Προς το περιεχόμενο

Μαύρο κουτί αυτοκινήτων EDR (Event Data Recorder)


thephotoshoped

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα σε όλους! Η σύζυγος μου είναι δικαστής και πρόσφατα είχε μία δίκη τροχαίου όπου ο πραγματογνώμονας προσκόμισε δεδομένα από το μαύρο κουτί του εμπλεκόμενου αυτοκινήτου. Πρόκειται για μια τεχνολογία που παρόλο που υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια ομολογώ πως δεν γνώριζα την ύπαρξη της και όπως αποδείχθηκε πολύς κόσμος δεν το γνωρίζει. 

Πρόκειται για το EDR Event Data Recorder που αποτελεί το μαύρο κουτί του αυτοκινήτου. Ουσιαστικά αυτό που κάνει είναι να δείχνει πάρα πολλές χρήσιμες πληροφορίες στην περίπτωση ατυχήματος. Στοιχεία όπως ταχύτητα πρόσκρουσης , στιγμή φρεναρίσματος, ελιγμός τιμονιού, άνοιγμα αερόσακων και πολλά ακόμη υπάρχουν διαθέσιμα. Το ξεκλείδωμα γίνεται μόνο από αρμόδια αρχή και σε συνεννόηση με την αντιπροσωπεία. Την διαδικασία δεν την γνωρίζω ακριβώς. Ο συγκεκριμένος πραγματογνώμονας ανέφερε πως με αυτόν τον τρόπο λύνονται πολλά θολά σημεία σε ένα ατύχημα όπως το πότε πατήθηκε το φρένο, σε τι ποσοστό, με τι ταχύτητα έτρεχε το αυτοκίνητο την στιγμή της σύγκρουσης κλπ. 

Σε συνομιλία μου με αστυνομικό μου είπε πως δεν το είχε ακούσει και είναι πολύ βοηθητικό δεδομένο. 

Εσείς γνωρίζατε την ύπαρξη του; 

Προσωπικά ψάχνω να βρω το αν έχει το αυτοκίνητο μου αυτή τη δυνατότητα και μάλλον την έχει απλά είναι πολύ λίγα τα δεδομένα που βρήκα και δεν είμαι σίγουρος. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 minutes ago, thephotoshoped said:

Καλησπέρα σε όλους! Η σύζυγος μου είναι δικαστής και πρόσφατα είχε μία δίκη τροχαίου όπου ο πραγματογνώμονας προσκόμισε δεδομένα από το μαύρο κουτί του εμπλεκόμενου αυτοκινήτου. Πρόκειται για μια τεχνολογία που παρόλο που υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια ομολογώ πως δεν γνώριζα την ύπαρξη της και όπως αποδείχθηκε πολύς κόσμος δεν το γνωρίζει. 

Πρόκειται για το EDR Event Data Recorder που αποτελεί το μαύρο κουτί του αυτοκινήτου. Ουσιαστικά αυτό που κάνει είναι να δείχνει πάρα πολλές χρήσιμες πληροφορίες στην περίπτωση ατυχήματος. Στοιχεία όπως ταχύτητα πρόσκρουσης , στιγμή φρεναρίσματος, ελιγμός τιμονιού, άνοιγμα αερόσακων και πολλά ακόμη υπάρχουν διαθέσιμα. Το ξεκλείδωμα γίνεται μόνο από αρμόδια αρχή και σε συνεννόηση με την αντιπροσωπεία. Την διαδικασία δεν την γνωρίζω ακριβώς. Ο συγκεκριμένος πραγματογνώμονας ανέφερε πως με αυτόν τον τρόπο λύνονται πολλά θολά σημεία σε ένα ατύχημα όπως το πότε πατήθηκε το φρένο, σε τι ποσοστό, με τι ταχύτητα έτρεχε το αυτοκίνητο την στιγμή της σύγκρουσης κλπ. 

Σε συνομιλία μου με αστυνομικό μου είπε πως δεν το είχε ακούσει και είναι πολύ βοηθητικό δεδομένο. 

Εσείς γνωρίζατε την ύπαρξη του; 

Προσωπικά ψάχνω να βρω το αν έχει το αυτοκίνητο μου αυτή τη δυνατότητα και μάλλον την έχει απλά είναι πολύ λίγα τα δεδομένα που βρήκα και δεν είμαι σίγουρος. 

Προφανώς το εμπλεκόμενο αυτοκίνητο ήταν καινούργιο. Το τσιπάκι αυτό  το οποίο αποθηκεύει τα δεδομένα του αυτοκινήτου 30 δευτερόλεπτα πριν το ατύχημα και 10 δυετερόλεπτα μετά είναι υποχρεωτικό σε όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην ΕΕ και έχουν εγκριθεί για κυκλοφορία στην Ευρώπη μετά τον Ιούλιο του 2022 σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία 2019/2144.

Από τον Ιούλιο του 2024 όλα τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη (ακόμα δλδ και μοντέλα που πρωτοκυκλοφόρησαν πριν το 2022 αλλά κατασκευάζονται ακόμα θα πρέπει να έχουν αυτό το τσιπ. Πρόσβαση στα δεδομένα έχουν οι αρχές μόνο ύστερα από εισαγγελική παρέμβαση. Ασφαλιστής, ιδιώτης ή η αστυνομία χωρίς νομική εντολή δεν μπορούν να πάρουν αυτόκλητα τα δεδομένα αυτά.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για την Ευρώπη μπαίνει σε κάθε αυτοκίνητο παραγωγής απο Μαίο του '22.

Και το manual της μηχανής μου, το αναφέρει και εξηγεί αναλυτικά τι δεδομένα συλλέγει σε περίπτωση ατυχήματος.

Επεξ/σία από Sorath
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, Speculoos said:

Προφανώς το εμπλεκόμενο αυτοκίνητο ήταν καινούργιο. Το τσιπάκι αυτό  το οποίο αποθηκεύει τα δεδομένα του αυτοκινήτου 30 δευτερόλεπτα πριν το ατύχημα και 10 δυετερόλεπτα μετά είναι υποχρεωτικό σε όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην ΕΕ και έχουν εγκριθεί για κυκλοφορία στην Ευρώπη μετά τον Ιούλιο του 2022 σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία 2019/2144.

Από τον Ιούλιο του 2024 όλα τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη (ακόμα δλδ και μοντέλα που πρωτοκυκλοφόρησαν πριν το 2022 αλλά κατασκευάζονται ακόμα θα πρέπει να έχουν αυτό το τσιπ. Πρόσβαση στα δεδομένα έχουν οι αρχές μόνο ύστερα από εισαγγελική παρέμβαση. Ασφαλιστής, ιδιώτης ή η αστυνομία χωρίς νομική εντολή δεν μπορούν να πάρουν αυτόκλητα τα δεδομένα αυτά.

Το θέμα είναι πως υπάρχει πολύ μεγάλη άγνοια για την ύπαρξη του συγκεκριμένου τσιπ που πραγματικά βοηθάει στη διαλεύκανση υποθέσεων. Για να υπάρξει εισαγγελική παρέμβαση πρέπει να υπάρχει και το αντίστοιχο νομικό πλαίσιο, το οποίο στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή αμφιβάλλω εάν υπάρχει. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, thephotoshoped είπε

Καλησπέρα σε όλους! Η σύζυγος μου είναι δικαστής και πρόσφατα είχε μία δίκη τροχαίου όπου ο πραγματογνώμονας προσκόμισε δεδομένα από το μαύρο κουτί του εμπλεκόμενου αυτοκινήτου. Πρόκειται για μια τεχνολογία που παρόλο που υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια ομολογώ πως δεν γνώριζα την ύπαρξη της και όπως αποδείχθηκε πολύς κόσμος δεν το γνωρίζει. 

Πρόκειται για το EDR Event Data Recorder που αποτελεί το μαύρο κουτί του αυτοκινήτου. Ουσιαστικά αυτό που κάνει είναι να δείχνει πάρα πολλές χρήσιμες πληροφορίες στην περίπτωση ατυχήματος. Στοιχεία όπως ταχύτητα πρόσκρουσης , στιγμή φρεναρίσματος, ελιγμός τιμονιού, άνοιγμα αερόσακων και πολλά ακόμη υπάρχουν διαθέσιμα. Το ξεκλείδωμα γίνεται μόνο από αρμόδια αρχή και σε συνεννόηση με την αντιπροσωπεία. Την διαδικασία δεν την γνωρίζω ακριβώς. Ο συγκεκριμένος πραγματογνώμονας ανέφερε πως με αυτόν τον τρόπο λύνονται πολλά θολά σημεία σε ένα ατύχημα όπως το πότε πατήθηκε το φρένο, σε τι ποσοστό, με τι ταχύτητα έτρεχε το αυτοκίνητο την στιγμή της σύγκρουσης κλπ. 

Σε συνομιλία μου με αστυνομικό μου είπε πως δεν το είχε ακούσει και είναι πολύ βοηθητικό δεδομένο. 

Εσείς γνωρίζατε την ύπαρξη του; 

Προσωπικά ψάχνω να βρω το αν έχει το αυτοκίνητο μου αυτή τη δυνατότητα και μάλλον την έχει απλά είναι πολύ λίγα τα δεδομένα που βρήκα και δεν είμαι σίγουρος. 

Το γράφουν σε κάποια manual ότι αυτή η λειτουργία μπορεί να σε "μπλέξει".

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 minutes ago, Highlander said:

Το γράφουν σε κάποια manual ότι αυτή η λειτουργία μπορεί να σε "μπλέξει".

 

Τι εννοείς να σε μπλέξει; Αυτό πρόκειται να χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θυμάμαι σε ένα όχημα που είχαμε, έλεγε πως καταγράφονται διάφορα και μπορεί να χρησιμοποιηθούν σε δικαστήριο.
Νομίζω Opel ήταν.
Αυτό σημαίνει πως αν έχει κάνει ταρζανιές π.χ. 120χλμ/ω στην πόλη και τσάκισες κόσμο θα το βρουν από τις καταγραφές.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 hours ago, Highlander said:

Θυμάμαι σε ένα όχημα που είχαμε, έλεγε πως καταγράφονται διάφορα και μπορεί να χρησιμοποιηθούν σε δικαστήριο.
Νομίζω Opel ήταν.
Αυτό σημαίνει πως αν έχει κάνει ταρζανιές π.χ. 120χλμ/ω στην πόλη και τσάκισες κόσμο θα το βρουν από τις καταγραφές.

 

καλα αν πας με 120 στην πολη ευχομαι να βρουν ποιος το εκανε

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...