teodor_ch Δημοσ. Τετάρτη στις 05:31 μμ Δημοσ. Τετάρτη στις 05:31 μμ Μην ξεχνάτε ότι έχουμε το παράδειγμα με τα ~500.000χλμ με το ioniq 5 που η μπαταρία είχε χάσει ~10% αν θυμάμαι καλά και στο 80% (πάλι αν θυμάμαι καλά) φόρτιζε στο 100% !!! Οι LFP αν το πάς 4.000-6.000χλμ χωρίς 100% πόσο θα χάσει απο το καλιμπράρισμα? Γιατί το μία φορά την εβδομάδα (500-1000χλμ) με το 4-6πλάσιο είναι μεγάλη διαφορά.
gbras Δημοσ. Τετάρτη στις 06:01 μμ Δημοσ. Τετάρτη στις 06:01 μμ (επεξεργασμένο) 1 hour ago, manolis940 said: Θέλετε να σας πω ότι το AI δεν βγάζει πάντα τα ίδια αποτελέσματα σε όλους; Μπορούμε να κάνουμε μία συζήτηση σε επίπεδο έρευνας ή θα επικαλεστείς ως πηγή το Google; Δηλαδη εσυ εκανες την ιδια ερωτηση και πηρες αλλη απαντηση?Μπορεις να κανεις συζητηση με καποιον που εχει ορεξη, εγω τα εχω κανει αυτα χρονια πριν. Οπως ειπα κανε οτι θες με το αυτοκινητο σου. Επεξ/σία Τετάρτη στις 06:01 μμ από gbras
manolis940 Δημοσ. Τετάρτη στις 07:12 μμ Δημοσ. Τετάρτη στις 07:12 μμ 1 ώρα πριν, teodor_ch είπε Μην ξεχνάτε ότι έχουμε το παράδειγμα με τα ~500.000χλμ με το ioniq 5 που η μπαταρία είχε χάσει ~10% αν θυμάμαι καλά και στο 80% (πάλι αν θυμάμαι καλά) φόρτιζε στο 100% !!! Οι LFP αν το πάς 4.000-6.000χλμ χωρίς 100% πόσο θα χάσει απο το καλιμπράρισμα? Γιατί το μία φορά την εβδομάδα (500-1000χλμ) με το 4-6πλάσιο είναι μεγάλη διαφορά. Το καλιμπράρισμα δεν έχει να κάνει με την υγεία της μπαταρίας αλλά με το να σου δείχνει ορθά το BMS το SoC. 1 ώρα πριν, gbras είπε Δηλαδη εσυ εκανες την ιδια ερωτηση και πηρες αλλη απαντηση?Μπορεις να κανεις συζητηση με καποιον που εχει ορεξη, εγω τα εχω κανει αυτα χρονια πριν. Οπως ειπα κανε οτι θες με το αυτοκινητο σου. Μου πετάς ένα link στο Google που το κείμενο που παρέθεσες δεν εμφανίζεται. Άμα δεν έχεις όρεξη γιατί μπαίνεις στον κόπο; Εγώ μια χαρά έχω όρεξη να μου δείξετε πως ακριβώς επηρεάζεται η LFP με το να την φορτίζεις στο 100% αλλά μέχρι τότε νομίζω είναι καλύτερα να ακούω τον κατασκευαστή.
teodor_ch Δημοσ. Τετάρτη στις 07:21 μμ Δημοσ. Τετάρτη στις 07:21 μμ 5 λεπτά πριν, manolis940 είπε Το καλιμπράρισμα δεν έχει να κάνει με την υγεία της μπαταρίας αλλά με το να σου δείχνει ορθά το BMS το SoC. Αυτό ρωτάω. Πόσο χάνει? Τί απόκλιση έχει? Είναι 80% και σου γράφει 50% ή σου γράφει 80% +/- 2% = 78-82% ?
Vasilisxd Δημοσ. Τετάρτη στις 07:39 μμ Δημοσ. Τετάρτη στις 07:39 μμ (επεξεργασμένο) On 23/09/2025 at 08:57, jimmy1966 said: Γνώμη για το Kona το ηλεκτρικο παιδια;Το εχει κανεις;Bλεπω επισης και το Mg4 πολυ θετικα.Ταεχει κανεις;Εντυπωσεις με την ως τωρα χρηση τους; Μιλάμε για το νέο ή μεταχειρισμένο το παλιότερο μοντέλο ? Το παλιό είχε τα θεματάκια του. Επεξ/σία Τετάρτη στις 07:40 μμ από Vasilisxd 1
manolis940 Δημοσ. Τετάρτη στις 07:41 μμ Δημοσ. Τετάρτη στις 07:41 μμ (επεξεργασμένο) 20 λεπτά πριν, teodor_ch είπε Αυτό ρωτάω. Πόσο χάνει? Τί απόκλιση έχει? Είναι 80% και σου γράφει 50% ή σου γράφει 80% +/- 2% = 78-82% ? Δεν ξέρω αν μπορείς να φτάσεις τόσο μεγάλες αποκλείσεις και αν μπορείς το πόσο καιρός χρειάζεται. Αλλά πες ότι καταφέρνεις να φτάνεις 4% απόκλιση. Η λογική θεωρητικά είναι πέραν του να έχεις το σωστό ποσοστό, είναι ότι μπορεί να φτάσεις στο 4% να είσαι 0% πραγματικά το BMS να μην σβήσει το αυτοκίνητο και να πέσει η τάση της μπαταρίας σε σημείο που να μην τροφοδοτεί ούτε το BMS. Αυτό βέβαια το έχω επιδιορθώσει σε πολλές μικροσυσκευές όπως laptop κινητά κα που δεν έχουν LFP μπαταρίες, οπότε δεν είναι αποκλειστικό πρόβλημα των LFP αλλά οι LFP λόγο της πιο flat καμπύλης που θα δεις σε ένα διάγραμμα έχει στους άξονες του SoC και Volt "δυσκολεύεται" το BMS να διακρίνει το πραγματικό SoC της μπαταρίας μιας και τα Volt επηρεάζονται και από άλλες παραμέτρους όπως για παράδειγμα την θερμοκρασία. Κάτι που δεν φαίνεται παρακάτω είναι ότι μετά το 100% η LFP ανεβάζουν απότομα την τάση τους. Κάπως έτσι καταλαβαίνει ότι έφτασε στο 100% και παράλληλα από το 10% που ξεκινάει το καλιμπράρισμα έχει την δυνατότητα το BMS να ισορροπήσει και τα κελιά. Επεξ/σία Τετάρτη στις 07:41 μμ από manolis940
jimmy1966 Δημοσ. Τετάρτη στις 07:46 μμ Δημοσ. Τετάρτη στις 07:46 μμ οποτε μακρυα απο μεταχειρισμενο ε;
teodor_ch Δημοσ. Τετάρτη στις 07:53 μμ Δημοσ. Τετάρτη στις 07:53 μμ 9 λεπτά πριν, manolis940 είπε Κάτι που δεν φαίνεται παρακάτω είναι ότι μετά το 100% η LFP ανεβάζουν απότομα την τάση τους. Κάπως έτσι καταλαβαίνει ότι έφτασε στο 100% και παράλληλα από το 10% που ξεκινάει το καλιμπράρισμα έχει την δυνατότητα το BMS να ισορροπήσει και τα κελιά. Στους ~3 μήνες που έκανα δοκιμή χωρίς φόρτιση στο 100% όλα τα κελιά είχαν ακριβώς την ίδια τάση στην NMC που είναι προτεινόμενο ανα μήνα το φουλάρισμα. Στην LFP είμαι περίεργος αν έχει μεγάλη διαφορά ή τσάμπα βάζουν σε τόση ταλαιπωρία τους κατόχους.
manolis940 Δημοσ. Τετάρτη στις 08:01 μμ Δημοσ. Τετάρτη στις 08:01 μμ 7 λεπτά πριν, teodor_ch είπε Στους ~3 μήνες που έκανα δοκιμή χωρίς φόρτιση στο 100% όλα τα κελιά είχαν ακριβώς την ίδια τάση στην NMC που είναι προτεινόμενο ανα μήνα το φουλάρισμα. Στην LFP είμαι περίεργος αν έχει μεγάλη διαφορά ή τσάμπα βάζουν σε τόση ταλαιπωρία τους κατόχους. Το είδες με κάποιο OBD Scanner αυτό ή έχει κάποιο menu το όχημα σου σχετικό με την μπαταρία;
Vasilisxd Δημοσ. Τετάρτη στις 08:40 μμ Δημοσ. Τετάρτη στις 08:40 μμ (επεξεργασμένο) 1 hour ago, jimmy1966 said: οποτε μακρυα απο μεταχειρισμενο ε; Εγώ θα κοίταγα και ένα ID.3 που τα βρίσκεις με ~ 19.000 ευρώ. Είχαν και αυτά τα θεματάκια τους με το Software (πήραν έκτοτε πολλά updates). Σαν αμάξι και οδηγικά είναι σούπερ. Άνετα θα έκανα και τον κόπο να φέρω ένα 80άρι από Γερμανία Επεξ/σία Τετάρτη στις 08:49 μμ από Vasilisxd 3
lvrysis Δημοσ. Τετάρτη στις 09:12 μμ Δημοσ. Τετάρτη στις 09:12 μμ (επεξεργασμένο) Πάντως, προσωπικά δεν βλέπω κάποιο πρόβλημα. Αν έχεις μπαταρία NMC ορίζεις στο αμάξι να μη φορτίζει πλήρως (αν θέλεις). Εντάξει, αν θες να πας πιο μακριά πρέπει να μπεις στον κόπο να αλλάξεις τη ρύθμιση. Δε βλέπω καμιά ταλαιπωρία αξιοσημείωτη. Αν έχεις LFP τη φορτίσεις πλήρως, όπως θα έκανες. Έτσι κι αλλιώς 400 km max αυτονομία έχουν τα περισσότερα οχηματα, δε θα το φορτισεις αν πάει στο 30% η στάθμη; Δε θα κάνει κανείς 800 km το μήνα; Ε, άρα ανά 10 μέρες θα φορτίζεις έτσι κι αλλιώς. Δηλαδή, θέλω να πω ότι το recommendation δεν έρχεται σε αντίθεση με τη ρουτίνα που ορίζει η πραγματικότητα. Επεξ/σία Τετάρτη στις 10:54 μμ από lvrysis 1
lvrysis Δημοσ. Τετάρτη στις 10:51 μμ Δημοσ. Τετάρτη στις 10:51 μμ (επεξεργασμένο) Πραγματικό (τουλάχιστον για εμένα) inconvenience είναι ότι στους σταθμούς φόρτισης δεν έχει "αυτόματο πωλητή με κάρτα", δηλαδή να περνάς την κάρτα και να πληρώνεις αλλά πρέπει να περνάς μέσα από τις εφαρμογές των παροχών με τα οποία προβλήματα. Δηλαδή να έχεις 5+ εφαρμογές στο κινητό, για όλους τους παρόχους, να πρέπει να να έχεις ίντερνετ κτλ κτλ. Και μου έχει τύχει πολλές φορές (αναλογικά για τις λίγες φορτίσεις που έχω κάνει έξω) κάτι να πηγαίνει στραβά στις εφαρμογές και είτε να με εκνευρίζουν, είτε να μη μπορέσω να φορτίσω. Επεξ/σία Τετάρτη στις 10:54 μμ από lvrysis 3 1
fabiawrc Δημοσ. Πέμπτη στις 05:29 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 05:29 πμ Γιαυτο παιρνεις καρτες rfid απο ολες τις εταιρειες τις εχες στο αμαξι και δεν ασχολεισαι με app. Eγω εκανα αιτηση στην elctrip το βραδυ και την επομενη μερα μου ηρθε με courier δωρεαν! 1
manolis940 Δημοσ. Πέμπτη στις 08:28 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 08:28 πμ 9 ώρες πριν, lvrysis είπε Πραγματικό (τουλάχιστον για εμένα) inconvenience είναι ότι στους σταθμούς φόρτισης δεν έχει "αυτόματο πωλητή με κάρτα", δηλαδή να περνάς την κάρτα και να πληρώνεις αλλά πρέπει να περνάς μέσα από τις εφαρμογές των παροχών με τα οποία προβλήματα. Δηλαδή να έχεις 5+ εφαρμογές στο κινητό, για όλους τους παρόχους, να πρέπει να να έχεις ίντερνετ κτλ κτλ. Και μου έχει τύχει πολλές φορές (αναλογικά για τις λίγες φορτίσεις που έχω κάνει έξω) κάτι να πηγαίνει στραβά στις εφαρμογές και είτε να με εκνευρίζουν, είτε να μη μπορέσω να φορτίσω. Η αλήθεια είναι πως και εγώ την πρώτη φορά που και εγώ προσπάθησα να φορτίσω σε ένα incharge, η εφαρμογή δεν διάβαζε το qr, μετά κούμπωσα στο αμάξι το καλώδιο και έπειτα έσερνα την μπάρα και δεν φόρτιζε ποτέ. Το είχα ξεκινήσει δοκιμαστικά τότε και το παράτησα μετά από λίγο. Τώρα σεταξίδι λίγο πριν βγω για το πλοίο είδα το που θα φορτίσω και κατέβασα την εφαρμογή της electrip. Έκανα εγγραφή και πήγα χωρίς κανένα πρόβλημα. Μετά πήγα σε ένα incharge και είπα ένα μεγάλο ωχ γιατί δεν είχα προσέξει ότι είναι τέτοιος. Μου έκανε όμως την χάρη και δεν μου δημιούργησε κανένα πρόβλημα. Προσωπικά προτιμώ τα app απ' το να έχω κάρτες αλλά η αλήθεια είναι ότι σε κανένα φορτιστή δεν έχω δει ένα δωρεάν wifi έστω και με περιορισμένη ταχύτητα με σκοπό να ολοκληρώσεις την συναλλαγή σου σε περίπτωση που υπάρχει πρόβλημα με το δίκτυο επικοινωνίας. Οπότε μάλλον θα κάνω τον κόπο να έχω ως backup λύση μέσα στο αμάξι RFID cards που λέει και ο fabriac.
11osmikrosmhtsos Δημοσ. Πέμπτη στις 09:49 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 09:49 πμ 13 ώρες πριν, Vasilisxd είπε Είχαν και αυτά τα θεματάκια τους με το Software (πήραν έκτοτε πολλά updates) Δηλαδη αγοραζεις αμαξι σε early Alpha και καποια στιγμη ισως να γινει Beta? Interesting to say the least Που εχουμε φτασει για να θεωρουμε κατι τετοιο φυσιο(λογικο) 😰?
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα