Προς το περιεχόμενο

Φωτογραφιση κοσμηματων


chrisphoto10

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπερα σε ολους.

Ειμαι επαγγελματιας φωτογραφος κοσμηματων , και ανοιγω αυτο το thread με σκοπο να απαντησω σε ερωτηματα που ισως υπαρχουν , αναφορικα με την φωτογραφιση κοσμηματων. Ο εξοπλισμος που χρησημοποιω ειναι Nikon d7200 , Nikon afd 200 macro , Nisi 180 για focus stacking. H 7200 (και η 7100) ειναι κατα την αποψη μου οι καλυτερες μηχανες για αυτη τη δουλεια (στο οικοσυστημα της Nikon) , διοτι ειναι crop (DX) και 24 mpx. Πραγμα που σημαινει οτι για σταθερη αποσταση θεματος-φακου δινουν την μεγαλυτερη μεγεθυνση σε εκατοστα , για θεματα που δεν καλυπτουν ολο το καδρο. Ο φακος εχει εξαιρετικη ευκρινια , και δινει ικανη αποσταση απο το θεμα , ωστε να μπορει κανεις να φωτισει με ανεση. Παραθετω καποια δειγματα δουλειας (οχι τα καλυτερα). 

 

04.jpg

03.jpg

02.jpg

  • Like 10
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν χρησημοποιω ποτε photobox διοτι δημιουργει προβλημα στις πετρες. Αν οι πετρες παιρνουν  φως απο παντου , τοτε μειωνεται το εσωτερικο contrast , δηλαδη , οι εδρες μεσα σε μια πετρα εχουν περιπου την ιδια φωτεινοτητα και γινονται flat. Αντιθετα , αυτο που χρειαζομαστε ειναι να "βλεπει" η πετρα διαφορες φωτεινοτητες , ωστε οι εδρες της πετρας να εχουν διαφορες πυκνοτητες χρωματος , και αρα να γραφει ωραια η πετρα. Στο παραδειγμα η αριστερη ειναι χωρις κυβο και η δεξια στον κυβο.

Αν το δαχτυλιδι εχει πολυ μεταλλο στην προσοψη προτιμω το γαλακτερο πλεξι για φοντο , ενω αν εχει πολλες πετρες το διαφανες.

test d.jpg

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σωστός γιατί όντως περνάει φως μεσα και το φλατάρει, είχα στο μυαλό μου φωτογραφιση συσκευασιών που ειναι μασίφ. 

Φώτα σταθερά, φλασόλαμπες;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ειναι οτι περναει μεσα το φως , αλλα οτι ολες οι εδρες βλεπουν περιπου την ιδια φωτεινοτητα τριγυρω τους (και την αντανακλουν) , συν του οτι εχεις ενα μεγαλο ρεφλε (αντανακλαση) στην επανω μεγαλη πολυγωνικη επιπεδη επιφανεια της πετρας (αυτη που κοιταζει προς εμας). Αυτο το ρεφλε δεν διορθωνεται ουτε με πολωτικο φιλτρο. 

Φλας και μονο , λογω κραδασμων . Βεβαια αν το συστημα δεν ειναι πολυ σταθερο ουτε το φλας σε σωζει , γιατι τα studio flash μεγαλης ισχυος , συνηθως εχουν διαρκεια λαμψης 1/300 - 1/500 sec. H ισχυς που χρειαζεται για τα flash ειναι απο 500watt/sec και πανω. Αναλογως του διαφραγματος που χρησημοποιει κανεις. Συνηθως δουλευω στο f13-f14.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ ιδιαίτερη η φωτογράφιση κοσμημάτων. Σε μερικές φωτογραφίσεις που έχω κάνει, νιώθω ότι το σημαντικότερο στοιχείο είναι να τιθασεύσεις και να κατευθύνεις το φως, με λίγη υπομονή και χωρίς πολύ εξοπλισμό μπορείς να πάρεις πολύ ωραία αποτελέσματα, όταν όμως χρειάζεται να βγάλεις όγκο δουλειά, σίγουρα ο εξοπλισμός παίζει μεγάλο ρόλο. 
08312023_01.jpg.302268940b236fced2b31fc3671d564c.jpg

 

On 16/12/2023 at 00:30, chrisphoto10 said:

Ειμαι επαγγελματιας φωτογραφος κοσμηματων , και ανοιγω αυτο το thread με σκοπο να απαντησω σε ερωτηματα που ισως υπαρχουν

Εκτός από μηχανή, φακό και φώτα τι άλλο θεωρείς πολύ σημαντικό για την φωτογράφιση κοσμήματος;

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η στηριξη μηχανης-φακου ειναι μεγαλο θεμα. Ειδικοτερα , ειναι καλο να μην στηριζεται μονο ο φακος στην κεφαλη, αλλα και το σωμα ταυτοχρονα. (Υπαρχουν ειδικες κατασκευες στο e-bay σχετικα χαμηλου κοστους. Συνδεουν σωμα με φακο , και μετα ολο αυτο καθεται στην κεφαλη με συστημα arca). Χρησιμοποιω επισεις μεγαλη studio κολωνα και γραναζωτη κεφαλη. Δεν ξερω κατα ποσον οι mirrorless με antivibration εχουν καποιο πλεονεκτημα στο θεμα των κραδασμων. Αλλο θεμα ειναι το μεγεθος των φωτιστικων. Προτιμω τα πολυ μεγαλα , γιατι τα κοσμηματα ειναι γεματα καμπυλες , και για να ειναι ωραια τα ντεγκρανταρισματα και τα highlights καλο ειναι τα φωτιστικα σωματα να ειναι μεγαλου μεγεθους. Τελος πολυ καλη γνωση του photoshop και υπομονη...

Δυστυχως φιλε μου , λογω των ιδιαιτεροτητων του θεματος , σιγουρα χρειαζεται πολυ καλης ποιοτητας εξοπλισμος γιατι με τα κοσμηματα μπαινεις στις παρυφες του macro. Για να παρουσιασω σε ενα πελατη μια φωτογραφια δαχτυλιδιου στα 7-8cm καθαρο (συνηθες μεγεθος για site) , πρεπει να το τραβηξω στα 20cm (300dpi) , για να μπορω να το επεξεργαστω με ακριβεια και ταχυτητα. Φακοι που να κανουν ευκολα αυτη τη δουλεια , και απο αποσταση ικανη για να φωτισεις και να στησεις τους απαραιτητους reflectors δεν υπαρχουν πολλοι. Δεν νομιζω οτι μπορει να γινει σωστη δουλεια με οτιδηποτε λιγοτερο απο 150mm (προσωπικα θελω κατι μεγαλυτερο σε mm για να μπορω να περναω αναμεσα απο τη μηχανη και το τραπεζι).

 Αν τωρα κανεις , κανει μια συνθεση, που το κοσμημα ειναι μερος της ολης συνθεσης (μικροτερο μεγεθος) , τοτε οι απαιτησεις σε εξοπλισμο εινα μικροτερες.

Υπ οψιν οτι στον οποιοδηποτε σχολιασμο μου , θετω τα υψηλοτερα στανταρ , και για αυτο ισως να ειμαι λιγο υπερβολικος , αλλα αυτος ειναι ο τροπος που δουλευω.

 

test.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 hours ago, chrisphoto10 said:

Αλλο θεμα ειναι το μεγεθος των φωτιστικων. Προτιμω τα πολυ μεγαλα , γιατι τα κοσμηματα ειναι γεματα καμπυλες , και για να ειναι ωραια τα ντεγκρανταρισματα και τα highlights καλο ειναι τα φωτιστικα σωματα να ειναι μεγαλου μεγεθους.

Τι χρησιμοποείς δηλαδή και με ποιο τρόπο; Βάζεις κάποια μεγάλα Modifier π.χ softbox στα φλας σου ή κάνεις κάτι άλλο;.
Για reflector τι χρησιμοποιείς; Κάνει απλό λευκό χαρτί ή ανάλογα το κόσμημα μπορεί να χρησιμοποιήσεις κάτι άλλο;

Έκανα ένα τεστ με αυτά που έχεις γράψει παραπάνω. Μηχανή καλά στερεωμένη πάνω σε τρίποδο.
Χρησιμοποίησα ff μηχανή και 100 macro (κατάλαβα γιατί λες ότι θες 150mm+ για να περνάς από μπροστά)
Για φως χρησιμοποίησα ένα speedlight και μπροστά του έβαλα ένα στρογγυλό diffuser 80cm. Χρησιμοποίησα και 2 κομμάτια λευκό χαρτόνι ίσα ίσα να υπάρχει μία αντανάκλαση από στις υπόλοιπες πλευρές. Το δαχτυλίδι βρίσκεται πάνω σε μακετόχαρτο και χρησιμοποίησα αυτοκόλλητο διπλής όψεως για να το στηρίξω.

Στη φωτογραφία έχει γίνει απλά focus stacking και κανένα άλλο edit (φαίνεται ξεκάθαρα νομίζω).

Τι άλλο θα μπορούσα να διορθώσω;
Ring_05.jpg.8c330794e409bb5d658b9463bfce1449.jpg
Μόλις βρω χρόνο θα κάνω και edit στο PS.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 ώρες πριν, chrisphoto10 είπε

Χρησιμοποιω επισεις μεγαλη studio κολωνα και γραναζωτη κεφαλη.

 

 

Ποιο μοντέλο χρησιμοποιείς;
Εχεις γνώση για κάποιο salon stand μαζεμένο σε διαστάσεις και σε καλή τιμή;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπερα φιλε Highpriest (sorry που δεν περπατησε η επαφη στο discord). H κολωνα που δουλευω ειναι η FOBA ASABA και η κεφαλη ΜANFROTTO 400.

Βλεπω στη Χρυση Ευκαιρια μια παλια κολωνα , στο παγκρατι που ισως κανει τη δουλεια σου. Το σημαντικοτερο οφελος της κολωνας σε (σχεση με τριποδι) , περαν της στηριξης , ειναι η ταχυτητα με την οποια αλλαζεις υψος. Θεωρω αυτη στο Παγκρατι υπερτιμημενη στα 450 που την δινει. Κατα τα αλλα , απλουστερες κολωνες πρεπει να εχει η Manfrotto.

Τωρα ,  οσον αφορα τη φωτογραφιση για τον φιλο GQPhDFBI.

Το βασικο σετ για φωτογραφιση κοσμηματων απαιτει 2 φωτα. Ενα μεγαλο softbox απο επανω (οριζοντιο) , και ενα μικροτερο  δεξια η αριστερα της καμερας. Το υψος και η ακριβης γωνια (του μικροτερου) ειναι διαφορετικα για καθε κοσμημα. Στη δικη μου περιπτωση το οριζοντιο ειναι 120 χ 180 cm και το μικροτερο 60 χ 80cm. 

Η φωτογραφιση γινεται tethered γιατι τη φωτογραφια τη χτιζεις. Δηλαδη στηνεις το σετ , φωτογραφιζεις , και αρχιζεις να διορθωνεις τα λαθη. Μου φαινεται δυσκολο η δουλεια να γινει με speedlight διοτι δεν εχουν λαμπα πιλοτου για να βλεπεις σε καποιο βαθμο με τα ματια σου  , ωστε οταν διορθωνεις , να το κανεις προς τη σωστη κατευθυνση.

Για reflector η καλυτερη και πιο δοκιμασμενη λυση εινα το φελιζολ. Το φελιζολ εχει το πλεονεκτημα οτι ειναι ουδετερο χρωματικα (αν δεν ειναι πολυκαιρισμενο και δεν εχει μεινει πολυ σε ηλιο) και εχει πολυ υψηλοτερο λογο ανακλασης (αντανακλα περισοτερο φως) απο το χαρτι η οποιοδηποτε αλλο ασπρο ρεφλεκτορ της αγορας. Το χαρτι συνηθως μπλεδιζει και το color balance παει περιπατο. Αυτο ειναι πολυ εμφανες στα ασημι κοσμηματα , γι αυτο και οι περισσοτεροι δεν το καταφερνουν και αναγκαζονται να κανουν τα ασημι κοσμηματα ασπρομαυρα (για να φυγουν τα χρωματικα cast) αλλα το τελικο αποτελεσμα ειναι κατα τη γνωμη μου πολυ υποδεεστερο . Το φελιζολ  δεν ξερω που θα το βρεις (σιγουρα υπαρχουν μαγαζια) , εγω κοιταζω σε καδους ανακυκλωσης οταν βλεπω κουτια απο μεγαλες συσκευασιες (τηλεορασεις , φουρνοι , ψυγεια) . Τα κομματια που χρησημοποιω ειναι 70 χ 100cm. Υπαρχει περιπτωση αν ειναι κοντα σε ενιαια μεταλλικη επιφανεια να γραψει πανω στην επιφανεια ελαφρια υφη , αλλα αυτο διορθωνεται ευκολα στο photoshop.

Η ληψη που εχεις κανει ειναι καλη σαν βαση , ομως της λειπουν γυαλαδες πανω στο μεταλο , και τα διαμαντια σου ειναι λιγο αδυναμα γιατι δεν εχουν μεσα πολυ contrast (επαναλαμβανω οτι συζηταμε παντα για τα highest standards ). Αν οι πετρες ηταν χρωματιστες , τοτε το contrast που εχουν θα ηταν ικανοποιητικο και θα εβλεπες αρκετους τονους του ιδιου χρωματος , ομως το λευκο διαμαντι απαιτει περισοτερο contrast μεσα για να ειναι γοητευτικο κατα την προσωπικη μου αποψη.

Με crop μηχανη (20-24mpx) θα ειχες μεγαλυτερο μεγεθος κοσμηματος απο την ιδια αποσταση ( αν η ff σου ειναι 45mpx , τοτε το μεγεθος θα ειναι αντιστοιχο με μια crop στα 20mpx. Για να πιασεις το μεγεθος που σου δινει μια 24crop θελεις ff στα 58 mpx.). 

Παραθετω μια φωτογραφια του στησιματος  της μηχανης μου για δαχτυλιδια. Για λοιπα κοσμηματα αφαιρω το focus rail γιατι συνηθως δεν χρειαζεται. Επισημαινω την συνδεση μεταξυ σωματος και φακου , πριν το συστημα κατσει στο τριποδι , καθως και τη στηριξη στο μπροστα μερος του φακου για να μειωσω στο ελαχιστο τους κραδασμους.

nikon macro.jpg

Κατι που θελεις επιπλεον ειναι οι πλευρες του μεταλου (πλαινες , εσωτερικες) να εχουν διαφορετικη φωτεινοτητα μεταξυ τους , ωστε να αναδικνυεται καλυτερα ο ογκος και τα επιμερους στοιχεια του κοσμηματος.

35.jpg

Επεξ/σία από chrisphoto10
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

36 λεπτά πριν, chrisphoto10 είπε

Καλησπερα φιλε Highpriest (sorry που δεν περπατησε η επαφη στο discord). H κολωνα που δουλευω ειναι η FOBA ASABA και η κεφαλη ΜANFROTTO 400.

Βλεπω στη Χρυση Ευκαιρια μια παλια κολωνα , στο παγκρατι που ισως κανει τη δουλεια σου. Το σημαντικοτερο οφελος της κολωνας σε (σχεση με τριποδι) , περαν της στηριξης , ειναι η ταχυτητα με την οποια αλλαζεις υψος. Θεωρω αυτη στο Παγκρατι υπερτιμημενη στα 450 που την δινει. Κατα τα αλλα , απλουστερες κολωνες πρεπει να εχει η Manfrotto.

Ευχαριστώ για την απάντηση. 
Ψάχνω καιρό κολώνα σε νορμάλ τιμές αλλά δεν βρήκα ακόμη καμία που να με κάνει να τραβήξω την σκανδάλη. 
Βρηκα κι εγώ μια παλιά στα 250 ευρώ αλλά παραείναι αντίκα. Ψάχνω κάτι πιο φρέσκο και κυρίως πιο ελαφρύ. Οι παλιές είναι ασήκωτες.

Το discord είναι ένας ακόμη (απο τους πολλούς) τρόπους επικοινωνίας. Σε άλλους κάνει, σε άλλους όχι. No problem. 😉

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν ειναι ελαφρια η κολωνα δεν θα κανει σωστα τη δουλεια της , και δεν θα ειναι αρκετα σταθερη (η κολωνα που σου ανεφερα οτι δουλευω ειναι 100kg). Δεν θα με προβληματιζε καθολου το εαν η κολωνα ειναι παλια , ισα ισα που θα εδινε και μια πολυ ωραια νοτα ρετρο στο studio (αφου ουτως η αλλως θα μπει συγχρονη κεφαλη επανω) , φτανει να ειναι smooth η κινηση της πανω κατω . Αυτο διορθωνεται και με λιγο λαδι (οχι φαγητου). Προσπαθησα στην αρχη να βολευτω με πολυ βαρυ τριποδι και dolly (Manfrotto 161mk2) , αλλα παρεμενε προβλημα η γρηγορη αλλαγη υψους , και το ποσο ψηλα μπορουσα να παω ανετα και γρηγορα. Νομιζω οτι και οι Cambo ειναι σχετικα οικονομικες , αλλα δεν ξερω ποιος τις εισαγει. Παντως η κολωνα κανει μεγαλη διαφορα στην ταχυτητα με την οποια δουλευει κανεις (αν εχει λογο να δουλευει γρηγορα).

ASABA.jpg

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

29 λεπτά πριν, chrisphoto10 είπε

Αν ειναι ελαφρια η κολωνα δεν θα κανει σωστα τη δουλεια της , και δεν θα ειναι αρκετα σταθερη (η κολωνα που σου ανεφερα οτι δουλευω ειναι 100kg). Δεν θα με προβληματιζε καθολου το εαν η κολωνα ειναι παλια , ισα ισα που θα εδινε και μια πολυ ωραια νοτα ρετρο στο studio (αφου ουτως η αλλως θα μπει συγχρονη κεφαλη επανω) , φτανει να ειναι smooth η κινηση της πανω κατω . Αυτο διορθωνεται και με λιγο λαδι (οχι φαγητου). Προσπαθησα στην αρχη να βολευτω με πολυ βαρυ τριποδι και dolly (Manfrotto 161mk2) , αλλα παρεμενε προβλημα η γρηγορη αλλαγη υψους , και το ποσο ψηλα μπορουσα να παω ανετα και γρηγορα. Νομιζω οτι και οι Cambo ειναι σχετικα οικονομικες , αλλα δεν ξερω ποιος τις εισαγει. Παντως η κολωνα κανει μεγαλη διαφορα στην ταχυτητα με την οποια δουλευει κανεις (αν εχει λογο να δουλευει γρηγορα).

ASABA.jpg

H κολόνα που έβαλες είναι ελαφριά σε σχέση με την αντίκα που βρηκα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
20 hours ago, chrisphoto10 said:

Η ληψη που εχεις κανει ειναι καλη σαν βαση , ομως της λειπουν γυαλαδες πανω στο μεταλο , και τα διαμαντια σου ειναι λιγο αδυναμα γιατι δεν εχουν μεσα πολυ contrast (επαναλαμβανω οτι συζηταμε παντα για τα highest standards ). Αν οι πετρες ηταν χρωματιστες , τοτε το contrast που εχουν θα ηταν ικανοποιητικο και θα εβλεπες αρκετους τονους του ιδιου χρωματος , ομως το λευκο διαμαντι απαιτει περισοτερο contrast μεσα για να ειναι γοητευτικο κατα την προσωπικη μου αποψη.

Κατι που θελεις επιπλεον ειναι οι πλευρες του μεταλου (πλαινες , εσωτερικες) να εχουν διαφορετικη φωτεινοτητα μεταξυ τους , ωστε να αναδικνυεται καλυτερα ο ογκος και τα επιμερους στοιχεια του κοσμηματος.

 

Κατάλαβα τι λες θα κάνω μία επαναληπτική.
Με τι τρόπο στερεώνεις τα κοσμήματα; Έχω δοκιμάσει ταινία διπλής όψης, blue tac και σιλικόνη.

Έκανα ένα πολύ γρήγορο edit στην πρώτη φωτογραφία, έχεις να προτείνεις κάτι; Θα δοκιμάσω και με 2 φώτα.
12312312.jpg.da01da58513bc01fca14dd7faeb10bb5.jpg

Επεξ/σία από GQPhDFBI
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπερα GQPhDFBI.

Σαφως πολυ καλυτερα , ομως γενικα ειναι "σκληρη" η φωτογραφια στις πετρες. Με τι συστημα φωτογραφιζεις και σε τι iso ? Τι μεγεθους ειναι σε εκατοστα το δαχτυλιδι στην προτοτυπη φωτογραφια ? Μιας και το εχεις παρει πιο ζεστα θα ηθελα να εχω μια ιδεα του ποιος εισαι  , και αν ασχολεισαι επαγγελματικα με το κοσμημα . Ειμαι ο Χρηστος και κανω 30 χρονια αυτη τη δουλεια. Θα ηθελα επισεις να ξερω τον εξοπλισμο σου οσον αφορα φωτιστικα σωματα για να μπορεσω να σου πω καλυτερα πως προχωρας.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...