Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η τρισδιάστατη αναπαράσταση του Παρθενώνα από τον αρχαιολόγο του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, Juan de Lara, αποκαλύπτει το μεγαλείο του αρχαίου ναού όπως εμφανιζόταν το 432 π.Χ.

Το πολυετές εγχείρημα συνδυάζει ιστορικά στοιχεία, αστρονομικά δεδομένα και τεχνολογία CGI (έχει χρησιμοποιηθεί η Unreal 5 rendering engine), προσφέροντας μια αξιοσημείωτη εικόνα ενός από τα μεγαλύτερα αρχιτεκτονικά επιτεύγματα της Ελληνιστικής περιόδου.

Η κατασκευή του εντυπωσιακού ναού διαστάσεων 69,5 x 30,9 μέτρων ολοκληρώθηκε το 438 π.Χ., αν και χρειάστηκαν ακόμη έξι χρόνια για να ολοκληρωθούν πλήρως οι διακοσμήσεις και τα έργα τέχνης. Σύμφωνα με ιστορικά αρχεία, ο Παρθενώνας αποτελούσε έναν αξιοθαύμαστο τόπο προσκυνήματος αφιερωμένο στην Αθηνά, την ελληνική θεά της σοφίας, της χειροτεχνίας και του πολέμου.

"Με βάση τα δεδομένα που έχω συγκεντρώσει, η οπτική εμπειρία κάθε ναού—καθώς και οι τελετές που πραγματοποιούνταν μέσα σε αυτόν—διέφεραν σημαντικά ανάλογα με τη θεότητα που λατρευόταν, την προέλευση της λατρείας και το γεωγραφικό πλαίσιο του ναού," εξήγησε ο de Lara σε συνέντευξή του στο Cambridge Core στις 6 Μαΐου. "Ωστόσο, από τον πέμπτο αιώνα π.Χ. και καθώς προχωρούμε στην Ελληνιστική περίοδο, παρατηρείται μια αξιοσημείωτη αύξηση στη συνειδητή σκηνοθεσία της θρησκευτικής εμπειρίας."

Κεντρικό στοιχείο του ναού ήταν ένα άγαλμα της θεάς Αθηνάς, ύψους σχεδόν 12 μέτρων, σχεδιασμένο από τον φημισμένο γλύπτη Φειδία. Όπως αναφέρεται στα ιστορικά αρχεία, το μνημείο ήταν χρυσελεφάντινης κατασκευής, δηλαδή φτιαγμένο από χρυσό και ελεφαντόδοντο. Προηγούμενες μελέτες παρόμοιας εικονογραφίας υποδεικνύουν ότι το άγαλμα της θεάς κατασκευάστηκε με μια τεχνική που περιλάμβανε το ξετύλιγμα και το μαλάκωμα του ελεφαντόδοντου για τη δημιουργία καπλαμάδων που στη συνέχεια κολλούσαν μεταξύ τους.

Ο ναός ήταν κατασκευασμένος κυρίως από μάρμαρο και άλλες πέτρες, διαμορφωμένες και γυαλισμένες για να αυξήσουν τη φυσική τους φωτεινότητα. Το άγαλμα είχε τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε οι λεκάνες νερού, τα παράθυρα και οι φεγγίτες του Παρθενώνα να τονίζουν περαιτέρω το μεγαλείο της θεότητας.

Η αρχαιολογική ανάλυση δείχνει ότι το εσωτερικό του Παρθενώνα διατηρούνταν γενικά αμυδρά φωτισμένο και καιγόταν άφθονο λιβάνι για να δημιουργηθεί μια αίσθηση δέους και σεβασμού. Ωστόσο, αυτή η ατμόσφαιρα άλλαζε κάθε τέσσερα καλοκαίρια κατά τη διάρκεια των Παναθηναίων. Τις ημέρες εκείνες, η γεωγραφική θέση και η γωνία του αγάλματος της Αθηνάς έπιαναν το φως της αυγής με τέτοιο τρόπο ώστε αυτό να πέφτει απευθείας στα χρυσά ενδύματά της.

"Φανταστείτε να μπαίνετε στον Παρθενώνα—τα μάτια σας, ακόμα κουρασμένα από τον έντονο ήλιο έξω, προσαρμόζονται αργά στο σταδιακό σκοτάδι μέσα," είπε ο de Lara στο Arkeonews. "Καθώς το φως του ήλιου φιλτράρεται μέσα από την είσοδο του ναού, χτυπά στο χρυσό των ενδυμάτων της θεάς με μια φωτεινή κάθετη ακτίνα. Αυτό ήταν το εφέ που οι αρχιτέκτονες και ο Φειδίας σκόπευαν να δημιουργήσουν. Πρέπει να ήταν μαγικό."

Παρόλο που ο de Lara έχει έναν αφιερωμένο ιστότοπο για το τρισδιάστατο έργο του Παρθενώνα, ελπίζει ότι η προσέγγισή του θα εμπνεύσει άλλους να πραγματοποιήσουν παρόμοιες αναπαραστάσεις άλλων διάσημων ιστορικών ορόσημων. Αυτές θα μπορούσαν στη συνέχεια να ενσωματωθούν σε μουσειακές εκθέσεις, καθώς και σε συσκευές εικονικής πραγματικότητας για να προσομοιώσουν μια εμπειρία πρώτου προσώπου στη θέαση αυτών των θαυμάτων του αρχαίου κόσμου.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Με το ρυθμό που αποκαταστείται  αποκαθίσταται.το μνημείο η εικονική πραγματικότητα είναι μονόδρομος.

Επεξ/σία από manolis940
  • Like 14
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πολύ σκοτεινό ρε παιδί μου...... σαν μοναστήρι την εποχή της τουρκοκρατίας είναι το περιβάλλον..... Κολώνες, μαρμαρα, διακοσμητικά όλα λευκά, με κορδέλλες ενώ ξέρουμε ότι ήταν περίτεχνα ζωγραφισμένα. Νομίζω στο assassin creed ήταν καλύτερη η αναπαράσταση των Ελληνικών ναών.

Επεξ/σία από evark
  • Like 9
Δημοσ.
3 minutes ago, evark said:

Πολύ σκοτεινό ρε παιδί μου...... σαν μοναστήρι την εποχή της τουρκοκρατίας είναι το περιβάλλον..... Κολώνες, μαρμαρα, διακοσμητικά όλα λευκά, με κορδέλλες ενώ ξέρουμε ότι ήταν περίτεχνα ζωγραφισμένα. Νομίζω στο assassin creed ήταν καλύτερη η αναπαράσταση των Ελληνικών ναών.

"...Η αρχαιολογική ανάλυση δείχνει ότι το εσωτερικό του Παρθενώνα διατηρούνταν γενικά αμυδρά φωτισμένο..."

  • Like 1
  • Thanks 3
Δημοσ.

Σιγά μην ήταν τοσο μλκ το αγαλμα της Αθηνάς. Δεν ταιριάζει με την καμία στο ύφος των γλυπτών της αρχαίας Ελλάδας.

  • Like 2
Δημοσ.
45 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Με το ρυθμό που αποκαταστείται το μνημείο η εικονική πραγματικότητα είναι μονόδρομος.

Αποκαθίσταται.

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.
18 λεπτά πριν, GiorgosT είπε

Αποκαθίσταται.

Κάτι δεν μου ακουγόταν και εμένα καλά αλλά είπα κάποιος θα βρεθεί να το διορθώσει :P 

  • Haha 3
Δημοσ.
1 ώρα πριν, manolis940 είπε

Με το ρυθμό που αποκαταστείται  αποκαθίσταται.το μνημείο η εικονική πραγματικότητα είναι μονόδρομος.

Ενώ η ηχονική πραγματικότητα είναι διάδρομος.

Σημείωση:

Διάδρομος= μικρός δρόμος δύο κατευθύνσεων

που χρησιμοποιώντας μόνο ήχο μπορεί να δημιουργήσει και είκονα.

  • Like 1
Δημοσ.
44 λεπτά πριν, evark είπε

Πολύ σκοτεινό ρε παιδί μου...... σαν μοναστήρι την εποχή της τουρκοκρατίας είναι το περιβάλλον..... Κολώνες, μαρμαρα, διακοσμητικά όλα λευκά, με κορδέλλες ενώ ξέρουμε ότι ήταν περίτεχνα ζωγραφισμένα. Νομίζω στο assassin creed ήταν καλύτερη η αναπαράσταση των Ελληνικών ναών.

Δεν υπήρχε τρόπος να φωτιστεί κάτι τότε έντονα εκτός από δάδες, λυχνίες ή κεριά και δεν υπήρχαν ούτε καπνοδόχοι. Οπότε εάν το φωτίζανε έντονα σύντομα θα ήταν όλα κατάμαυρα στο εσωτερικό του ναού από τον καπνό. 

41 λεπτά πριν, chek2fire είπε

Σιγά μην ήταν τοσο μλκ το αγαλμα της Αθηνάς. Δεν ταιριάζει με την καμία στο ύφος των γλυπτών της αρχαίας Ελλάδας.

Για το χρυσοελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς του Φειδία έχουμε λεπτομερείς περιγραφές αλλά και πολλά αντίγραφα που σώθηκαν, κάπως έτσι ήτανε. Για το μόνο που έχω ένσταση στο βίντεο και δεν ταιριάζει με την εποχή είναι τα χαλιά που μοιάζουν περσικά με λεπτή ύφανση. Η συγκεκριμένη λεπτή ύφανση αναπτύχθηκε πολύ αργότερα, είναι αντικείμενο εκτός εποχής. 

  • Like 7
Δημοσ.
Αναφορά σε κείμενο

προσφέροντας μια αξιοσημείωτη εικόνα ενός από τα μεγαλύτερα αρχιτεκτονικά επιτεύγματα της Ελληνιστικής περιόδου.

Wikipedia says:

Στην κλασική αρχαιότητα, η ελληνιστική περίοδος καλύπτει το χρονικό διάστημα της ελληνικής ιστορίας μετά την αρχαία Ελλάδα, μεταξύ του θανάτου του Μεγάλου Αλεξάνδρου το 323 π.Χ. και του θανάτου της Κλεοπάτρας Ζ΄ (30 π.Χ.), ακολουθούμενο από την εμφάνιση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, όπως σηματοδοτείται από τη Ναυμαχία του Ακτίου το 31 π.Χ. και την κατάκτηση του Πτολεμαϊκού Βασιλείου τον επόμενο χρόνο.

  • Like 2
Δημοσ.

T ο assassin's creed odyssey ήταν ίσως η καλύτερη μεταφορά της αρχαίας Ελλάδας ακόμα και με λάθη που είχε. Αναπαριστούσε απτά στον παίχτη που δεν έχει ιδέα για τη αρχαία Ελλάδα το δέος της και πως λειτουργούσαν κάποιοι φορείς. Εκπληκτική δουλειά όπως επίσης και στο origins. Ένα ατού της Ubisoft είναι η δουλειά που ρίχνουν σε δημιουργία κόσμων.

  • Like 5
  • Thanks 2
Δημοσ.

Μια ακόμα διεθνής προβολή για την χώρα μας που επάξια αξίζει να αναδειχθεί για το μεγαλείο των αρχαίων προγόνων μας. 

  • Thanks 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...