Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει προκαλέσει βαθιά "αναστάτωση" στο εκπαιδευτικό σύστημα των ΗΠΑ, με τις επιπτώσεις να είναι τόσο ευρείες που θέτουν σε αμφισβήτηση το μέλλον μιας λειτουργικής κοινωνίας.

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει προκαλέσει βαθιά "αναστάτωση" στο εκπαιδευτικό σύστημα των ΗΠΑ, με τις επιπτώσεις να είναι τόσο ευρείες που θέτουν σε αμφισβήτηση το μέλλον μιας λειτουργικής κοινωνίας.

Σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ του New York Magazine, η τεχνητή νοημοσύνη έχει ήδη επηρεάσει βαθιά διανοητικά μια ολόκληρη γενιά φοιτητών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο Chungin "Roy" Lee, φοιτητής που μεταγράφηκε στο Πανεπιστήμιο Columbia, ο οποίος χρησιμοποίησε το ChatGPT για να γράψει την προσωπική έκθεση που του επέτρεψε την είσοδο στο ίδρυμα.

"Οι περισσότερες εργασίες στο κολέγιο δεν είναι σχετικές", δήλωσε ο Lee. "Μπορούν να παρακαμφθούν με τεχνητή νοημοσύνη και απλά δεν είχα κανένα ενδιαφέρον να τις κάνω". Όταν ρωτήθηκε γιατί προσπάθησε τόσο πολύ να εισαχθεί σε ένα πανεπιστήμιο της Ivy League μόνο για να αναθέσει όλη τη μάθηση σε ένα ρομπότ, απάντησε: "Είναι το καλύτερο μέρος για να γνωρίσεις τον συνιδρυτή σου και τη σύζυγό σου".

Η κυνική αυτή άποψη για το αμερικανικό εκπαιδευτικό σύστημα - ότι αποτελεί απλώς ένα μέσο για τους προνομιούχους φοιτητές να δημιουργήσουν τις κατάλληλες διασυνδέσεις και να χτίσουν "κοινωνικό κεφάλαιο" - αναδεικνύεται έντονα. Αν η εκπαίδευση δεν αφορά πραγματικά τη μάθηση, αλλά είναι απλά ένα παιχνίδι για τους ευκατάστατους, γιατί να μην χειραγωγήσουν αυτό το παιχνίδι όσο πιο γρήγορα, αποτελεσματικά και κυνικά γίνεται;

Όπως αναφέρεται σε πιο πρόσφατο ρεπορτάζ του 404 Media, το αμερικανικό εκπαιδευτικό σύστημα αιφνιδιάστηκε από τον καταιγισμό αντιγραφής που προκάλεσε η βιομηχανία τεχνητής νοημοσύνης. Μετά τη συγκέντρωση χιλιάδων σελίδων εγγράφων σχολικών περιφερειών μέσω αιτημάτων FOIA από όλη τη χώρα, ο Jason Koebler του 404 Media διαπίστωσε ότι το ChatGPT έχει "γίνει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στην αμερικανική εκπαίδευση".

Στις αρχές της εμφάνισης της τεχνητής νοημοσύνης, σύμβουλοι υπέρ της ΤΝ προσέγγισαν σχολικές περιφέρειες, ενθαρρύνοντας τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιήσουν παραγωγική ΤΝ στις τάξεις τους. Παρουσιάσεις όπως αυτή με τίτλο "ChatGPT και ΤΝ στην Εκπαίδευση", συνέστηναν την "επανεξέταση των εννοιών της 'λογοκλοπής' και της 'αντιγραφής'", ενώ παρουσίαζαν τρόπους με τους οποίους οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ΤΝ για να τους βοηθήσει να γράψουν εκθέσεις.

Ακόμη πιο ανησυχητικά, οι υποστηρικτές της ΤΝ φαίνεται να προέβλεψαν ότι η τεχνολογία θα καταστρέψει ουσιαστικά τη συγγραφή εκθέσεων και τις εξετάσεις, επιχειρώντας να παρουσιάσουν αυτή την καταστροφή ως απλή "μεταμόρφωση" - ένα νέο τρόπο λειτουργίας - αντί για μια καταστροφική δύναμη.

Όπως αναφέρει πρόσφατο άρθρο των New York Times, το πρόβλημα δεν περιορίζεται στους φοιτητές, καθώς και οι καθηγητές πανεπιστημίων χρησιμοποιούν πλέον chatbots για να δημιουργήσουν τα σχέδια μαθημάτων τους, ακριβώς όπως οι φοιτητές τους τα χρησιμοποιούν για να ολοκληρώσουν τις εργασίες.

