nchatz Δημοσ. Παρασκευή στις 09:23 πμ Δημοσ. Παρασκευή στις 09:23 πμ Η νέα υπηρεσία συγκατάθεσης του gov.gr επεκτείνεται στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, απλουστεύοντας τη διαδικασία σύναψης ασφαλιστηρίου συμβολαίου οχήματος. Στο πλαίσιο του περιορισμού της ψηφιακής γραφειοκρατίας και της ψηφιακής μετάβασης της Δημόσιας Διοίκησης, τίθεται σε εφαρμογή η τρίτη δυνατότητα παροχής συγκατάθεσης μέσω του gov.gr και του Gov.gr Wallet. Η νέα υπηρεσία αφορά την παροχή δεδομένων σε ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές για τη σύναψη ασφαλιστηρίων συμβολαίων οχημάτων. Όπως αναφέρεται στο επίσημο δελτίο τύπου, το consent για την ίδια διαδικασία μέσω ασφαλιστικών εταιριών παρέχεται ήδη από τον Ιούλιο του 2024. Μέχρι στιγμής, δύο ασφαλιστικές εταιρίες αξιοποιούν τη δυνατότητα, με τη διαδικασία συγκατάθεσης να έχει ολοκληρωθεί 26.227 φορές. Το consent δεν αποτελεί ξεχωριστή εφαρμογή, αλλά υπηρεσία που διατίθεται μέσω του gov.gr και του Gov.gr Wallet. Η υπηρεσία διευκολύνει και επιταχύνει τις διαδικασίες, απαλλάσσοντας τους πολίτες από τη συγκέντρωση και προσκόμιση ψηφιακών ή έγχαρτων εγγράφων. Τα απαιτούμενα στοιχεία αντλούνται μέσω διαλειτουργικότητας από τα συστήματα του Δημοσίου. Η διαδικασία ακολουθεί συγκεκριμένα βήματα. Αρχικά, οι πολίτες επικοινωνούν με τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή της επιλογής τους για σύναψη συμβολαίου ασφάλισης οχήματος. Στη συνέχεια, ο διαμεσολαβητής καταγράφει την πρόθεση του πολίτη να χρησιμοποιήσει τη νέα ψηφιακή υπηρεσία και ζητά βασικά στοιχεία: ΑΦΜ, ονοματεπώνυμο και αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος. Οι πολίτες λαμβάνουν ειδοποίηση στο Gov.gr Wallet στο κινητό τους, με την οποία ενημερώνονται ότι ζητείται η διάθεση συγκεκριμένων στοιχείων: άδεια οχήματος, άδεια οδήγησης και στοιχεία κατόχου. Εναλλακτικά, λαμβάνουν σύνδεσμο για είσοδο στην υπηρεσία στο gov.gr. Εάν επιθυμούν να συνεχίσουν, παρέχουν αρχικά συγκατάθεση για την «άντληση και προβολή» των στοιχείων, τα ελέγχουν και στη συνέχεια εγκρίνουν ή απορρίπτουν τη διαβίβασή τους στο πληροφοριακό σύστημα του διαμεσολαβητή. Όπως επισημαίνεται, οι πολίτες παρέχουν συγκατάθεση σε κάθε στάδιο της διαδικασίας, τόσο για την άντληση των στοιχείων τους, όσο και για τη διαβίβασή τους στον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή. Τα στοιχεία αφορούν είτε τον ιδιοκτήτη (ΑΦΜ, ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, άδεια οδήγησης, ημερομηνία γέννησης, στοιχεία έκδοσης και ισχύος άδειας), είτε το όχημα (πινακίδα, ιδιοκτησία, στοιχεία κατόχων, διεύθυνση, αριθμός πλαισίου, τύπος, χρήση, κατασκευαστής, κυβισμός, εμπορική ονομασία, χρώμα, καύσιμο, ημερομηνίες πρώτων αδειών). Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι πολίτες μπορούν ήδη να παρέχουν συγκατάθεση για τη σύναψη συμβολαίου και αλλαγή παρόχου ενέργειας, καθώς και για σύναψη νέου συμβολαίου ή αλλαγή παρόχου σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, διαδικτύου και συνδρομητικής τηλεόρασης. Σε επόμενο στάδιο, η υπηρεσία consent θα επεκταθεί σε άλλες συναλλαγές των πολιτών με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, μεταξύ των οποίων η μίσθωση αυτοκινήτων. View full article
Tlykog Δημοσ. Παρασκευή στις 09:47 πμ Δημοσ. Παρασκευή στις 09:47 πμ (επεξεργασμένο) Καλή η ιδέα της ψηφιακής συγκατάθεσης, αλλά στην πράξη δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται. Ως επαγγελματίας που ασχολούμαι και με ασφάλειες, μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι πολλοί πελάτες, ειδικά μεγαλύτερης ηλικίας, δεν είναι εξοικειωμένοι με το gov.gr Wallet, ούτε έχουν τη διάθεση να μπλέκουν με ειδοποιήσεις, links και έγκριση στοιχείων. Πολλοί δεν έχουν καν smartphone. Επιπλέον, κάθε φορά που κάποιος θέλει να αλλάξει ασφαλιστική, θα πρέπει να ξαναμπεί στη διαδικασία της ψηφιακής συγκατάθεσης. Δηλαδή, αντί να βοηθάει τον πελάτη να βρει την καλύτερη επιλογή, το σύστημα μάλλον τον κουράζει και τον αποθαρρύνει από το να αλλάξει εταιρεία. Άρα, αντί να απλοποιούμε τη διαδικασία, μήπως την κάνουμε πιο δύσκολη; Έτσι θα λειτουργήσει ο ανταγωνισμός στην αγορά; Ψηφιακές λύσεις χρειάζονται, αλλά πρέπει να είναι προσβάσιμες και πραγματικά βοηθητικές για όλους, όχι μόνο για όσους είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Αλλιώς δεν μιλάμε για πρόοδο, αλλά για άλλη μία διαδικασία που απλά «μετακομίζει» από το χαρτί στο κινητό. Επεξ/σία Παρασκευή στις 09:54 πμ από Tlykog 4
ardi21 Δημοσ. Παρασκευή στις 10:07 πμ Δημοσ. Παρασκευή στις 10:07 πμ (επεξεργασμένο) 7 hours ago, Tlykog said: Καλή η ιδέα της ψηφιακής συγκατάθεσης, αλλά στην πράξη δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται. Ως επαγγελματίας που ασχολούμαι και με ασφάλειες, μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι πολλοί πελάτες, ειδικά μεγαλύτερης ηλικίας, δεν είναι εξοικειωμένοι με το gov.gr Wallet, ούτε έχουν τη διάθεση να μπλέκουν με ειδοποιήσεις, links και έγκριση στοιχείων. Πολλοί δεν έχουν καν smartphone. Επιπλέον, κάθε φορά που κάποιος θέλει να αλλάξει ασφαλιστική, θα πρέπει να ξαναμπεί στη διαδικασία της ψηφιακής συγκατάθεσης. Δηλαδή, αντί να βοηθάει τον πελάτη να βρει την καλύτερη επιλογή, το σύστημα μάλλον τον κουράζει και τον αποθαρρύνει από το να αλλάξει εταιρεία. Άρα, αντί να απλοποιούμε τη διαδικασία, μήπως την κάνουμε πιο δύσκολη; Έτσι θα λειτουργήσει ο ανταγωνισμός στην αγορά; Ψηφιακές λύσεις χρειάζονται, αλλά πρέπει να είναι προσβάσιμες και πραγματικά βοηθητικές για όλους, όχι μόνο για όσους είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Αλλιώς δεν μιλάμε για πρόοδο, αλλά για άλλη μία διαδικασία που απλά «μετακομίζει» από το χαρτί στο κινητό. Παντα οι ανθρωποι μεγαλυτερης ηλικιας δεν μπορουν να χρησιμοποιησουν την τεχνολογια. Οσο περνανε τα χρονια αυτο θα μειωνεται εως οτου ολοι θα εχουν τις ικανοτητες να την χρησιμοποιουν γιατι απλα θα εχουν μεγαλωσει μεσα σε αυτη. Οπως και να εχει η ψηφιακη συγκαταθεση ειναι ενας νεος τροπος. Υποθετω οτι ο παλιος δεν θα καταργηθει, οποτε δεν υπαρχει κανενα θεμα. Επεξ/σία Παρασκευή στις 05:44 μμ από ardi21 5
gassim Δημοσ. Παρασκευή στις 10:19 πμ Δημοσ. Παρασκευή στις 10:19 πμ 33 λεπτά πριν, Tlykog είπε Καλή η ιδέα της ψηφιακής συγκατάθεσης, αλλά στην πράξη δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται. Ως επαγγελματίας που ασχολούμαι και με ασφάλειες, μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι πολλοί πελάτες, ειδικά μεγαλύτερης ηλικίας, δεν είναι εξοικειωμένοι με το gov.gr Wallet, ούτε έχουν τη διάθεση να μπλέκουν με ειδοποιήσεις, links και έγκριση στοιχείων. Πολλοί δεν έχουν καν smartphone. Επιπλέον, κάθε φορά που κάποιος θέλει να αλλάξει ασφαλιστική, θα πρέπει να ξαναμπεί στη διαδικασία της ψηφιακής συγκατάθεσης. Δηλαδή, αντί να βοηθάει τον πελάτη να βρει την καλύτερη επιλογή, το σύστημα μάλλον τον κουράζει και τον αποθαρρύνει από το να αλλάξει εταιρεία. Άρα, αντί να απλοποιούμε τη διαδικασία, μήπως την κάνουμε πιο δύσκολη; Έτσι θα λειτουργήσει ο ανταγωνισμός στην αγορά; Ψηφιακές λύσεις χρειάζονται, αλλά πρέπει να είναι προσβάσιμες και πραγματικά βοηθητικές για όλους, όχι μόνο για όσους είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Αλλιώς δεν μιλάμε για πρόοδο, αλλά για άλλη μία διαδικασία που απλά «μετακομίζει» από το χαρτί στο κινητό. Ποια ψηφιακή λύση μπορεί να είναι προσβάσιμη και πραγματικά βοηθητική σε κάποιον που δεν θέλει να μπλέκει με ειδοποιήσεις, links και έγκριση στοιχείων ή δεν έχει καν smartphone ; 1
ethereum Δημοσ. Παρασκευή στις 11:42 πμ Δημοσ. Παρασκευή στις 11:42 πμ (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, gassim είπε Ποια ψηφιακή λύση μπορεί να είναι προσβάσιμη και πραγματικά βοηθητική σε κάποιον που δεν θέλει να μπλέκει με ειδοποιήσεις, links και έγκριση στοιχείων ή δεν έχει καν smartphone ; δεν είναι ψηφιακή , κλασσικές διεπαφές με ανθρώπους σε δημόσιες υπηρεσίες , αυτό θέλει ο ηλικιωμένος , είτε πληρώνει το φυσικό του αέριο ή βγάζει λεφτά απο την τράπεζα , η τραπεζική κάρτα υπ'όψιν ήταν μια υπερπροσπάθεια για αυτόν που την κατάφερε σε μεγάλο ποσοστό αλλά όχι εντελώς . Επεξ/σία Παρασκευή στις 11:43 πμ από ethereum 1
manolis940 Δημοσ. Παρασκευή στις 12:29 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 12:29 μμ 36 λεπτά πριν, ethereum είπε δεν είναι ψηφιακή , κλασσικές διεπαφές με ανθρώπους σε δημόσιες υπηρεσίες , αυτό θέλει ο ηλικιωμένος , είτε πληρώνει το φυσικό του αέριο ή βγάζει λεφτά απο την τράπεζα , η τραπεζική κάρτα υπ'όψιν ήταν μια υπερπροσπάθεια για αυτόν που την κατάφερε σε μεγάλο ποσοστό αλλά όχι εντελώς . Αν και είμαι υπέρ του ότι πρέπει όλοι να λαμβάνονται υπ' όψιν σε μία δημοκρατία είμαι τέρμα κατά του ότι πρέπει να παραμένουμε πίσω τεχνολογικά ειδικά όταν είμαστε ήδη πολλά χρόνια πίσω. Η συγκεκριμένη υπηρεσία απ' όσο καταλαβαίνω δεν είναι υποχρεωτική στην χρήση της αλλά διευκολύνει την επιβεβαίωση στοιχείων για κάποιον που είναι ήδη εξοικειωμένος με την τεχνολογία. Οπότε ο παππούς μου μπορεί κάλιστα να στείλει δίπλωμα κτλ με τον κλασικό τρόπο στον ασφαλιστή του και εγώ μπορώ να χρησιμοποιήσω την συγκεκριμένη υπηρεσία. Δυστυχώς όπως πάντα το UX/UI της υπηρεσίας παραμένει λίαν επιεικώς άθλιο και αν ήθελε ψηφιακά αναλφάβητος να μπει στον κόσμο της τεχνολογίας για να επωφεληθεί τις υπηρεσίες του gov σίγουρα η πρώτη επαφή θα τον απέτρεπε.
Tlykog Δημοσ. Παρασκευή στις 02:07 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 02:07 μμ (επεξεργασμένο) 3 ώρες πριν, gassim είπε Ποια ψηφιακή λύση μπορεί να είναι προσβάσιμη και πραγματικά βοηθητική σε κάποιον που δεν θέλει να μπλέκει με ειδοποιήσεις, links και έγκριση στοιχείων ή δεν έχει καν smartphone ; Η απάντηση είναι ότι η πιο προσβάσιμη λύση υπάρχει ήδη και χρησιμοποιείται καθημερινά: Ο ασφαλιστής ετοιμάζει την αίτηση, ο πελάτης υπογράφει έντυπα ή ψηφιακά (π.χ. με υπογραφή μέσω tablet, όπως κάνουν ήδη πολλές εταιρείες και τράπεζες), και η διαδικασία τελειώνει εκεί. Εναλλακτικά, υπάρχει η επιλογή να σταλεί ένας σύνδεσμος μέσω email, ακόμα και συγγενικού προσώπου, με σχετική συναίνεση. Ακόμα και για άτομα που δεν έχουν email, υπάρχουν πρακτικές λύσεις, όπως προσωρινά emails για μια μόνο χρήση, πάντα με καθοδήγηση από τον διαμεσολαβητή. Εύκολα, γρήγορα και επιτόπου. Αντί να δυσκολεύουμε τη διαδικασία, θα έπρεπε να επιδιώκουμε ευελιξία και απλότητα. Ο ασφαλιστής είναι εδώ για να βοηθήσει, δεν χρειάζεται ο πελάτης να τρέχει ούτε σε λογιστές, ούτε να αγοράζει smartphone για να ασφαλίσει το όχημά του. Η ψηφιοποίηση είναι χρήσιμη όταν εξυπηρετεί τον πολίτη, όχι όταν του βάζει εμπόδια. Στην πράξη, αν δεν παραμείνει και ο παλιός τρόπος, τα πράγματα θα είναι δύσκολα και για εμάς που θα προσπαθούμε να το εξηγήσουμε στους ηλικιωμένους, όχι για να το καθυστερήσουμε, αλλά για να τους στηρίξουμε όπως πρέπει. 4 ώρες πριν, ardi21 είπε Παντα οι ανθρωποι μεγαλυτερης ηλικιας δεν μπορουν να χρησιμοποιησουν την τεχνολογια. Οσο περνανε τα χρονια αυτο θα μειωνεται εως οτου ολοι θα εχουν τις ικανοτητες να την χρησιμοποιουσουν γιατι απλα θα εχουν μεγαλωσει μεσα σε αυτη. Οπως και να εχει η ψηφιακη συγκαταθεση ειναι ενας νεος τροπος. Υποθετω οτι ο παλιος δεν θα καταργηθει, οποτε δεν υπαρχει κανενα θεμα. Ναι, δίκιο έχεις, με τα χρόνια όλο και περισσότεροι θα είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Είναι η φυσική πορεία των πραγμάτων. Αλλά μέχρι τότε, έχουμε μπροστά μας αρκετά χρόνια με ανθρώπους που απλά δεν νιώθουν άνετα με ειδοποιήσεις, apps, και ψηφιακές υπογραφές, και δεν φταίνε γι’ αυτό. Οπότε, καλό είναι να μη θεωρούμε «ξεπερασμένους» όσους θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους με πιο παραδοσιακό τρόπο. Αν, όπως λες, παραμείνει και η «παλιά» επιλογή, τότε ναι, όλα καλά. Αλλά ξέρεις πώς πάει… συχνά η νέα μέθοδος γίνεται υποχρεωτική στην πράξη και η παλιά μπαίνει στο περιθώριο. Ας κρατήσουμε λοιπόν τις επιλογές ανοιχτές για όλους και για εκείνους που δεν γεννήθηκαν με smartphone στο χέρι. Επεξ/σία Παρασκευή στις 02:25 μμ από Tlykog 1
Donacgreece Δημοσ. Παρασκευή στις 02:51 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 02:51 μμ (επεξεργασμένο) 2 ώρες πριν, Tlykog είπε Η απάντηση είναι ότι η πιο προσβάσιμη λύση υπάρχει ήδη και χρησιμοποιείται καθημερινά: Ο ασφαλιστής ετοιμάζει την αίτηση, ο πελάτης υπογράφει έντυπα ή ψηφιακά (π.χ. με υπογραφή μέσω tablet, όπως κάνουν ήδη πολλές εταιρείες και τράπεζες), και η διαδικασία τελειώνει εκεί. Εναλλακτικά, υπάρχει η επιλογή να σταλεί ένας σύνδεσμος μέσω email, ακόμα και συγγενικού προσώπου, με σχετική συναίνεση. Ακόμα και για άτομα που δεν έχουν email, υπάρχουν πρακτικές λύσεις, όπως προσωρινά emails για μια μόνο χρήση, πάντα με καθοδήγηση από τον διαμεσολαβητή. Εύκολα, γρήγορα και επιτόπου. Αντί να δυσκολεύουμε τη διαδικασία, θα έπρεπε να επιδιώκουμε ευελιξία και απλότητα. Ο ασφαλιστής είναι εδώ για να βοηθήσει, δεν χρειάζεται ο πελάτης να τρέχει ούτε σε λογιστές, ούτε να αγοράζει smartphone για να ασφαλίσει το όχημά του. Η ψηφιοποίηση είναι χρήσιμη όταν εξυπηρετεί τον πολίτη, όχι όταν του βάζει εμπόδια. Στην πράξη, αν δεν παραμείνει και ο παλιός τρόπος, τα πράγματα θα είναι δύσκολα και για εμάς που θα προσπαθούμε να το εξηγήσουμε στους ηλικιωμένους, όχι για να το καθυστερήσουμε, αλλά για να τους στηρίξουμε όπως πρέπει. Ναι, δίκιο έχεις, με τα χρόνια όλο και περισσότεροι θα είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Είναι η φυσική πορεία των πραγμάτων. Αλλά μέχρι τότε, έχουμε μπροστά μας αρκετά χρόνια με ανθρώπους που απλά δεν νιώθουν άνετα με ειδοποιήσεις, apps, και ψηφιακές υπογραφές, και δεν φταίνε γι’ αυτό. Οπότε, καλό είναι να μη θεωρούμε «ξεπερασμένους» όσους θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους με πιο παραδοσιακό τρόπο. Αν, όπως λες, παραμείνει και η «παλιά» επιλογή, τότε ναι, όλα καλά. Αλλά ξέρεις πώς πάει… συχνά η νέα μέθοδος γίνεται υποχρεωτική στην πράξη και η παλιά μπαίνει στο περιθώριο. Ας κρατήσουμε λοιπόν τις επιλογές ανοιχτές για όλους και για εκείνους που δεν γεννήθηκαν με smartphone στο χέρι. Φίλε μου, καταλαβαίνω απόλυτα τον προβληματισμό σου, όμως, δυστυχώς, η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Δεν μπορούμε να μένουμε πίσω επειδή κάποιοι είναι "τεχνολογικά αναλφάβητοι", είτε λόγω ηλικίας είτε για οποιονδήποτε άλλο λόγο. Ο κόσμος προχωράει, είτε μας αρέσει είτε όχι. Ο ασφαλιστικός κλάδος, για παράδειγμα, γνώρισε μεγάλη άνθηση στο παρελθόν, κυρίως λόγω της πολυπλοκότητας των διαδικασιών — υπήρχαν γραφεία σχεδόν σε κάθε γειτονιά. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας, όμως, το τοπίο άλλαξε. Ναι, πολλοί άνθρωποι έχασαν τη δουλειά τους. Αυτό, όμως, δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. Το ίδιο συμβαίνει σε όλους τους κλάδους — δημόσιο και ιδιωτικό. Στον δημόσιο τομέα, για παράδειγμα, παρόλο που οι υπάλληλοι των ΚΕΠ δεν απολύθηκαν, μετακινήθηκαν σε άλλα πόστα, καθώς με την έλευση του GOV.gr (ένα από τα θετικά που άφησε πίσω του ο Covid), οι επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα έχουν μειωθεί δραστικά. Πλέον, κυρίως ηλικιωμένοι που δεν έχουν εξοικείωση με την τεχνολογία επισκέπτονται τα ΚΕΠ. Αλλά γιατί θα πρέπει οι υπόλοιποι να μην εξυπηρετούμαστε γρήγορα και αποτελεσματικά από το σπίτι μας; Αυτό που οφείλουμε να κάνουμε εμείς είναι να εξελισσόμαστε μαζί με τον κλάδο μας — ή ακόμη και να έχουμε τη διάθεση να στραφούμε σε άλλον τομέα, αν αυτό απαιτούν οι συνθήκες. Όχι να πολεμάμε κάθε τι καινούριο που εμφανίζεται. Και σίγουρα, για ένα διάστημα, θα συνεχίσουν να συνυπάρχουν και οι παραδοσιακοί τρόποι — όπως γίνεται πάντα άλλωστε. Όλα αυτά σου τα λέω φιλικά, με σεβασμό και κατανόηση. Επεξ/σία Παρασκευή στις 04:09 μμ από Donacgreece 2
Tlykog Δημοσ. Παρασκευή στις 03:04 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 03:04 μμ (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, Donacgreece είπε Φίλε μου, καταλαβαίνω απόλυτα τον προβληματισμό σου, όμως, δυστυχώς, η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Δεν μπορούμε να μένουμε πίσω επειδή κάποιοι είναι "τεχνολογικά αναλφάβητοι", είτε λόγω ηλικίας είτε για οποιονδήποτε άλλο λόγο. Ο κόσμος προχωράει, είτε μας αρέσει είτε όχι. Ο ασφαλιστικός κλάδος, για παράδειγμα, γνώρισε μεγάλη άνθηση στο παρελθόν, κυρίως λόγω της πολυπλοκότητας των διαδικασιών — υπήρχαν γραφεία σχεδόν σε κάθε γειτονιά. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας, όμως, το τοπίο άλλαξε. Ναι, πολλοί άνθρωποι έχασαν τη δουλειά τους. Αυτό, όμως, δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. Το ίδιο συμβαίνει σε όλους τους κλάδους — δημόσιο και ιδιωτικό. Στον δημόσιο τομέα, για παράδειγμα, παρόλο που οι υπάλληλοι των ΚΕΠ δεν απολύθηκαν, μετακινήθηκαν σε άλλα πόστα, καθώς με την έλευση του GOV.gr (ένα από τα θετικά που άφησε πίσω του ο Covid), οι επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα έχουν μειωθεί δραστικά. Πλέον, κυρίως ηλικιωμένοι που δεν έχουν εξοικείωση με την τεχνολογία επισκέπτονται τα ΚΕΠ. Αλλά γιατί θα πρέπει οι υπόλοιποι να μην εξυπηρετούμαστε γρήγορα και αποτελεσματικά από το σπίτι μας; Αυτό που οφείλουμε να κάνουμε εμείς είναι να εξελισσόμαστε μαζί με τον κλάδο μας — ή ακόμη και να έχουμε τη διάθεση να στραφούμε σε άλλον τομέα, αν αυτό απαιτούν οι συνθήκες. Όχι να πολεμάμε κάθε τι καινούριο που εμφανίζεται. Και σίγουρα, για ένα διάστημα, θα συνεχίσουν να συνυπάρχουν και οι παραδοσιακοί τρόποι — όπως γίνεται πάντα άλλωστε. Όλα αυτά σου τα λέω φιλικά, με σεβασμό και κατανόηση. Φίλε μου, καταρχην σ’ ευχαριστώ για τον σωστό και ψύχραιμο τρόπο με τον οποίο απάντησες, είναι σπάνιο και το εκτιμώ. Δεν είμαι αντίθετος στην πρόοδο και στην σωστή εξέλιξη. Αντιθέτως, θεωρώ ότι η τωρινή διαδικασία είναι ίσως η πιο ισορροπημένη μορφή που είχαμε ποτέ, γιατί συνδυάζει τη διαφάνεια της ψηφιακής τεχνολογίας με τη δυνατότητα του ανθρώπινου παράγοντα. Θυμάμαι, και ίσως το θυμάσαι κι εσύ, πως παλιότερα, λόγω της πολυπλοκότητας και της έλλειψης ελέγχου, ο ασφαλιστικός κλάδος επέτρεπε πολλές παρασπονδίες. Πολλοί ασφαλιστές κρατούσαν τα χρήματα του πελάτη, δεν του έκαναν ασφάλεια και, αν αυτός τρακάριζε, έστελναν τα χαρτιά εκείνη την ώρα και «μαγείρευαν» τη δήλωση του ατυχήματος. Δεν υπήρχε ούτε διαφάνεια ούτε ψηφιακή εποπτεία. Η απλότητα και η αμεσότητα της τωρινής διαδικασίας περιόρισαν το φαινόμενο. Σήμερα, όλα αυτά έχουν περιοριστεί σημαντικά και αυτό είναι θετικό. Όμως, όπως έγραψα και πριν, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη και την πραγματικότητα ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας. Το να συνυπάρχουν δύο τρόποι, ο νέος ψηφιακός και ο παραδοσιακός, δεν είναι πισωγύρισμα. Είναι ευαισθησία και σεβασμός στη μετάβαση. Θα μπορούσε, για παράδειγμα, να παραμένει διαθέσιμος ο "παλιός" τρόπος για πολίτες άνω μιας ηλικίας, όπως ήδη γίνεται και σε άλλους τομείς, π.χ. με τη χρήση καρτών σε εμπορικές συναλλαγές: οι πολίτες άνω των 70 δεν υποχρεούνται να καλύπτουν αγορές με κάρτα για το αφορολόγητο. Κοίτα, τεχνολογία χρειαζόμαστε, κανείς δεν το αμφισβητεί. Αλλά πρέπει να μας βοηθάει, όχι να μας δυσκολεύει. Π.χ., πάρε και την τεχνητή νοημοσύνη. Πολύ χρήσιμο εργαλείο, δεν λέω. Αλλά όταν αρχίζει να παίρνει τη θέση της ανθρώπινης σκέψης, κάπου χάνεται η ουσία. Το ίδιο και με αυτές τις ψηφιακές διαδικασίες: αν αντί να λύνουν προβλήματα, αρχίζουν να δημιουργούν καινούρια, τότε κάτι δεν πάει καλά. Πρέπει να λαμβάνουν υπόψη όλες τις παραμέτρους. Επεξ/σία Παρασκευή στις 04:05 μμ από Tlykog
jerry banana Δημοσ. Παρασκευή στις 08:33 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 08:33 μμ Μονο εγω το βλεπω προβληματικο ολα να τα γνωριζει η κυβερνηση και να ψηφιοποιουνται;Εννοω καλη η τεχνολογια αλλα σε λιγο ετσι οπως εξελισσεται η κοινωνια δεν θα υπαρχει τιποτα που να μη γνωριζει η κυβερνηση για τον μεσο πολιτη. Και αυτο δημιουργει ηθικα ζητηματα και φυσικα ζητηματα προστασιας δεδομενων και εχεμυθειας.
logistoulis Δημοσ. Παρασκευή στις 08:42 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 08:42 μμ 5 λεπτά πριν, jerry banana είπε Μονο εγω το βλεπω προβληματικο ολα να τα γνωριζει η κυβερνηση και να ψηφιοποιουνται;Εννοω καλη η τεχνολογια αλλα σε λιγο ετσι οπως εξελισσεται η κοινωνια δεν θα υπαρχει τιποτα που να μη γνωριζει η κυβερνηση για τον μεσο πολιτη. Και αυτο δημιουργει ηθικα ζητηματα και φυσικα ζητηματα προστασιας δεδομενων και εχεμυθειας. Εδώ ξέρει πόσα χαλάς και πότε και αν δε θέλεις να ξέρει θα πάρεις και πρόστιμο (αναφερομαι στις συναλλαγές με κάρτα που για κάποιο λόγο λέγονται αφορολόγητο ενώ δε μιλάμε για φόρο αλλά πρόστιμο αν δε συμμορφωθείς), είναι χαμένη ιστορία αυτό που λες
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα