cmaniac Δημοσ. Σάββατο στις 10:37 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 10:37 πμ 10 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε ταπεινά σημεία όπως το αν έχει αντλία θερμότητας Έξω έχει 45 βαθμούς και το έχεις παρκάρει στο λιοπυρι. Ανοίγεις το κινητό, πατάς cabin precondition. Το αυτοκίνητο ξεκινάει την αντλία θερμότητας και ψύχει την καμπίνα στους 23 βαθμούς που το έχεις βάλει. Βγαίνεις απ το σπίτι, μπαίνεις στο αυτοκίνητο το οποίο έχει 23 βαθμούς. Πράφιτ. Οκ θα ανοίξεις λίγο τα παράθυρα να φύγει η φορμαλδεΰδη και το βενζόλιο απ τα πλαστικά, αλλά δεν θα ψήνει το σύμπαν. 3 λεπτά πριν, teodor_ch είπε Όχι δεν έχει. Εδώ λέει ότι έχει πάντως.
teodor_ch Δημοσ. Σάββατο στις 10:41 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 10:41 πμ Τα έχετε μπερδέψει. Άλλο το cabin precondition που δουλεύει με αντλία θερμότητας για ψύξη ΚΑΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΕΧΕΙ αλλιώς θα γεμίζαμε κάποιον κουβά με παγάκια για ψύξη... Επίσης δεν χρειάζεται να "πάρει μπροστά" για να δουλέψει η αντλία θερμότητας! Δουλεύει με την υψηλή τάση. Όταν λέμε precondition μιλάμε για την μπαταρία (θέρμανση και ψύξη). Για την καμπίνα έχω απομακρυσμένο χειρισμό χωρίς "αντλία θερμότητας" (όπως την εννοούν όλοι για τα ηλεκτρικά) και θέρμανση και ψύξη.
QuantumWanderer Δημοσ. Σάββατο στις 10:47 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 10:47 πμ Το Ford Puma Gen-E έχει απομακρυσμένη διαχείρισης ψύξης/θέρμανσης, οπότε το να κάνουμε αναλύσεις επί υποθέσεων χωρίς να έχει καθίσει κάποιος να διαβάσει τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου, το λέμε και χάσιμο χρόνου.
teodor_ch Δημοσ. Σάββατο στις 10:51 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 10:51 πμ 12 λεπτά πριν, cmaniac είπε Εδώ λέει ότι έχει πάντως. cabin έχει. μπαταρίας δεν έχει με μπερδέψατε και εμένα! Είναι τελείως λάθος η αναφορά στην αντλία θερμότητας γιατί προφανώς έχει για την ψύξη της καμπίνας/μπαταρίας και θέρμανση μπαταρίας αλλά δεν έχει για τη θέρμανση της καμπίνας.
cmaniac Δημοσ. Σάββατο στις 10:52 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 10:52 πμ (επεξεργασμένο) 18 λεπτά πριν, teodor_ch είπε Τα έχετε μπερδέψει. Άλλο το cabin precondition που δουλεύει με αντλία θερμότητας για ψύξη ΚΑΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΕΧΕΙ αλλιώς θα γεμίζαμε κάποιον κουβά με παγάκια για ψύξη... Επίσης δεν χρειάζεται να "πάρει μπροστά" για να δουλέψει η αντλία θερμότητας! Δουλεύει με την υψηλή τάση. Όταν λέμε precondition μιλάμε για την μπαταρία (θέρμανση και ψύξη). Για την καμπίνα έχω απομακρυσμένο χειρισμό χωρίς "αντλία θερμότητας" (όπως την εννοούν όλοι για τα ηλεκτρικά) και θέρμανση και ψύξη. Απο την αρχή αναφέρομαι στο cabin preconditioning. Ρίξε μια ματιά στο post μου. Χωρίς αντλία θερμότητας δεν έχεις αυτή την δυνατότητα που για την Ελλάδα ειναι σωτηρια και δεν το αναφέρει κανείς. Η αντλία θερμότητας με πολυοδη βαλβιδα αντιστρεφει τον κυκλο θέρμανσης, ενώ οδηγεί και κάποια ποσότητα για να ψυξει η να θερμανει το ψυκτικό της μπαταρίας (battery preconditioning). 12 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε απομακρυσμένη διαχείρισης ψύξης/θέρμανσης Τώρα μπερδεύει το πράγμα. Πώς το κάνει χωρις σύστημα κλιματισμού βασισμένο αποκλειστικά στον ηλεκτρισμό; Το μόνο που θα μπορούσε να κάνει ειναι να θερμάνει την καμπίνα με αντιστάσεις, αλλά να την ψύξει λιγο δύσκολο (εκτός εαν χάνω κάποια σημαντική παράμετρο, το οποίο θα είχε ενδιαφέρον). Επεξ/σία Σάββατο στις 11:01 πμ από cmaniac
totalius Δημοσ. Σάββατο στις 10:57 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 10:57 πμ Για πείτε λίγο οι γνώστες . Η φορτιση σε ταχυφορτιστη όπως αυτός του Σκλαβενίτη που στο πηγαίνει απο 20% στο 80% σε 45λ δημιουργεί κάποιο πρόβλημα στη μπαταρια ;
teodor_ch Δημοσ. Σάββατο στις 11:05 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 11:05 πμ (επεξεργασμένο) 15 λεπτά πριν, cmaniac είπε Απο την αρχή αναφέρομαι στο cabin preconditioning. Ρίξε μια ματιά στο post μου. Χωρίς αντλία θερμότητας δεν έχεις αυτή την δυνατότητα που για την Ελλάδα ειναι σωτηρια και δεν το αναφέρει κανείς. Η αντλία θερμότητας με πολυοδη βαλβιδα αντιστρεφει τον κυκλο θέρμανσης, ενώ οδηγεί και κάποια ποσότητα για να ψυξει η να θερμανει το ψυκτικό της μπαταρίας (battery preconditioning). Τώρα μπερδεύει το πράγμα. Πώς το κάνει χωρις σύστημα κλιματισμού βασισμένο αποκλειστικά στον ηλεκτρισμό; Το μόνο που θα μπορούσε να κάνει ειναι να θερμάνει την καμπίνα με αντιστάσεις, αλλά να την ψύξει λιγο δύσκολο. μπερδέυτηκα με το cabin τώρα σειρά σου... έχει αντλία θερμότητας για την μπαταρία για ψύξη αλλά δεν έχει precondition (απο όσο ξέρω) για τη θέρμανση δεν είμαι σίγουρος δεν μου έχει τύχει για την καμπίνα έχει για την ψύξη αλλά δεν έχει για τη θέρμανση 😋 precondition 10 λεπτά πριν, totalius είπε Για πείτε λίγο οι γνώστες . Η φορτιση σε ταχυφορτιστη όπως αυτός του Σκλαβενίτη που στο πηγαίνει απο 20% στο 80% σε 45λ δημιουργεί κάποιο πρόβλημα στη μπαταρια ; καθόλου στο ioniq 5 300.000χλμ με 60% ταχυφορτίσεις απο όσο θυμάμαι με μπαταρία στο 93% υγεία Βέβαια 20->80% σε 45 λεπτά το λές και αργή φόρτιση εν έτη 2025 😁 Επεξ/σία Σάββατο στις 11:07 πμ από teodor_ch
paparen Δημοσ. Σάββατο στις 11:19 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 11:19 πμ 41 λεπτά πριν, teodor_ch είπε Τα ταξίδια μου εκτός Ελλάδας είναι με αεροπλάνο οπότε δε με ενδιαφέρει. Σιγά μην πάρω το καράβι απο Κρήτη για να κάνω roadtrip στην Ευρώπη! Θα πάω με αεροπλάνο και θα νοικιάσω απο εκεί θερμικό. Καταλαβαινεις ομως οτι εισαι ειδικη περιπτωση λογω υψηλων θερμοκρασιων το χειμωνα και νησιου, οποτε οι αποστασεις ειναι μικρες. Αν εμενες στην ηπειρωτικη ελλαδα ειναι πολυ πιθανο οτι θα σε ενδιεφερε αυτο το χαρακτηριστικο. 56 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε Όπως έγραψα πριν από λίγες μέρες, μού έκανε εξαιρετική εντύπωση το Ford Puma σε κύλιση και αίσθηση στην καμπίνα, που το δοκίμασα test-drive. Αρκετά ηλεκτρικά που έχω οδηγήσει δεν σού δίνουν ωραία αίσθηση, όντας από μέτρια ως πολύ άσχημη, που δεν έχουμε ζήσει σε θερμικά. Είναι πάγια άποψή μου ότι οι καταναλωτές που αξιολογούν τα ηλεκτρικά σε επίπεδο specs, ακόμα και για ταπεινά σημεία όπως το αν έχει αντλία θερμότητας, χάνουν όλο το νόημα της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, που δεν είναι εκεί το μεγάλο ζητούμενο. Στα χαρτιά δηλαδή. Πάντα τα αυτοκίνητα ως ατομικά/οικογενειακά μέσα μετακίνησης πρέπει να προσφέρουν τη χαρά του να τα οδηγάς και του να είσαι μέσα σε αυτά. Όλα τα άλλα είναι η τρίχα της τριχιάς, για όσους νομίζουν ότι συγκρίνουν checklist σουπερμάρκετ. Αυτό το διαπιστώνει κανείς ΜΟΝΟ αν τα οδηγήσει και βάσει του προσωπικού του γούστου. εχεις απολυτο δικιο, αλλα στα ηλεκτρικα βλεπουμε με προσοχη specs που αφορουν το ev κομματι (δηλαδη χωρητικοτητα μπαταριας, καταναλωση, ισχυς φορτισης κτλπ) και λιγοτερο "κλασσικα" οδηγικα χαρακτηριστικα. Επισης, θα συμφωνησεις μαζι μου νομιζω, οτι η συντριπτικη πλειοψηφια των αγοραστων δεν ενδιαφερονται ιδιαιτερα για την "χαρα της οδηγησης", παρα μονο να τους μεταφερει το οχημα τους με ανεση και ασφαλεια. Αυτο δειχνει αλλωστε η επικρατηση των suv
cmaniac Δημοσ. Σάββατο στις 11:27 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 11:27 πμ 15 λεπτά πριν, teodor_ch είπε τώρα σειρά σου... Για το ioniq δεν τίθεται θέμα μπερδέματος. Έχεις αντλία θερμότητας που καλύπτει ολα τα σενάρια. Για το Puma όμως, δυσκολεύομαι να καταλάβω πώς το κάνει και εάν το κάνει για ολα τα σενάρια, αφού δεν έχει ΑΘ. Για θέρμανση καμπίνας γίνεται, είτε με αντιστάσεις είτε με HVH, τα οποία σε κάθε περίπτωση προσφέρουν μέχρι COP κοντά στο 1. Για ψύξη ομως, χωρίς να υπάρχει κίνηση απο κάπου, πώς; Αυτό είναι που με ιντριγκάρει.
teodor_ch Δημοσ. Σάββατο στις 11:31 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 11:31 πμ 1 λεπτό πριν, cmaniac είπε Για το ioniq δεν τίθεται θέμα μπερδέματος. Έχεις αντλία θερμότητας που καλύπτει ολα τα σενάρια. Για το Puma όμως, δυσκολεύομαι να καταλάβω πώς το κάνει και εάν το κάνει για ολα τα σενάρια, αφού δεν έχει ΑΘ. Για θέρμανση καμπίνας γίνεται, είτε με αντιστάσεις είτε με HVH, τα οποία σε κάθε περίπτωση προσφέρουν μέχρι COP κοντά στο 1. Για ψύξη ομως, χωρίς να υπάρχει κίνηση απο κάπου, πώς; Αυτό είναι που με ιντριγκάρει. Και όμως δεν έχω αντλία θερμότητας όπως την εννοούν όλοι όταν μιλάμε για αντλία θερμότητας σε ηλεκτρικό όχημα. τυχαίο λινκ Hyundai IONIQ 5 230 PS RWD (77 kWh) Δοκιμή/Test drive - Autoholix
QuantumWanderer Δημοσ. Σάββατο στις 11:37 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 11:37 πμ 14 λεπτά πριν, paparen είπε εχεις απολυτο δικιο, αλλα στα ηλεκτρικα βλεπουμε με προσοχη specs που αφορουν το ev κομματι (δηλαδη χωρητικοτητα μπαταριας, καταναλωση, ισχυς φορτισης κτλπ) και λιγοτερο "κλασσικα" οδηγικα χαρακτηριστικα. Επισης, θα συμφωνησεις μαζι μου νομιζω, οτι η συντριπτικη πλειοψηφια των αγοραστων δεν ενδιαφερονται ιδιαιτερα για την "χαρα της οδηγησης", παρα μονο να τους μεταφερει το οχημα τους με ανεση και ασφαλεια. Αυτο δειχνει αλλωστε η επικρατηση των suv Μπες και δοκίμασε το KIA EV3 που είναι καταπληκτικό στα specs, κάντο μια βόλτα και την κάνουμε ξανά τη συζήτηση. Μιλάμε για αίσθηση κουβά με ρόδες που δεν τσουλάει. 🤓 Δεν διαφωνώ με την άνεση και την ασφάλεια. Έχω SUV και τα 2 οικογενειακά και ξανά SUV θα πάρω. Απλά λέω ότι το αν έχει αντλία ή όχι, και άλλα τέτοια, δεν είναι καθοριστικά για το πώς νιώθεις μέσα στο αυτοκίνητο όταν είσαι μέσα. Να πούμε ότι και στα specs ακόμα, το Puma είναι το ελαφρύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της κατηγορίας του και έχει πετύχει χαμηλές καταναλώσεις στο πραγματικό πεδίο. 1
cmaniac Δημοσ. Σάββατο στις 11:39 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 11:39 πμ 2 λεπτά πριν, teodor_ch είπε Και όμως δεν έχω αντλία θερμότητας όπως την εννοούν όλοι όταν μιλάμε για αντλία θερμότητας σε ηλεκτρικό όχημα. τυχαίο λινκ Hyundai IONIQ 5 230 PS RWD (77 kWh) Δοκιμή/Test drive - Autoholix Η πρώτη έκδοση του Ioniq 5 είχε ΑΘ σαν έξτρα σε κάποιες εκδόσεις. Δεν ξέρω πολλά, αλλά εδώ και δύο χρόνια είναι στάνταρ σε ολα τα trim levels. Μήπως νομίζεις οτι δεν έχεις;
paparen Δημοσ. Σάββατο στις 11:42 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 11:42 πμ Επισης, δεν χρειαζεται να υπαρχει αντλια θερμοτητας για να ενεργοποιησεις απομακρυσμενα τον κλιματισμο ή την θερμανση. Ειναι αλλωστε μια λειτουργια που εχουν phev, hev και θερμικα. 1
teodor_ch Δημοσ. Σάββατο στις 11:49 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 11:49 πμ 11 λεπτά πριν, paparen είπε Καταλαβαινεις ομως οτι εισαι ειδικη περιπτωση λογω υψηλων θερμοκρασιων το χειμωνα και νησιου, οποτε οι αποστασεις ειναι μικρες. Αν εμενες στην ηπειρωτικη ελλαδα ειναι πολυ πιθανο οτι θα σε ενδιεφερε αυτο το χαρακτηριστικο. Πιθανότατα ναί. Αλλά και πάλι δε ξέρω για πόσα χλμ αυτονομίας μιλάμε. Πάει ανάλογα την περίπτωση. Και Αθήνα να ήμουν για πόση διαφορά μιλάμε. Ισορροπεί η κατανάλωση του ptc αν θυμάμαι καλά στα 600w. Πές 1kw. Στις 8 ώρες έχουμε 8kwh άρα περίπου 50χλμ αυτονομίας μείον. Αν είχα αντλία θερμότητας πες 1/4 άρα 250w. Στις 8 ώρες 2kwh = 12,5χλμ Διαφορά περίπου 40χλμ αυτονομίας. Όσο περισσότερο κρύο τόση μεγαλύτερη η διαφορά. 10 λεπτά πριν, cmaniac είπε Η πρώτη έκδοση του Ioniq 5 είχε ΑΘ σαν έξτρα σε κάποιες εκδόσεις. Δεν ξέρω πολλά, αλλά εδώ και δύο χρόνια είναι στάνταρ σε ολα τα trim levels. Μήπως νομίζεις οτι δεν έχεις; Νόμιζα ότι είχα. Κοίταξα για ένα αυτοκόλλητο που έπρεπε να έχω και δεν το έχω. Οπότε μάλλον δεν έχω. Είχα διαβάσει ότι σε όλα τα τα trim δεν βάζουν μόνο αν το ζητήσεις έξτρα. Αυτό για τα δύο χρόνια που το είδες?
cmaniac Δημοσ. Σάββατο στις 11:56 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 11:56 πμ 10 λεπτά πριν, paparen είπε Επισης, δεν χρειαζεται να υπαρχει αντλια θερμοτητας για να ενεργοποιησεις απομακρυσμενα τον κλιματισμο ή την θερμανση. Ειναι αλλωστε μια λειτουργια που εχουν phev, hev και θερμικα. OK αρα μιλάμε για non reversible ψυκτικό κύκλωμα με ηλεκτρικό κινητήρα και όχι κίνηση απο κάποιον άξονα / ιμάντα που εξαρτάται από την κίνηση του αυτοκινήτου. Στην θέρμανση πάμε με HVH ή απλές αντιστάσεις και μέχρι οπου σε βγάλει, γιατί οι αντιστάσεις ή το HVH εχουν COP μέχρι 1 ενώ οι ΑΘ έχουν από 3 και πάνω ανάλογα την υλοποίηση.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα