Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το πρόβλημα ξαναγράφω, είναι πως για την άνοδο της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα αυτό που ψάχνει ο κόσμος είναι ένα yaris cross με πενηντάρα+ μπαταρία κάτω από τα 25 χιλιάρικα. Κάτι που δεν μπορεί να δώσει κανένας αυτή την στιγμή. 

Υπήρξε μια μικρή περίοδος με τις επιδοτήσεις που το Dolphin μπορούσε να το κάνει, και πούλησε καλά. Αλλά αφενός ήταν μόνο του οπότε δεν υπήρχε καν η δυνατότητα επιλογής μοντέλου (πόσω δε μάλλον μοντέλου από γνωστή στην αγορά εταιρία), αφετέρου αυτά τελείωσαν. 

Επεξ/σία από Dante80
  • Like 2
  • Απαντ. 2,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
26 λεπτά πριν, Dante80 είπε

Το πρόβλημα ξαναγράφω, είναι πως για την άνοδο της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα αυτό που ψάχνει ο κόσμος είναι ένα yaris cross με πενηντάρα+ μπαταρία κάτω από τα 25 χιλιάρικα. Κάτι που δεν μπορεί να δώσει κανένας αυτή την στιγμή. 

Υπήρξε μια μικρή περίοδος με τις επιδοτήσεις που το Dolphin μπορούσε να το κάνει, και πούλησε καλά. Αλλά αφενός ήταν μόνο του οπότε δεν υπήρχε καν η δυνατότητα επιλογής μοντέλου (πόσω δε μάλλον μοντέλου από γνωστή στην αγορά εταιρία), αφετέρου αυτά τελείωσαν. 

20.000€ για dolphin και 25.000€ για atto 3 (καλοκαίρι 2024) ηταν απιστευτες ευκαιρίες και μονο τωρα ο κοσμος καταλαβαινει τι εχασε. 

 

Επαιρνες πολυ αυτοκίνητο με μονο 20.000€

  • Like 6
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 hours ago, Dante80 said:

Το πρόβλημα ξαναγράφω, είναι πως για την άνοδο της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα αυτό που ψάχνει ο κόσμος είναι ένα yaris cross με πενηντάρα+ μπαταρία κάτω από τα 25 χιλιάρικα. Κάτι που δεν μπορεί να δώσει κανένας αυτή την στιγμή. 

Υπήρξε μια μικρή περίοδος με τις επιδοτήσεις που το Dolphin μπορούσε να το κάνει, και πούλησε καλά. Αλλά αφενός ήταν μόνο του οπότε δεν υπήρχε καν η δυνατότητα επιλογής μοντέλου (πόσω δε μάλλον μοντέλου από γνωστή στην αγορά εταιρία), αφετέρου αυτά τελείωσαν. 

Εμείς πληρώνουμε την ευημερία των Volkswagen Group/Stellantis/Renault Group κλπ

Η Αυστραλία π.χ - δεν επιβάλλει δασμούς στα ηλεκτρικά από την Κίνα και εφαρμόζει ελεύθερη εμπορική πολιτική, σε αντίθεση με την Ευρωπαϊκή Ενωση που έχει υψηλούς δασμούς. Το Atto 3 έχει 24.900€ / Dolphin 20.500€

Επεξ/σία από Vasilisxd
Δημοσ.
9 ώρες πριν, haHa είπε

20.000€ για dolphin και 25.000€ για atto 3 (καλοκαίρι 2024) ηταν απιστευτες ευκαιρίες και μονο τωρα ο κοσμος καταλαβαινει τι εχασε. 

 

Επαιρνες πολυ αυτοκίνητο με μονο 20.000€

Αυτά τα πρόλαβε μικρή μερίδα του κόσμου και κυρίως όπου είχε ανοίξει αντιπροσωπεία BYD (Αθήνα, Θεσσαλονίκη).

Στην πορεία το Νοέμβριο άρχισαν τα περίεργα με το πρόγραμμα επιδότησης, οπότε και πρακτικά δεν κράτησε για πολύ η ευκαιρία.

Η ηλεκτροκίνηση δεν θα κριθεί στα προγράμματα πλέον. Αυτά ήταν για μια πρώτη εισαγωγή.

Η ηλεκτροκίνηση θα κριθεί στις επιλογές των 25000 τελική τιμή μαξ. Ψόφια πράγματα, δηλαδή προς το παρόν. Υπάρχει δρόμος ακόμα.

Αυτή τη στιγμή 25000 τελική (που κανείς πρέπει να βρει και 28000 να δώσει), σοβαρή επιλογή είναι μόνο το Atto 2, που έχει 45άρα.

Πιστεύω ότι και δεδομένης οικονομικής κατάστασης στη χώρα, πρέπει να περιμένουμε μοντέλα τουλάχιστον 3-5 χρόνια ακόμα.

Δημοσ.
16 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε

Η ηλεκτροκίνηση θα κριθεί στις επιλογές των 25000 τελική τιμή μαξ. Ψόφια πράγματα, δηλαδή προς το παρόν. Υπάρχει δρόμος ακόμα.

Αυτό ισχύει προφανώς για την τσέπη σου.

1) Αμάξια δεν πωλούνται μέχρι €25.000.

2) Τα ηλεκτρικά έχουν μικρότερο κόστος χρήσης οπότε πρέπει να τα συγκρίνεις με ακριβότερα θερμικά.

3) Τα specs των ηλεκτρικών είναι πολύ ψηλά οπότε πάλι συγκρίνονται με πανάκριβα θερμικά

 

Χονδρικά υπάρχει μία διαφορά €5-6.000 υπέρ των ηλεκτρικών στην 5ετία (να μήν πώ παραπάνω).

 

Πιάσε ένα ηλεκτρικό των €25.000 και βρές αντίστοιχο θερμικό να δείς πόσα πρέπει να δώσεις. 

 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
38 minutes ago, QuantumWanderer said:

Αυτή τη στιγμή 25000 τελική (που κανείς πρέπει να βρει και 28000 να δώσει), σοβαρή επιλογή είναι μόνο το Atto 2, που έχει 45άρα.

Πιστεύω ότι και δεδομένης οικονομικής κατάστασης στη χώρα, πρέπει να περιμένουμε μοντέλα τουλάχιστον 3-5 χρόνια ακόμα.

Σοβαρή επιλογή και 45άρα δεν πάνε μαζί.

Για να έχεις το ηλεκτρικό ως μοναδικό σου αμάξι, νομίζω 80+ είναι μονόδρομος. Οι μικρές μπαταρίες "κουράζουν" με τις συχνές φορτίσεις - αλλά και "κουράζονται" εάν δεν μπορείς καθημερινά να τηρείς το 20%-80%, που σε αφήνει ουσιαστικά με το 60% της μπαταρίας, δηλαδή για τη 45άρα να έχεις 150χλμ.

 

Επεξ/σία από Vasilisxd
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
21 λεπτά πριν, Vasilisxd είπε

Σοβαρή επιλογή και 45άρα δεν πάνε μαζί.

Για να έχεις το ηλεκτρικό ως μοναδικό σου αμάξι, νομίζω 80+ είναι μονόδρομος. Οι μικρές μπαταρίες "κουράζουν" με τις συχνές φορτίσεις - αλλά και "κουράζονται" εάν δεν μπορείς καθημερινά να τηρείς το 20%-80%, που σε αφήνει ουσιαστικά με το 60% της μπαταρίας, δηλαδή για τη 45άρα να έχεις 150χλμ.

 

Πόσα χλμ κάνεις καθημερινά?

222χλμ για 20-80% real life City - Mild Weather

 

 

image.png.b8ee891d01c6359367312496dc29a2dc.png

BYD ATTO 2 (2025) price and specifications - EV Database

Επεξ/σία από teodor_ch
Δημοσ.
7 minutes ago, teodor_ch said:

Πόσα χλμ κάνεις καθημερινά?

222χλμ για 20-80% real life City - Mild Weather

 

 

image.png.b8ee891d01c6359367312496dc29a2dc.png

BYD ATTO 2 (2025) price and specifications - EV Database

Εγώ σαν μπούσουλα παίρνω αυτό το Site.

Σε συνδυασμό με την πολύ χαμηλή ανάκτηση των BYD, τα 245 χιλιόμετρα - μικτή χρήση, μου φαίνεται λογικό. Το 40% λιγότερο είναι 150χλμ. 

Δημοσ.

Μια μπαταρία 60αρα είναι μια χαρά για το περισσότερο κόσμο. 

Βρες μου  ένα αντίστοιχο θερμικό αυτοκίνητο στα 30000 που έχει το αττο 3 με παρόμοια χαρακτηριστικά και εξοπλισμό 

Δημοσ.
10 ώρες πριν, haHa είπε

20.000€ για dolphin και 25.000€ για atto 3 (καλοκαίρι 2024) ηταν απιστευτες ευκαιρίες και μονο τωρα ο κοσμος καταλαβαινει τι εχασε. 

 

Επαιρνες πολυ αυτοκίνητο με μονο 20.000€

Γι αυτό κι εγώ έτρεξα και το πήρα, και προφανώς κάθε μέρα δικαιώνομαι για την επιλογή μου.

Έχω υπολογίσει πως γλιτώνω 300-400 ευρώ το μήνα από dolphin + cupra phev + φωτοβολταικά.

  • Like 3
Δημοσ.
5 λεπτά πριν, Vasilisxd είπε

Εγώ σαν μπούσουλα παίρνω αυτό το Site.

Σε συνδυασμό με την πολύ χαμηλή ανάκτηση των BYD, τα 245 χιλιόμετρα - μικτή χρήση, μου φαίνεται λογικό. Το 40% λιγότερο είναι 150χλμ. 

Απο αυτό το σιτε σου έβγαλα τα νούμερα.

370km στο 100%

222χλμ για 20-80% real life City - Mild Weather

 

Για καθημερινό πόλης είναι υπερ-αρκετή η αυτονομία.

Για ταξιδάκια θα έχει ταλαιπωρία σίγουρα.

 

Βέβαια δεν θα αγόραζα τέτοιο αμάξι για Αθήνα. Γενικά δεν θα αγόραζα καινούργιο για παρκαρίσματα σε πόλη ούτε καν σε ιδιωτικά parking.

image.png.c1d14392466ad9c6fd4a687e8dfd3c42.png

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 minutes ago, teodor_ch said:

Απο αυτό το σιτε σου έβγαλα τα νούμερα.

370km στο 100%

222χλμ για 20-80% real life City - Mild Weather

 

Για καθημερινό πόλης είναι υπερ-αρκετή η αυτονομία.

Για ταξιδάκια θα έχει ταλαιπωρία σίγουρα.

 

Βέβαια δεν θα αγόραζα τέτοιο αμάξι για Αθήνα. Γενικά δεν θα αγόραζα καινούργιο για παρκαρίσματα σε πόλη ούτε καν σε ιδιωτικά parking.

image.png.c1d14392466ad9c6fd4a687e8dfd3c42.png

Ας μην παίρνουμε τα ιδανικά σενάρια. 250 κρύο καιρό + 370 μέτριο καιρό = 620χλμ/2 = 310χλμ -40% = 186χλμ. Βάλε και λίγο κλιματισμό και είσαι στα 150χλμ. 

Χίλιες φορές θα έπαιρνα ένα 77άρι ID.3 μεταχειρισμένο.  

Επεξ/σία από Vasilisxd
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

-10 βαθμούς κελσίου πού βρίσκεις στην Ελλάδα?!?!?!?!?!

Και δεν μπορείς να το πάς αναλογικά γιατί στους -10 η αντλία θερμότητας ζορίζεται και μάλλον δουλεύει και το ptc. 

Αλλά και 150χλμ να ήταν πόσα κάνεις καθημερινά?

Και στα ταξίδια δεν θα το πάς 80-20 αλλά 100-10%. Εγώ το άφησα μέχρι 6-7% απο Πειραιά - Κιάτο σε δικό μου ταξίδι.

Το 80-20% είναι ή για αμάξι που το παντρεύεσαι ή για τον επόμενο κάτοχο!

 

Αναφορά σε κείμενο

Σχεδόν μόνο ταχυφορτιστές και η μπαταρία στα 580.000χλμ είναι στο 87.7% !

Διάβασε εδώ

 

Επεξ/σία από teodor_ch
  • Like 1
Δημοσ.
11 minutes ago, Vasilisxd said:

Ας μην παίρνουμε τα ιδανικά σενάρια. 250 κρύο καιρό + 370 μέτριο καιρό = 620χλμ/2 = 310χλμ -40% = 186χλμ. Βάλε και λίγο κλιματισμό και είσαι στα 150χλμ. 

Εχ εντάξει, μήπως το παράκανες λίγο;

Καταρχήν ο κρύος καιρός είναι στους -10. Οδηγάς συχνά στην Ελλάδα στους -10?! Το αυτοκίνητο εντός πόλης κάνει άνετα 300χλμ το καλοκαίρι με air condition και στην Εθνική 200χλμ.

Δημοσ.
40 minutes ago, Vasilisxd said:

Ας μην παίρνουμε τα ιδανικά σενάρια. 250 κρύο καιρό + 370 μέτριο καιρό = 620χλμ/2 = 310χλμ -40% = 186χλμ. Βάλε και λίγο κλιματισμό και είσαι στα 150χλμ. 

Χίλιες φορές θα έπαιρνα ένα 77άρι ID.3 μεταχειρισμένο.  

Εγώ θα πήγαινα, όπως και πήγαμε τελικά, σε 58άρι με λίγο λιγότερα. Δεν δίνει τόσα πολλά η +19kw μπαταρία, αλλά δίνει περισσότερο βάρος. Αρχικά νομίζεις ότι είναι 100-120χλμ παραπάνω αυτονομία αλλά δυστυχώς είναι περίπου 80χλμ. 

 

Στο δικό μας id.3 συνήθως παίζουμε με 80-20% (60% από την μπαταρία άρα περίπου 30kwh) όπου βγάζει 150 με 250χλμ αναλόγως συνθηκών, κατανάλωση 12 με 17kwh. Ειδικά σε ταξίδι που πάει 15 με 22kwh συνήθως χρησιμοποιούμε 40 με 50kwh βγάζει περίπου 200 με 250χλμ, δεν το αφήνω να πέσει κάτω από 10% και φορτίζουμε μέχρι 85-90%.  

 

Υ.Γ. Οι παραπάνω καταναλώσεις αφορούν κίνηση όλο τον χρόνο, αλλά 6 μήνες τον χρόνο με θερινά για EV και 6 μήνες με 4 εποχών για suv, όχι EV. Στην αλλαγή βλέπω χαμηλότερη κατανάλωση στα θερινά περίπου 15%. Στη επόμενη αλλαγή ίσως δοκιμάσω χειμερινά για EV, αν υπάρχουν. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...