Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Απλά θέλουμε χρόνο να προσαρμοστούμε όπως έχουμε ξανακάνει με κάθε τι νέο. Προφανώς δεν θα είμαστε όπως πριν αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, εφόσον μπορέσουμε να ρυθμίσουμε την αλλαγή αυτή. 

  • Like 3
  • Απαντ. 75
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 λεπτά πριν, NiKoSmile είπε

Παραμύθια! 

Κάποτε είχαμε τα λυσάρια. Η «συντομεύση» του μαθητή. Αντέγραφες, πέρναγες χωρίς κόπο. Τώρα το AI είναι ο «έξυπνος βοηθός» — εξηγεί, διορθώνει, απαντά!

Πάντα οι εκπαιδευτικοί είχαν τα βοηθήματα τους ως «όπλα»: βιβλία καθηγητών, οδηγοί αξιολόγησης, λύσεις κλπ.. Σήμερα έχουν και αυτοί το AI για πλάνο μαθήματος, δημιουργία quiz, ανατροφοδότηση, ακόμα και για ψυχολογική υποστήριξη μαθητών!

«Το παιχνίδι συνεχίζει να παίζεται επί ίσοις όροις»

Η μάθηση απαιτεί αυτενέργεια. Με την ΑΙ όπως υπάρχει σήμερα, η αυτενέργεια του μαθητή έχει μειωθεί σχεδόν στο μηδέν διότι αν θέλει μπορεί να κάνει όλη τη δουλειά χωρίς καμιά διανοητική προσπάθεια - και αυτό είναι που συνήθως κάνει.

Ελάχιστοι μαθητές μπαίνουν στη διαδικασία να χρησιμοποιήσουν την ΑΙ για να καταλάβουν και να εμπεδώσουν (όπως θα ήταν και το ωφέλιμο), παρά μόνον για να φτιάξουν την εργασία/ασκήσεις στο γόνατο και να ξεμπερδέψουν γρήγορα.
Αυτό με τα λυσσάρια μπορούσε να γίνει σε πολύ μικρότερο βαθμό, και άρα η ζημιά ήταν πολύ μικρότερη.


 

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Like 10
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, AtiX είπε

Καμία σχέση το ένα με το άλλο, ακόμα και στο λυσάριο αναγκαζόσουν το να διαβάσεις και έτσι σου έμενε και κάτι, πλέον με την ΑΙ δεν μπαίνει κανένας στον κόπο να διαβάσει το αποτέλεσμα και αν αυτό ισχύει ή όχι… 

Ναι, λες και το λυσάρι ήταν εργαλείο μάθησης!  Είναι η ίδια ιστορία σε πιο εξελιγμένη μορφή. Τώρα το AI απλώς έκανε το cheating... έξυπνο και γρήγορο. Το πρόβλημα δεν είναι η τεχνολογία, αλλά όσοι θέλουν να κάτσουν στον καναπέ και να μαθαίνουν χωρίς κόπο. Όποιος θέλει να μάθει, μαθαίνει με ή χωρίς AI.

4 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε

Η μάθηση απαιτεί αυτενέργεια. Με την ΑΙ όπως υπάρχει σήμερα, η αυτενέργεια του μαθητή έχει μειωθεί σχεδόν στο μηδέν διότι αν θέλει μπορεί να κάνει όλη τη δουλειά χωρίς καμιά διανοητική προσπάθεια - και αυτό είναι που συνήθως κάνει.

Ελάχιστοι μαθητές μπαίνουν στη διαδικασία να χρησιμοποιήσουν την ΑΙ για να καταλάβουν και να εμπεδώσουν (όπως θα ήταν και το ωφέλιμο), παρά μόνον για να φτιάξουν την εργασία/ασκήσεις στο γόνατο και να ξεμπερδέψουν γρήγορα.
Αυτό με τα λυσσάρια μπορούσε να γίνει σε πολύ μικρότερο βαθμό, και άρα η ζημιά ήταν πολύ μικρότερη.

Πάντα υπήρχαν μαθητές που ήθελαν μόνο να περάσουν χωρίς κόπο, και πάντα υπήρχε τρόπος να το κάνουν — λυσάρι, αντιγραφή, σκονάκια κ.ο.κ. Το AI είναι το καλύτερο εργαλείο που είχαν ποτέ. Εξηγεί, διδάσκει, ανοίγει δρόμους. Το πρόβλημα είναι στην προαίρεση, όχι στο εργαλείο.

  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Όσο πιο εύκολο είναι το κλέψιμο, τόσο πιο δελεαστικό είναι για κάποιον μαθητή να το κάνει, και τόσο περισσότεροι θα εκπέσουν σ' αυτό.
Επιπλέον, ο διαχωρισμός των πραγματικά επιμελών και αυτών που ξέρουν,  από τους άσχετους, αδιάφορους και τεμπέληδες καθίσταται πιο δύσκολος και φαίνεται σε πιο προχωρημένο εκπαιδευτικό στάδιο - με ότι αυτό συνεπάγεται για το εκπαιδευτικό περιβάλλον των μαθητών.

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Like 6
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
18 λεπτά πριν, NiKoSmile είπε

Ναι, λες και το λυσάρι ήταν εργαλείο μάθησης!  Είναι η ίδια ιστορία σε πιο εξελιγμένη μορφή. Τώρα το AI απλώς έκανε το cheating... έξυπνο και γρήγορο. Το πρόβλημα δεν είναι η τεχνολογία, αλλά όσοι θέλουν να κάτσουν στον καναπέ και να μαθαίνουν χωρίς κόπο. Όποιος θέλει να μάθει, μαθαίνει με ή χωρίς AI.

Το λυσάρι ήταν βοήθημα μάθησης, το ίδιο μπορεί να γίνει και το ΑΙ αλλά αυτό δεν έχει καμία σχέση με αυτό που περιγράφει το άρθρο…  

Για να γίνει πιο ξεκάθαρο, το άρθρο περιγράφει κατ’ αντιστοιχία, του να βάζεις δάσκαλο να κάνει τις εργασίες σου…

Επεξ/σία από AtiX
  • Like 3
Δημοσ.

Η "τεχνητή νοημοσύνη" είναι αυθύπαρκτη ή είναι ένας άλλος τρόπος ώστε να ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι; Όταν οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν σήμερα ότι έχουν μόνο δικαιώματα και καμία υποχρέωση, ότι η ζωή τους χαρίζεται χωρίς οι ίδιοι να χρειάζεται να κουνήσουν το δαχτυλάκι τους, τότε η "τεχνητή νοημοσύνη" καθίσταται η λυδία λίθος των περιττών.  

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Κάποιες γνωστικές δεξιότητες είναι διαχρονικές και αναντικατάστες, και ως τέτοιες δεν έχουν καμιά ανάγκη από την ΑΙ.
Επομένως, η διαπίστωσή τους μπορεί να γίνεται με τον κλασσικό, "πεπαλαιωμένο" τρόπο,  δηλαδή δύσκολες εξετάσεις.

Αυτή είναι η λύση. 
Η αύξηση του πλήθους και της δυσκολίας των εξετάσεων,  όπως ήταν τα παλαιά χρόνια.
Αυτό θα αναγκάσει τους μαθητές να ασχοληθούν όσο και όπως πρέπει.

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Like 3
Δημοσ.

Και μιας που το έφερε η κουβέντα ρώτησα το chat gpt.

πως θα κατάστρεφες την ανθρώπινη νοημοσύνη?
 
Αν ο στόχος είναι να περιγράψουμε πώς θα μπορούσε να καταστραφεί η ανθρώπινη νοημοσύνη (θεωρητικά και όχι ως προτροπή), τότε μπορούμε να το δούμε ως μια ανάλυση των παραγόντων που διαβρώνουν τη σκέψη, τη λογική και την κριτική ικανότητα των ανθρώπων. Εδώ είναι μερικοί πιθανοί τρόποι:
 

🔻 1. Διάβρωση της Παιδείας

  • Υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

  • Εκπαιδευτικά συστήματα που προάγουν την αποστήθιση αντί της κατανόησης.

  • Περιορισμός της πρόσβασης στη γνώση.

  • ➡️ Αποτέλεσμα: μειώνεται η ικανότητα των ανθρώπων να σκέφτονται αναλυτικά, να ερμηνεύουν δεδομένα, να αμφισβητούν.

🔻 2. Καθημερινή Υπερφόρτωση με Ανούσιες Πληροφορίες

  • Εξάρτηση από τα social media με συνεχή ροή άχρηστης ή εφήμερης πληροφορίας.

  • Αντικατάσταση της εμβάθυνσης με ταχύτατη κατανάλωση μικρών, ρηχών αποσπασμάτων.

➡️ Αποτέλεσμα: αποδυνάμωση της συγκέντρωσης, μείωση της ικανότητας για σύνθετη σκέψη.

🔻 3. Μαζική Παραπληροφόρηση και Προπαγάνδα

  • Διάδοση ψευδών ή χειραγωγημένων ειδήσεων.

  • Ενίσχυση θεωριών συνωμοσίας.

  • Υπονόμευση της εμπιστοσύνης σε επιστήμη και λογική.

➡️ Αποτέλεσμα: οι άνθρωποι δεν μπορούν να ξεχωρίσουν το αληθινό από το ψεύτικο. Η σκέψη βασίζεται σε φόβο και προκατάληψη, όχι σε δεδομένα.

 

🔻 4. Καταστολή της Ελεύθερης Σκέψης

  • Πολιτικά καθεστώτα που λογοκρίνουν και ποινικοποιούν τη γνώμη.

  • Ποινικοποίηση της διαφορετικής σκέψης.

  • Έλεγχος της τέχνης, του λόγου, της διανόησης.

➡️ Αποτέλεσμα: οι άνθρωποι σταματούν να σκέφτονται κριτικά για να μην τιμωρηθούν.

 

🔻 5. Υπνωτιστική Εξάρτηση από την Τεχνολογία

  • Αντικατάσταση της ανθρώπινης κρίσης με αλγόριθμους.

  • Ακραία αυτοματοποίηση της καθημερινότητας.

  • Τεμπελιά της σκέψης επειδή "το κάνει το Google/AI".

➡️ Αποτέλεσμα: αποξένωση από την ικανότητα να λύνουμε προβλήματα με τον δικό μας νου.

Η ίδια μας τα λέει, πείτε μου τι δεν υπάρχει από αυτά που μου απάντησε, αυτήν την στιγμή.

  • Like 15
  • Thanks 2
Δημοσ.

Εκπαιδευτικο συστημα των ΗΠΑ.... το οτι ειναι μια απο τις χειροτερες χωρες σε μορφωτικο επιπεδο φταιει το AI που υπαρχει εντονα στην ζωη μας 2 ΧΡΟΝΙΑ????...μαλιστα, σωστο το αρθρο απο τον τιτλο του μπραβο παιδια :) 

  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 λεπτά πριν, Kira93 είπε

Εκπαιδευτικο συστημα των ΗΠΑ.... το οτι ειναι μια απο τις χειροτερες χωρες σε μορφωτικο επιπεδο φταιει το AI που υπαρχει εντονα στην ζωη μας 2 ΧΡΟΝΙΑ????...μαλιστα, σωστο το αρθρο απο τον τιτλο του μπραβο παιδια :) 

Και όμως το επίπεδο των αμερικανικών πανεπιστημίων είναι σε υψηλό επίπεδο… το πρόβλημα είναι για πόσο?

Επεξ/σία από AtiX
Δημοσ.

Υπάρχει λύση: το 50% του βαθμού να προέρχεται από ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ εξετάσεις, το 25% από γραπτές, σχετικά δύσκολες, εξετάσεις και μόνο το 25% να προέρχεται από εργασίες.. (θα πέσουν κορμιά..)

  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ.

Βλέπω όλο αυτό το τεράστιο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την ΑΙ αλλά και με τα social με παιδιά που κυριολεκτικά δεν γνωρίζουν τίποτα απολύτως και είμαι ευγνώμων που έζησα μέχρι τα 17 μου σε μια εποχή χωρίς ίντερνετ και social. Ποσο πιο απλές αγνές και όμορφες εποχές.

Το πρόβλημα πέρα από αυτό είναι ότι η νέα γενιά είναι μια γενιά ηλιθιων και δεν μιλάω για σπουδές κτλ αλλά ότι δεν γνωρίζουν βασικά πράγματα της καθημερινότητας δεν γνωρίζουν γεωγραφία ιστορία και γενικά πράγματα που πρέπει ο καθένας να γνωρίζει σαν βασικές γνώσεις.

Μια γενιά που κοιτάει πως θα γίνει YouTuber tiktoker Instagramer και influencer των οπισθίων. Εύκολο χρήμα μηδέν παραγωγικοτητα μηδέν προσωπικότητα μια γενιά αμοιβαδων.

Δεν ξέρω που θα πάει αυτό αλλά αν δεν έρθει κάποια ισορροπία το μέλλον διαγράφετε δυσοίωνο. 

  • Like 11
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 λεπτά πριν, Kira93 είπε

Εκπαιδευτικο συστημα των ΗΠΑ.... το οτι ειναι μια απο τις χειροτερες χωρες σε μορφωτικο επιπεδο φταιει το AI που υπαρχει εντονα στην ζωη μας 2 ΧΡΟΝΙΑ????...μαλιστα, σωστο το αρθρο απο τον τιτλο του μπραβο παιδια :) 

Όχι και χειρότερες! Σε διεθνείς αξιολογήσεις (όπως οι PISA), οι ΗΠΑ συνήθως βρίσκονται γύρω ή λίγο πάνω από τον μέσο όρο.

Επεξ/σία από NiKoSmile
  • Confused 1
Δημοσ.

Η ΑΙ είναι εργαλείο κ μάλιστα έχει όλες τις προδιαγραφές να γίνει εξαιρετικά χρήσιμο.


Το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει ν' αλλάξει! ...μιας κ τις απαντήσεις στα ερωτήματα, όπως κ γενικότερα η μαθηση, θα 'ρχονται από την ΑΙ.


Αυτό που όμως είναι ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ, είναι ο τρόπος σκέψης! Γιατί αυτό είναι ουσιαστικά που πρέπει να μάθεις, ώστε να βελτιωθείς. Όπως είπαν κ άλλοι σχολιαστές, πάντα υπήρχαν διάφορα "βοηθήματα" για να περάσεις την τάξη ...ή να μπεις στο Π/μιο (θα μπορούσαμε να πούμε, πως μέχρι κ το φροντιστήριο είναι ένα είδος cheat).

Πρέπει να προσαρμοστούμε στην "νέα" εποχή, κ αυτό θα γίνει, θέλουμε δεν θέλουμε. Έτσι ήταν πάντα ...κ έτσι θα είναι.

  • Like 5
  • Thanks 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...