Προς το περιεχόμενο

Αγοραστική φρενίτιδα προκαλεί το Temu με τις διαφημιστικές τεχνικές που εφαρμόζει


Axlmon

Προτεινόμενες αναρτήσεις

H κινεζική εφαρμογή έχει βρει τον τρόπο να προσελκύει πελάτες και να τους ενθαρρύνει να προχωρούν διαρκώς σε αγορές.

Το Temu, η κινεζική πλατφόρμα αγορών, με αξία που αποτιμάται σε δισεκατομμύρια δολάρια, σαρώνει τον κόσμο των διαδικτυακών αγορών, χάρη στον εθιστικό συνδυασμό χαμηλών τιμών και τεχνικών που μετατρέπουν τις αγορές σε παιχνίδι. Η εφαρμογή, που κατέστη εξαιρετικά δημοφιλής μέσα από βίντεο στο TikTok αλλά και από στόμα σε στόμα, εφαρμόζει ένα ευρύ φάσμα ψυχολογικών τακτικών, προκειμένου να διατηρεί τους χρήστες σε εγρήγορση, έτοιμους να ξοδέψουν.

Μία από τις βασικές παραμέτρους της επιτυχίας του Temu είναι ο σχεδιασμός της εφαρμογής, που παραπέμπει σε καζίνο και βομβαρδίζει τους χρήστες με ένα απίθανο φάσμα φτηνών προϊόντων, με προσφορές που διαρκούν λίγο και το ρολόι να μετρά αντίστροφα. Αυτό, δημιουργεί μια αίσθηση του επείγοντος, ενθαρρύνοντας τους χρήστες να προχωρούν σε γρήγορες αποφάσεις, πριν λήξει η προσφορά. Η εφαρμογή χρησιμοποιεί επίσης τροχούς της τύχης και άλλους μηχανισμούς που παραπέμπουν σε τυχερά παιχνίδια, για να προσφέρει δελεαστικά δώρα, όπως κουπόνια και δωρεάν παράδοση, προσφέροντας έτσι επιπλέον κίνητρο στους χρήστες να συνεχίσουν να ψωνίζουν.

Η γκάμα των προϊόντων που προσφέρει το Temu είναι μεγάλη, από παιχνίδια για σκυλιά μέχρι είδη δώρων, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερόντων, σε κατηγορίες όπου είναι εύκολο να προχωρήσει κανείς σε μια αυθόρμητη αγορά. Παρότι η ποιότητα των προϊόντων ποικίλει, πολλοί χρήστες βρίσκουν ακαταμάχητες τις χαμηλές τιμές και την έξαψη που προκαλεί το κυνήγι μιας προσφοράς.

Ειδικοί εκτιμούν ότι η τιμολογιακή προσέγγιση και η προώθηση προϊόντων από το Temu δεν είναι τυχαία, καθώς εστιάζουν ακριβώς σε εκείνους τους ψυχολογικούς παράγοντες που διατηρούν το ενδιαφέρον των αγοραστών. Ο αναλυτής Νιλ Σόντερς, λόγου χάρη, παρομοιάζει την όλη εμπειρία με τον εθισμό στη ζάχαρη, καθώς η διαδικασία προκαλεί έκρηξη ντοπαμίνης στους χρήστες, παρακινώντας τους να επανέλθουν για νέα "δόση". Ο Μαρκ Γκρίφιθς, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Νότιγχμαμ Τρεντ παρομοιάζει τη στρατηγική του Temu με τα φρουτάκια, με τους ήχους και τα οπτικά ερεθίσματα να ενισχύουν τον ενθουσιασμό και να προκαλούν ένα αίσθηση του επείγοντος.

Πέρα από τις τεχνικές αυτές, το Temu βασίζεται έντονα στις γνώμες των χρηστών του, προκειμένου να πείσει για την ποιότητα και τη δημοφιλία των προϊόντων του. Η εφαρμογή προβάλει κριτικές προϊόντων, βαθμολογίες με 5 αστέρια αλλά και τον αριθμό των χρηστών που προχώρησαν πρόσφατα στην αγορά ενός αντικειμένου ή εξετάζουν το αντικείμενο αυτή τη στιγμή. Η τακτική αυτή ενεργοποιεί την τάση των ανθρώπων να ακολουθούν τους γύρω τους και να μη χάσουν την ευκαιρία να αποκτήσουν ένα προϊόν που αποδεικνύεται δημοφιλές.

Την ώρα που ορισμένοι χρήστες αναφέρουν ότι έχουν εθιστεί στο Temu, ειδικοί προειδοποιούν ότι οι τακτικές που χρησιμοποιεί η εφαρμογή μπορεί να ωθήσει τους χρήστες σε έξοδα πέρα από τις δυνατότητές τους, παρασύροντάς τους σε νέες αγορές, με την ελπίδα να εκμεταλλευτούν μια "σπουδαία" ευκαιρία.

Καθώς το Temu συνεχίζει να ενισχύεται, προσελκύοντας πάνω από 75 εκατομμύρια χρήστες μόνο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έρχεται αντιμέτωπο όλο και συχνότερα με τις ρυθμιστικές αρχές για τον τρόπο που διαχειρίζεται τα δεδομένα που συγκεντρώνει, κατηγορούμενο για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και πώληση προϊόντων που είναι αποτέλεσμα καταναγκαστικής εργασίας. Παρά τις αιτιάσεις αυτές, η δυναμική ενίσχυση του Temu και οι χαμηλές τιμές που προσφέρει το καθιστούν ισχυρότατο παράγοντα στις ψηφιακές αγορές, με τις μικρότερες εταιρίες να δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν τους ρυθμούς του.

Παρότι ορισμένοι ειδικοί εκτιμούν ότι οι χρήστες τελικά θα κουραστούν από τις επίμονες τεχνικές προώθησης που χρησιμοποιεί το Temu, η επιτυχία της εφαρμογής καταδεικνύει τη δύναμη του συνδυασμού ψυχολογικών τακτικών, χαμηλών τιμών και επιθετικού μάρκετινγκ. Εφόσον οι χρήστες εξακολουθούν να βρίσκουν ακαταμάχητες προσφορές στην πλατφόρμα, η επιρροή του Temu στο τοπίο του διαδικτυακού εμπορίου θα συνεχιστεί, θέτοντας νέα πρότυπα για τις διαδικτυακές εμπειρίες αγορών.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 61
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Παραγγειλα   ενα  βαλιτσακι  για   αποθηκευση   ρολογιων  και  εκανε   σχεδον  μηνα!!!

Μου  εβαλαν  τα  λεφτα  πισω  στην  καρτα  και   μου  χαρισαν  το  βαλιτσακι.

Αυτο   ειναι  η  διαφημιση  για  αυτους.

Εν  τω  μεταξυ  η  ποιοτητα  καποιων   πραγματων  που  αγορασα  σε  σχεση  με  την  τιμη   ειναι   απιστευτη.

13  ευρω  για  ηλεκτρονικο   πολυμετρο  αριστης  ποιοτητας.

Επεξ/σία από tigergreg
  • Like 20
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να πω την αληθεια εχει πολλες χαζομαρε μεσα και φθηνοπραγματα εκει ομως που τους βγαζω το καπελο ειναι στα ρουχα. Τα ρουχα ειναι εξαιρετικης ποιοτητας και επειδη εχουμε παρει και κουβερτες βελουδινες και αυτες εξαιρετικης ποιοτητας πραγματικα ζεστες ουτε να μαδησουν η ποιοτητα στα υφασματα τους και οι τιμες ειναι εξωπραγματικες. Στα υπολοιπα εχει πολλα χαζα και φθηνοπραγματα. Κατι ανθοστηλες που πηραμε 40 ευρω εδω πηραμε τις 2 απο εκει στα 35 ακριβως ιδιας ποιοτητας ειναι και αυτες εξαιρετικες. Δηλαδη εχει και καλα πραγματα που αξιζουν και σε ποιοτητα και σε τιμες απλα εχει και πολλα χαζα και θελει προσοχη. 

  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πέραν των  ανωτέρω θα ελεγα ότι στα υπέρ είναι το καλό Ελληνικό μενού που έχει και η μεγάλη ταχύτητα αποστολής των προιόντων (15-20 μέρες)  σε σχέση με το ali που περιμένουμε μήνες για την παραλαβή.Επίσης καλή παράδοση της παραγγελίας από acs η boxnow.

Είχα κάνει αρκετές παραγγελίες όσο είχε υψος παραγγελίας 15 ευρώ πλέον το πήγε 25 και έχω κόψει.😜

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...που ορισμένες φορές καταντά εκνευριστικό ...

έχει καλύτερο σύστημα αποστολής απ το alixpress αλλά το alixpress έχει μεγαλύτερη ποικιλία. 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εγω πηρα χαλι, 2χ3 15 ευρω, που με την προσφορα που ετρεχε το πηρα 8 ευρω (-50%).. με 8 ευρω δεν παιρνεις ουτε πλαστικο αντιολισθητικο μπανιερας.. 

και 3 χρονια να κρατησει, θελεις κατι αλλο? 

ναι πηρα και διαφορες αλλες βλακειες, κατι λεντοταινιες και διαφορα rgb.. δε βαριεσαι, παιδι νιωθω ακομη και ας κοντευω τα 40 🤣

  • Like 9
  • Haha 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η αλήθεια είναι ότι έχει πολύ έξυπνες τακτικές για να ψωνίζεις παραπάνω , είναι αυτό που λένε αυτό το 5€ μόνο μου έχει κοστίσει 500€ έως τώρα! Πάντως απο ποιότητα και τιμές ρούχων είναι αρκετά καλό. 

Επεξ/σία από Artman13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μεγαλη απατεωνια το temu πουλα γκαμα οσο το aliexpress με καπελο, και εχει που τσιμπουν...

τυχαιως εβαλα καρτα στο temu και δοκιμασαν να σηκωσουν χρηματα εκτος της αγορας μου, απλα διαγραψα την καρτα απο revo, ΠΡΟΣΟΧΗ  τι καρτα βαζετε...

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Confused 5
  • Sad 1
  • Haha 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αυτό με τις "προσφορές" και τα "επείγοντα" και τις ρουλέτες εγώ πάντως δεν το καταλαβαίνω ρε παιδιά. Εδώ κι ένα εξάμηνο παραγγέλνω ανελλιπώς κάθε μήνα από Temu και έχω πάρει πάμπολλα υπερχρήσιμα πράγματα που είτε δεν τα βρίσκεις εύκολα (ή καθόλου) στην Ελλάδα, είτε τα βρίσκεις στην διπλάσια τιμή (υπάρχουν και εξαιρέσεις βέβαια που εδώ είναι φθηνότερα). Προφανώς δεν μιλάμε για προϊόντα ποιότητας αλλά είναι από αυτά που αν σου χαλάσουν δεν θα τα κλάψεις ενώ στο ενδιάμεσο θα έχουν βγάλει τα λεφτά τους.

Η δε διαδικασία μου φαίνεται πολύ πιο εύκολη από aliexpress, bangood κλπ, ειδικά με τα μεταφορικά. Περιέργως στα τελευταία 6-7 δέματα που παρήγγειλα από αυτά τα δύο, τα μισά δεν ήρθαν ποτέ. Χάθηκαν κάπου στο ενδιάμεσο, το tracking δεν βοηθούσε, κανένας δεν ήξερε που ήταν και δεν αποζημιώθηκαν ποτέ με διάφορες ηλίθιες δικαιολογίες (ήταν φτηνοπράγματα οπότε δεν το κυνήγησα παραπάνω). Τουναντίον με το Temu ξέρω ότι σε 10-12 μέρες το πακέτο θα είναι εδώ, θα μου το φέρει η ACS (που εδώ τουλάχιστον δουλεύει υποδειγματικά) και αν τυχόν καθυστερήσει λίγο παραπάνω όπως έτυχε πρώτη φορά με την τελευταία παραγγελία, θα πάρω 5 ευρώ κουπόνι.

Μετά τις πρώτες 2-3 αγορές όμως κατάλαβα ότι τα περί "προσφορών", προθεσμιών, καζίνο κλπ είναι παραμύθια και δεν ασχολούμαι καν. Όλα τα σχετικά email πάνε στο spam. Από όλα αυτά τα διαφημιστικά τρικ τους, το μόνο που έχω βρει χρήσιμο είναι οι προτάσεις για να αγοράσεις άλλα 2-3 μικροπράγματα αμέσως μετά την καταχώρηση της παραγγελίας.

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

εγω παιδια ειχα αγορασει απο σκρουτζ obd2 wireless για το αυτοκινητο 20 ευρω και το επεστρεψα 3 φορες  για ελλατωματικο προιον..

βρηκα ακριβως το ιδιο obd 2 wireless στο temu 1,49 (ακουτε ::!!!!) 1,49,  αγορασα 10 τεμαχια και ειμαι με το πρωτο ακομα δοκιμασμενο μονιμα στο αυτοκινητο εδω και 2 μηνες χωρις κανενα προβλημα.

και ειναι ακριβως το ιδιο προιον που μου πλασαρανε εδω οι δικοι μας εμπορες 20 ευρω. 

επισης και κατι εργαλεια κτλ που εχω παρει μια χαρα εχουνε βγει σε ποιοτητα.

Επεξ/σία από Sakm
  • Like 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...