Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Λοιπον εχω ερωτηση για σοβαρους παιχτες...

Σας στελνω μερικα ελαστικα φωτογραφια. Τα ελαστικα εχουν διανυσει λιγο πολυ τα ιδια χιλιομετρα και εχουν ηλικιακη διαφορα περιπου 4μηνων.

Θελω καποιος να μου εξηγησει γιατι η φθορα ειναι τελειως διαφορετικη. Ιδια ελαστικα turanza T005

Ελαστικο 1:

IMG_20250827_191630-min.jpg.a0e2783f2c9d4b2f80d63a0d33feebb1.jpgIMG_20250827_191640-min.jpg.bacb29fb08979ec978a22da9e07568da.jpg

Ελαστικο 2:

IMG_20250827_191726-min.jpg.b9e391aee31df0b004c44d4307a8fa27.jpgIMG_20250827_191721-min.jpg.8742dc2b2a164d9dcabf13b7b813cb2b.jpg

Εγω εχω σκεφτει καποιους λογους αλλα δεν θα πω για να μην σας βαλω bias. Note το πλαινο λεει πολλα...

Τα λαστιχα 2 θα αλλαχθουν λειαν συντομως παντως διοτι αυτο που ενοιωθα στον δρομο επιβεβαιωθηκε και οπτικα.

Το ζητημα ειναι ΓΙΑΤΙ

  • Απαντ. 1,5k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
16 λεπτά πριν, 11osmikrosmhtsos είπε

καποιους λογους

Ήλιος, θαλασσινή υγρασία, ακραία θερμός δρόμος και ψήθηκε κυριολεκτικά.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
47 λεπτά πριν, Ukforthemoment είπε

Tα έφαγε ο ήλιος και το αγιάζι;

Ειναι αμαξια που κανουνε ακρως παρομοια δρομολογια και αραζουν σε ακρως παρομοιες συνθηκες...

43 λεπτά πριν, cmaniac είπε

Ήλιος, θαλασσινή υγρασία, ακραία θερμός δρόμος και ψήθηκε κυριολεκτικά.

Σιγουρα εφυγαν οι πλαστικοποιητες και για αυτο εχει ρηγματωσεις, ομως το ελαστικο 1 στο πλαινο παρουσιαζει μεγαλες ρηγματωσεις +-45deg ενω το 2 πολλες πολυ μικρες τριχοειδεις σχεδον παραλληλες στην επιφανεια κυλισης.

Κατι αλλο πιστευω παιζει πραγματικα...

Πιστεύω ότι το φαινόμενο είναι πολυσύνθετο και εξαρτάται κυρίως από τρεις παράγοντες: το βάρος, την ανάκτηση camber και την ακτίνα ολισθήσεως.

1. Βάρος
Το βάρος είναι ο πρωταρχικός παράγοντας. Ακόμη κι αν η επιφάνεια επαφής αυξάνεται και η πίεση παραμένει σχεδόν σταθερή, το μεγαλύτερο βάρος επιβάλλει υψηλότερη δυναμική καταπόνηση στο ελαστικό — αυτό είναι το εμφανές κομμάτι.

2. Ανάκτηση camber
Εδώ φαίνεται καθαρά η διαφοροποίηση στη φθορά.

  • Το ελαστικό 1, σε αυτοκίνητο με χαμηλή ανάκτηση camber, “μαγουλιάζει” περισσότερο, με αποτέλεσμα έντονη φθορά στην κορυφή του ώμου.

  • Το ελαστικό 2, χάρη στην καλύτερη ανάκτηση camber, δεν παρουσιάζει αντίστοιχη φθορά στον ώμο, αλλά εμφανίζει πολλαπλές παράλληλες ρηγματώσεις στο μάγουλο, καθώς πλέον φορτίζεται σε πιο οξεία γωνία.

3. Ακτίνα ολισθήσεως
Οι διαμήκεις ρωγμές του ελαστικού 2 θεωρώ ότι προέρχονται από την αυξημένη ακτίνα ολισθήσεως της ανάρτησης. Το σημείο επαφής απέχει περισσότερο από το σημείο εφαρμογής των δυνάμεων, με αποτέλεσμα υψηλότερη ροπή που “στρεσάρει” το ελαστικό με διαφορικό τρόπο. Άλλες περιοχές δέχονται μεγαλύτερη φόρτιση, άλλες μικρότερη. Έτσι, οι αξονικές δυνάμεις που αναπτύσσονται είναι σημαντικά υψηλότερες απ’ ό,τι στο ελαστικό 1, οδηγώντας στις χαρακτηριστικές ρηγματώσεις.

Ειδική περίπτωση χαμηλών πιέσεων
Στο ελαστικό 1, οι ρηγματώσεις ±45° οφείλονται στις χαμηλές πιέσεις που χρησιμοποιώ (25 psi). Είναι τυπική εκδήλωση εσωτερικής φθοράς λόγω υστέρησης (viscous losses), δηλαδή εσωτερικών διατμητικών τάσεων που εκδηλώνονται φυσιολογικά σε γωνίες ±45°.

Θα ηθελα το input των @NT1G, @mike15, @katargedon, @cmaniac, @Ukforthemoment, @2MM

Επεξ/σία από 11osmikrosmhtsos
  • Haha 1
Δημοσ.
9 ώρες πριν, katargedon είπε

Αν έχεις την καστανια για δαγκάνες ανοίγουν πολυ εύκολα.Εννοειται με ανοιχτό καπακι δοχείου.Αν δεν εχεις καστανια,απλα ξανακλεινεις την δαγκανα και με ενα μεγάλο κατσαβιδι κάνεις μοχλό κοντρα στο τακακι.Παλι ανοίγει πολυ εύκολα.Φυσικα μετα γρασσαρεις και το εμβολο με γρασσο σιλικόνης.Πολλοι γρασσαρουν μονο τους πυρρους.Μπιγκ μιστεικ.

Δοκίμασα τα πάντα.. Δεν είναι βιδωτο το εμβολο στο swift οπως έγραψε και ο φιλος παραπάνω..Εχω κάστανια αλλα ζοριζε υπερβολικά το αλλο μαγουλο της δαγκάνας..αν σε καποιον τύχει να κάνει την διαδικασία που έγραψα κ ολα οκ.. 

9 ώρες πριν, katargedon είπε

Αν έχεις την καστανια για δαγκάνες ανοίγουν πολυ εύκολα.Εννοειται με ανοιχτό καπακι δοχείου.Αν δεν εχεις καστανια,απλα ξανακλεινεις την δαγκανα και με ενα μεγάλο κατσαβιδι κάνεις μοχλό κοντρα στο τακακι.Παλι ανοίγει πολυ εύκολα.Φυσικα μετα γρασσαρεις και το εμβολο με γρασσο σιλικόνης.Πολλοι γρασσαρουν μονο τους πυρρους.Μπιγκ μιστεικ.

Δοκίμασα τα πάντα.. Δεν είναι βιδωτο το εμβολο στο swift οπως έγραψε και ο φιλος παραπάνω..Εχω κάστανια αλλα ζοριζε υπερβολικά το αλλο μαγουλο της δαγκάνας..αν σε καποιον τύχει να κάνει την διαδικασία που έγραψα κ ολα οκ.. 

9 ώρες πριν, katargedon είπε

Αν έχεις την καστανια για δαγκάνες ανοίγουν πολυ εύκολα.Εννοειται με ανοιχτό καπακι δοχείου.Αν δεν εχεις καστανια,απλα ξανακλεινεις την δαγκανα και με ενα μεγάλο κατσαβιδι κάνεις μοχλό κοντρα στο τακακι.Παλι ανοίγει πολυ εύκολα.Φυσικα μετα γρασσαρεις και το εμβολο με γρασσο σιλικόνης.Πολλοι γρασσαρουν μονο τους πυρρους.Μπιγκ μιστεικ.

Δοκίμασα τα πάντα.. Δεν είναι βιδωτο το εμβολο στο swift οπως έγραψε και ο φιλος παραπάνω..Εχω κάστανια αλλα ζοριζε υπερβολικά το αλλο μαγουλο της δαγκάνας..αν σε καποιον τύχει να κάνει την διαδικασία που έγραψα κ ολα οκ.. 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, NT1G είπε

Δεν έχω ιδέα από λάστιχα και γεωμετρία ανάρτησης.

ειμαι στο ιδιο κινημα..επιπλεον εισαι λαοπλανος πολυμηχανος και καπου θελεις να μας παγιδεψεις με το αθωο υφος σου,γιαυτο δεν απαντω😁..μας το εχεις ξανακανει με τους γριφους σου...αλλα ας δωσω μια απαντηση επειδη αναφερθηκα για να σωσω και το κυρος μου... δεν πας πλαγια με το ενα και δεν φρεναρεις με το αλλο.

  • Like 2
  • Haha 1
Δημοσ.
3 ώρες πριν, 11osmikrosmhtsos είπε

25 psi

Στα 25psi σε βλέπω να το χεις αναψει το λάστιχο απ τις παραμορφώσεις.

Κοιτάμε και κανα load index που και που.

  • Like 1
Δημοσ.
4 ώρες πριν, cmaniac είπε

Στα 25psi σε βλέπω να το χεις αναψει το λάστιχο απ τις παραμορφώσεις.

Κοιτάμε και κανα load index που και που.

Και εγω αυτό πιστεύω

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, cmaniac είπε

Κοιτάμε και κανα load index που και που

Ειναι εντός του δείκτη παιδιά... Το αμάξι οδηγάει πολύ καλύτερα από τα 28 που θέλει στα 25

Δεν λεω πως δεν αυξανει την φθορα συμφωνα με μελετη που εχω κανει "Κατά μέσο όρο υπάρχει αύξηση 5% στην φθορά που βιώνει ένα ελαστικό για κάθε 2,9psi (0,2bar) κάτω από την ενδεδειγμένη πίεση λειτουργίας του." 

Αλλα ειναι ακριβως αυτο, παραμενω εντος του δεικτη φορτιου ακομα και με 25/20 (Ε/Π).

Το αμαξι εχει κατανομη 60/40 και ζυγιζει 900 μολις κιλα

Εμπροσθιος αξονας = 450kg

Βαρος ανα τροχο = 225kg 

Δεικτης φορτιου 82 = 475kg @ 50psi (Pmax για τα T005)

Αρα  238kg @25psi εντος προδιαγραφων 

Ομοιως και για τον πισω αξονα

Βαρος αξονα 360kg, 180kg ανα τροχο, στα 20psi 190kg εισαι εντος του δεικτη φορτιου. Οριακα αλλα εισαι. Το αμαξι καλει για square 28 σε μεσο φορτιο, και για 32/36 σε πληρες φορτιο.

Αρα μαλλον δεν κανω λαθος στις πραξεις... Δεδομενου οτι δεν εχω ποτε φορτιο πλην του μητσου

Επεξ/σία από 11osmikrosmhtsos
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ακομα και στο Brera δειτε το εξης

Το Brera ζυγιζει 1600kg με κατανομη 55/45

Βαρος εμπροσθιου αξονα 880kg, 440kg ανα τροχο.

Τα λαστιχα ειναι 92 = 630kg @ 50psi

Εγω τα τρεχω στα 36 αρα 453kg, πρακτικα οριακα εντος του δεικτη.

Οπως εχω πει αλλωστε θελω την χαμηλοτερη ασφαλη πιεση

Πισω τα τρεχω 30, βαρος τροχου 360kg, το λαστιχο μπορει 378kg.

Συνεπως το 36/30 σε σχεση με το 42/36 που δινει η Alfa ειναι ομοιο σε λογικη με τις τιμες του Skoda

Τα "ζοριζω" περισσοτερο, σιγουρα ΝΑΙ, ειναι αυτο εκτος των προδιαγραφων τους? Σιγουρα οχι...

Στην μικρη αλφα (ελαστικο 2) τρεχει λιγο πολυ τις πιεσεις του κατασκευαστη...

9 ώρες πριν, Ukforthemoment είπε

To δευτερο ελαστικό έχει δουλεψει με χαμηλή πίεση

Το δευτερο φιλε μου κατηγορηματικα ΟΧΙ, το πρωτο δουλευει στα 25 vs 28...

8 ώρες πριν, mike15 είπε

ειμαι στο ιδιο κινημα..επιπλεον εισαι λαοπλανος πολυμηχανος και καπου θελεις να μας παγιδεψεις με το αθωο υφος σου,γιαυτο δεν απαντω😁..μας το εχεις ξανακανει με τους γριφους σου...αλλα ας δωσω μια απαντηση επειδη αναφερθηκα για να σωσω και το κυρος μου... δεν πας πλαγια με το ενα και δεν φρεναρεις με το αλλο.

Ποτε δε θελω να σας παγιδεψω φιλε Mike

9 ώρες πριν, uncle_nontas είπε

11ατε, οι πιέσεις των ελαστικών ήταν ίδιες και σωστές; Τα οχήματα είναι ίδια;

Οι πιεσεις των ελαστικων στο ελαστικο 1 ηταν οι δικες μου, οπως εξηγησα απο πανω πως τις βρηκα, στο ελαστικο δυο ηταν του κατασκευαστη.

Τα οχηματα οχι ΔΕΝ ειναι ιδια... Εχουν ομως ιδια χιλιομετρα (~30.000) και ιδια περιπου ηλικια (5 ετη)

Επεξ/σία από 11osmikrosmhtsos
  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, 11osmikrosmhtsos είπε

28 που θέλει

Μήπως η προδιαγραφή του ειναι για XL λάστιχο; Επίσης υπολόγιζε και τις μεταφορές φορτίου, ένας τροχός παίρνει πολλαπλασιο βαρος στη στροφή απ οτι στην ευθεία.

Τελος πάντων, 5 χρόνων είναι, εκτεθειμένα στις συνθήκες, τα χουν φάει τα ψωμιά τους..

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, cmaniac είπε

Μήπως η προδιαγραφή του ειναι για XL λάστιχο; Επίσης υπολόγιζε και τις μεταφορές φορτίου, ένας τροχός παίρνει πολλαπλασιο βαρος στη στροφή απ οτι στην ευθεία.

Οχι ρε συ, οι δυναμικες φορτισεις να ξερεις εχουν ληφθει υποψιν, αν δεν ειχαν ληφθει ενα αμαξακι 500 κιλα θα ηθελε 100αρι λαστιχο. Τα δυναμικα φορτια ειναι παντα τεραστια. Ειναι εντος του δεικτη φορτιου. Ο δεικτης φορτιου μιλαει για ευθεια στην μεγιστη πιεση στην μεγιστη ταχυτητα του ελαστικου. Ειναι θερμικος δεικτης κυριως.

2 ώρες πριν, cmaniac είπε

Τελος πάντων, 5 χρόνων είναι, εκτεθειμένα στις συνθήκες, τα χουν φάει τα ψωμιά τους..

Δε το νομιζω, στο Skoda (ελαστικο 1) τα λαστιχα συμπεριφερονται αριστα ακομα, στην μικρη αλφα ειναι παγοδρομιο ιδιατερα οταν ζεσταθουν. Οταν ειναι κρυα και ο δρομος ζεστος πιανουν αλλα τον χειμωνα δε θα πιανοιυν τιποτα.

P.S. Μολις ηρθε το 2240

Επεξ/σία από 11osmikrosmhtsos

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...