sattack Δημοσ. πριν από 20 ώρες Δημοσ. πριν από 20 ώρες (επεξεργασμένο) 13 λεπτά πριν, Titos301 είπε @sattackσυμφωνω δυστυχως δεν βλεπω πως μπορει να γινει αυτο, δηλαδη μια μεγαλη μεριδα του κοσμου που νοικιαζει σπιτι να εχει φορτιστη για το αυτοκινητο Αν υπαρχει θέση παρκιγκ, σιγά σιγά θα μπαίνουν φορτιστες στα παρκιγκ αυτά. Εστω και απλή πρίζα σούκο. Αλλού πιο γρηγορα, αλλού πιο αργά, πάντως θα μπουν. Για όσους δεν έχουν παρκιγκ (ή αργεί ακόμα η ώρα που θα τους βάλουν εκεί έστω μια σούκο), αρχικά κάποιοι θα βολευτούν με φορτιστες σε σουπερμάρκετ, εμπορικά κέντρα, βενζινάδικα κλπ. Εχω ξεκινήσει να παρακολουθώ το φόρουμ ΒYD και εκεί, προφανώς επειδή έχει και φθηνά μοντέλα (ενώ πχ τα Tesla ειναι πιο ακριβα), έχω δει αγοραστές να λένε οτι θα φορτιζουν έτσι. Δε λέω ότι είναι το ιδανικό ούτε προσπαθώ ποτέ να πείσω κανένα να το κάνει αυτό προς το παρόν. Λέω όμως οτι κάποιοι ήδη το κάνουν γιατί αποφάσισαν ότι στη δική τους περίπτωση τους βολεύει ήδη. (Πχ ίσως έχουν τέτοιους φορτιστες κοντά στο σπίτι τους ή τη δουλειά τους, ή δεν ξέρω τι άλλο κάνουν). Το end game κατά τη γνώμη μου θα είναι όταν θα αυξηθεί η κρίσιμη μάζα ηλεκτρικων, στο τέλος θα βάλουν απλές πρίζες AC σε όλους τους δρόμους με νόμιμη θεση στάθμευσης και θα τελειώσει οριστικά το θέμα. Όλα αυτά βέβαια σιγα-σιγα και σταδιακά. Μην αρχίσει κάποιος να παρερμηνευσει τα λεγόμενα μου. Λέω πως νομίζω οτι θα εξελιχθεί το πραγμα. Σήμερα εγώ δεν προσπαθώ να πείσω κανένα που δεν τον βολεύει ακόμα. Επεξ/σία πριν από 20 ώρες από sattack 5
basilis_k6 Δημοσ. πριν από 19 ώρες Δημοσ. πριν από 19 ώρες 1 ώρα πριν, sattack είπε στο τέλος θα βάλουν απλές πρίζες AC σε όλους τους δρόμους με νόμιμη θεση στάθμευσης και θα τελειώσει οριστικά το θέμα πως θα γινει αυτο? νομιμη θεση στο δρομο εχουν μονο αναπηρικα.
sattack Δημοσ. πριν από 18 ώρες Δημοσ. πριν από 18 ώρες 3 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε πως θα γινει αυτο? νομιμη θεση στο δρομο εχουν μονο αναπηρικα. Εννοώ, σε οποιαδήποτε νόμιμη θέση για πάρκινγκ στο δρόμο για όλους/για οποιονδήποτε που θα πάει να παρκάρει εκεί νόμιμα, με κάποια μικρή εγκατάσταση είτε κάτω από το πεζοδρόμιο είτε σε κάποιο μικρό στύλο, που θα σου πουλάει ρεύμα μέσω AC ("αργής") φόρτισης. Αν οι εταιρείες τώρα "σκοτώνονται" για να πουλήσουν κάτι λίγες κιλοβατώρες ημερησίως σε κάθε σπίτι, δεν θα "σκοτώνονται" για να πουλάνε πολλαπλάσιες κιλοβατωρες σε κάθε αυτοκίνητο που θα παρκάρει εκει? Οι πολυεθνικές εταιρείες υγρών καυσίμων ήδη εχουν αρχίσει να αγοράζουν ή να αναπτυσουν τμήματα φόρτισης EV γιατί βλέπουν τι έρχεται. Το end game λοιπόν είναι να εγκαταστησουν παροχές στο δρόμο/πεζοδρόμιο για να σου πουλάνε ρεύμα όταν παρκάρεις. Οπουδήποτε. Αυτά ήδη εχουν ξεκινήσει πιλοτικά. Στο Λονδίνο και αλλού υπαρχουν απο στυλους φωτισμου, ή από νεες κατασκευές. Και βέβαια δεν θα γίνει από τη μια μέρα στην άλλη παντού. Αλλά σιγά σιγά έτσι θα γίνεται. Το τελικό συμπέρασμα είναι, ο καθένας ας δει στο δικό του user case πότε τον βολεύει να πάρει ηλεκτρικό. Κανείς δεν πρέπει να βιαστεί αν ακόμα δεν τον συμφέρει. (Πάντως στο τέλος κάποια στιγμή όλοι θα πάρουν. 😁 ) 1
basilis_k6 Δημοσ. πριν από 18 ώρες Δημοσ. πριν από 18 ώρες 21 λεπτά πριν, sattack είπε Εννοώ, σε οποιαδήποτε νόμιμη θέση για πάρκινγκ στο δρόμο για όλους/για οποιονδήποτε που θα πάει να παρκάρει εκεί νόμιμα, με κάποια μικρή εγκατάσταση είτε κάτω από το πεζοδρόμιο είτε σε κάποιο μικρό στύλο, που θα σου πουλάει ρεύμα μέσω AC ("αργής") φόρτισης. Αν οι εταιρείες τώρα "σκοτώνονται" για να πουλήσουν κάτι λίγες κιλοβατώρες ημερησίως σε κάθε σπίτι, δεν θα "σκοτώνονται" για να πουλάνε πολλαπλάσιες κιλοβατωρες σε κάθε αυτοκίνητο που θα παρκάρει εκει? Οι πολυεθνικές εταιρείες υγρών καυσίμων ήδη εχουν αρχίσει να αγοράζουν ή να αναπτυσουν τμήματα φόρτισης EV γιατί βλέπουν τι έρχεται. Το end game λοιπόν είναι να εγκαταστησουν παροχές στο δρόμο/πεζοδρόμιο για να σου πουλάνε ρεύμα όταν παρκάρεις. Οπουδήποτε. Αυτά ήδη εχουν ξεκινήσει πιλοτικά. Στο Λονδίνο και αλλού υπαρχουν απο στυλους φωτισμου, ή από νεες κατασκευές. Και βέβαια δεν θα γίνει από τη μια μέρα στην άλλη παντού. Αλλά σιγά σιγά έτσι θα γίνεται. Το τελικό συμπέρασμα είναι, ο καθένας ας δει στο δικό του user case πότε τον βολεύει να πάρει ηλεκτρικό. Κανείς δεν πρέπει να βιαστεί αν ακόμα δεν τον συμφέρει. (Πάντως στο τέλος κάποια στιγμή όλοι θα πάρουν. 😁 ) καλα αυτο θα ηταν τελειο. θα μπορουσαν να μας επιτρεψουν να το κανουμε και μονοι μας με πιστοποιημένο συνεργειο αλλα κλαιν, σε 20 χρονια και αν. μπλεκονται μεσα δημος, περιφερεια, παροχος, υπεν, υπ μεταφ (ισως) και οσοι τελικα θα αναλαβουν επι του πεδιου τις εγκαταστασεις δηλαδη εργολαβοι. αν το διναν απευθειας δεδδηε σε κολωνες φωτισμου (τις μεγαλες τις γκρι που εχουμε παντου) θα ηταν μπομπα αλλα δεν νομιζω να συμβει ποτε γιατι ενω οι περισσοτερες ειναι σε γωνια, τυπικα στις γωνιες απαγορευεται να παρκαρεις...
gbouros Δημοσ. πριν από 7 ώρες Δημοσ. πριν από 7 ώρες Στη Βαρκελώνη έχουν φορτιστές στην άκρη του δρόμου.
newlynx Δημοσ. πριν από 6 ώρες Δημοσ. πριν από 6 ώρες Το σωστό νήμα για αυτά τα θέματα είναι της ηλεκτροκίνησης. Εδώ μιλάμε για Αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου - Γνώμες, απόψεις για νέα μοντέλα
nepomuk Δημοσ. πριν από 6 ώρες Δημοσ. πριν από 6 ώρες (επεξεργασμένο) 15 ώρες πριν, basilis_k6 είπε αν το διναν απευθειας δεδδηε σε κολωνες φωτισμου (τις μεγαλες τις γκρι που εχουμε παντου) θα ηταν μπομπα αλλα δεν νομιζω να συμβει ποτε γιατι ενω οι περισσοτερες ειναι σε γωνια, τυπικα στις γωνιες απαγορευεται να παρκαρεις... Εχεις την εντυπωση πως το υφισταμενο ηλεκτρικο δικτυο ως εχει αντεχει γενικευση της ηλεκτροκινησης ; Η παραγωγη και μαλιστα η διαρθρωση της επαρκει ; Ουτε για αστειο , απαιτουνται επενδυσεις σε παγια δισεκατομυριων . Στην Ελλαδα ολα θα πανε πολυ αργα , μα πολυ αργα και για διαφορους λογους . Εδω πηρε δεκαετιες για να εξαπλωθει η οπτικη ινα , κατι απειρως πιο ευκολο απο το ηλεκτρικο δικτυο και ακομα πολλες πυκνοκατοικημενες γειτονιες δεν εχουν δει ινα . Τεσπα τα σκαψιματα για πολλοστη φορα δεν θα το γλυτωσουμε και μεχρι τα δικτυα πολεων να γινουν υπογεια ως οφειλουν . Επεξ/σία πριν από 3 ώρες από nepomuk 1
moufas999 Δημοσ. πριν από 5 ώρες Δημοσ. πριν από 5 ώρες (επεξεργασμένο) Ρε παιδιά ο περισσότερος κόσμος μένει σε πολυκατοικίες και ειδικά στους πάνω ορόφους ,οπότε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μπελάς ως προς την φόρτιση και μόνο όσοι μένουν σε μονοκατοικίες μπορούν να φορτίζουν άνετα. Επεξ/σία πριν από 5 ώρες από moufas999
Ntinaras Δημοσ. πριν από 5 ώρες Δημοσ. πριν από 5 ώρες 16 ώρες πριν, Titos301 είπε ποσοι μενουν σε σπιτι με parking για να βαλουν φορτιστες; ελαχιστοι... Οι μισοί. 16 ώρες πριν, bandit650 είπε Ενας χαμηλομισθος δε μπορει να εχει ηλεκτρικο οχημα γιατι εκτος απο κοστος αγορας και αυτα που εχουν ηδη αναφερθει εχει πολυ υψηλο ασφαλιστρο. Επισης ελαστικα που κοστιζουν τ ενα οσο η 4αδα για τα συμβατικα. Τα καινούρια yaris και yaris cross που πωλούνται με το κιλό ποιος τα αγοράζει? Μεγαλομέτοχοι? 2
sattack Δημοσ. πριν από 4 ώρες Δημοσ. πριν από 4 ώρες Σωστά, γενικες συζητήσεις ας τις κανουμε στο θεμα της ηλεκτροκινησης. Εδω μιλάμε για μοντέλα. Ισως παρασυρθήκαμε λίγο από τη συζήτηση για τα νέα φτηνά μοντέλα που τωρα βγαίνουν, οπότε περισσότερος κοσμος σκέφτεται την αγορά τους που μπορεί να μην εχει άμεσα μέρος για φόρτιση. Πάντως ναι. Εδω γράφουν όσοι ενδιαφέρονται για αγορά. Οι άλλοι που έχουν ακόμα αμφιβολίες για την ηλεκτροκινηση ας γράψουν στο θέμα της ηλεκτροκινησης τους γενικούς προβληματισμούς τους. Πάντως, τώρα το 2026 θα ειναι η χρονιά που πολύς κοσμος θα ενδιαφερθεί και σε αυτό το θέμα και στο άλλο, γιατί έρχονται τα νέα φθηνοτερα μοντελα.
aenaos15 Δημοσ. πριν από 3 ώρες Δημοσ. πριν από 3 ώρες 2 ώρες πριν, nepomuk είπε Εχεις την εντυπωση πως το υφισταμενο ηλεκτρικο δικτυο ως εχει αντεχει γενικευση της ηλεκτροκινησης ; Η παραγωγη και μαιλιστα η διαρθρωση της επαρκει ; Ουτε για αστειο , απαιτουνται επενδυσεις σε παγια δισεκατομυριων . Στην Ελλαδα ολα θα πανε πολυ αργα , μα πολυ αργα και για διαφορους λογους . Εδω πηρε δεκαετιες για να εξαπλωθει η οπτικη ινα , κατι απειρως πιο ευκολο απο το ηλεκτρικο δικτυο και ακομα πολλες πυκνοκατοικημενες γειτονιες δεν εχουν δει ινα . Τεσπα τα σκαψιματα για πολλοστη φορα δεν θα το γλυτωσουμε και μεχρι τα δικτυα πολεων να γινουν υπογεια ως οφειλουν . Θα ενοχληθούν και οι κορμοράνοι....
lvrysis Δημοσ. πριν από 3 ώρες Δημοσ. πριν από 3 ώρες Φόρτιση στα βενζινάδικα. Εκεί εκτιμώ θα κάτσει η μπίλια. Το να έχει πολλούς σε δρόμους/πεζοδρόμια πιστεύω δε θα είναι βιώσιμο. Ζητήματα όπως φθορά/συντήρηση/διαχείριση είναι πιο δύσκολο να διευθετηθούν εκεί έξω. Ενώ στο βενζινάδικο/"φορτιστήριο", στο σημείο ανεφοδιασμού ενέργειας τέλος πάντων, έχει την επιχείρηση κάποιος και κάνει κουμάντο όπως νομίζει. Προφανώς η τιμή της κιλοβατώρας θα είναι στον Θεό, αλλά τουλάχιστον θα υπάρχει μια τυποποίηση όσον αφορά την υπηρεσία. Η στάση στο "βενζινάδικο" θα είναι 20'+ (και όσο πέσει στο μέλλον λόγω βελτίωσης ταχυφόρτισης), αντί για 5' και το κόστος θα είναι παραπλήσιο με αυτό του πατροπαράδοτου καυσίμου (όπως είναι ήδη στους ταχυφορτιστές). Συνοψίζοντας, φθηνή, μαζική, μετακίνηση με αυτοκίνητο δε βλέπω 1
sattack Δημοσ. πριν από 2 ώρες Δημοσ. πριν από 2 ώρες "Φθηνά" μικρομεσαία που αναμένονται το 2026. Το BYD Dolphin Surf από το εργοστάσιο της Ουγγαρίας, ίσως από φέτος κι όλας. Κάτω απο 20.000. Πόσο κάτω? VW Polo (πρώην ID.2all): from (?) €25.000 (2026) Το νεο φθηνό Ford. Θα το λενε Fiesta? Θα πάει 25.000 ή ίσως και φθηνοτερα? Renault Twingo E-Tech: from €20.000 (2026) Cupra Raval: from €25.000 (2025) Skoda Epiq: from €25.000 (expected 2026) Kia EV2: from €25-27.000? (expected 2026) Huyndai Ioniq2 από 28.000? To νεο MG4 Το νεο Nissan Leaf To νεο Chevrolet Bolt το VW ID. Every1: from €20.000 (2027) ή μήπως κυρίως πολλά Κινέζικα που δεν τα ξέρουμε και θα τους πιάσουν όλους στον ύπνο? 4
Socratis_g Δημοσ. πριν από 2 ώρες Δημοσ. πριν από 2 ώρες 55 λεπτά πριν, lvrysis είπε Φόρτιση στα βενζινάδικα. Εκεί εκτιμώ θα κάτσει η μπίλια. Το να έχει πολλούς σε δρόμους/πεζοδρόμια πιστεύω δε θα είναι βιώσιμο. Ζητήματα όπως φθορά/συντήρηση/διαχείριση είναι πιο δύσκολο να διευθετηθούν εκεί έξω. Ενώ στο βενζινάδικο/"φορτιστήριο", στο σημείο ανεφοδιασμού ενέργειας τέλος πάντων, έχει την επιχείρηση κάποιος και κάνει κουμάντο όπως νομίζει. Προφανώς η τιμή της κιλοβατώρας θα είναι στον Θεό, αλλά τουλάχιστον θα υπάρχει μια τυποποίηση όσον αφορά την υπηρεσία. Η στάση στο "βενζινάδικο" θα είναι 20'+ (και όσο πέσει στο μέλλον λόγω βελτίωσης ταχυφόρτισης), αντί για 5' και το κόστος θα είναι παραπλήσιο με αυτό του πατροπαράδοτου καυσίμου (όπως είναι ήδη στους ταχυφορτιστές). Συνοψίζοντας, φθηνή, μαζική, μετακίνηση με αυτοκίνητο δε βλέπω Supercharging σε μόνιμη βάση (ειδικά αν δεν είναι lfp η μπαταρία). θα είναι ζόρι για την βιωσιμότητα της μπαταρίας σε βάθος χρόνου. Για εμένα όποιος έχει θέση παρκινγκ, δίνει και 200-300 ευρώ σε ηλεκτρολόγο να του βγάλει πρίζα. Περιοχές όπως, παγκράτι, κυψέλη κτλ... μαλλον θα πρεπει να βγούνε αναμονές σε πεζοδρόμια, κολώνες ρεύματος κτλ. Πολύ μακρινό Project...
kajwbtfe Δημοσ. πριν από 2 ώρες Δημοσ. πριν από 2 ώρες 10 λεπτά πριν, sattack είπε "Φθηνά" μικρομεσαία που αναμένονται το 2026. Το BYD Dolphin Surf από το εργοστάσιο της Ουγγαρίας, ίσως από φέτος κι όλας. Κάτω απο 20.000. Πόσο κάτω? VW Polo (πρώην ID.2all): from (?) €25.000 (2026) Το νεο φθηνό Ford. Θα το λενε Fiesta? Θα πάει 25.000 ή ίσως και φθηνοτερα? Renault Twingo E-Tech: from €20.000 (2026) Cupra Raval: from €25.000 (2025) Skoda Epiq: from €25.000 (expected 2026) Kia EV2: from €25-27.000? (expected 2026) Huyndai Ioniq2 από 28.000? To νεο MG4 Το νεο Nissan Leaf To νεο Chevrolet Bolt το VW ID. Every1: from €20.000 (2027) ή μήπως κυρίως πολλά Κινέζικα που δεν τα ξέρουμε και θα τους πιάσουν όλους στον ύπνο? Όλες αυτές οι τιμές είναι προ φόρων?
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα