spirostolios Δημοσ. 24 Μαϊου Δημοσ. 24 Μαϊου (επεξεργασμένο) Οι μελοντικές δυνατότητες της Τ.Ν. είναι απεριόριστες. Κατ' αρχήν το εκπαιδευτικό σύστημα απέτυχε παγκόσμια όπου είναι υποχρετικό για την βασική εκπαίδευση. Η απάντηση που έδωσε το Τζι τι πι σε μέλος σχετικά με την κατάρρευση του μοντέλου εκπαίδευσης είναι ενδεικτικό: ολα αυτά που περιγράφει γίνονται και στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα όλων των βαθμίδων. Η τεχνητή νοημοσύνη θα καταργήσει την εκπαίδευση όπως υπάρχει σήμερα διότι πρόκειται για μονοκαλλιέργια παραγωγής χαμηλού επιπέδου πολιτών χωρίς κριτική σκέψη και αντίληψη. Τα σχολεία και τα Πανεπιστήμια θα γίνουν ψηφιακές βιβλιοθήκες και οι πλειοψηφία των καθηγητών όλων των βαθμίδων δεν θα έχουν αντικείμενο (όσο και εάν γίνουν δύσκολες οι εξετάσεις και γενικότερα ο έλεγχος προόδου). Αλλάζει όλο το μοντέλο. Οι παπαγάλοι θα εκλείψουν και ειδικά οι Πανεπιστημιακοί που επιλέγονται με τα γνωστά κριτήρια για το κονκλάβιο θα αναπολήσουν σύντομα τις στιγμές που μεθοδευμένα επικρατούσαν άλλων που είχα περισσότερα προσόντα και κρίση. Η δυσκολία σε κάτι (μάθηση, εργασία, κοινωνικότητα κ.α.) είναι η αδυναμία ανάλυσης και απλοποίησης. Κλείνω με την σκέψη ότι πρέπει να αλλάξει ουσιαστικά και ριζικά και το οικονομικό μοντέλο γιατί απέτυχε περισσότερο από τον τομέα της παιδείας. Επεξ/σία 24 Μαϊου από spirostolios 1
nhzt Δημοσ. 24 Μαϊου Δημοσ. 24 Μαϊου Πρώτα απ όλα να παραδεχτούμε ότι η τεχνική νοημοσύνη δεν είναι πανάκια. Το πρόβλημα που εξετάζεται, σύμφωνα με το άρθρο είναι στην εκπαίδευση. Αν επικεντρωθουμε περισσότερο, θα δούμε ότι το πρόβλημα είναι η εξέταση και πρόοδος των εργασιών του φοιτητή και η ευκολία σύστασης εξεταστικής ύλης από τους εκπαιδευτικούς. Αν αφήσουμε το σενάριο να εξελιχθεί όπως είναι, το αποτέλεσμα θα είναι να αποφοιτούν φοιτητές με μειωμένες ικανότητες και λιγότερο ικανοί να παράγουν μελλοντική γνώση, λόγω του ότι το πτυχίο τους δεν βασίστηκε σε δικες τους εργασίες. Αρα, μελλοντικά η παραγωγή γνώσης και έρευνας θα είναι μειωμένη. Το κρίσιμο ερώτημα που προκύπτει είναι εαν χρειάζονται τα πανεπιστήμια ως πηγή επιστημονικής γνώσης ή όχι; Δηλαδή την μόρφωση που προσφέρουν τα πανεπιστήμια που αργότερα γίνεται γνώση, έρευνα, πρόοδος κλπ, είναι δυνατόν να αντικασταθει από την τεχνική νοημοσύνη; Η γνώση δηλ να είναι ελεύθερη και προσιτή από όλους και να μην χρειάζεται η αξιολόγηση (εξετάσεις πιστοποίησης - πτυχίο) για να γίνει κάποιος επιστήμονας και αργότερα επαγγελματίας στον χώρο που επιλέγει. Λόγω του ότι το πρόβλημα επικεντρωνεται στην εξέταση και αξιολόγηση και η μόνη λύση είναι, ο φοιτητής να αξιολογείται κάθε φορά από εναν καθηγητή / εξεταστή, θα μπορούσε να υπάρχει εξεταστικό μοντέλο από την τεχνιτη νοημοσύνη; Να εξετάζεται δηλ ένας υποψήφιος μπροστά σε μια οθόνη και να γράφει ή να συνομιλεί με την τεχνιτη νοημοσύνη. 1
TasMan Δημοσ. 24 Μαϊου Δημοσ. 24 Μαϊου Την εξέλιξη της ηλιθιότητας την έχει εξηγήσει εδώ και καιρό κάποιος που είπε: "Κάποτε στα manuals των αυτοκινήτων είχε οδηγίες για το πως να ρυθμίσεις τις βαλβίδες. Σήμερα είναι υποχρεωτικό να αναφέρεται να μην πίνεις τα λάδια!" 1 5
Dorian Δημοσ. 24 Μαϊου Δημοσ. 24 Μαϊου 12 ώρες πριν, filip123go είπε Θα μπορούσαν να τους διδάξουν στο σχολείο πώς να χρησιμοποιείται το ΑΙ σωστά, και να βάζουν ασκήσεις που actually χρειάζεται κριτική σκέψη, ώστε να μην μπορεί να τις λύσει το ΑΙ... Αλλά τι λέω και εγώ τώρα ε..... Πως χρησιμοποιείται σωστά το ΑΙ; και ποιες ασκήσεις δεν μπορεί να λύσει; Τωρα τα γενικής χρησης μοντέλα ΑΙ είναι υπερέξυπνα λυσάρια για τους μαθητές και λύνουν τα πάντα. 1
Ntinaras Δημοσ. 24 Μαϊου Δημοσ. 24 Μαϊου 1 ώρα πριν, cr77 είπε Όχι, ο Μπάμπης ο Σουγιάς δεν ήταν ο μέσος άνθρωπος. Μια θλιβερή μειοψηφία ήταν. Μαλλον δεν εχεις δει τον μεσο σχολιαστη στα σοσιαλ,τον μεσο οδηγο στους δρομους και τον μεσο ψηφοφορο στις εκλογες. Θα εκπλαγεις αν δεις οτι ο μπαμπης ειναι ο mainstream.
prince_21 Δημοσ. 24 Μαϊου Δημοσ. 24 Μαϊου (επεξεργασμένο) Ως εκπαιδευτικος μπορω να πω με σιγουρια οτι δυστυχως ειναι το ιδιο το συστημα της χωρας μας που προσπαθει να μετατρεψει τα παιδια σε αβουλα οντα - ρομποτ, ποσο μαλλον τωρα με τη λαθος χρηση AI. Το μεγαλυτερο μερος των μαθητων δεν εχει κριτικη ικανοτητα - σκεψη. Σαπιο εκπαιδευτικο συστημα που δεν προσφερει πολλα στα παιδια. Φυσικα φταινε και οι γονεις που προτιμανε να τους πεταξουν ενα κινητο - ταμπλετ αντι να περασουν μαζι τους ποιοτικο χρονο. Επεξ/σία 24 Μαϊου από prince_21 2
kariolikos Δημοσ. 24 Μαϊου Δημοσ. 24 Μαϊου 17 hours ago, NiKoSmile said: Πάντα υπήρχαν μαθητές που ήθελαν μόνο να περάσουν χωρίς κόπο, και πάντα υπήρχε τρόπος να το κάνουν — λυσάρι, αντιγραφή, σκονάκια κ.ο.κ. εφτιαχνα σκονακι και μεχρι να πετυχω τι μεγεθος τα ειχα μαθει απ εξω στο τελος και πηρα βαθμό άριστο 2 2
filip123go Δημοσ. 24 Μαϊου Δημοσ. 24 Μαϊου 3 hours ago, Dorian said: Πως χρησιμοποιείται σωστά το ΑΙ; και ποιες ασκήσεις δεν μπορεί να λύσει; Τωρα τα γενικής χρησης μοντέλα ΑΙ είναι υπερέξυπνα λυσάρια για τους μαθητές και λύνουν τα πάντα. Θα σου πω εγώ ένα παράδειγμα σωστής χρήσης. Πχ: "θέλω να καταλάβω πως λειτουργεί το redux store στη react. Δώσε μου ένα παράδειγμα στον πραγματικό κόσμο, που να εξηγεί τη λειτουργία του" Και θα σου δώσει ένα πολύ ωραίο παράδειγμα, και μετά μπορείς να του κάνεις στο ερωτήσεις πάνω σε αυτό, για να ΚΑΤΑΛΆΒΕΙΣ πως δουλεύει.! Το ΑΙ έχεις το εξής μοναδικό πλεονέκτημα, ότι, σε αντίθεση με τα βιβλία, τα οποία εξηγούν κάτι , με πολύ συγκεκριμένο τρόπο, μπορεί να στο εξηγήσει με πάρα πολλούς και διάφορους. Και εάν του πεις, "αυτό δεν το κατάλαβα, μπορείς να το εξηγείς καλύτερα" θα στο εξηγήσει. Και θα στο εξηγήσει και 10.000 φορές να του το ζητήσεις. Γενικώς ο "κλασικός" τρόπος εκμάθησης, του στυλ "πάρε δεκα ασκήσεις και βρες τη λύση" ή "μάθε αυτούς τους 8 τόμους απ' έξω" είναι πλέον deprecated (δεν λέω ότι είναι καλό η κακό, απλά είναι η πραγματικότητα). Και για ασκητή που λες, κάτι πολύ απλό (γιη Η/Μ θα σου πω), "Να κανετε μια μελέτη θεμελιακής γείωσης για το σπίτι σας" . Που αυτό πρακτικά σημαίνει, να ψάξεις να βρεις (έστω και κατά προσέγγιση τα "spects" του σπιτιού σου, να υπολογίσεις καταναλώσεις κλπ κλπ) οπότε όταν φτάσεις στο ΑΙ, θα έχεις ήδη κάνει εσύ τη μελέτη σου, θα του πετάξεις μέσα τα data και μετά θα ελέγξεις αν είναι σωστή η λύση. Δλδ ουσιαστικά σε γλυτώνει από τη "χαμαλοδουλεια" . Τη μελέτη πάλι εσύ την έχεις κάνει. Και εάν θέλεις να το κάνεις ακόμα πιο ΑΙ proof, τους λες να καταθέσουν και σχέδιο του σπιτιού. 1 1
filip123go Δημοσ. 25 Μαϊου Δημοσ. 25 Μαϊου 15 hours ago, TasMan said: Την εξέλιξη της ηλιθιότητας την έχει εξηγήσει εδώ και καιρό κάποιος που είπε: "Κάποτε στα manuals των αυτοκινήτων είχε οδηγίες για το πως να ρυθμίσεις τις βαλβίδες. Σήμερα είναι υποχρεωτικό να αναφέρεται να μην πίνεις τα λάδια!" Είναι υποχρεωτικό να αναφέρεται"να μην πίνεις τα λάδια" γιατί παλαιότερα που δεν το έγραφε, κάποιο τσακάλι τα ήπιε.!! Να μην λέμε συνέχεια τα ίδια πράγματα.!! Γενικώς, το ΑΙ θα φέρει πάνω-κατω την ίδια επανάσταση που έφερε το ίντερνετ. Τόσα χρόνια όλη η γνώση είναι ελεύθερη στο ίντερνετ.! Give or take, τόσα χρόνια, οι ηλίθιοι έχουν παραμείνει ίδιοι σε αριθμό. Η μόνη διαφορά είναι πως τώρα βρίσκουν και αλλούς ηλίθιους και είναι ηλίθιοι παρέα. Επίσης, το να είναι κάποιος ηλίθιος, δεν σχετίζεται με κανένα άλλο χαρακτηριστικό του. Πχ μπορεί να είναι μορφωμένος ηλίθιος. Η ευγενικός ηλίθιος κλπ κλπ κλπ... 1
LiquidTroll Δημοσ. 25 Μαϊου Δημοσ. 25 Μαϊου Τα παλικαρια στο Southpark το περιγράψανε πολύ καλα. Πλεον nobody knows how to do shit, περιμενουνε το chatgpt να κανει τα παντα
Kostasspil Δημοσ. 25 Μαϊου Δημοσ. 25 Μαϊου 3 minutes ago, LiquidTroll said: Τα παλικαρια στο Southpark το περιγράψανε πολύ καλα. Πλεον nobody knows how to do shit, περιμενουνε το chatgpt να κανει τα παντα Αυτό όμως δε γίνεται να βαραίνει το ΑΙ, ο άνθρωπος ευθύνεται που το χρησιμοποιεί λάθος
gousias Δημοσ. 25 Μαϊου Δημοσ. 25 Μαϊου (επεξεργασμένο) Στις 23/5/2025 στις 9:48 ΜΜ, lnwolfgr είπε Η τεχνητή νοημοσύνη θα φέρει την νέα γενιά ηλιθίων. Πάντως και οι κοινωνικές συμπεριφορικές τάσεις (περισσότερο των νέων και όχι μόνο) με το copy-paste που κάνουν ο ένας από άλλον (μέσω ΜΚΔ κλπ) έχει σπάσει κοντέρ, ακόμη κι αν αυτό που κάνουν είναι ο ορισμός της ηλιθιότητας και το αντιλαμβάνονται, όσο αντιλαμβάνονται! Αποδεικνύουν ότι αυτό που κατηγορείς, αυτό καταλήγεις! Άρα ποια τεχνητή νοημοσύνη (που δεν διαφωνώ)... * Η τάπα της βάρκας έχει ανοίξει προ πολλού... Επεξ/σία 25 Μαϊου από gousias 1
lnwolfgr Δημοσ. 25 Μαϊου Δημοσ. 25 Μαϊου 11 λεπτά πριν, gousias είπε Πάντως και οι κοινωνικές συμπεριφορικές τάσεις (περισσότερο των νέων και όχι μόνο) με το copy-paste που κάνουν ο ένας από άλλον (μέσω ΜΚΔ κλπ) έχει σπάσει κοντέρ, ακόμη κι αν αυτό που κάνουν είναι ο ορισμός της ηλιθιότητας και το αντιλαμβάνονται, όσο αντιλαμβάνονται! Αποδεικνύουν ότι αυτό που κατηγορείς, αυτό καταλήγεις! Άρα ποια τεχνητή νοημοσύνη (που δεν διαφωνώ)... * Η τάπα της βάρκας έχει ανοίξει προ πολλού... Ναι, αλλά απ'οτι βλέπω το βαρέλι δεν έχει πάτο, το κοντέρ είναι άπειρο.
TasMan Δημοσ. 25 Μαϊου Δημοσ. 25 Μαϊου 11 ώρες πριν, filip123go είπε Είναι υποχρεωτικό να αναφέρεται"να μην πίνεις τα λάδια" γιατί παλαιότερα που δεν το έγραφε, κάποιο τσακάλι τα ήπιε.!! Το ίδιο πράγμα λέμε: Χρειάζεσαι την ευφυΐα του Αϊνστάιν για να μην πιεις τα λάδια του αυτοκινήτου! 1
Dorian Δημοσ. 25 Μαϊου Δημοσ. 25 Μαϊου 22 ώρες πριν, filip123go είπε Θα σου πω εγώ ένα παράδειγμα σωστής χρήσης. Πχ: "θέλω να καταλάβω πως λειτουργεί το redux store στη react. Δώσε μου ένα παράδειγμα στον πραγματικό κόσμο, που να εξηγεί τη λειτουργία του" Και θα σου δώσει ένα πολύ ωραίο παράδειγμα, και μετά μπορείς να του κάνεις στο ερωτήσεις πάνω σε αυτό, για να ΚΑΤΑΛΆΒΕΙΣ πως δουλεύει.! Το ΑΙ έχεις το εξής μοναδικό πλεονέκτημα, ότι, σε αντίθεση με τα βιβλία, τα οποία εξηγούν κάτι , με πολύ συγκεκριμένο τρόπο, μπορεί να στο εξηγήσει με πάρα πολλούς και διάφορους. Και εάν του πεις, "αυτό δεν το κατάλαβα, μπορείς να το εξηγείς καλύτερα" θα στο εξηγήσει. Και θα στο εξηγήσει και 10.000 φορές να του το ζητήσεις. Γενικώς ο "κλασικός" τρόπος εκμάθησης, του στυλ "πάρε δεκα ασκήσεις και βρες τη λύση" ή "μάθε αυτούς τους 8 τόμους απ' έξω" είναι πλέον deprecated (δεν λέω ότι είναι καλό η κακό, απλά είναι η πραγματικότητα). Και για ασκητή που λες, κάτι πολύ απλό (γιη Η/Μ θα σου πω), "Να κανετε μια μελέτη θεμελιακής γείωσης για το σπίτι σας" . Που αυτό πρακτικά σημαίνει, να ψάξεις να βρεις (έστω και κατά προσέγγιση τα "spects" του σπιτιού σου, να υπολογίσεις καταναλώσεις κλπ κλπ) οπότε όταν φτάσεις στο ΑΙ, θα έχεις ήδη κάνει εσύ τη μελέτη σου, θα του πετάξεις μέσα τα data και μετά θα ελέγξεις αν είναι σωστή η λύση. Δλδ ουσιαστικά σε γλυτώνει από τη "χαμαλοδουλεια" . Τη μελέτη πάλι εσύ την έχεις κάνει. Και εάν θέλεις να το κάνεις ακόμα πιο ΑΙ proof, τους λες να καταθέσουν και σχέδιο του σπιτιού. To πρώτο είναι ερώτηση κατανοησης θεωρίας/πρακτικής, που ένας συνειδητοποιημένος μαθητής /σπουδαστη΄ς μπορεί όντως να ζητησει διευκρινήσεις για ενα θέμα κατά την μελέτη του καθώς δεν έχει προφανώς συνεχώς πρόσβαση σε διδάσκοντα. Δεν μιλάμε ομως να σου πετάξει σε δευτερολεπτα εργασια/ασκηση/εκθεση/παρουσιαση που κανονικά θα έπερνε ώρες να την φτιαξεις από το μηδέν, που υποτιθεται γινεται για εξάσκηση Το δεύτερο είναι ενα μινι προτζεκτ, πολυδιάστατο με επιμέρους διαφορετικά υποθέματα. Θα μπορούσε να είναι τελική εργασία εξαμήνου τεχνικής πολυτεχνικής σχολής κλπ . Φυσικά το λύνει άμεσα και αυτό μοντέλα ΑΙ. Παιδαγωγικά επρεπε ο εκπαιδευτικός ανεξάρτητα επιπέδου εκπαίδευσης να το είχε ήδη σπάσει διδάξει στα επιμέρους τμήματα και αυτή να ειναι η εργασία σύνδεσης των τμηματων. Καλά το τι γινεται σε πανεπιστήμια από βαρεμένους πανεπιστημιακούς είναι άλλο θέμα.Τα επιμέρους τμήματα ακόμα πιο εύκολα μπορούν να τα αντιγράψουν οι εκπαιδευομενοι τις έτοιμες απαντήσεις που θα δίνει η ΑΙ. Οπότε αυτό το σενάριο που περιγράφεις ταιριάζει για χρήση της ΑΙ ως βοηθός από κάποιο που ήδη εχει εκπαιδευτει διδαχθεί ένα αντικείμενο και το κατέχει και ζητάει διευκρινήσεις βοηθεια να βγάλει τετριμμένα τμήματα στην δουλειά που ήδη ξέρει και κανει. Δεν ειναι καθολου το ίδιο για καποιον που δεν ξέρει το αντικείμενο αλλά το διδάσκεται. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα