11osmikrosmhtsos Δημοσ. 27 Αυγούστου Δημοσ. 27 Αυγούστου Λοιπον εχω ερωτηση για σοβαρους παιχτες... Σας στελνω μερικα ελαστικα φωτογραφια. Τα ελαστικα εχουν διανυσει λιγο πολυ τα ιδια χιλιομετρα και εχουν ηλικιακη διαφορα περιπου 4μηνων. Θελω καποιος να μου εξηγησει γιατι η φθορα ειναι τελειως διαφορετικη. Ιδια ελαστικα turanza T005 Ελαστικο 1: Ελαστικο 2: Εγω εχω σκεφτει καποιους λογους αλλα δεν θα πω για να μην σας βαλω bias. Note το πλαινο λεει πολλα... Τα λαστιχα 2 θα αλλαχθουν λειαν συντομως παντως διοτι αυτο που ενοιωθα στον δρομο επιβεβαιωθηκε και οπτικα. Το ζητημα ειναι ΓΙΑΤΙ
cmaniac Δημοσ. 27 Αυγούστου Δημοσ. 27 Αυγούστου 16 λεπτά πριν, 11osmikrosmhtsos είπε καποιους λογους Ήλιος, θαλασσινή υγρασία, ακραία θερμός δρόμος και ψήθηκε κυριολεκτικά.
11osmikrosmhtsos Δημοσ. 27 Αυγούστου Δημοσ. 27 Αυγούστου (επεξεργασμένο) 47 λεπτά πριν, Ukforthemoment είπε Tα έφαγε ο ήλιος και το αγιάζι; Ειναι αμαξια που κανουνε ακρως παρομοια δρομολογια και αραζουν σε ακρως παρομοιες συνθηκες... 43 λεπτά πριν, cmaniac είπε Ήλιος, θαλασσινή υγρασία, ακραία θερμός δρόμος και ψήθηκε κυριολεκτικά. Σιγουρα εφυγαν οι πλαστικοποιητες και για αυτο εχει ρηγματωσεις, ομως το ελαστικο 1 στο πλαινο παρουσιαζει μεγαλες ρηγματωσεις +-45deg ενω το 2 πολλες πολυ μικρες τριχοειδεις σχεδον παραλληλες στην επιφανεια κυλισης. Κατι αλλο πιστευω παιζει πραγματικα... Πιστεύω ότι το φαινόμενο είναι πολυσύνθετο και εξαρτάται κυρίως από τρεις παράγοντες: το βάρος, την ανάκτηση camber και την ακτίνα ολισθήσεως. 1. Βάρος Το βάρος είναι ο πρωταρχικός παράγοντας. Ακόμη κι αν η επιφάνεια επαφής αυξάνεται και η πίεση παραμένει σχεδόν σταθερή, το μεγαλύτερο βάρος επιβάλλει υψηλότερη δυναμική καταπόνηση στο ελαστικό — αυτό είναι το εμφανές κομμάτι. 2. Ανάκτηση camber Εδώ φαίνεται καθαρά η διαφοροποίηση στη φθορά. Το ελαστικό 1, σε αυτοκίνητο με χαμηλή ανάκτηση camber, “μαγουλιάζει” περισσότερο, με αποτέλεσμα έντονη φθορά στην κορυφή του ώμου. Το ελαστικό 2, χάρη στην καλύτερη ανάκτηση camber, δεν παρουσιάζει αντίστοιχη φθορά στον ώμο, αλλά εμφανίζει πολλαπλές παράλληλες ρηγματώσεις στο μάγουλο, καθώς πλέον φορτίζεται σε πιο οξεία γωνία. 3. Ακτίνα ολισθήσεως Οι διαμήκεις ρωγμές του ελαστικού 2 θεωρώ ότι προέρχονται από την αυξημένη ακτίνα ολισθήσεως της ανάρτησης. Το σημείο επαφής απέχει περισσότερο από το σημείο εφαρμογής των δυνάμεων, με αποτέλεσμα υψηλότερη ροπή που “στρεσάρει” το ελαστικό με διαφορικό τρόπο. Άλλες περιοχές δέχονται μεγαλύτερη φόρτιση, άλλες μικρότερη. Έτσι, οι αξονικές δυνάμεις που αναπτύσσονται είναι σημαντικά υψηλότερες απ’ ό,τι στο ελαστικό 1, οδηγώντας στις χαρακτηριστικές ρηγματώσεις. Ειδική περίπτωση χαμηλών πιέσεων Στο ελαστικό 1, οι ρηγματώσεις ±45° οφείλονται στις χαμηλές πιέσεις που χρησιμοποιώ (25 psi). Είναι τυπική εκδήλωση εσωτερικής φθοράς λόγω υστέρησης (viscous losses), δηλαδή εσωτερικών διατμητικών τάσεων που εκδηλώνονται φυσιολογικά σε γωνίες ±45°. Θα ηθελα το input των @NT1G, @mike15, @katargedon, @cmaniac, @Ukforthemoment, @2MM Επεξ/σία 27 Αυγούστου από 11osmikrosmhtsos 1
sarakats85 Δημοσ. 27 Αυγούστου Δημοσ. 27 Αυγούστου 9 ώρες πριν, katargedon είπε Αν έχεις την καστανια για δαγκάνες ανοίγουν πολυ εύκολα.Εννοειται με ανοιχτό καπακι δοχείου.Αν δεν εχεις καστανια,απλα ξανακλεινεις την δαγκανα και με ενα μεγάλο κατσαβιδι κάνεις μοχλό κοντρα στο τακακι.Παλι ανοίγει πολυ εύκολα.Φυσικα μετα γρασσαρεις και το εμβολο με γρασσο σιλικόνης.Πολλοι γρασσαρουν μονο τους πυρρους.Μπιγκ μιστεικ. Δοκίμασα τα πάντα.. Δεν είναι βιδωτο το εμβολο στο swift οπως έγραψε και ο φιλος παραπάνω..Εχω κάστανια αλλα ζοριζε υπερβολικά το αλλο μαγουλο της δαγκάνας..αν σε καποιον τύχει να κάνει την διαδικασία που έγραψα κ ολα οκ.. 9 ώρες πριν, katargedon είπε Αν έχεις την καστανια για δαγκάνες ανοίγουν πολυ εύκολα.Εννοειται με ανοιχτό καπακι δοχείου.Αν δεν εχεις καστανια,απλα ξανακλεινεις την δαγκανα και με ενα μεγάλο κατσαβιδι κάνεις μοχλό κοντρα στο τακακι.Παλι ανοίγει πολυ εύκολα.Φυσικα μετα γρασσαρεις και το εμβολο με γρασσο σιλικόνης.Πολλοι γρασσαρουν μονο τους πυρρους.Μπιγκ μιστεικ. Δοκίμασα τα πάντα.. Δεν είναι βιδωτο το εμβολο στο swift οπως έγραψε και ο φιλος παραπάνω..Εχω κάστανια αλλα ζοριζε υπερβολικά το αλλο μαγουλο της δαγκάνας..αν σε καποιον τύχει να κάνει την διαδικασία που έγραψα κ ολα οκ.. 9 ώρες πριν, katargedon είπε Αν έχεις την καστανια για δαγκάνες ανοίγουν πολυ εύκολα.Εννοειται με ανοιχτό καπακι δοχείου.Αν δεν εχεις καστανια,απλα ξανακλεινεις την δαγκανα και με ενα μεγάλο κατσαβιδι κάνεις μοχλό κοντρα στο τακακι.Παλι ανοίγει πολυ εύκολα.Φυσικα μετα γρασσαρεις και το εμβολο με γρασσο σιλικόνης.Πολλοι γρασσαρουν μονο τους πυρρους.Μπιγκ μιστεικ. Δοκίμασα τα πάντα.. Δεν είναι βιδωτο το εμβολο στο swift οπως έγραψε και ο φιλος παραπάνω..Εχω κάστανια αλλα ζοριζε υπερβολικά το αλλο μαγουλο της δαγκάνας..αν σε καποιον τύχει να κάνει την διαδικασία που έγραψα κ ολα οκ..
uncle_nontas Δημοσ. 27 Αυγούστου Δημοσ. 27 Αυγούστου 11ατε, οι πιέσεις των ελαστικών ήταν ίδιες και σωστές; Τα οχήματα είναι ίδια; 1
Ukforthemoment Δημοσ. 27 Αυγούστου Δημοσ. 27 Αυγούστου To δευτερο ελαστικό έχει δουλεψει με χαμηλή πίεση; 1
mike15 Δημοσ. 28 Αυγούστου Δημοσ. 28 Αυγούστου 1 ώρα πριν, NT1G είπε Δεν έχω ιδέα από λάστιχα και γεωμετρία ανάρτησης. ειμαι στο ιδιο κινημα..επιπλεον εισαι λαοπλανος πολυμηχανος και καπου θελεις να μας παγιδεψεις με το αθωο υφος σου,γιαυτο δεν απαντω😁..μας το εχεις ξανακανει με τους γριφους σου...αλλα ας δωσω μια απαντηση επειδη αναφερθηκα για να σωσω και το κυρος μου... δεν πας πλαγια με το ενα και δεν φρεναρεις με το αλλο. 2 1
cmaniac Δημοσ. 28 Αυγούστου Δημοσ. 28 Αυγούστου 3 ώρες πριν, 11osmikrosmhtsos είπε 25 psi Στα 25psi σε βλέπω να το χεις αναψει το λάστιχο απ τις παραμορφώσεις. Κοιτάμε και κανα load index που και που. 1
katargedon Δημοσ. Πέμπτη στις 05:41 πμ Μέλος Δημοσ. Πέμπτη στις 05:41 πμ 4 ώρες πριν, cmaniac είπε Στα 25psi σε βλέπω να το χεις αναψει το λάστιχο απ τις παραμορφώσεις. Κοιτάμε και κανα load index που και που. Και εγω αυτό πιστεύω
11osmikrosmhtsos Δημοσ. Πέμπτη στις 07:25 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 07:25 πμ (επεξεργασμένο) 7 ώρες πριν, cmaniac είπε Κοιτάμε και κανα load index που και που Ειναι εντός του δείκτη παιδιά... Το αμάξι οδηγάει πολύ καλύτερα από τα 28 που θέλει στα 25 Δεν λεω πως δεν αυξανει την φθορα συμφωνα με μελετη που εχω κανει "Κατά μέσο όρο υπάρχει αύξηση 5% στην φθορά που βιώνει ένα ελαστικό για κάθε 2,9psi (0,2bar) κάτω από την ενδεδειγμένη πίεση λειτουργίας του." Αλλα ειναι ακριβως αυτο, παραμενω εντος του δεικτη φορτιου ακομα και με 25/20 (Ε/Π). Το αμαξι εχει κατανομη 60/40 και ζυγιζει 900 μολις κιλα Εμπροσθιος αξονας = 450kg Βαρος ανα τροχο = 225kg Δεικτης φορτιου 82 = 475kg @ 50psi (Pmax για τα T005) Αρα 238kg @25psi εντος προδιαγραφων Ομοιως και για τον πισω αξονα Βαρος αξονα 360kg, 180kg ανα τροχο, στα 20psi 190kg εισαι εντος του δεικτη φορτιου. Οριακα αλλα εισαι. Το αμαξι καλει για square 28 σε μεσο φορτιο, και για 32/36 σε πληρες φορτιο. Αρα μαλλον δεν κανω λαθος στις πραξεις... Δεδομενου οτι δεν εχω ποτε φορτιο πλην του μητσου Επεξ/σία Πέμπτη στις 08:42 πμ από 11osmikrosmhtsos 1
11osmikrosmhtsos Δημοσ. Πέμπτη στις 08:54 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 08:54 πμ (επεξεργασμένο) Ακομα και στο Brera δειτε το εξης Το Brera ζυγιζει 1600kg με κατανομη 55/45 Βαρος εμπροσθιου αξονα 880kg, 440kg ανα τροχο. Τα λαστιχα ειναι 92 = 630kg @ 50psi Εγω τα τρεχω στα 36 αρα 453kg, πρακτικα οριακα εντος του δεικτη. Οπως εχω πει αλλωστε θελω την χαμηλοτερη ασφαλη πιεση Πισω τα τρεχω 30, βαρος τροχου 360kg, το λαστιχο μπορει 378kg. Συνεπως το 36/30 σε σχεση με το 42/36 που δινει η Alfa ειναι ομοιο σε λογικη με τις τιμες του Skoda Τα "ζοριζω" περισσοτερο, σιγουρα ΝΑΙ, ειναι αυτο εκτος των προδιαγραφων τους? Σιγουρα οχι... Στην μικρη αλφα (ελαστικο 2) τρεχει λιγο πολυ τις πιεσεις του κατασκευαστη... 9 ώρες πριν, Ukforthemoment είπε To δευτερο ελαστικό έχει δουλεψει με χαμηλή πίεση Το δευτερο φιλε μου κατηγορηματικα ΟΧΙ, το πρωτο δουλευει στα 25 vs 28... 8 ώρες πριν, mike15 είπε ειμαι στο ιδιο κινημα..επιπλεον εισαι λαοπλανος πολυμηχανος και καπου θελεις να μας παγιδεψεις με το αθωο υφος σου,γιαυτο δεν απαντω😁..μας το εχεις ξανακανει με τους γριφους σου...αλλα ας δωσω μια απαντηση επειδη αναφερθηκα για να σωσω και το κυρος μου... δεν πας πλαγια με το ενα και δεν φρεναρεις με το αλλο. Ποτε δε θελω να σας παγιδεψω φιλε Mike 9 ώρες πριν, uncle_nontas είπε 11ατε, οι πιέσεις των ελαστικών ήταν ίδιες και σωστές; Τα οχήματα είναι ίδια; Οι πιεσεις των ελαστικων στο ελαστικο 1 ηταν οι δικες μου, οπως εξηγησα απο πανω πως τις βρηκα, στο ελαστικο δυο ηταν του κατασκευαστη. Τα οχηματα οχι ΔΕΝ ειναι ιδια... Εχουν ομως ιδια χιλιομετρα (~30.000) και ιδια περιπου ηλικια (5 ετη) Επεξ/σία Πέμπτη στις 09:00 πμ από 11osmikrosmhtsos 1
cmaniac Δημοσ. Πέμπτη στις 09:29 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 09:29 πμ 2 ώρες πριν, 11osmikrosmhtsos είπε 28 που θέλει Μήπως η προδιαγραφή του ειναι για XL λάστιχο; Επίσης υπολόγιζε και τις μεταφορές φορτίου, ένας τροχός παίρνει πολλαπλασιο βαρος στη στροφή απ οτι στην ευθεία. Τελος πάντων, 5 χρόνων είναι, εκτεθειμένα στις συνθήκες, τα χουν φάει τα ψωμιά τους..
11osmikrosmhtsos Δημοσ. Πέμπτη στις 11:21 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 11:21 πμ (επεξεργασμένο) 2 ώρες πριν, cmaniac είπε Μήπως η προδιαγραφή του ειναι για XL λάστιχο; Επίσης υπολόγιζε και τις μεταφορές φορτίου, ένας τροχός παίρνει πολλαπλασιο βαρος στη στροφή απ οτι στην ευθεία. Οχι ρε συ, οι δυναμικες φορτισεις να ξερεις εχουν ληφθει υποψιν, αν δεν ειχαν ληφθει ενα αμαξακι 500 κιλα θα ηθελε 100αρι λαστιχο. Τα δυναμικα φορτια ειναι παντα τεραστια. Ειναι εντος του δεικτη φορτιου. Ο δεικτης φορτιου μιλαει για ευθεια στην μεγιστη πιεση στην μεγιστη ταχυτητα του ελαστικου. Ειναι θερμικος δεικτης κυριως. 2 ώρες πριν, cmaniac είπε Τελος πάντων, 5 χρόνων είναι, εκτεθειμένα στις συνθήκες, τα χουν φάει τα ψωμιά τους.. Δε το νομιζω, στο Skoda (ελαστικο 1) τα λαστιχα συμπεριφερονται αριστα ακομα, στην μικρη αλφα ειναι παγοδρομιο ιδιατερα οταν ζεσταθουν. Οταν ειναι κρυα και ο δρομος ζεστος πιανουν αλλα τον χειμωνα δε θα πιανοιυν τιποτα. P.S. Μολις ηρθε το 2240 Επεξ/σία Πέμπτη στις 11:33 πμ από 11osmikrosmhtsos
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα