Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
11 λεπτά πριν, sattack είπε

Τα ίδια λέει και η Tesla. Τα ίδια λένε όλοι. Αρκεί να καταλάβεις τι ακριβώς εννοούν. Εννοούν, φορτιζε το τακτικά 100% για να καλιμπράρει ο μετρητής της LFP μπαταρίας, ΑΛΛΑ μην το φορτιζεις 100% και να το αφήνεις έτσι για ώρες! Να προγραμματιζεις να πιασει το 100% λιγο πριν ξεκινήσεις να φύγεις, ώστε να πέσει παλι. 

ΟΛΕΣ οι χημείες με λίθιο, δεν θέλουν να κάθονται για ώρες ούτε κοντά στο 100%, ούτε κοντά στο 0%.  

Φτάνε μέχρι εκεί οταν το χρειαστείς, αλλά φρόντιζε αμέσως μετά να το καταναλώσεις ή να το φορτίσεις. 

Η Tesla αν πάρεις έκδοση με NCM λέει άλλα στο manual της. Λέει συγκεκριμένα να φορτίζεις την μπαταρία στα όρια του 20%-80% και να υπάρχει που και που μία φόρτιση στο 100% όπως λέει και το Kona του teodor_ch παραπάνω. Τώρα μην με βάλεις να ψάξω και το manual ενός αυτοκινήτου που δεν έχω :P

Το Dolphin δες τι γράφει πιο προσεκτικά. Σου λέει μια φορά την εβδομάδα τουλάχιστον να πηγαίνει στο 100% πράγμα που σημαίνει προτείνεται να είναι και παραπάνω μέρες την εβδομάδα στο 100%. 

Όταν αποθηκεύεις το αυτοκίνητο δηλαδή το αφήνεις για πολύ καιρό σε ακινησία τότε προτείνεται απ' τους κατασκευαστές να το αφήνεις στο 50%. Εξηγείται γιατί στο post του read bear που έβαλα πιο πίσω. 

Ότι και να κάνεις πρακτικά ειδικά στην LFP πέραν της πλήρους αποφόρτισης η οποία μπορεί να την φέρει σε deep sleep στην χειρότερη το οποίο δεν είναι και κάτι τόσο τραγικό αλλά ενδεχωμένως να θέλει άνοιγμα η μπαταρία για να ξυπνήσει άρα αυτό σημαίνει και κόστος επισκευής δεν θα αλλάξει κάτι ουσιαστικό και πάλι βέβαια αλλά όπως είπα αναφέρω τα όσα λέω παραπάνω για χάριν της ορθής συζήτησης. Ωστόσο σε αυτό πάντα το πλαίσιο το να να φέρεσαι σε μία LFP όπως σε μία NCM είναι λάθος. 

Δημοσ.
16 λεπτά πριν, sattack είπε

Δεν καταλαβαίνω τι νομίζεις οτι λες διαφορετικό, αλλά οκ. 

Δεν ξέρω πως να το κάνω πιο ξεκάθαρο αλλά οι NMC και LFP είναι διαφορετικές μπαταρίες. Οι κατασκευαστές είναι ξεκάθαροι στα manual τους για το πως πρέπει να τις μεταχειρίζεσαι και μάλιστα δεν γνωρίζω αμάξι με LFP μπαταρία να σου προτείνει να παραμένεις στο 20%-80%. Όπως προείπα δες το video του read bear αν θες μάθεις περισσότερες λεπτομέρειες.  

Δημοσ.

Άρα οι LFP είναι για αυτούς που έχουν περισσότερη όρεξη να φροντίζουν το αμάξι τους!

Εγώ που το πλένω 3 φορές το χρόνο (χώρια το σκούπισμα μέσα και το βρέξιμο με το λάστιχο να φύγουν τα χώματα) δεν είμαι για τόση φροντίδα της μπαταρίας!

Φόρτιση στο 100% μία φορά το 3/4μηνο όποτε βολέψει και 20-80% όλο τον υπόλοιπο καιρό. 

Το 20-80% δεν θέλει σκέψη. Βάζεις όριο φόρτισης στο 80% και το κουμπώνεις όποτε το παρκάρεις και είναι <50%.

Και πάλι βέβαια με τα στατιστικά της Hyundai πολλά κάνω! 

 

 

@manolis940 Ioniq 5 έχω ☺️

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, teodor_ch είπε

Άρα οι LFP είναι για αυτούς που έχουν περισσότερη όρεξη να φροντίζουν το αμάξι τους!

Εγώ που το πλένω 3 φορές το χρόνο (χώρια το σκούπισμα μέσα και το βρέξιμο με το λάστιχο να φύγουν τα χώματα) δεν είμαι για τόση φροντίδα της μπαταρίας!

Φόρτιση στο 100% μία φορά το 3/4μηνο όποτε βολέψει και 20-80% όλο τον υπόλοιπο καιρό. 

Το 20-80% δεν θέλει σκέψη. Βάζεις όριο φόρτισης στο 80% και το κουμπώνεις όποτε το παρκάρεις και είναι <50%.

Και πάλι βέβαια με τα στατιστικά της Hyundai πολλά κάνω! 

 

 

@manolis940 Ioniq 5 έχω ☺️

Βλέπεις εκεί που υπάρχει ανάγκη η εταιρεία σε έχει βγάλει από τον κόπο στο να σκέφτεσαι πολλά πολλά και σου δίνει την δυνατότητα να φορτίσεις ανάλογα την ανάγκη της μπαταρίας. 

 

Δημοσ.

Σχετικό και άσχετο:
Και στα βενζινοκίνητα έχεις περιορισμούς με το καύσιμο και το είδαμε πολλοί με την καραντίνα.
Συγκεκριμένα οι fsi, κρίνω από τον δικό μου, με καύσιμο δύο μηνών στο τεπόζιτο ρετάρει και παρουσιάζει πειράκια. Ίσως λόγω συμπίεσης... Γιατί το "ιστορικό" το έβαλα μπροστά μετά από δύο χρόνια και δεν είδα ούτε στο ρελαντί διαφορά.

Δημοσ.
51 minutes ago, filarhos said:

Συγκεκριμένα οι fsi, κρίνω από τον δικό μου, με καύσιμο δύο μηνών στο τεπόζιτο ρετάρει και παρουσιάζει πειράκια.

Ιδανικα μεσα σε ενα μηνα πρεπει να καταναλωνεται το καυσιμο. Τωρα αναλογα και την θερμοκρασια μπορει να ειναι οκ και για 5-6 μηνες.. Αλλα καλοκαιρι 1-2 μηνες..

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, teodor_ch είπε

Άρα οι LFP είναι για αυτούς που έχουν περισσότερη όρεξη να φροντίζουν το αμάξι τους!

Εγώ που το πλένω 3 φορές το χρόνο (χώρια το σκούπισμα μέσα και το βρέξιμο με το λάστιχο να φύγουν τα χώματα) δεν είμαι για τόση φροντίδα της μπαταρίας!

Φόρτιση στο 100% μία φορά το 3/4μηνο όποτε βολέψει και 20-80% όλο τον υπόλοιπο καιρό. 

Το 20-80% δεν θέλει σκέψη. Βάζεις όριο φόρτισης στο 80% και το κουμπώνεις όποτε το παρκάρεις και είναι <50%.

Και πάλι βέβαια με τα στατιστικά της Hyundai πολλά κάνω! 

 

 

@manolis940 Ioniq 5 έχω ☺️

δεν ισχυει αυτο!  μην αφηνεις να σε μπερδευουν!

να πει καποιος οτι το αντιθετο ισχυει, λιγοτερη  φροντιδα θελουν γιατι πιο ανετα πας μεχρι τα 100% , ακομα και σε καθε φορτιση, να πουμε οκ. Ενω στις NMC λεμε πιο πολυ να το εχεις στο νου σου να το αποφυγεις αν δεν ειναι απολυτως αναγκη. Οκ, μικρολεπτομερειες στην πραξη. Οταν το χρειαζεσαι το κανεις και στις μεν και στις δε.

Οχι ομως οτι θα παθει κατι η LFP αν τη φορτιζεις λιγοτερο! Αυτο ειναι παραπληροφορηση!

Ξανα, το 100% στις LFP ειναι συσταση μονο για το καλιμπραρισμα του μετρητη, ΟΧΙ για την υγεια της μπαταριας.

Για την υγεια της μπαταριας ειναι να μην το αφηνεις φορτισμενο  να καθεται ετσι. Να κανονιζεις αυτες τις μεγαλες φορτισεις να ολοκληρωνονται λιγο πριν ξεκινησεις. Αυτο ισχυει για ΟΛΕΣ τις μπαταριες λιθιου.

Αντιστοιχα επισης να μην τις αφηνεις να καθονται αδειες. Εφτασες καπου και χρειαστηκε να καταναλωσεις ολη τη φορτιση? Βαλτο αμεσως να ξεκινησει να φορτιζει.

Επεξ/σία από sattack
  • Like 3
Δημοσ.
39 λεπτά πριν, gbras είπε

Ιδανικα μεσα σε ενα μηνα πρεπει να καταναλωνεται το καυσιμο. Τωρα αναλογα και την θερμοκρασια μπορει να ειναι οκ και για 5-6 μηνες.. Αλλα καλοκαιρι 1-2 μηνες..

Η βενζίνη έχει διάρκεια κάπου 6 μήνες, αλλά σίγουρα νωρίτερα εμφανίζονται υγρασίες και λοιπά προβλήματα.

Επίσης δε θέλει να το δουλεύεις με άδειο ντεπόζιτο.

Μου έκαψε την αντλία εμένα πριν μια βδομάδα! (μετά από 25 χρόνια, και 11 υγραέριο!)

  • Like 1
Δημοσ.
35 λεπτά πριν, sattack είπε

Για την υγεια της μπαταριας ειναι να μην το αφηνεις φορτισμενο  να καθεται ετσι. Να κανονιζεις αυτες τις μεγαλες φορτισεις να ολοκληρωνονται λιγο πριν ξεκινησεις. Αυτο ισχυει για ΟΛΕΣ τις μπαταριες λιθιου.

Δεν θα πάθει τίποτα καμία μπαταρία LFP μπαταρία αν μείνει 2 και 5 μέρες στο 100%. Αν συζητάμε να μείνει 1 μένα κάτω από υψηλές θερμοκρασίες τότε ναι υπάρχει πρόβλημα. 

  • Like 1
Δημοσ.
2 minutes ago, manolis940 said:

Δεν θα πάθει τίποτα καμία μπαταρία LFP μπαταρία αν μείνει 2 και 5 μέρες στο 100%.

Εχεις καποια πηγη γι αυτο? Δεν αφηνουμε μπαταρια στο 100% ουτε για ωρες, οχι μερες. Οποιαδηποτε μπαταρια λιθιου. Χωρις αυτο να σημαινει οτι θα ερθει και η καταστροφη αν την αφηνεις..Αλλα αν εχεις καποια πηγη που λεει οτι ισχυουν αλλα για τις LFP να το συζητησουμε..
 

  • Like 1
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, gbras είπε

Εχεις καποια πηγη γι αυτο? Δεν αφηνουμε μπαταρια στο 100% ουτε για ωρες, οχι μερες. Οποιαδηποτε μπαταρια λιθιου. Χωρις αυτο να σημαινει οτι θα ερθει και η καταστροφη αν την αφηνεις..Αλλα αν εχεις καποια πηγη που λεει οτι ισχυουν αλλα για τις LFP να το συζητησουμε..
 

Έχεις κάποια πηγή που δείχνει ότι θα πάθει η μπαταρία πρόβλημα; Ξέρεις συνήθως πηγές φέρνει εκείνος που κάνει τον θετικό ισχυρισμό. Θεωρείς ότι μία εντελώς διαφορετικά κατασκευασμένη μπαταρία δεν θα έχει διαφορετική συμπεριφορά από μία NMC και by default πρέπει να θεωρήσουμε ότι έχει την ίδια συμπεριφορά; 

Χωρίς λοιπόν να οφείλω κάτι περισσότερο στα Manual της Tesla, Ford και BYD θα δεις να λένε ουσιαστικά άστο κουμπωμένο και μην αγχώνεσαι με το ποσοστό της μπαταρίας σου. Υπάρχει κάποια συνωμοσία μεταξύ των κατασκευαστών για να μας καταστρέψουν τα αυτοκίνητα; 

 

Δημοσ.
5 minutes ago, manolis940 said:

Έχεις κάποια πηγή που δείχνει ότι θα πάθει η μπαταρία πρόβλημα; Ξέρεις συνήθως πηγές φέρνει εκείνος που κάνει τον θετικό ισχυρισμό. Θεωρείς ότι μία εντελώς διαφορετικά κατασκευασμένη μπαταρία δεν θα έχει διαφορετική συμπεριφορά από μία NMC και by default πρέπει να θεωρήσουμε ότι έχει την ίδια συμπεριφορά; 

Χωρίς λοιπόν να οφείλω κάτι περισσότερο στα Manual της Tesla, Ford και BYD θα δεις να λένε ουσιαστικά άστο κουμπωμένο και μην αγχώνεσαι με το ποσοστό της μπαταρίας σου. Υπάρχει κάποια συνωμοσία μεταξύ των κατασκευαστών για να μας καταστρέψουν τα αυτοκίνητα; 

 

Mε μια πολυ γρηγορη αναζητηση.
"

No, you generally should not leave a

Lithium Iron Phosphate (LFP) battery at 100% charge for days; it's better to keep it around 80-90% for daily use and only fully charge to 100% monthly or when you need the full range for a longer trip. Prolonged storage at 100% can cause degradation, and while LFP batteries are more tolerant than other chemistries, keeping them fully charged for extended periods still puts stress on them"

Εσυ μπορεις να κανεις οτι θελεις με το αυτοκινητο σου βεβαια, αλλα μην δινεις λαθος συμβουλες. Ισχυει ακριβως αυτο που εγραψα.

  • Like 1
Δημοσ.

οτι και να κανετε η μπαταρια θα παραδωσει πνευμα απο aging και οχι απο φορτιση. αν καποιος εχει τρελλα να φορτιζει στο 100% και να το παραταει 5 μερες συνεχως ε μπορει να του ερθει πιο γρηγορα η λυπητερη αλλα μην αγχωνεστε με την φορτιση τοσο πολυ. 

  • Like 4
Δημοσ.
1 ώρα πριν, gbras είπε

Mε μια πολυ γρηγορη αναζητηση.
"

No, you generally should not leave a

Lithium Iron Phosphate (LFP) battery at 100% charge for days; it's better to keep it around 80-90% for daily use and only fully charge to 100% monthly or when you need the full range for a longer trip. Prolonged storage at 100% can cause degradation, and while LFP batteries are more tolerant than other chemistries, keeping them fully charged for extended periods still puts stress on them"

Εσυ μπορεις να κανεις οτι θελεις με το αυτοκινητο σου βεβαια, αλλα μην δινεις λαθος συμβουλες. Ισχυει ακριβως αυτο που εγραψα.

Θέλετε να σας πω ότι το AI δεν βγάζει πάντα τα ίδια αποτελέσματα σε όλους; Μπορούμε να κάνουμε μία συζήτηση σε επίπεδο έρευνας ή θα επικαλεστείς ως πηγή το Google; 

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...