Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

 

Γράφτηκαν 2 πολύ σημαντικά σημεία. 

1. Τα παιδιά καλούνται πολύ νωρίς να πάρουν αποφάσεις ζωής. Πλέον θα παιρνουν αποφάσεις ακομα νωρίτερα, αφου θα κρινονται απο την Α λυκείου. Συστημα που απέτυχε κάποτε το επαναφέρουν δηλαδη.

2.  Θεωρουμε οτι "η δουλειά των παιδιών μας" ειναι το σχολείο. Οπως σωστά ειπε ο Snoob, κανείς δεν μπορει να εργάζεται 12-14 ώρες. Παιδιά δημοτικού, φευγουν απ το σπιτι στις 8 το πρωί και επιστρέφουν πολλές φορές 9-10 το βράδυ για να ικανοποιήσουν δικές μας απαιτησεις. Σχολείο, ολοήμερο αφου εργάζονται οι γονείς, ξένη γλωσσα, καπάκια κάποιο άθλημα ή μουσικό όργανο. Τη στιγμη που εμείς θα γυρισουμε στις 7 ψόφιοι.

Όλο το σύστημα έχει ως σκοπό  (κατά την προσωπική μου αποψη) την εξουθένωση παιδιών και γονιών κατ επέκταση, την όσο και λιγότερη σε αριθμό προσβαση μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ωστε να μην υπάρχουν απαιτήσεις στο μέλλον για υψηλούς μισθούς και να στραφούν τα παιδιά στα επαγγελματικά λύκεια που ουσιαστικά έχουν γινει αποθετήριο παραβατικών ατομων. Μια τραγική κατάσταση που με λυπη μου τη χειροκροτούνε και την συνεχίζουν ολο και περισσότερο τη τελευταία 10ετία, έχοντας ως αφήγημα την "αριστεία".

Εντομεταξύ ειναι φοβερό, το οτι πάμε σε χωρες με πολύ δυνατά εκπαιδευτικά συστήματα και αντι να τα υιοθετήσουμε, παιρνουμε μονο το μέρος που βολεύει το αφηγημα για να πουμε οτι "να πηραμε και αυτο απο τους Φινλανδους". 

  • Like 1
  • Haha 1
Δημοσ.

Στο μόνο που θα διαφωνήσω είναι στο συνωμοσολογιακό κομμάτι του μηνύματος. Κανένα σύστημα δε σπρώχνει τα παιδιά στα ΕΠΑΛ. Αντίθετα είναι πολύ εύκολο να περάσεις σε πανεπιστήμιο και να βγάλεις το γενικό λύκειο και η Ελλάδα παραμένει γεμάτη με πανεπιστημιακά ιδρύματα ανά την επαρχία παρατημένα. Στη Γερμανία εν αντιθέσει είναι δύσκολο να μπεις σε πανεπιστήμιο αν δεν ήσουν σε ολο το σχολείο διαβαστερός γιατί το πρωτο "ξεσκαρτάρισμα" γίνεται είτε στην 4η είτε στην 6η δημοτικού. 

Κάνουμε σωστή διάγνωση των συμπτωμάτων αλλά όχι του προβλήματος. Είναι υποβαθμισμένα τα ΕΠΑΛ; Ας τελειώσουν όλοι ΓΕΛ και όλοι Πανεπιστήμιο, ας βγαζουμε και 10,000 φιλολόγους διαφόρων ειδικοτήτων τη χρονιά (άλλωστε έχει ανάγκη κι η Aegean για αεροσυνοδούς και η Teleperformance για customer service σε ξένες γλώσσες).

Είναι υποβαθμισμένος ο θεσμος των ΤΕΙ; Πανεπιστήμια όλα, εξίσωση παντού.

Μένουν άδειες οι θέσεις λόγω της βάσης εισαγωγής; Φταίει η βάση, όχι οτι θέλουν να περνάνε με βαθμούς κάτω απο 10. 

Είναι χαμηλοί οι μισθοί κι υπάρχει υπερπροσφορά σε πολλά επαγγέλματα; Φταίει το σύστημα που μας κρατάει χαμηλά και όχι οτι βγαζουμε πολλαπλάσιους πτυχιούχους από οσους χρειαζόμαστε.

Είναι ακριβοί οι τεχνίτες γιατί υπάρχει έλλειψη; Φταίνε αυτοί που είναι εκμεταλλευτές. 

 

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, ProponitisTouKanape είπε

Κάνουμε σωστή διάγνωση των συμπτωμάτων αλλά όχι του προβλήματος. Είναι υποβαθμισμένα τα ΕΠΑΛ; Ας τελειώσουν όλοι ΓΕΛ και όλοι Πανεπιστήμιο, ας βγαζουμε και 10,000 φιλολόγους διαφόρων ειδικοτήτων τη χρονιά (άλλωστε έχει ανάγκη κι η Aegean για αεροσυνοδούς και η Teleperformance για customer service σε ξένες γλώσσες).

Μεγάλο πρόβλημα είναι ότι οι αμέτρητοι πτυχιούχοι, με το πτυχίο τους μπορούν να διεκδικήσουν (και παίρνουν) θέσεις ευθύνης, π.χ. ιατρικός τομέας, χωρίς να έχουν πραγματική κατάρτιση ή/και παιδεία. Δυστυχώς βλέπω έχει αρχίσει να δημιουργεί σοβαρό αντίκτυπο σε πάρα πολλούς τομείς.

Επεξ/σία από Exosia
Δημοσ.
1 ώρα πριν, ProponitisTouKanape είπε

Στο μόνο που θα διαφωνήσω είναι στο συνωμοσολογιακό κομμάτι του μηνύματος. Κανένα σύστημα δε σπρώχνει τα παιδιά στα ΕΠΑΛ. Αντίθετα είναι πολύ εύκολο να περάσεις σε πανεπιστήμιο και να βγάλεις το γενικό λύκειο και η Ελλάδα παραμένει γεμάτη με πανεπιστημιακά ιδρύματα ανά την επαρχία παρατημένα. Στη Γερμανία εν αντιθέσει είναι δύσκολο να μπεις σε πανεπιστήμιο αν δεν ήσουν σε ολο το σχολείο διαβαστερός γιατί το πρωτο "ξεσκαρτάρισμα" γίνεται είτε στην 4η είτε στην 6η δημοτικού. 

Δεν θεωρώ εύκολο να τελειώσεις το λύκειο πλέον με τα νέα μέτρα. Τουλάχιστον όχι αν δε κάνεις φροντιστήριο.

Έχουμε μπει σε ένα τρυπάκι όπου τα παιδιά κάνουν φροντιστήριο ή ιδιαίτερα από 8-9 χρόνων για μαθήματα του σχολείου ή για να μπουν σε κανα πρότυπο.

Αυτό από μόνο του δείχνει αποτυχία του συστήματος και προτροπή στο να μην μορφωθεις. Δεν τίθεται κάποια θεωρία συνομωσίας. Από παλιά ξέραμε ότι είναι ελάχιστο το ποσοστό των μαθητών που πέτυχαν εισαγωγή σε υψηλόβαθμα αεί χωρίς βοήθεια φροντιστηρίου. Τώρα θα είναι ακόμα δυσκολότερο. 

Συνεχίζω σε spoiler 

Spoiler

ΕΠΑΛ επίσης γνωρίζουμε ότι έχουν γίνει αποθετήρια. Κάνουμε κάτι ως κράτος για αυτό; Τα στηρίζουμε ώστε να βγάλουν σωστούς επαγγελματίες; Ώστε να βγάλουμε ανθρώπους που θα βοηθάνε στη παραγωγή; Να μου πεις δεν έχουμε παραγωγή, που επίσης είναι σοβαρό πρόβλημα.

Ναι υπήρξε μια εποχή που είχαμε πολλούς εισακτετους ειδικά σε σχολές με χαμηλές βάσεις. Και τι έγινε; Φθάσαμε να είναι κάποιος μπάρμαν με πτυχίο γιατί η αγορά δε μπορεί η απλά δε θέλει να τον απασχολήσει. Γιατί είναι ακριβός και ζητάει φθηνότερο.

Με τη Γερμανία τι ακριβώς συγκρίνουμε; Γενικά τι ακριβώς συγκρίνουμε με άλλες χώρες; Που σε βάζουν να κάνεις αρχαία από τη 1η γυμνασίου και η βιολογία είναι 1 ώρα την εβδομάδα;  Που τα θρησκευτικά με τη μορφή της κατήχησης είναι 2 ωρη; Που η γυμναστική είναι μόλις 2 ώρες από το δημοτικό; Που πρέπει να μαθαίνεις ύλη πανεπιστημίου για να δώσεις πανελλαδικές; Που η καθηγήτρια Γαλλικων έχει δικαίωμα να διδάσκει ιστορία που έχει να τη διδαχθεί από τη τρίτη λυκείου; Που ο φυσικός μπορεί να διδάξει βιολογία που δε τη διδάχτηκε αλλά ο βιολόγος δε μπορεί φυσική παρόλο που την έχει διδαχθεί; Δηλαδή να μη στεναχωρησουμε τις συντεχνίες;

Και τι κάνεις για να το αλλάξεις αυτό; Ας βάλουμε πανελλαδικές από τη πρώτη λυκείου σύστημα που απέτυχε πριν 15 χρόνια. Ας συνεχίσουμε να έχουμε αρχαία απ' τη πρώτη για να μην παραπονιούνται οι φιλόλογοι ότι δε τους προσλαμβάνουμε.

Ας βάζουμε θέματα πανελλαδικών που δε τους λύνουν ούτε οι εξεταστές ώστε να κονομαει η παραπαίδεια.

Χρόνια προβλήματα που κανείς ποτέ δεν έλυσε. Και κάθε λίγο και λιγάκι αλλαγή εκπαιδευτικού συστήματος.

Είναι ακριβοί οι τεχνίτες; Ας τους δίνουμε μικρότερο μισθό ώστε να κλαιγομαστε ότι δε βρίσκουμε υπαλλήλους και αστούς εκεί έξω να ζητάνε ότι θέλουν.

Αχου δε βρίσκω αποθηκαριους....αλλά δε φταίω που τους δίνω τον βασικό γιατί δεν είναι δα και τίποτε επιστήμονες. Αλλά εμένα πονάει η μεσουλα να κουβαλήσω. Δε βρίσκω οδηγούς .

Ναι υπάρχουν επαγγέλματα που έχουν κορεστεί υπάρχουν και άλλα που θα είχαν εργαζόμενους αν απλά πλήρωναν.

 

Δημοσ.

Γεια σας,

Σας ευχαριστώ για την απάντηση σας. Ναι,μιλησαμε μαζι με.τον πρωην συζυγο μου και την κορη μας. Μας είπε ότι τώρα είναι καλα κ οτι δεν θα διστάσει να μας πει αν χρειαστεί ενισχυση με φροντιστήριο. Οπότε το αφήσαμε ετσι το θεμα και απλά συνεχίζει τακτικά κ μεθοδικά το διαβασμα της και με βοηθημτα που πηρα απο το βιβλιοπωλείο που μου ζητησε. 

Ευχαριστώ 😊

  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 18/12/2024 στις 7:49 ΜΜ, Snoob είπε

Με βαθιά μου θλίψη διαπιστώνω πως το "εκπαιδευτικό" σύστημα εξακολουθεί να αποτυγχάνει παταγωδώς, οι γονείς δεν ξέρουν να βοηθήσουν και τα παιδιά καλούνται εφιαλτικά νωρίς να πάρουν πολύ σοβαρές αποφάσεις για το μέλλον τους.

Τα ίδια ακριβώς χάλια, δηλαδή, που κλήθηκα να αντιμετωπίσω κι εγώ πριν από κάμποσες δεκαετίες. 

Το "μου αρέσουν τα μαθηματικά, ας πάω πληροφορική" είναι λάθος αφετηρία. Και η συμβουλή του φροντιστηρίου, ως μη γενόμενη. Το "πήγαινε 4ο πεδίο" (δέσμες τις λέγαμε τω καιρώ εκείνω) δεν είναι συμβουλή, έχει 700 σχολές το κάθε πεδίο. Εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους, σε αντικείμενο, απαιτήσεις και προοπτικές.

Κατά τα λοιπά, όπως είναι αναμενόμενο σε αυτή την ηλικία, η μαθήτρια δεν ξέρει τι θέλει. Και, χωρίς ουσιαστικό επαγγελματικό προσανατολισμό, με την κοινωνία να έχει ως πρώτο της μέλημα να χωθούν τα παιδιά σε μια σχολή, όποια να 'ναι, να 'χουν να λένε πως το βλαστάρι τους πέρασε στο πανεπιστήμιο, είναι περίπου αναπόφευκτο αυτό. Το αν και πώς και πότε θα βγάλει τη σχολή, θα το δούμε μετά τα πανηγύρια της "επιτυχίας".

Τι θα σε συμβούλευα εγώ: πρώτα από όλα, ηρέμησε, έχεις αρκετό χρόνο μπροστά σου ώστε να δεις σε πρώτη φάση όλα αυτά που έχεις στο μυαλό σου τι σημαίνουν πρακτικά, κατ' αρχάς ως αντικείμενο σπουδών και στη συνέχεια αλλά εξίσου σημαντικό, τι θα σημάνουν για τις προοπτικές και την καθημερινότητά σου όταν με το καλό αποφοιτήσεις.

Καταστάλαξε σε μερικές σχολές που σου κινούν το ενδιαφέρον. Σπουδές που ξεκινάνε με αγκομαχητό και εγγραφή σε μια σχολή από σπόντα ή γιατί κάποιος μας είπε πως είναι καλή, μεταφράζονται με μαθηματική ακρίβεια σε προβληματικές σπουδές με αβέβαιο ορίζοντα αποφοίτησης. Αν σιχτιρίζεις την ώρα και τη στιγμή που θα πας να παρακολουθήσεις ένα μάθημα που δεν σου αρέσει, για να γίνεις, αποφοιτώντας, πτυχιούχος πάνω σε κάτι που δεν σε συγκινεί, δεν χρειάζεται να είσαι μύστης της ψυχολογίας για να καταλάβεις με τι διάθεση θα σπουδάζεις.

Οπότε, διάλεξε μερικές σχολές που σου φαίνονται κατ' αρχάς ενδιαφέρουσες και δες τι προγράμματα σπουδών έχουν. Δες πού δίνουν βαρύτητα (γιατί το να σου αρέσει 1 στα 10 μαθήματα είναι πρόβλημα, μην αφήσεις να παρασυρθείς από ένα πράγμα που θα σε αγγίξει, δες συνολικά με τι θα πρέπει να αναμετρηθείς για να πάρεις το πτυχίο).

Έπειτα, κάθισε και δες από αυτές τις σχολές, με αυτά τα πτυχία, τι δουλειές μπορείς να κάνεις. Συγκεκριμένα και ρεαλιστικά. "Μηχανικός παραγωγής και διοίκησης", μάλιστα. Ωραίος τίτλος. Τι δουλειά θα κάνεις;

Έπειτα, δες τι σημαίνουν αυτές οι δουλειές για την καθημερινότητά σου. Άλλη η ζωή μιας προγραμματίστριας, άλλη μιας αστυνομικίνας και άλλη μιας νηπιαγωγού ή δασκάλας. Σε συγκινεί η προοπτική να εργάζεσαι καθημερινά με μικρά παιδιά, για παράδειγμα; Αν έχεις συγγενείς ή φίλους των γονιών σου που ασκούν κάποιο από αυτά τα επαγγέλματα, μίλησε μαζί τους. Άλλο οι θεωρίες και τα προγράμματα σπουδών και τα φυλλάδια προσέλκυσης υποψηφίων, και άλλο η καθημερινότητα.

Προ ετών, είχα κληθεί σε μια ημερίδα επαγγελματικού προσανατολισμού. Έμεινα εμβρόντητος με το πόσο τυφλά επέλεγαν τα παιδιά σχολές, χωρίς να έχουν ιδέα για το πού οδηγεί επαγγελματικά αυτή η σχολή (κλασικό παράδειγμα, που το είχα συναντήσει και στην ημερίδα, μιας και ήμουν στην ομάδα τρίτου πεδίου, το Ιστορικό-Αρχαιολογικό, μέγας προθάλαμος ανεργίας που όμως επειδή "έχουμε αρχαία στην Ελλάδα" εξακολουθεί να απορροφά απείρως περισσότερα άτομα από όσα μπορούν να βρουν ρεαλιστικά δουλειά έπειτα. Και, δυστυχώς, το ίδιο ισχύει με πάρα πολλές σχολές). Καλή η στολή, καλό το δημοσιοϋπαλληλίκι και το "εγγυόμαστε μισθούς και συντάξεις" που μας διαβεβαιώνουν οι εκάστοτε κυβερνώντες κάθε φορά που σφίγγουν τα γάλατα, όμως σκέψου τι σημαίνει για την καθημερινότητά σου το "σώμα ασφαλείας". Δες από τις σχολές αυτές πού διοχετεύονται οι απόφοιτοι, τι προοπτικές έχουν, τι επιλογές.

Το ίδιο και για κάθε σχολή. Είχα φίλο που πέρασε εκείνα τα χρόνια μέσα στους πέντε πρώτους στην Ικάρων. Άριστος μαθητής. Πριν ολοκληρωθεί το πρώτο έτος, τα παράτησε, δεν έκανε γι' αυτόν ο στρατός. Καλή η στολή, ωραία κι η περηφάνια των γονιών "το παιδί μου πετάει στους αιθέρες, είναι Ίκαρος", αλλά η ρουφιάνα η καθημερινότητα είναι άλλο βιολί.

Εγώ, αποφοίτησα από κατ' εξοχήν "διδασκαλική/καθηγητική" σχολή, την Αγγλική Φιλολογία (ψευδώς και παραπλανητικά παρουσιαζόταν σαν τέτοια, τουλάχιστον στην εποχή μου, είχε ελάχιστα παιδαγωγικά μαθημάτα εκείνα τα τα χρόνια, ούτε ένα εξ αυτών υποχρεωτικό -άντε να ήταν ένα, έχουν περάσει πολλά χρόνια και δεν θυμάμαι ακριβώς). Έμαθα πολλά περισσότερα πράγματα για το κίνημα του Ρομαντισμού, για το Ντανταϊσμό, για το Θέατρο του Παραλόγου, από ό,τι για το πώς να κάνω κουμάντο μια τάξη τριάντα εφήβων που θεωρούν το μάθημά μου την ώρα του παιδιού και πάρεργο. Μα, και εκατό τέτοια μαθήματα να με υποχρέωνε να πάρω η σχολή για να μου δώσει πτυχίο, εφόσον εμένα δεν μου άρεσε να διδάσκω, αν είχα γίνει καθηγητής θα ήμουν δυστυχής, πολύ απλά.

Με δυο λόγια: δες σχολές που σου φαίνονται κατ' αρχάς ενδιαφέρουσες. Δες τα προγράμματα σπουδών τους, τι ακριβώς μαθήματα έχουν. Δες τι αφορούν τα μαθήματα αυτά. Δες τι δουλειές μπορείς να κάνεις με το κάθε πτυχίο. Σκέψου τι θα σημάνει η κάθε δουλειά για την καθημερινότητά σου.

Δεν χρειάζεται πανικός και απογοήτευση, έχεις αρκετό χρόνο να συγκεντρώσεις άφθονες πληροφορίες και να πάρεις μια κατά το δυνατόν κατάλληλη για σένα απόφαση. Εφόσον δεν έχεις και το μπαμπούλα του στρατού μπροστά (που, δυστυχώς, είναι απόλυτα σίγουρο πως θα οδηγήσει αρκετούς συμμαθητές σου να εγγραφούν σε ό,τι να' ναι σχολές για να αποφύγουν τη θητεία στα 18 τους) έχεις και μεγαλύτερα περιθώρια στη συνέχεια. Δεν είναι το τέλος οι Πανελλαδικές, δεν είναι καν η αρχή.

Καλή συνέχεια.

Ακόμα δεν είμαι σίγουρη για το τι θέλω να περάσω το έχω αφήσει το θέμα μέχρι στιγμή αλλά οι επιλογές μου κυμαίνονται κυρίως μεταξύ παιδαγωγικου και οικονομικού ΣΣΑΣ (δεν είμαι τόσο σίγουρη για την σσασ, δε ξέρω αν όντως μου ταιριάζει κάτι τέτοιο είδα πως κάποιος μου είπε να μην επιλέξω σώματα ασφαλείας αν είμαι μπερδεμένη και με τρομάζει που θα ειμαι εσωκλειστη στην σχολή αλλά το θεωρώ ως κάτι σίγουρο κ μόνιμο, προσπαθώ να βρω πληροφορίες αλλά δε βρίσκω κάτι πρόσφατο ίσως ανοίξω κάποιο φόρουμ και γιαυτό). Ωστόσο θέλω να κάτσω να δω τι μεταπτυχιακά προσφέρουν οι σχολές που μπορώ να περάσω γιατί μπορεί να βρω κάποια άλλη επιλογή να μου αρέσει. Αγχώνομαι πάρα πολύ γιαυτό το θέμα, έχω σκεφτεί να ξανά δώσω πανελλήνιες από διαφορετική κατεύθυνση αλλά δε θα μου είναι τοσο εύκολο. Υποθέτω πως πρώτα θα δώσω και μετά θα αποφασίσω τι θα κάνω. Ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο σας το εκτιμώ πολύ. 

Επεξ/σία από ioanna9
Δημοσ.
Στις 23/12/2024 στις 3:57 ΜΜ, ProponitisTouKanape είπε

Σώματα ασφαλείας δε κάνουν για άτομο που είναι μπερδεμένο. Δεν έχει ποιότητα ζωής ούτε η αστυνομία ούτε το λιμενικό, όπως δεν έχουν κι οι ένοπλες δυνάμεις. Υπηρετείς. Αυτό δε πρέπει να το ξεχνάς ποτέ, η επιλογή της λέξης δεν είναι τυχαια. Πρώτα είναι η υπηρεσία, μετά είσαι εσύ. Υπάρχουν άτομα που το γουστάρουν, και καλά κάνουν, αλλά είναι τρόπος ζωής, δεν είναι επάγγελμα. 

Αν είσαι μπερδεμένη, κάποια πολυτεχνική σχολή είναι η καλύτερη επιλογή (έχω τελειώσει αρκετά χρονια, δε ξερω αν μπορεις να πας απο το 4ο πεδίο). Γιατί η πολυτεχνική σχολή θα σε φέρει σε επαφή με ένα πολύ μεγάλο εύρος αντικειμένων που θα σου δώσει τη δυνατότητα και το χρόνο να βρεις κάτι που να σου αρέσει. Και δε σε περιορίζει σε τίποτα για το μέλλον σου, κι απο την πολυτεχνική σχολή μπορεις να κάνεις pivot και σε οικονομικά επαγγέλματα, σε πληροφορική κ.ο.κ. 

Από πολυτεχνικες σχολές στο πεδίο μου υπάρχει μόνο μηχανικός παραγωγής και διοίκησης (και κατι αλλες για μηχανικος υπολογιστων αλλα δε γνωριζω αν σου δινουν τα απαραίτητα επαγγελματικα δικαιώματα),  είχα δει τα μαθήματα της σχολής ήταν οκευ νομίζω και ξέρω πως γράφεσαι στο επιμελητήριο ως μηχανολόγος μηχανικός. Είχα δει και τα μεταπτυχιακά που προσφέρει η σχολή, μπορούσε και καλύτερα αλλά νταξει εξακολουθεί να υπάρχει ως επιλογή μου αλλά αν ήμουν θετική σιγουρα θα χα καλύτερες επιλογές. Όντως το πολυτεχνείο σαν ιδέα μου φαίνεται καλη πάντως. Όσον αφορά τα σώματα ασφαλείας απλώς μου φαίνονται ως μια λύση γιατί βγαίνεις στην σύνταξη νωρίς και υπάρχει και μια μονιμότητα και σταθερότητα, πλέον έχω ψηλοαπορριψει την αστυνομία και σκέφτομαι πιο πολύ για οικονομικό σσας. Έχεις δίκιο πως δε κάνουν για μπερδεμένο άτομο ωστόσο, νοιώθω πως όσο αναζητώ παραπάνω πληροφορίες τόσο πιο πολύ μπερδεύομαι. Έχω δει άτομα να λένε οικονομικό σσας παράδεισος κτλ (νταξει αυτο δε το πιστεύω ιδιαίτερα απλώς επικρατεί η αντίληψη απτους μεγαλύτερους πως αν μπεις στρατό είσαι πενα κυριως για τους λογους που ανεφερα πριν) και άλλους να λένε πως οι περισσότεροι μόλις συμπληρώσουν τα υποχρεωτικά χρονια τους παραιτούνται.

Στις 23/12/2024 στις 9:42 ΜΜ, Havik είπε

Διαβάζω διοίκηση και βγάζω σπυριά, να δώσεις προσοχή στα επαγγελματικά δικαιώματα αλλά και τι μαθήματα έχει, δες πρόγραμμα σπουδών, π.χ. άκυρο παράδειγμα, αν δεν το έχεις με τα αρχαία γιατί να πας σε μια σχολή που έχει 10 τέτοια μαθήματα.

Λέγοντας διαβάζω διοίκηση και βγαζω σπυριά εννοείς πως είναι μια πολύ γενική έννοια ή μια έννοια που παραπέμπει σε ότι να ναι σχολη;

Δημοσ.

Από τη στιγμή, που σκέφτεσαι οικονομικό σσας, λογικά, θα πρέπει να σου αρέσουν τα οικονομικά τμήματα γενικά. Διότι στη σσας θα σπουδάσεις 4 χρόνια κανονικά στο ΑΠΘ μαζί με τους άλλους φοιτητές, οπότε είναι λίγο περίεργο:)μάλλον καλό θα ήταν να επανεξετάσεις αυτό το ζήτημα των σχολών!

Δημοσ.

πιστεύω ότι αρκετοί γονείς  έχουν χάσει το τόπι.......

τους ενδιαφέρει τι θα πει η κοινωνία......τι σπούδασε το παιδί του αλλού το δικό μου πρέπει καλυτερα

δεν αποδέχονται ότι υπάρχουν παιδιά διαφόρων δυνατοτήτων........και σπρώχνουν πολλές φορές τα παιδιά σε λάθος κατευθυνση

αν ξεκινούσα τώρα θα κοίταζα πρακτικά......τι θα τελειώσω και τι θα μου δώσει η σχολή που θα τελειώσω ???? θα μπορώ να ζήσω ???

η θα πάρω ένα πτυχίο ότι θάναι και με έναν διορισμό κάπου θα παίρνω το 10% επιπλέον λόγω πτυχίου ???

στη δουλειά μου είχα αρκετά τέτοια άτομα......

  • Like 1
Δημοσ.
12 ώρες πριν, ioanna9 είπε

Από πολυτεχνικες σχολές στο πεδίο μου υπάρχει μόνο μηχανικός παραγωγής και διοίκησης (και κατι αλλες για μηχανικος υπολογιστων αλλα δε γνωριζω αν σου δινουν τα απαραίτητα επαγγελματικα δικαιώματα),  είχα δει τα μαθήματα της σχολής ήταν οκευ νομίζω και ξέρω πως γράφεσαι στο επιμελητήριο ως μηχανολόγος μηχανικός. Είχα δει και τα μεταπτυχιακά που προσφέρει η σχολή, μπορούσε και καλύτερα αλλά νταξει εξακολουθεί να υπάρχει ως επιλογή μου αλλά αν ήμουν θετική σιγουρα θα χα καλύτερες επιλογές. Όντως το πολυτεχνείο σαν ιδέα μου φαίνεται καλη πάντως. Όσον αφορά τα σώματα ασφαλείας απλώς μου φαίνονται ως μια λύση γιατί βγαίνεις στην σύνταξη νωρίς και υπάρχει και μια μονιμότητα και σταθερότητα, πλέον έχω ψηλοαπορριψει την αστυνομία και σκέφτομαι πιο πολύ για οικονομικό σσας. Έχεις δίκιο πως δε κάνουν για μπερδεμένο άτομο ωστόσο, νοιώθω πως όσο αναζητώ παραπάνω πληροφορίες τόσο πιο πολύ μπερδεύομαι. Έχω δει άτομα να λένε οικονομικό σσας παράδεισος κτλ (νταξει αυτο δε το πιστεύω ιδιαίτερα απλώς επικρατεί η αντίληψη απτους μεγαλύτερους πως αν μπεις στρατό είσαι πενα κυριως για τους λογους που ανεφερα πριν) και άλλους να λένε πως οι περισσότεροι μόλις συμπληρώσουν τα υποχρεωτικά χρονια τους παραιτούνται.

Λέγοντας διαβάζω διοίκηση και βγαζω σπυριά εννοείς πως είναι μια πολύ γενική έννοια ή μια έννοια που παραπέμπει σε ότι να ναι σχολη;

Διάβασα το μήνυμα σου λίγο διαγώνια. Η συμβουλή μου είναι να φύγει η σκέψη σου από τη λογική του δημοσίου, σε ποιο επιμελητήριο γράφομαι, πότε θα βγω στη σύνταξη κλπ. 

Βρίσκοντας μια καλή δουλειά στον ιδιωτικό τομεα (συν η ευελιξία που σου προσφέρεται) θα βγάζεις στην 3ετία όσα θα παίρνεις όταν θα γίνεις Λοχαγός Οικονομικού στα 35 σου. 

  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν επιλέγεις ότι θα γίνεις μηχανικός, σε επιλέγει η ζωή ή γενικότερα αντικείμενα που απαιτούν πολλές ικανότητες που ένα 10% το πολύ τις κατέχει. Το ότι στην Ελλάδα υπάρχει ένα χρηματιστήριο βάσεων και για διάφορους λόγους μπαίνεις σε τμήματα μηχανικών όντας ακατάλληλος για τέτοιο επάγγελμα είναι παγίδα γιατί απλώς θα χάσεις τα χρόνια σου, την αυτοεκτίμηση σου και δεν θα κάνεις καμιά καριέρα που φαντάζεσαι. Άμα σου αρέσει να λύνεις προβλήματα και βλέπεις στο σχολείο ότι είσαι καλύτερος απ' το 90% των υπολοίπων πήγαινε πολυτεχνείο ή οτιδήποτε άλλο απαιτεί οξυδέρκεια. Δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι τα φόντα για να κάνουν τα πάντα, πολλά επαγγέλματα απαιτούν ιδιαίτερους χαρακτήρες και εγκεφάλους.

Επεξ/σία από rain-man

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...