Το αποτέλεσμα είναι προφανές: όσοι χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη θα γίνονται εκθετικά πιο ανόητοι, και όσο πιο ανόητοι γίνονται, τόσο περισσότερο θα χρειάζονται την ΤΝ για να κάνουν πράγματα που προηγουμένως μπορούσαν να κάνουν με το μυαλό τους. Τελικά, η διανοητική ικανότητα θα μετατραπεί σε συνδρομητική υπηρεσία, όπου όσο περισσότερο συνδρομητής γίνεσαι, τόσο λιγότερη "οργανική" ικανότητα θα διατηρείς.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 67
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ.
2 λεπτά πριν, kotronas είπε

Πιά γενιά ηλιθίων τώρα είναι στο απόγειο η ηλιθιότητα μόνο με shorts και tik tok , 

Δυστυχώς νομίζω πως έρχονται και χειρότερα, θα δούμε και άλλα.

  • Like 12
Δημοσ.
Αναφορά σε κείμενο

 Όταν ρωτήθηκε γιατί προσπάθησε τόσο πολύ να εισαχθεί σε ένα πανεπιστήμιο της Ivy League μόνο για να αναθέσει όλη τη μάθηση σε ένα ρομπότ, απάντησε: "Είναι το καλύτερο μέρος για να γνωρίσεις τον συνιδρυτή σου και τη σύζυγό σου".

Celebrate In Love GIF by Max

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 16/5/2025 στις 4:31 ΜΜ, Axlmon είπε

Τελικά, η διανοητική ικανότητα θα μετατραπεί σε συνδρομητική υπηρεσία, όπου όσο περισσότερο συνδρομητής γίνεσαι, τόσο λιγότερη "οργανική" ικανότητα θα διατηρείς.

Δυνατή φράση. Μένει να δούμε πως θα πάει αυτό διότι το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω ούτε είναι ανθρωπίνως δυνατό να απαγορευτει με διαταγμα η εξέλιξη.

Ίσως τα ίδια λεγανε όταν εμφανιστηκε το calculator "ο ανθρωπος αντι να σκέφτεται, πατάει ένα κουμπί και έχει το αποτέλεσμα, θα χαζέψουν όλοι". Έχοντας ομως την πολυτέλεια να μην χάνεις χρόνο κάνοντας πράξεις, μπορείς να αφιερώσεις το χρόνο και τη σκέψη σου σε πιο ουσιαστικά/εποικοδομητικά/δημιουργικά μέρη του προβλήματος που θες να λύσεις.

Επεξ/σία από somt
  • Like 9
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Αναφορά σε κείμενο

Το αποτέλεσμα είναι προφανές: όσοι χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη θα γίνονται εκθετικά πιο ανόητοι, και όσο πιο ανόητοι γίνονται, τόσο περισσότερο θα χρειάζονται την ΤΝ για να κάνουν πράγματα που προηγουμένως μπορούσαν να κάνουν με το μυαλό τους. Τελικά, η διανοητική ικανότητα θα μετατραπεί σε συνδρομητική υπηρεσία, όπου όσο περισσότερο συνδρομητής γίνεσαι, τόσο λιγότερη "οργανική" ικανότητα θα διατηρείς.

Ήδη το βλέπουμε με μαθητές που έχουν χάσει βασικές ικανότητες απλών πράξεων αλλά και ελέγχου των αποτελεσμάτων αυτών των πράξεων όπως επίσης και την ικανότητα της απομνημόνευσης και αποστήθισης. Αυτό που λέγαμε στο παρελθόν φωτογραφική μνήμη δε το έχω δει για πολλά χρόνια σε μαθητές. Το χειρότερο δε όλων είναι ότι εκλείπει η κοινή λογική, η περιέργεια και η κριτική σκέψη για να μην μιλήσουμε για γενικές γνώσεις που είναι πια ανύπαρκτες με όλα τα συνεπακόλουθα.

Επεξ/σία από link_z
  • Like 20
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
47 λεπτά πριν, lnwolfgr είπε

Η τεχνητή νοημοσύνη θα φέρει την νέα γενιά ηλιθίων.

ηδη ζούμε την άνοδο των ηλιθίων

η πληροφορική έχει δώσει δημοσιο λόγο σε όλο τον πληθυσμο του πλανήτη

διακινείται πληροφορία από όλους και προς όλους

η αξιολογική ικανότητα του γενικού πληθυσμού είναι κοντά στο 0. Δεν γνωρίζει τι είναι αξιόπιστη πηγή, πώς να την ξεχωρίσει και τη διαφορά απο "το ακουσα απο την κυρα Σουλα που της τοπε ο μπαρμπα Μητσος που το είδε στον mr xristos που εχει κανάλι στο youtube"

αποτέλεσμα: ο bill gates μας κάνει εμβολια, τραμπισμος, κλπ

Επεξ/σία από somt
  • Like 12
  • Thanks 2
  • Sad 2
Δημοσ.

Θα φανει πολυ η διαφορα στο μελλον παντως, καθως οσοι ειναι ανικανοι και δεν ξερουν που πανε τα 4 θα παρουν ποδι απο την οποιαδηποτε θεση εργασιας οπου θα φανει πραγματικα τι ικανοτητες και γνωσεις δεν εχουν.

Ειχαμε που ειχαμε ηδη τους... natural ηλιθιους στον πλανητη, τωρα θα εχουμε και αλλους να φορτωθουμε απο πανω που εγιναν ετσι απο λαθος επιλογες με τη χρηση της ΑΙ.

Ο πλανητης των Ηλιθιων. Προσεχως! 😁

  • Like 3
Δημοσ.
7 λεπτά πριν, somt είπε

Δυνατή φραση. Μένει να δούμε πως θα πάει αυτό διότι το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω ούτε είναι ανθρωπίνως δυνατό να απαγορευτει με διαταγμα η εξέλιξη.

Ίσως τα ίδια λεγανε όταν εμφανιστηκε το calculator "ο ανθρωπος αντι να σκέφτεται, πατάει ένα κουμπί και έχει το αποτέλεσμα, θα χαζέψουν όλοι". Έχοντας ομως την πολυτέλεια να μην χάνεις χρόνο κάνοντας πράξεις, μπορείς να αφιερώσεις το χρόνο και τη σκέψη σου σε πιο ουσιαστικά/εποικοδομήτικα/δημιουργικά μέρη του προβλήματος που θες να λύσεις.

Kαι έτσι έχουμε άτομα που δεν ξέρουν ποιο ειναι μεγαλύτερο, https://www.cbc.ca/radio/undertheinfluence/how-failing-at-fractions-saved-the-quarter-pounder-1.5979468

  • Like 1
  • Haha 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Παραμύθια! 

Κάποτε είχαμε τα λυσάρια. Η «συντομεύση» του μαθητή. Αντέγραφες, πέρναγες χωρίς κόπο. Τώρα το AI είναι ο «έξυπνος βοηθός» — εξηγεί, διορθώνει, απαντά!

Πάντα οι εκπαιδευτικοί είχαν τα βοηθήματα τους ως «όπλα»: βιβλία καθηγητών, οδηγοί αξιολόγησης, λύσεις κλπ.. Σήμερα έχουν και αυτοί το AI για πλάνο μαθήματος, δημιουργία quiz, ανατροφοδότηση, ακόμα και για ψυχολογική υποστήριξη μαθητών!

«Το παιχνίδι συνεχίζει να παίζεται επί ίσοις όροις»

Επεξ/σία από NiKoSmile
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 λεπτά πριν, NiKoSmile είπε

Παραμύθια! 

Κάποτε είχαμε τα λυσάρια. Η «συντομεύση» του μαθητή. Αντέγραφες, πέρναγες χωρίς κόπο. Τώρα το AI είναι ο «έξυπνος βοηθός» — εξηγεί, διορθώνει, απαντά!

Πάντα οι εκπαιδευτικοί είχαν τα βοηθήματα τους ως «όπλα»: βιβλία καθηγητών, οδηγοί αξιολόγησης, λύσεις κλπ.. Σήμερα έχουν και αυτοί το AI για πλάνο μαθήματος, δημιουργία quiz, ανατροφοδότηση, ακόμα και για ψυχολογική υποστήριξη μαθητών!

«Το παιχνίδι συνεχίζει να παίζεται επί ίσοις όροις»

Καμία σχέση το ένα με το άλλο, ακόμα και στο λυσάριο αναγκαζόσουν το να διαβάσεις και έτσι σου έμενε και κάτι, πλέον με την ΑΙ δεν μπαίνει κανένας στον κόπο να διαβάσει το αποτέλεσμα και αν αυτό ισχύει ή όχι… 

Επεξ/σία από AtiX
  • Like 17

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...