει σε μια δημοσιευση. Δεν ειναι σπριντ ειναι μαραθωνιος. Ο κοβιντ σιγουρα σε καθυστερησε οπως και ολους ειναι στην ιδια φαση με εσενα.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ήμουν τυχερός και το διδακτορικό μου πήγε καλά, τέλειωσα στα 3 χρόνια. Έχω δει όμως τα τέρατα. Θεωρώ πως κάπως μπαίνεις σε μια μεγάλη φούσκα που χάνειςτην επαφή με την πραγματικότητα και νομίζεις ότι πρέπει να τελειώσεις, τα βάζεις με τον εαυτό σου κτλ. Οι καθηγητές επίσης μπορεί να είναι άνθρωποι που χρειάζονται ψυχίατρο (για να μην πω εισαγγελέα). Διδακτορικό κάνουμε όλοι πιο εύκολα απότι παλιά. Αλλά τελικά χρειάζεται;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, Gingerbread είπε

Οι καθηγητές επίσης μπορεί να είναι άνθρωποι που χρειάζονται ψυχίατρο (για να μην πω εισαγγελέα)

Αυτο. Ειδικα Ελλαδα που δεν υπαρχουν χρηματα για ποστντοκ οι διδακτορικοι ειναι αντικειμενα ακραιας εκμεταλλευσης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 λεπτά πριν, OxiGiannisGiannakis είπε

Αυτο. Ειδικα Ελλαδα που δεν υπαρχουν χρηματα για ποστντοκ οι διδακτορικοι ειναι αντικειμενα ακραιας εκμεταλλευσης.

Οι ποστ ντοκ είναι σε μια ακόμα χειρότερη θέση. Είναι στα 30 τους, με μονοετή κατά βάση συμβόλαια, φορολογούνται σαν ελεύθεροι επαγγελματίες (στην Ελλάδα)  και δουλεύουν τις άπειρες ώρες. Για μενα δεν θα έπρεπε να υπάρχει άμισθη θέση για διδακτορικό. Ή έχει ένα εργαστήριο χρήματα για έρευνα ή δεν έχει, τέλος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, Gingerbread είπε

Οι ποστ ντοκ είναι σε μια ακόμα χειρότερη θέση. Είναι στα 30 τους, με μονοετή κατά βάση συμβόλαια, φορολογούνται σαν ελεύθεροι επαγγελματίες (στην Ελλάδα)  και δουλεύουν τις άπειρες ώρες.

Ο ποστντοκ ομως οποτε θελησει φευγει, δεν τον κραταει στο χερι ο νταβας οπως στον διδακτορικο...

12 λεπτά πριν, Gingerbread είπε

Για μενα δεν θα έπρεπε να υπάρχει άμισθη θέση για διδακτορικό. Ή έχει ένα εργαστήριο χρήματα για έρευνα ή δεν έχει, τέλος.

Συμφωνω απολυτα! Αλλα μετα ομως θα ειχαμε το 1/4 των διδακτορικων...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, OxiGiannisGiannakis είπε

Ο ποστντοκ ομως οποτε θελησει φευγει, δεν τον κραταει στο χερι ο νταβας οπως στον διδακτορικο...

Συμφωνω απολυτα! Αλλα μετα ομως θα ειχαμε το 1/4 των διδακτορικων...

Και όντως αυτό κάνουν οι ποστ ντοκ (been there). Αλλά είναι αρκετά προβληματικό η φύση της δουλειά να ναι τέτοια που απλά να λες φεύγω (γιατί δεν είναι απλά ρεαλιστικό να περιμένουν να μείνεις).

Ας είχαμε το 1/4 τι να κάνουμε; Που χρειάζεται κάποιος να μένει απλήρωτος και να κάνει έρευνα με ρυθμό χελώνας με μηδενικά σχεδόν αναλώσιμα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Οι υπψήφιοι διδάκτορες θα έπρεπε να δίνουν εξετάσεις για να επιλεγούν, όχι να ξεκινάει phd η σάρα κι η μάρα όπως γίνεται τώρα.
Και ναι, αυτό συνέβαινε σε κάποιες περιπτώσεις κι είχε πολύ καλά αποτελέσματα.
Π.χ., για να ξεκινήσεις phd στον Δημόκριτο, μέχρι πριν δέκα χρόνια περίπου έδινες εξετάσεις σε τέσσερα έως έξι μαθήματα (όλα τα βασικά μαθήματα του μεταπτυχιακού ! ) σε μια ή δυο γραπτές εξετάσεις.
http://www.physics.ntua.gr/gr/qual_exam_phd.htm
Όποιος περνούσε γινόταν υποψήφιος με την αξία του, είχε καλή χρηματοδότηση και εξαρτώνταν πολύ λιγότερο από την καλή διάθεση του επιβλέποντα.
Δυστυχώς, για διάφορους λόγους που δεν είναι της παρούσης να αναφερθούν αναγκάστηκαν να το σταματήσουν κι εκεί.

Έτσι θα έπρεπε να γίνεται σε όλα τα πανεπιστήμια και τα ινστιτούτα, όχι το σημερινό χάλι όπου ο κάθε τυχάρπαστος ξεκινά phd επειδή έχει χρόνο να διαθέσει, και καταλήγει συχνά να το παρατήσει ή το τελειώνει με τα ξυλομάγγουρα, κόβοντας πόρους κάθε είδους από τους υπόλοιπους....

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις! 

46 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε

Οι υπψήφιοι διδάκτορες θα έπρεπε να δίνουν εξετάσεις για να επιλεγούν, όχι να ξεκινάει phd η σάρα κι η μάρα όπως γίνεται τώρα.
Και ναι, αυτό συνέβαινε σε κάποιες περιπτώσεις κι είχε πολύ καλά αποτελέσματα.
Π.χ., για να ξεκινήσεις phd στον Δημόκριτο, μέχρι πριν δέκα χρόνια περίπου έδινες εξετάσεις σε τέσσερα έως έξι μαθήματα (όλα τα βασικά μαθήματα του μεταπτυχιακού ! ) σε μια ή δυο γραπτές εξετάσεις.
http://www.physics.ntua.gr/gr/qual_exam_phd.htm
Όποιος περνούσε γινόταν υποψήφιος με την αξία του, είχε καλή χρηματοδότηση και εξαρτώνταν πολύ λιγότερο από την καλή διάθεση του επιβλέποντα.
Δυστυχώς, για διάφορους λόγους που δεν είναι της παρούσης να αναφερθούν αναγκάστηκαν να το σταματήσουν κι εκεί.

Έτσι θα έπρεπε να γίνεται σε όλα τα πανεπιστήμια και τα ινστιτούτα, όχι το σημερινό χάλι όπου ο κάθε τυχάρπαστος ξεκινά phd επειδή έχει χρόνο να διαθέσει, και καταλήγει συχνά να το παρατήσει ή το τελειώνει με τα ξυλομάγγουρα, κόβοντας πόρους κάθε είδους από τους υπόλοιπους....

-

Συμφωνώ, απλά να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα για τη δική μου περίπτωση για να μη παρει και μένα η μπάλα. Τελείωσα πολυτεχνείο με πολύ καλή σειρά. Κατόπιν, έφυγα εξωτερικό για μεταπτυχιακό, με υποτροφία από το εξωτερικό, όπου επίσης αποφοιτησα με πολύ καλή σειρά και όπου η δουλειά της διπλωματικής δημοσιεύτηκε σε διεθνές περιοδικό. Ο τότε επιβλέπων γνωρίζοντας πλέον τη δουλειά μου και έχοντας χρηματοδότηση απο ERC ( european research grant) μου πρότεινε να συνεχίσουμε με διδακτορικό το οποίο αρνήθηκα γιατί δεν με ενδιέφερε το θέμα. Κατόπιν έκανα αίτηση σε διεθνές phd calling για ένα συγκεκριμένο θέμα που με ενδιέφερε και στο οποίο μετα από γύρους αξιολογήσεων απο εξωτερικούς αξιολογητές (συνέντευξη κτλ), επιλέχτηκα. Εντωμεταξύ είχα γίνει ήδη δεκτός σε ελληνικό πανεπιστήμιο για διδακτορικο (σε καθηγητή και τμήμα που δεν είχα φοιτήσει πριν, αλλά που εκτιμούσα και εκτιμώ τη δουλεια του) και τελικά επέλεξα τη λύση του εξωτερικού.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...