Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, lvrysis είπε

Μιας και μιλήσαμε για καταναλώσεις, ας θέσουμε κάποιες τυπικές τιμές βάσει φυσικής.

Πάντα σε ανοικτό δρόμο και με σταθερή ταχύτητα, ώστε να είναι τίμιες οι συγκρίσεις. Από κει και πέρα, αν ένα αυτοκίνητο είναι καλύτερο, όσον αφορά την κατανάλωση, στον ανοικτό δρόμο από ένα άλλο, τότε θα είναι καλύτερο και εντός πόλης.

Δεν είναι κανονας αυτο. 

Δυο δυναμεις επιβραδυνουν το αυτοκίνητο: αντίσταση κυλισης και αντισταση αεροδυναμικης. 

Στις χαμηλές ταχύτητες σταματα να παιζει μεγαλο ρολο η αεροδυναμικη(η αντισταση αεροδυναμικης είναι χαμηλη) και η βασικη δυναμη που πρεπει να κερδισει ενα αυτοκινητο για να κινηθει ειναι η αντίσταση κυλισης. Σε αυτην την περίπτωση παιζει μεγαλο ρολο το βαρος του αυτοκινήτου(με παρομοια ελαστικα και πιεσεις) . 

 

Δυο ακραία παραδειγματα: ενα dolphin surf μπορει να εχει μικροτερη καταναλωση στην πολη απο ενα tesla model 3 long range, αλλα το model 3 λογω αεροδυναμικης θα εχει μικροτερη καταναλωση στον αυτοκινητοδρομο με 120km/h.

 

Τελος, συγκεκριμένα για τα ηλεκτρικα, στην κινηση στην πολη παιζει μεγαλο ρολο η ρύθμιση του regen, κατι που δεν επηρεάζει κατα την στον αυτοκινητοδρομο. 

 

 

1 ώρα πριν, basilis_k6 είπε

αν ειναι linear το ποσοστο ναι. 

Τι εννοείς; 

Εχεις δει ηλεκτρικο που δεν εχει linear καταναλωση(πχ στο 90% και στο 20%) σε ιδιες συνθηκες; 

Ενεργεια παιρνει, δηλαδη kwh, ειναι agnostic του τι ποσοστο εχει η μπαταρία. 

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Δημοσ.
25 λεπτά πριν, haHa είπε

Τι εννοείς; 

Εχεις δει ηλεκτρικο που δεν εχει linear καταναλωση(πχ στο 90% και στο 20%) σε ιδιες συνθηκες; 

Ενεργεια παιρνει, δηλαδη kwh, ειναι agnostic του τι ποσοστο εχει η μπαταρία. 

στο reddit εχω διαβασει για μοντελα που πεφτουν πιο αργα απο το 100 στο 90 και καποια που κατω απο 10-15 πεφτουν πολυ πολυ αργα, αυτο υποθετω ειναι επιτηδες για να μην μεινεις απο μπαταρια. idk if true or not

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

στο reddit εχω διαβασει για μοντελα που πεφτουν πιο αργα απο το 100 στο 90 και καποια που κατω απο 10-15 πεφτουν πολυ πολυ αργα, αυτο υποθετω ειναι επιτηδες για να μην μεινεις απο μπαταρια. idk if true or not

Τοτε απλα δεν εχουν σωστη μετρηση ποσοστου. 

Οπως και να εχει, το 70% μιας 38αρας μπαταρίας ειναι 26.6kWh, δηλαδη φορτιση ανα ~150km(ή ανα ~200km για κίνηση στην πολη). 

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ.
29 λεπτά πριν, haHa είπε

Τοτε απλα δεν εχουν σωστη μετρηση ποσοστου. 

Οπως και να εχει, το 70% μιας 38αρας μπαταρίας ειναι 26.6kWh, δηλαδη φορτιση ανα ~150km(ή ανα ~200km για κίνηση στην πολη). 

μικρότερη του ρ5 που ομως ειναι πιο χαμηλο, λογικα πιο ελαφρυ και συμφωνα με τα reviews εχει πολυ χαμηλη καταναλωση. λενε οτι στην πολη η 40αρα τα βλεπει τα 300κμ 100-0%. τα 200 ειναι πολυ λιγα, ας ελπισουμε οτι βλεπει 10αρια ωστε το 70% να ειναι 250 πολη.

Δημοσ.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Mετά την bmw iΧ3 απαντάει η mercedes 

καταιγισμός νέων μοντέλων έρχονται Ελλάδα στους επόμενους μήνες και κάνουν την επιλογή της ηλεκτροκίνησης πολύ δελεαστική.

Η Škoda παρουσιάζει το Epiq, ένα πλήρως ηλεκτρικό SUV πόλης, με μινιμαλιστικό σχεδιασμό, προηγμένες τεχνολογίες και αυτονομία έως 425 χλμ.

spacer.png

Η Leapmotor με το B05, το B10  μέσω του δικτύου της Stellantis με τιμές >30.000 ευρώ.

spacer.png

Deepal S07 θα είναι και το πρώτο μοντέλο της Changan που θα έρθει στη χώρα μας το Φθινόπωρο, το οποίο είναι ένα 100% ηλεκτρικό crossover μήκους 4,75 μέτρων, με μέγιστη ισχύς 217 ίππων και αυτονομία κατά WLTP με μια φόρτιση 475 χιλιομέτρων.

spacer.png

R4 E-Tech με αυτονομία έως 400 χιλιομέτρων, spacer.png

spacer.png

  • Like 5
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 hours ago, haHa said:

Δεν είναι κανονας αυτο. 

Δυο δυναμεις επιβραδυνουν το αυτοκίνητο: αντίσταση κυλισης και αντισταση αεροδυναμικης. 

Στις χαμηλές ταχύτητες σταματα να παιζει μεγαλο ρολο η αεροδυναμικη(η αντισταση αεροδυναμικης είναι χαμηλη) και η βασικη δυναμη που πρεπει να κερδισει ενα αυτοκινητο για να κινηθει ειναι η αντίσταση κυλισης. Σε αυτην την περίπτωση παιζει μεγαλο ρολο το βαρος του αυτοκινήτου(με παρομοια ελαστικα και πιεσεις) . 

 

Δυο ακραία παραδειγματα: ενα dolphin surf μπορει να εχει μικροτερη καταναλωση στην πολη απο ενα tesla model 3 long range, αλλα το model 3 λογω αεροδυναμικης θα εχει μικροτερη καταναλωση στον αυτοκινητοδρομο με 120km/h.

 

Τελος, συγκεκριμένα για τα ηλεκτρικα, στην κινηση στην πολη παιζει μεγαλο ρολο η ρύθμιση του regen, κατι που δεν επηρεάζει κατα την στον αυτοκινητοδρομο. 

 

 

Τι εννοείς; 

Εχεις δει ηλεκτρικο που δεν εχει linear καταναλωση(πχ στο 90% και στο 20%) σε ιδιες συνθηκες; 

Ενεργεια παιρνει, δηλαδη kwh, ειναι agnostic του τι ποσοστο εχει η μπαταρία. 

Ναι, ισχύει και προφανώς υπάρχει και το rolling resistance αλλά είναι ψιλοαδιάφορη ποσότητα γιατί σχεδόν όλα τα οχήματα ανταποκρίνονται το ίδιο (καλά). Πχ ακόμα και το model 3 έχει χαμηλότερη κατανάλωση από το surf ακόμη και εντός πόλης (και ενώ είναι, πόσο είναι, 400 κιλά πιο βαρύ):

https://ev-database.org/car/3186/Tesla-Model-3-RWD

https://ev-database.org/car/3193/BYD-DOLPHIN-SURF-30-kWh-Active

Επίσης το regen, σε όλα τα αυτοκίνητα πρέπει να αποδίδει (και αποδίδει) καλά.

 

Επεξ/σία από lvrysis
  • Like 1
Δημοσ.
17 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

θα τα κλεισω εχει δεν εχει. 

Ευτυχώς για κάποιους σαν και εσένα κλείνουν προσωρινά και κάθε φορά που βάζεις μπρος το αμάξι θα πρέπει να τα ενεργοποιείς ξανά. Κάποια στιγμή θα βαρεθείς και ο δρόμος θα είναι πάλι ασφαλέστερος :) 

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

μικρότερη του ρ5 που ομως ειναι πιο χαμηλο, λογικα πιο ελαφρυ και συμφωνα με τα reviews εχει πολυ χαμηλη καταναλωση. λενε οτι στην πολη η 40αρα τα βλεπει τα 300κμ 100-0%. τα 200 ειναι πολυ λιγα, ας ελπισουμε οτι βλεπει 10αρια ωστε το 70% να ειναι 250 πολη.

Δεν παιζει 10kwh/100km καταναλωση για b-suv. 

Κανα model3 με κκειστο a/c μπορει να το καταφερει. 

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ.

Εγώ με vw μια χαρά ευχαριστημένος είμαι με τα αυτόματα συστήματα!
Με τους υπέροχους δρόμους που έχουμε και τις πολλαπλές διαγραμμίσεις η εμπειρία είναι πολύ καλή!
Ειδικά η προειδοποίηση πριν το αυτόματο φρενάρισμα με έχει σώσει από μικροτρακάρισμα ήδη 3 φορές, από βλακεία του άλλου. Και η υποβοήθηση ελιγμού με έχει βοηθήσει σε διπλό σλάλομ λόγω χαζομάρας δύο αυτοκινήτων και μιας μηχανής.

Σε όλα αυτά είχε σφίξει και την ζώνη και προετοιμαζόταν για τρακάρισμα, τα παράθυρα ήταν ήδη κλειστά.

Να πω και το one pedal της vw, που δεν ακινητοποιεί το αυτοκίνητο, είναι πολύ καλό γιατί με το που σηκώσεις το πόδι απο το γκάζι πηγαίνοντας για το φρένο ήδη έχει αρχίσει να φρενάρει μειώνοντας σημαντικά την απόσταση.

 

Υ.Γ. Και μια ακόμα φορά με πεζό που δεν θέλω να θυμάμαι, αλλά τον είδε πριν από εμένα να περνά πίσω από παρκαρισμένο φορτηγό.

  • Like 4
Δημοσ.
14 ώρες πριν, avacan23 είπε

spacer.png

Η Audi είδε την επιτυχία της Tesla και είπε να φτιάξει κάτι ανάμεσα σε cybertruck και roadster ; 

Δημοσ.
19 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Ευτυχώς για κάποιους σαν και εσένα κλείνουν προσωρινά και κάθε φορά που βάζεις μπρος το αμάξι θα πρέπει να τα ενεργοποιείς ξανά. Κάποια στιγμή θα βαρεθείς και ο δρόμος θα είναι πάλι ασφαλέστερος :) 

ολα γινονται.

Δημοσ.

Οι Γερμανοι κανουν επιθεση σε ολα τα μετωπα. Η τεσλα εχει αποκοιμηθει...

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

charging 125 kw ac για την νεα πλατφορμα της vw που μοιραζονται τα id cross, epiq και raval. 

38+56 οι μπαταριες. 420km range η μεγαλη μπαταρια.

το epiq φαινεται πολυ καλο, ισως καλυτερο απο το cross μιας που δηλωνει ελαχιστα μεγαλυτερο χωρο πισω (475) και λογικα θα ειναι πιο φθηνο απο το id cross. Ισως βεβαια να δηλωνουν τα 450 +25 του frunk που εχει και το id cross και να ειναι πανομοιοτυπα. παντως εχει και μεσα χωρο και πισω χωρις να ειναι καν 4.20μ.

δυστυχως, φαινεται πως η 2η εκδοση ακομη και με μικρη μπαταρια θα ξεκινανε απο 28κ ενω η μεγαλη αρκετα πανω απο 30κ. το epiq ειναι ακριβως το αμαξι που ψαχνω σε ηλεκτρικο αλλα η τιμη ειναι ακομα πολυ ψηλα. 

Επεξ/σία από basilis_k6
  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, basilis_k6 είπε

charging 125 kw ac για την νεα πλατφορμα της vw που μοιραζονται τα id cross, epiq και raval. 

38+56 οι μπαταριες. 420km range η μεγαλη μπαταρια.

το epiq φαινεται πολυ καλο, ισως καλυτερο απο το cross μιας που δηλωνει ελαχιστα μεγαλυτερο χωρο πισω (475) και λογικα θα ειναι πιο φθηνο απο το id cross. Ισως βεβαια να δηλωνουν τα 450 +25 του frunk που εχει και το id cross και να ειναι πανομοιοτυπα. παντως εχει και μεσα χωρο και πισω χωρις να ειναι καν 4.20μ.

δυστυχως, φαινεται πως η 2η εκδοση ακομη και με μικρη μπαταρια θα ξεκινανε απο 28κ ενω η μεγαλη αρκετα πανω απο 30κ. το epiq ειναι ακριβως το αμαξι που ψαχνω σε ηλεκτρικο αλλα η τιμη ειναι ακομα πολυ ψηλα. 

Ταυτίζομαι πλήρως.

Θα περιμένουμε τιμή, να αξιολογήσουμε τί γίνεται.

Το 2026, όπως φαίνεται, θα έχει πολύ ενδιαφέρον στον ηλεκτρικό ανταγωνισμό.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...