Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Μετά από πολύ κόπο και πολλά χιλιόμετρα το λύσαμε το πρόβλημα, αλλά με προβληματισμούς. Το ford focus μου, χρονολογίας 2000, έβγαζε για ένα διάστημα καυσαέριο μέσα στην καμπίνα. Το έφερνε από τους αεραγωγούς, ανεξαρτήτως αν ήταν αναμμένοι οι ανεμιστήρες ή όχι. Προφανώς το θέμα είχε να κάνει με την εξάτμιση, καθώς η οσμή άλλαζε, αναλόγως αν έκαιγα lpg ή βενζίνη. 

Με την προτροπή του μηχανικού μου μετά από εργασίες στο αυτοκίνητο, επισκέφθηκα το πρώτο κατάστημα εξατμίσεων. Οι τεχνικοί τους πραγματοποίησαν ακουστικό έλεγχο διάρκειας 15 δευτερολέπτων και με απόλυτη σιγουριά με διαβεβαίωσαν ότι η εξάτμισή μου είναι άψογη και δεν χάνει από εκεί καυσαέριο. Μιας και δε μου έκατσε καλά η συγκεκριμένη διάγνωση, επισκέφτηκα κατόπιν άλλα 6 διαφορετικά καταστήματα επισκευής εξατμίσεων (το σύνολο 7). Όλοι μου έδωσαν κάποιο διαφορετικό λόγο που μυρίζει έτσι μέσα στην καμπίνα από τους αεραγωγούς, αλλά όλοι ήταν σύμφωνοι ότι δεν ευθύνεται η εξάτμιση. Σημειώνεται ότι κανένας τους δεν μπήκε στη διαδικασία να βγάλει καν το θερμικό κάλυμμα της εξάτμισης (3 βίδες) και όλοι αρκέστηκαν στον ίδιο ακουστικό έλεγχο 15 δευτερολέπτων. Στο τελευταίο κατάστημα δε, όταν ζήτησα από τον μάστορα να μυρίσει τον αεραγωγό, μου είπε ότι αυτό που μυρίζει του κάνει για αποστειρωτικό σπρέι με άρωμα για αεραγωγούς (!).

Μιας και δεν συμφώνησα με κανέναν, ξεκίνησα μόνος μου να ξεβιδώσω το θερμικό κάλυμμα για να δω αν μπορώ με τη μικρή μου εμπειρία να διαπιστώσω τι γίνεται. Χωρίς καν να κοιτάξω την εξάτμιση από πάνω, η διαρροή ήταν εμφανής, καθώς το θερμικό κάλυμμα είχε καταστραφεί από τις θερμοκρασίες σε συγκεκριμένα σημεία. Επίσης, κοιτώντας την εξάτμιση, μπορούσα με το μάτι να δω ένα μικρό ράγισμα πάνω στο σημείο που ενώνονται οι σωλήνες των κυλίνδρων. Μόλις δοκίμασα να βάλω μπροστά για να μυρίσω από που πιθανώς υπάρχει διαρροή, είδα καπνούς να βγαίνουν από τον τέταρτο κύλινδρο και γύρω από τον πρώτο. Επομένως εύρηκα. Χρειαζόμαστε επισκευή στην πολλαπλή εξαγωγής.

Ο μάστορας που επέλεξα να πραγματοποιήσει την επισκευή θεώρησα ότι θα κάνει έστω και τον ίδιο έλεγχο που έκανα εγώ, ώστε να δει σε τι κατάσταση είναι και η φλάντζα, μιας και η διαρροή ήταν πασιφανής από την πολλαπλή. Ο λόγος επιλογής του συγκεκριμένου ήταν καθαρά οι αξιολογήσεις στην google. Παραλαμβάνοντας το αμάξι από το συνεργείο, μου έκανε εντύπωση η χαμηλή τιμή που μου είπε για τέτοια επισκευή, αλλά αρκέστηκα στο ότι με διαβεβαίωσε ότι δεν θα ξαναμυρίσει (ΚΑΚΩΣ). Το αμάξι προφανώς και ξαναμύρισε στο μισό λεπτό από όταν το έβαλα μπροστά, οπότε κοιτώντας έπειτα την πολλαπλή είδα ότι ο άνθρωπος δεν έκανε ποτέ κανένα ξεβίδωμα πολλαπλής για να ελέγξει το σύστημα, δεν είδε καν από που κάπνιζε και αρκέστηκε στο να καλύψει το ράγισμα της πολλαπλής με αλοιφή για εξατμίσεις και να το θεωρήσει επισκευασμένο. 

Σε επικοινωνία μαζί του, μου εξήγησε ότι εφόσον έχει έτσι, πάμε για αλλαγή πολλαπλής, με ότι σημαίνει αυτό για το κόστος, πράγμα απόλυτα λογικό και αποδεκτό. Μου είπε ότι χρειάζεται να ψάξει για να βρει ανταλλακτικό οπότε είναι μια διαδικασία που ολοκληρώνεται εν καιρώ. Οπότε αποφάσισα να αλλάξω συνεργείο επισκευής, ώστε να επισκευαστεί άμεσα το πρόβλημα. Πηγαίνοντας λοιπόν στο νέο συνεργείο, ο τεχνικός με διαβεβαίωσε ότι από αυτό που ακούει, δεν μπορεί να δικαιολογήσει διαρροή από την πολλαπλή. Ανέλαβα εγώ επομένως την ευθύνη και το κόστος να ξηλώσει το σύστημα από πάνω για να δούμε τι γίνεται. Το αποτέλεσμα? Μια φλάντζα πολλαπλής καρβουνιασμένη στον πρώτο και στον τέταρτο από τα καυσαέρια και με εμφανή διαρροή. Η πολλαπλή φαινόταν σε εντάξει κατάσταση, αλλά μετά από τόσο τρέξιμο, ρισκάρεις να την αφήσεις επάνω? Δε ρισκάρεις. Ο ίδιος τεχνικός, με ρωτάει πριν έρθει το ανταλλακτικό (πολλαπλή με σπιράλ σε ένα σύστημα), αν θέλω να αλλάξουμε φλάντζες πολλαπλής και σύνδεσης με τον καταλύτη, ειδοποιώντας με ότι θα έχει ένα κόστος παραπάνω. Ρωτώντας τον γιατί δεν είναι αυτονόητο ότι αλλάζουμε τις φλάντζες όταν ξεβιδώνουμε κάτι που έχει ροπές σύσφιξης, μου απάντησε ότι "συνήθως αυτές δε χαλάνε". Διακόπτοντάς τον, ομολογουμένως αγενώς, επέμεινα κάθετα ότι προφανώς και θα αλλαχτεί η φλάντζα, μιας και φαίνεται ότι χάνει από εκεί.

Με τη σωστή επισκευή και την σωστή προσέγγιση, το αυτοκίνητο προφανώς δεν μυρίζει καθόλου πλέον. Η ερώτησή μου είναι ωστόσο η εξής. Γιατί τόσο επιπόλαιη και βιαστική προσέγγιση για ένα επαναλαμβανόμενο πρόβλημα?  Ήταν απόλυτα ξεκάθαρο προς όλους αυτό που παρατήρησα και τι με προβλημάτιζε στο αυτοκίνητο, και κανένας δε μπήκε στη διαδικασία να ξοδέψει παραπάνω από μισό λεπτό στη διάγνωση, ή να επιχειρήσει να ξεβιδώσει ένα κάλυμμα για να βλέπει τι γίνεται και να μη μου λέει αρλούμπες. Αυτός ήταν και ο λόγος που πήγα σε τόσα διαφορετικά καταστήματα, για να δω τι γίνεται γενικά στην διάγνωση και ομολογώ ότι έχω απογοητευτεί πλήρως. Αν δεν είχα μπει στη διαδικασία να το ξεβιδώσω και να το ψάξω μόνος μου, ακόμα πιστεύω ότι δε θα έπαιρνε κανένας στα σοβαρά ούτε εμένα, ούτε το αυτοκίνητο ώστε να κάνει μια σωστή διάγνωση. Δηλαδή αν ήμουν κάποιος που δεν έχει εργαλεία στο αμάξι και μπορεί να βιδώσει-ξεβιδώσει, ή κάποιος που δεν έχει όρεξη να ασχοληθεί, τι θα γινόταν? Δεύτερη πίκρα είναι ότι ακόμα και με τη σωστή διάγνωση, που ήμουν εκεί παρών, έπρεπε να με ρωτήσει ο τεχνικός ΑΝ θα αλλαχτεί μια φλάντζα. Δηλαδή όντως ο κόσμος δεν αλλάζει φλάντζες όταν κάνει τέτοιες δουλειές? Πως γίνεται αυτό?

Έχει κάποιος παρόμοια εμπειρία με αυτή, είτε στις εξατμίσεις είτε σε γενικά συνεργεία? Πραγματικά είχα μια πολύ διαφορετική εικόνα και άποψη για τον χώρο, αλλά από αυτή τη βδομάδα, με τα 250+ χιλιόμετρα από συνεργείο σε συνεργείο, μέχρι να καταλήξω σε διάγνωση, με έχουν κάνει να χάσω πάσα ιδέα και να απογοητευτώ πλήρως.

ΥΓ. Η φλάντζα ήταν στην παρακάτω κατάσταση. Κομμάτι από τον τέταρτο και τον πρώτο αντίστοιχα:

image.png.405f7e9750773a52b28a9b665bc32381.png image.png.de759b2d23d9145448207c6c7b66ff33.png

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Sad 2
Δημοσ.

γιατι φιλε μου ηταν δυσκολη η διαγνωση και η επισκευη. προφανως τα συνεργεια θελουν ευκολες βλαβες για να βγαινει ξεκουραστα το χρημα. δεν τους αδικω. αλλα οταν εχεις συνεργειο και σου φερει ο αλλος κατι για επισκευη οφειλεις να ασχοληθεις και με την ευκολη βλαβη και με την δυσκολη. 

Δημοσ.
4 hours ago, anavgous said:

Μετά από πολύ κόπο και πολλά χιλιόμετρα το λύσαμε το πρόβλημα, αλλά με προβληματισμούς. Το ford focus μου, χρονολογίας 2000, έβγαζε για ένα διάστημα καυσαέριο μέσα στην καμπίνα. Το έφερνε από τους αεραγωγούς, ανεξαρτήτως αν ήταν αναμμένοι οι ανεμιστήρες ή όχι. Προφανώς το θέμα είχε να κάνει με την εξάτμιση, καθώς η οσμή άλλαζε, αναλόγως αν έκαιγα lpg ή βενζίνη. 

Με την προτροπή του μηχανικού μου μετά από εργασίες στο αυτοκίνητο, επισκέφθηκα το πρώτο κατάστημα εξατμίσεων. Οι τεχνικοί τους πραγματοποίησαν ακουστικό έλεγχο διάρκειας 15 δευτερολέπτων και με απόλυτη σιγουριά με διαβεβαίωσαν ότι η εξάτμισή μου είναι άψογη και δεν χάνει από εκεί καυσαέριο. Μιας και δε μου έκατσε καλά η συγκεκριμένη διάγνωση, επισκέφτηκα κατόπιν άλλα 6 διαφορετικά καταστήματα επισκευής εξατμίσεων (το σύνολο 7). Όλοι μου έδωσαν κάποιο διαφορετικό λόγο που μυρίζει έτσι μέσα στην καμπίνα από τους αεραγωγούς, αλλά όλοι ήταν σύμφωνοι ότι δεν ευθύνεται η εξάτμιση. Σημειώνεται ότι κανένας τους δεν μπήκε στη διαδικασία να βγάλει καν το θερμικό κάλυμμα της εξάτμισης (3 βίδες) και όλοι αρκέστηκαν στον ίδιο ακουστικό έλεγχο 15 δευτερολέπτων. Στο τελευταίο κατάστημα δε, όταν ζήτησα από τον μάστορα να μυρίσει τον αεραγωγό, μου είπε ότι αυτό που μυρίζει του κάνει για αποστειρωτικό σπρέι με άρωμα για αεραγωγούς (!).

Μιας και δεν συμφώνησα με κανέναν, ξεκίνησα μόνος μου να ξεβιδώσω το θερμικό κάλυμμα για να δω αν μπορώ με τη μικρή μου εμπειρία να διαπιστώσω τι γίνεται. Χωρίς καν να κοιτάξω την εξάτμιση από πάνω, η διαρροή ήταν εμφανής, καθώς το θερμικό κάλυμμα είχε καταστραφεί από τις θερμοκρασίες σε συγκεκριμένα σημεία. Επίσης, κοιτώντας την εξάτμιση, μπορούσα με το μάτι να δω ένα μικρό ράγισμα πάνω στο σημείο που ενώνονται οι σωλήνες των κυλίνδρων. Μόλις δοκίμασα να βάλω μπροστά για να μυρίσω από που πιθανώς υπάρχει διαρροή, είδα καπνούς να βγαίνουν από τον τέταρτο κύλινδρο και γύρω από τον πρώτο. Επομένως εύρηκα. Χρειαζόμαστε επισκευή στην πολλαπλή εξαγωγής.

Ο μάστορας που επέλεξα να πραγματοποιήσει την επισκευή θεώρησα ότι θα κάνει έστω και τον ίδιο έλεγχο που έκανα εγώ, ώστε να δει σε τι κατάσταση είναι και η φλάντζα, μιας και η διαρροή ήταν πασιφανής από την πολλαπλή. Ο λόγος επιλογής του συγκεκριμένου ήταν καθαρά οι αξιολογήσεις στην google. Παραλαμβάνοντας το αμάξι από το συνεργείο, μου έκανε εντύπωση η χαμηλή τιμή που μου είπε για τέτοια επισκευή, αλλά αρκέστηκα στο ότι με διαβεβαίωσε ότι δεν θα ξαναμυρίσει (ΚΑΚΩΣ). Το αμάξι προφανώς και ξαναμύρισε στο μισό λεπτό από όταν το έβαλα μπροστά, οπότε κοιτώντας έπειτα την πολλαπλή είδα ότι ο άνθρωπος δεν έκανε ποτέ κανένα ξεβίδωμα πολλαπλής για να ελέγξει το σύστημα, δεν είδε καν από που κάπνιζε και αρκέστηκε στο να καλύψει το ράγισμα της πολλαπλής με αλοιφή για εξατμίσεις και να το θεωρήσει επισκευασμένο. 

Σε επικοινωνία μαζί του, μου εξήγησε ότι εφόσον έχει έτσι, πάμε για αλλαγή πολλαπλής, με ότι σημαίνει αυτό για το κόστος, πράγμα απόλυτα λογικό και αποδεκτό. Μου είπε ότι χρειάζεται να ψάξει για να βρει ανταλλακτικό οπότε είναι μια διαδικασία που ολοκληρώνεται εν καιρώ. Οπότε αποφάσισα να αλλάξω συνεργείο επισκευής, ώστε να επισκευαστεί άμεσα το πρόβλημα. Πηγαίνοντας λοιπόν στο νέο συνεργείο, ο τεχνικός με διαβεβαίωσε ότι από αυτό που ακούει, δεν μπορεί να δικαιολογήσει διαρροή από την πολλαπλή. Ανέλαβα εγώ επομένως την ευθύνη και το κόστος να ξηλώσει το σύστημα από πάνω για να δούμε τι γίνεται. Το αποτέλεσμα? Μια φλάντζα πολλαπλής καρβουνιασμένη στον πρώτο και στον τέταρτο από τα καυσαέρια και με εμφανή διαρροή. Η πολλαπλή φαινόταν σε εντάξει κατάσταση, αλλά μετά από τόσο τρέξιμο, ρισκάρεις να την αφήσεις επάνω? Δε ρισκάρεις. Ο ίδιος τεχνικός, με ρωτάει πριν έρθει το ανταλλακτικό (πολλαπλή με σπιράλ σε ένα σύστημα), αν θέλω να αλλάξουμε φλάντζες πολλαπλής και σύνδεσης με τον καταλύτη, ειδοποιώντας με ότι θα έχει ένα κόστος παραπάνω. Ρωτώντας τον γιατί δεν είναι αυτονόητο ότι αλλάζουμε τις φλάντζες όταν ξεβιδώνουμε κάτι που έχει ροπές σύσφιξης, μου απάντησε ότι "συνήθως αυτές δε χαλάνε". Διακόπτοντάς τον, ομολογουμένως αγενώς, επέμεινα κάθετα ότι προφανώς και θα αλλαχτεί η φλάντζα, μιας και φαίνεται ότι χάνει από εκεί.

Με τη σωστή επισκευή και την σωστή προσέγγιση, το αυτοκίνητο προφανώς δεν μυρίζει καθόλου πλέον. Η ερώτησή μου είναι ωστόσο η εξής. Γιατί τόσο επιπόλαιη και βιαστική προσέγγιση για ένα επαναλαμβανόμενο πρόβλημα?  Ήταν απόλυτα ξεκάθαρο προς όλους αυτό που παρατήρησα και τι με προβλημάτιζε στο αυτοκίνητο, και κανένας δε μπήκε στη διαδικασία να ξοδέψει παραπάνω από μισό λεπτό στη διάγνωση, ή να επιχειρήσει να ξεβιδώσει ένα κάλυμμα για να βλέπει τι γίνεται και να μη μου λέει αρλούμπες. Αυτός ήταν και ο λόγος που πήγα σε τόσα διαφορετικά καταστήματα, για να δω τι γίνεται γενικά στην διάγνωση και ομολογώ ότι έχω απογοητευτεί πλήρως. Αν δεν είχα μπει στη διαδικασία να το ξεβιδώσω και να το ψάξω μόνος μου, ακόμα πιστεύω ότι δε θα έπαιρνε κανένας στα σοβαρά ούτε εμένα, ούτε το αυτοκίνητο ώστε να κάνει μια σωστή διάγνωση. Δηλαδή αν ήμουν κάποιος που δεν έχει εργαλεία στο αμάξι και μπορεί να βιδώσει-ξεβιδώσει, ή κάποιος που δεν έχει όρεξη να ασχοληθεί, τι θα γινόταν? Δεύτερη πίκρα είναι ότι ακόμα και με τη σωστή διάγνωση, που ήμουν εκεί παρών, έπρεπε να με ρωτήσει ο τεχνικός ΑΝ θα αλλαχτεί μια φλάντζα. Δηλαδή όντως ο κόσμος δεν αλλάζει φλάντζες όταν κάνει τέτοιες δουλειές? Πως γίνεται αυτό?

Έχει κάποιος παρόμοια εμπειρία με αυτή, είτε στις εξατμίσεις είτε σε γενικά συνεργεία? Πραγματικά είχα μια πολύ διαφορετική εικόνα και άποψη για τον χώρο, αλλά από αυτή τη βδομάδα, με τα 250+ χιλιόμετρα από συνεργείο σε συνεργείο, μέχρι να καταλήξω σε διάγνωση, με έχουν κάνει να χάσω πάσα ιδέα και να απογοητευτώ πλήρως.

ΥΓ. Η φλάντζα ήταν στην παρακάτω κατάσταση. Κομμάτι από τον τέταρτο και τον πρώτο αντίστοιχα:

image.png.405f7e9750773a52b28a9b665bc32381.png image.png.de759b2d23d9145448207c6c7b66ff33.png

έπρεπε να το πας χωρίς το καλλυμα και να έβλεπα τι θα έλεγαν........

Δημοσ.

Καθώς ψιλοπιάνει το χέρι μου στο σπίτι και στο αυτοκίνητο, η αλλαγή φλάντζας είναι το "κόλλημά" μου. Όπου και αν βρίσκονται. Από το λαστιχάκι της βρύσης μέχρι τη φλάντζα του καπακιού, από τη στιγμή που θα ανοιχτεί...αλλαγή.

Έχοντας γεννηθεί τον προηγούμενο αιώνα είμαι ακόμα του δόγματος ότι ΟΛΑ είναι φθαρτά. Οπότε το "αυτές δεν χαλάνε" απλά το θεωρώ απαράδεκτο.

"Μάστορες" που δεν έχουν κανένα δισταγμό να "εντοπίσουν" βλάβη με try and error προσέγγιση (πάντα με χρέωση του πελάτη) γίνονται πολύ μίζεροι σε μία φλάντζα, που έτσι κι αλλιώς και αυτή θα χρεωθεί στον πελάτη.

Δυστυχώς όσο προχωράει ο κόσμος και η τεχνολογία τόσο λιγοστεύουν οι πραγματικοί μάστορες. Δεν αναφέρομαι απαραίτητα σε αξύριστους, χοντρούς, με φανέλα και στουπί στο χέρι (μακάρι να είναι φρέσκοι νέοι άνθρωποι με κέφι για δουλειά και όρεξη για μάθηση) αλλά σε ανθρώπους που σέβονται τη δουλειά τους και θέλουν να δώσουν λύση. Ακόμα και αν πρέπει να αφήσουν το obd και την θερμική κάμερα στην άκρη και, αν χρειαστεί, να λερώσουν λίγο το χέρι ψηλαφώντας ακόμα και στα τυφλά.

Δημοσ.

Έπεσες σε άσχετους. Αλλά εδώ που τα λέμε αυτοί που φτιάχνουν πραγματικά εξατμίσεις και συγκεκριμένα πολλαπλές εξαγωγής ,από το μηδέν, είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού στην Ελλάδα. Συνηθως οι υπολοιποι τις παίρνουν έτοιμες και κολλάνε τα επιμέρους κομμάτια.

Ξερω έναν από αυτούς που φτιάχνουν εξάτμιση από το μηδέν , προσωπικά. Αν ενδιαφέρεσαι στειλε μου pm. 

Σχεδόν όλοι οι υπόλοιποι του χώρου εκτός από αυτα 5-10 άτομα σε όλοι την Ελλάδα , είναι συναρμολογητες και όχι κατασκευαστές. Δουλεύουν με σύρμα και όχι με tig….

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
47 λεπτά πριν, atheatos είπε

Έπεσες σε άσχετους. Αλλά εδώ που τα λέμε αυτοί που φτιάχνουν πραγματικά εξατμίσεις και συγκεκριμένα πολλαπλές εξαγωγής ,από το μηδέν, είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού στην Ελλάδα. Συνηθως οι υπολοιποι τις παίρνουν έτοιμες και κολλάνε τα επιμέρους κομμάτια.

Ξερω έναν από αυτούς που φτιάχνουν εξάτμιση από το μηδέν , προσωπικά. Αν ενδιαφέρεσαι στειλε μου pm. 

Σχεδόν όλοι οι υπόλοιποι του χώρου εκτός από αυτα 5-10 άτομα σε όλοι την Ελλάδα , είναι συναρμολογητες και όχι κατασκευαστές. Δουλεύουν με σύρμα και όχι με tig….

Απ' ότι φαίνεται δεν γίνεται να βρεις σχετικούς. Αυτός είναι ο λόγος που το γύρισα σε τόσα συνεργεία, μπας και πέσω πάνω σε κάποιον με όρεξη και γνώση να ασχοληθεί, αλλά ατύχησα. 

 

1 ώρα πριν, xsterg είπε

γιατι φιλε μου ηταν δυσκολη η διαγνωση και η επισκευη. προφανως τα συνεργεια θελουν ευκολες βλαβες για να βγαινει ξεκουραστα το χρημα. δεν τους αδικω. αλλα οταν εχεις συνεργειο και σου φερει ο αλλος κατι για επισκευη οφειλεις να ασχοληθεις και με την ευκολη βλαβη και με την δυσκολη. 

Ούτε εγώ τους αδικώ. Το θέμα μου με αυτή την προσέγγιση είναι ότι κανένας από τους μάστορες δε μου είπε στα ίσα "δεν θέλω να ασχοληθώ, δε με ενδιαφέρει να ασχοληθώ". Αυτό θα το θεωρούσα πολύ πιο τίμιο από το να μου λέει ο καθένας τις θεωρίες του. Εδώ ένας μου είπε να πάω να κοιτάξω το κύκλωμα της EGR μου, ενώ το αμάξι δεν έχει EGR, και όταν του το είπα μου δήλωσε κατηγορηματικά "αποκλείεται, δεν υπάρχουν αυτοκίνητα χωρίς EGR". 

Βέβαια σε αυτό το σημείο να πω ότι το συγκεκριμένο θέμα που είχε το αμάξι, δε το θεωρώ δύσκολη βλάβη. Ήταν πασιφανές τι γίνεται. Και ακόμα και αυτοί που δεν είχαν την όρεξη να ασχοληθούν, θεωρώ ότι έπρεπε να διαθέτουν ένα μηχάνημα καπνού για να μπορούν να ελέγξουν και με το μάτι για διαρροές από την εξάτμιση. Ούτε ακριβό είναι, ούτε δύσκολο. Και σ αυτή την περίπτωση, θα τον πληρώσω να κάνει και το τεστ με τον καπνό, δεν έχω τέτοιο πρόβλημα. Αλλά ούτε μέχρι εκεί. 

1 ώρα πριν, haris_216 είπε

Καθώς ψιλοπιάνει το χέρι μου στο σπίτι και στο αυτοκίνητο, η αλλαγή φλάντζας είναι το "κόλλημά" μου. Όπου και αν βρίσκονται. Από το λαστιχάκι της βρύσης μέχρι τη φλάντζα του καπακιού, από τη στιγμή που θα ανοιχτεί...αλλαγή.

Έχοντας γεννηθεί τον προηγούμενο αιώνα είμαι ακόμα του δόγματος ότι ΟΛΑ είναι φθαρτά. Οπότε το "αυτές δεν χαλάνε" απλά το θεωρώ απαράδεκτο.

"Μάστορες" που δεν έχουν κανένα δισταγμό να "εντοπίσουν" βλάβη με try and error προσέγγιση (πάντα με χρέωση του πελάτη) γίνονται πολύ μίζεροι σε μία φλάντζα, που έτσι κι αλλιώς και αυτή θα χρεωθεί στον πελάτη.

Δυστυχώς όσο προχωράει ο κόσμος και η τεχνολογία τόσο λιγοστεύουν οι πραγματικοί μάστορες. Δεν αναφέρομαι απαραίτητα σε αξύριστους, χοντρούς, με φανέλα και στουπί στο χέρι (μακάρι να είναι φρέσκοι νέοι άνθρωποι με κέφι για δουλειά και όρεξη για μάθηση) αλλά σε ανθρώπους που σέβονται τη δουλειά τους και θέλουν να δώσουν λύση. Ακόμα και αν πρέπει να αφήσουν το obd και την θερμική κάμερα στην άκρη και, αν χρειαστεί, να λερώσουν λίγο το χέρι ψηλαφώντας ακόμα και στα τυφλά.

Είτε χρησιμοποιούσαν obd και θερμική κάμερα, είτε χέρι και μύτη για να ψηλαφήσουν και να μυρίσουν θα το βρίσκανε. Το αμάξι στο obd έβγαζε κωδικό p0171, που η ford σε παραπέμπει απευθείας είτε σε απώλεια κενού στο κύκλωμα της εισαγωγής, είτε σε απώλεια καυσαερίων πριν τον αισθητήρα λ, ακριβώς εκεί που ήταν η διαρροή δηλαδή. Η διάθεση για να κάνουν διάγνωση δεν έχει να κάνει με την ικανότητα. Εδώ δεν υπήρχε αφενός ικανότητα, αλλά αφετέρου δεν υπήρχε και διάθεση. 15 δευτερόλεπτα το μέγιστο να ασχοληθούν, και αν ακούσουν κάτι, το άκουσαν. Πραγματικά δεν ξέρω τι φοβούνται. Ότι θα αρχίσω τα παζάρια για τη δουλειά τους? Ότι θα τους κρεμάσω και δε θα πληρωθούν ποτέ? Δε μπορώ να το καταλάβω αυτό.

 

1 ώρα πριν, kostasbm είπε

έπρεπε να το πας χωρίς το καλλυμα και να έβλεπα τι θα έλεγαν........

Εδώ στον τελευταίο προσφέρθηκα να του το ξεβιδώσω εγώ για να του δείξω τι παρατήρησα και άρχισε τα "άσε ξέρω δε χρειάζεται, την ξέρουμε τη δουλειά μας". Τι να μου πουν? Ότι βαριούνται να διαγνώσουν αυτό που είναι μπροστά τους? 

Επεξ/σία από anavgous
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

την απάντηση στο γιατι μπορώ να σου την δώσω.... αλλά αυτό δεν θα αλλαξει τπτ..... όταν πας με ενα παλιοί αυτοκίνητο.... και βλέπουν καποια ποιο δύσκολη δουλειά θεωρούν ότι ο ιδιοκτήτης δεν θα βαλει βαθεια χέρι στην τσέπη... ετσι με συνοπτικές διαδικασίες τον ξεφορτώνονται η κανουν κάτι πρόχειρο που δεν εχει σοβαρό κόστος για να βγάλουν κάτι 
και δεν τους αδικω κιολας...... σκεψου να σου ελεγε πολλαπλη + δουλειά 500 ευρω και εσυ θα έλεγες ναι και μετα πιστόλι λογο οτι δεν αξίζει στο παλιό οχημα..... σκεψου ποσα πιστολιά εχουν δει μεχρι τωρα

Επεξ/σία από Black Demis
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

-δεν εισαι πελατης τους οποτε δεν θελουν να χασουν χρονο . αν ηθελες να κραξεις καποιον νομιζω επρεπε να κραξεις πρωτα τον δικο σου που το πας για υγραεριο/σερβις κτλ που δεν τον ανεφερες καν. ο αλλος π εβαλε στοκο χρειαστηκε να βγαλει το καλυμα?

-βλεπουν ενα παλιο αμαξι π εχει και κιτ υγραεριου... αν ειναι κακοδιατηρημενο δεν θελουν καν να πολυασχοληθουν ...

στα παλια αμαξια οι διαρροες ερχονται λογω παλαιοτητας/ πολυμερισμου απο πολλα σημεια κ εκει ξεκινανε τα θεματα για ιδιοκτητες κ συνεργεια..

 

Επεξ/σία από kage
  • Like 2
Δημοσ.
7 λεπτά πριν, kage είπε

-βλεπουν ενα παλιο αμαξι π εχει και κιτ υγραεριου... αν ειναι κακοδιατηρημενο δεν θελουν καν να πολυασχοληθουν ...

αλλο ενα μειονεκτημα του να εχεις τοποθετησει εξτρα υγραεριο. επιπλεον κυκλωματα και εξαρτηματα που δυσκολευουν την ευρεση της βλαβης. 

Δημοσ.
4 λεπτά πριν, kage είπε

-δεν εισαι πελατης τους οποτε δεν θελουν να χασουν χρονο . αν ηθελες να κραξεις καποιον νομιζω επρεπε να κραξεις πρωτα τον δικο σου που το πας για υγραεριο/σερβις κτλ που δεν τον ανεφερες καν. ο αλλος π εβαλε στοκο χρειαστηκε να βγαλει το καλυμα?

-βλεπουν ενα παλιο αμαξι π εχει και κιτ υγραεριου... αν ειναι κακοδιατηρημενο δεν θελουν καν να πολυασχοληθουν ...

 

Και ο μαστορας του υγραερίου και ο μηχανικος που το πάω για σέρβις μου είπαν να το πάω σε τεχνικό για εξατμίσεις, μέσα στην ίδια βδομάδα. Είδαν όλοι οι τεχνικοί εξατμίσεων ότι το αμάξι είναι σε πολύ καλή κατάσταση, με 500 ευρώ δουλειές την τελευταία εβδομάδα επάνω. Όποτε το «κακοδιατηρημένο» δεν μπορώ να το δεχτώ. 
Ο τεχνικός που έβαλε στόκο δε το έψαξε καθόλου το αμάξι, είδε το ράγισμα και θεώρησε ότι είναι από εκεί. Το έβαλε μπρος χωρίς να κοιτάξει αν έχει από άλλου διαρροή και δεν έκατσε καν να μυρίσει μετά αν χάνει ξανά. Απλά με πήρε τηλέφωνο ότι είναι έτοιμο, χωρίς να το οδηγήσει. 
Το ότι το αμάξι είναι παλιό, αλλά ο ιδιοκτήτης δίνει λευκή επιταγή να διορθωθεί θεωρώ έπρεπε να φτάνει για πιο βαθιά διάγνωση και ξεβίδωμα εν πασει περιπτώσει. 

 

51 λεπτά πριν, Black Demis είπε

την απάντηση στο γιατι μπορώ να σου την δώσω.... αλλά αυτό δεν θα αλλαξει τπτ..... όταν πας με ενα παλιοί αυτοκίνητο.... και βλέπουν καποια ποιο δύσκολη δουλειά θεωρούν ότι ο ιδιοκτήτης δεν θα βαλει βαθεια χέρι στην τσέπη... ετσι με συνοπτικές διαδικασίες τον ξεφορτώνονται η κανουν κάτι πρόχειρο που δεν εχει σοβαρό κόστος για να βγάλουν κάτι 
και δεν τους αδικω κιολας...... σκεψου να σου ελεγε πολλαπλη + δουλειά 500 ευρω και εσυ θα έλεγες ναι και μετα πιστόλι λογο οτι δεν αξίζει στο παλιό οχημα..... σκεψου ποσα πιστολιά εχουν δει μεχρι τωρα

Ούτε εγώ θα τους αδικούσα αν δε ζητούσα εις βάθος διάγνωση. Ήταν σε όλους ξεκάθαρο ότι θέλω να φτιαχτεί σωστά το αμάξι και ότι δεν έχω θέμα να κοιτάξουμε τιμές πιο ακριβές για να γίνει σωστά η δουλειά. 

2 λεπτά πριν, xsterg είπε

αλλο ενα μειονεκτημα του να εχεις τοποθετησει εξτρα υγραεριο. επιπλεον κυκλωματα και εξαρτηματα που δυσκολευουν την ευρεση της βλαβης. 

Δεν καταλαβαίνω γιατί δυσκολεύει. Εν προκειμενω, αφού μυρίζει διαφορετικά το καυσαέριο σε βενζίνη και αέριο, θεωρώ λογική συνεπαγωγή ότι μιλάμε για το κύκλωμα της εξάτμισης. Δέχομαι ότι μπορεί να σκεφτούν τις αναθυμιάσεις, οι οποίες στο συγκεκριμένο αμάξι είναι 2 σωλήνες και μια βαλβίδα, τα οποία φαίνονται ωστόσο σε πολύ καλή κατάσταση. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

σε ξεφορτωθηκαν δηλ.κ οι 2...  το φορτωσαν σε αλλους

δεν πληρωνονται οι δουλειες αυτες σε ευρεση βλαβης γ αυτο δεν ασχολουνται ή ακομη χειροτερα λενε μλκς 

κακοδιατηρημενο δεν σημαινει μονο μηχανικα..τελος παντων βλεπεις σε παλια αμαξια υπαρχει μοτιβο..δεν γινεται τυχαια

 

Επεξ/σία από kage
Δημοσ.
19 minutes ago, anavgous said:

 

 

Ούτε εγώ θα τους αδικούσα αν δε ζητούσα εις βάθος διάγνωση. Ήταν σε όλους ξεκάθαρο ότι θέλω να φτιαχτεί σωστά το αμάξι και ότι δεν έχω θέμα να κοιτάξουμε τιμές πιο ακριβές για να γίνει σωστά η δουλειά. 

 

εγω για το παλιο αμαξι (του 2012 ) που εχω καθος ξερω τι και πως παω λεω ξερω ειναι αυτο και αυτο να το επιβεβαιώσουμε και αν ειναι αυτο ξερω πανω κατω θα ειναι 400 ευρω πχ
με το που το ακουνε αυτο βουρ αμεσος αν τους πεις μα μου δεν ξερω και ερχομαι και με την αρχαιολογικα του 2012 αμεσος τρωω ακυρο......

στο καινουργιο αμαξι 2023 πας αντιπροσοπεια και εκει ξερουν θες δεν θες θα τα σκασεις σου βγαζουν απλα λογαριασμο δεν ρωτανε καλα καλα

Δημοσ.

Ρε παιδιά, συγνώμη, αλλά σε μια βλάβη υπάρχουν δυο σκέλη. Το ένα είναι να την εντοπίσεις και το δεύτερο είναι την επιδιορθώσεις.

Αν ως μηχανικός θεωρείς οτι η επισκευή είναι τόσο κοστοβόρα ώστε να υπάρχει η πιθανότητα να μην θέλει να την επωμιστεί ο πελάτης, τότε απλά ξεκαθάρισε οτι για να ασχοληθείς με το θέμα σοβαρά και να κάνεις μια επιτυχή διάγνωση, θα πρέπει να υπάρχει μια χρέωση.

Ακόμα και να μην θέλεις να μπεις σε αυτή την διαδικασία, τουλάχιστον πες "δεν βλέπω/ακούω κάτι έτσι πρόχειρα, αλλά δεν μπορώ να αποκλείσω οτι εκεί (στην συγκεκριμένη περίπτωση, στην εξάτμιση) οφείλεται το πρόβλημα. Το να κάνεις και καλά οτι το ψάχνεις στα γρήγορα, και να δίνεις μια απάντηση με στόμφο οτι "σίγουρα δεν είναι αυτό που νομίζεις", είναι απλά τραγικό πέρα απο αντιεπαγγελματικό.

Γενικότερα, πάντως το θέμα των μαστόρων (παντού, όχι μόνο στην Ελλάδα), είναι πολύ πονεμένη ιστορία. Πολύ δύσκολο, να βρεις κάποιον καλό και εμπιστοσύνης.

  • Like 3
Δημοσ.

Μια μικρή, καθημερινή, Ελληνική ιστορία. Για μένα, αν δεν έχεις ήδη βρεις τη βλάβη μόνος σου μην κάνεις καν τον κόπο να πας στο μάστορα. Απλά δε θα ασχοληθεί ή ακόμα χειρότερα θα σε χρεώσει κάτι που μπορεί να μην είναι η απάντηση στο πρόβλημά σου.

Δυστυχώς σχεδόν το ίδιο συμβαίνει και με τους γιατρούς…

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, majunior είπε

Μια μικρή, καθημερινή, Ελληνική ιστορία. Για μένα, αν δεν έχεις ήδη βρεις τη βλάβη μόνος σου μην κάνεις καν τον κόπο να πας στο μάστορα. Απλά δε θα ασχοληθεί ή ακόμα χειρότερα θα σε χρεώσει κάτι που μπορεί να μην είναι η απάντηση στο πρόβλημά σου.

Δυστυχώς σχεδόν το ίδιο συμβαίνει και με τους γιατρούς…

Το ότι θα χρεώσει κάτι που δεν είναι η απάντηση στο πρόβλημά μου είναι πολύ κοντινό μου φαινόμενο, επάνω στο ίδιο αυτοκίνητο, σε άλλη περίσταση σε μηχανικό, παλιότερα. Είναι κάτι που το φοβάμαι αρκετά με τους μάστορες αυτό, καθώς προσπαθώ να προσέξω όσο καλύτερα μπορώ το αυτοκίνητο.

Θα ήταν υπερβολική σκέψη να υποθέσουμε ότι το να κάνουμε διάγνωση τα αυτοκίνητά μας έχει κάνει τους μάστορες (την πλειοψηφία τους) να μην έχουν κανένα κίνητρο ή διάθεση να κάνουν σωστή διάγνωση? Εννοώ ότι απλώς περιμένουν πλέον να πάμε έχοντας διαγνώσει εμείς τα οχήματά μας, ώστε αυτοί απλά να δώσουν τιμή εργατικών + ανταλλακτικών. Δεν είναι αυτό ένα αρκετά προβληματικό φαινόμενο για τον κλάδο των μηχανικών αυτοκινήτων στην ολότητά τους? Και για να το επεκτείνω και λίγο παρακάτω, δεν είναι κάπως προβληματικό ότι κανένας τους δεν επιβεβαιώνει στην πράξη ότι αυτό που κάνανε στο όχημα έχει όντως λύσει το πρόβλημα με το οποίο πήγε ο πελάτης στο συνεργείο?

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...