Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
6 ώρες πριν, xsterg είπε

παντως χαρτινο οχι. το χαρτινο εαν το βρεξεις με νερο θα διαλυθει. 

Κολλάμε στις λέξεις....

Εννοώ τα κλασικά "χάρτινα" και όχι ελευθέρας ροής(βλέπε φιλτροχοάνη).

Τώρα τι να σου πώ ρυζόχαρτο δεν βάζω πάντως.

  • Απαντ. 60
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
16 ώρες πριν, xsterg είπε

παντως χαρτινο οχι.

Έχεις στο αμάξι σου κάποιο "πλενόμενο" φίλτρο αέρα; Αν ναι ποιο;

Δημοσ.
2 ώρες πριν, Chloe2 είπε

Έχεις στο αμάξι σου κάποιο "πλενόμενο" φίλτρο αέρα; Αν ναι ποιο;

Ναι υπάρχει πλενομενο φίλτρο .

Θέλει τη ανάλογη προσοχή , καθαριστικά , και ειδικά σε αμάξια που αισθητήρα Maf . Κατά 90% έχει και το Tigra τέτοιο αισθητήρα .

Προχωρας όπως έχει ότι έβαζες .

  • Thanks 1
Δημοσ.
6 ώρες πριν, meletis_m είπε

Ναι υπάρχει πλενομενο φίλτρο .

Το ξέρω. Διάβασα στο Διαδίκτυο ότι υπάρχουν πλενόμενα φίλτρα αέρα.

6 ώρες πριν, meletis_m είπε

Προχωρας όπως έχει ότι έβαζες .

Φυσικά και δεν σκοπεύω να αλλάξω το ολοκαίνουργιο φίλτρο αέρα. Επειδή δεν γνωρίζω αρκετά σχετικά με το θέμα αγόρασα φίλτρο αέρα δείχνοντας στο μαγαζί την άδεια κυκλοφορίας του αμαξιού, μειώνοντας την πιθανότητα να αγοράσω ακατάλληλο/ μη συμβατό φίλτρο για το αμάξι μου.

Δημοσ.
Στις 6/7/2025 στις 3:13 ΜΜ, Chloe2 είπε

Σε βενζινάδικο αλλάζουμε λάδια, φίλτρο λαδιού, υαλοκαθαριστήρες, μπαταρίες, λάμπες, κλπ στα αμάξια της οικογένειας.
Πληρώνουμε με χρεωστική κάρτα και οι εργασίες γίνονται επιτόπου παρουσία κάποιου μέλους της οικογένειας. Μάλλον θα πάρω φίλτρο αέρα BOSCH.

Για μένα δεν πειράζει που τα κάνεις σε βενζινάδικο αρκεί να επιλέγεις εσυ πότε τι θα αλλάξεις και να αγοράζεις τα ανταλλακτικά μόνη και όχι να αλλάζεις ότι σου λένε και σου βάζουν στα γνωστά βενζινάδικα με το κοχύλι.

Δημοσ.
3 ώρες πριν, papoys1 είπε

Για μένα δεν πειράζει που τα κάνεις σε βενζινάδικο αρκεί να επιλέγεις εσυ πότε τι θα αλλάξεις και να αγοράζεις τα ανταλλακτικά μόνη

Γενικά σε βενζινάδικα μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα στα Χ είδη αυτοκινήτου που εμπορεύονται.
Συνήθως αλλάζουμε λάδια/φίλτρο λαδιού και υαλοκαθαριστήρες μια φορά το χρόνο και δωρεάν γίνεται καθαρισμός του φίλτρου αέρα με πιεστικό αέρα. 

  • Like 1
Δημοσ.
38 λεπτά πριν, Chloe2 είπε

Γενικά σε βενζινάδικα μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα στα Χ είδη αυτοκινήτου που εμπορεύονται.
Συνήθως αλλάζουμε λάδια/φίλτρο λαδιού και υαλοκαθαριστήρες μια φορά το χρόνο και δωρεάν γίνεται καθαρισμός του φίλτρου αέρα με πιεστικό αέρα. 

Πολύ παλιά σε βενζινάδικο άλλαζα και γω λάδι και φίλτρο λαδιού πλέον αλλάζω μόνος. Όντως έχουν αρκετές μάρκες κάποια και επιλέγεις ποιο θα βάλεις αλλά αν δεν ξέρεις σε οδηγούν αυτοί σε όποιο τους συμφέρει.Το μόνο που να ζητάς είναι να σου βάλουν το σωστό ιξώδες . Από το  να πας και να στήνεσαι  στο συνεργείο εκεί είναι πιο απλό και γρήγορο..

  • Like 1
Δημοσ.
14 ώρες πριν, papoys1 είπε

Το μόνο που να ζητάς είναι να σου βάλουν το σωστό ιξώδες .

Έχετε δίκιο.
Η όποια επιλογή γίνεται σύμφωνα με το εγχειρίδιο χρήσης αυτοκινήτου.

  • Like 1
  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ.

Για τήν ιστορία . 

Σε Opel Corsa C ( Κινητήρας Ζ12ΧΕ ) έχουν κοινα αναλώσιμα με το κινητηρα του Tigra A όσο αφορά φίλτρα / μπουζι μόνο.

Φίλτρα Mann Filter ( Κινητήρα , Λαδιού, Βενζίνης) 26€

Φιλτρο Καμπίνας Bosch όχι ενεργου άνθρακα 8€. Σύνολο 34€ μου κόστισαν .

Μπουζί πλατίνας NGK 20€

Δημοσ.

Το βενζινάδικο σίγουρα δεν θα αλλάζει φίλτρο λαδιού με την αλλαγή λαδιών και ούτε θα κάνει βασικό έλεγχο (διαρροές, σύστημα διευθηνση, φρένα, αναρτήσεις κτλ). 

Το πιο απλό, εστω ένα κολάρο έχει μικρή διαροη, το σωστό συνεργείο θα στο πει και θα στο αλλάξει. Το βενζινάδικο δεν θα ασχοληθεί καν. 

 

Δημοσ.
9 ώρες πριν, imr είπε

Το βενζινάδικο σίγουρα δεν θα αλλάζει φίλτρο λαδιού με την αλλαγή λαδιών και ούτε θα κάνει βασικό έλεγχο (διαρροές, σύστημα διευθηνση, φρένα, αναρτήσεις κτλ). 

Το πιο απλό, εστω ένα κολάρο έχει μικρή διαροη, το σωστό συνεργείο θα στο πει και θα στο αλλάξει. Το βενζινάδικο δεν θα ασχοληθεί καν. 

 

Αυτό είναι σίγουρο το έχω αναφέρει και πιο πάνω . Προσωπικά το έκανες προχθές λάδια φίλτρα μπουζί μόνος μου , επειδή είχα και χρόνο .

Συνεργείο πήγε για αντλία νερού/ ιμάντα δυναμό / αντιψυκτικό / θερμοστάτη 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

...απλά πράγματα που καταλαβαίνω, γνωρίζω και έχω τις δυνατότητες (εξοπλισμό) και γνώσεις (ότι δεν θα προκαλέσω φθορά και θα ακολουθήσω by the book την διαδικασία) επιλέγω να τα κάνω μόνος μου (αλλαγές σε φίλτρα αέρος, καμπίνας, υαλοκαθαριστήρων, καθαρισμοί σε σύστημα εισαγωγής, ορισμένοι sensors που έχουν εύκολη πρόσβαση και απαιτούν μόνο κάποια -εξειδικευμένα σε ορισμένες περιπτώσεις καθαριστικά κλπ.)

Παρόλα αυτά το σύστημα iso που ακολουθούν ορισμένα συνεργεία δεν μου έχει κάτσει καλά (και εξηγούμαι παρακάτω).

Σε όχημα 4 ετών (εντός εγγύησης) αρχές Δεκεμβρίου 2024, μετά απο μέτρηση της μπαταρίας (OEM Exide 72Ah/760Α for Stellantis) με σχετικό εξοπλισμό που κατέχω (autel) αλλά και με εξοπλισμό ηλεκτρολογείου αυτοκινήτων καλού φίλου (bosch) σε τεστ χωρητικότητας, υγείας, φόρτισης απο δυναμό, stress τεστ από ζήτηση υψηλών φορτίων (υψηλές στροφές, clima στο full, όλες οι παροχές που ζητούσαν ρεύμα ενεργοποιημένες κλπ)...η μπαταρία βρέθηκε (και τις δύο φορές σε άψογη κατάσταση - απο 95% και άνω) - η δεύτερη μέτρηση έγινε καθαρά για να "καλιμπράρω" τον εξοπλισμό μου και να έχω μέτρο σύγκρισης.

Οι μετρήσεις έγιναν εντελώς απο προσωπική μου ενέργεια και απορία για την κατάσταση της υγείας (γνωρίζοντας ότι οι σύγχρονες μπαταρίες - gel/agm/efb - συνήθως - ίσως κάποιες φορές σε υποψιάσει η μη σωστή λειτουργία του start+stop - δεν δείχνουν σημάδια κόπωσης απλά σταματάνε να λειτουργούν.

Ένα μήνα μετά (ήπιος χειμώνας 2024-25 μεσόγεια Πελοπόννησος/σχεδόν καμία καταπόνηση χρήσης), προς τέλος Ιανουαρίου 2025, στο καθιερωμένο ετήσιο service του οχήματος,  σε επίσημο δίκτυο (που έχει αναλάβει το όχημα απο day-one), ενημερώθηκα ότι η μπαταρία είναι στα τελευταία της και ότι απαιτείται (όχι απλά σύσταση δλδ) αντικατάσταση.

Κόστος περίπου 300€ (μόνο για νέα μπαταρία OEM 70Ah/720A Mopar for PSA Group - φόρτιση,εγκατάσταση, set up/παραμετροποίηση σε ECU). Φυσικά ανέφερα την δική μου εκδοχή (μετρήσεις κλπ) αλλά για λόγους κάλυψης εγγύησης αποδέχτηκα την αλλαγή. Φυσικά ζήτησα να πάρω πίσω την παλιά μπαταρία - εκεί έρχεται το θέμα ISO και η διαδικασία απόρριψης αναλώσιμων που είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν - και πραγματικά ήρθα σε έντονη αντιπαράθεση για να την πάρω πίσω.

Η μπαταρία αποθηκεύτηκε για λίγους μήνες σε σωστές συνθήκες (θερμοκρασία - υγρασία δωματίου) και περιοδική συντήρηση (υπάρχει σχετική επιλογή σε μηχάνημα της victron που έχω) και από αρχές καλοκαιριού κινεί άψογα όχημα φίλου (χωρίς start+stop αλλά σύγχρονης τεχνολογίας - εκκίνηση χωρίς κλειδί κλπ)...αν βγάλει επίσης χωρίς πρόβλημα και τον ερχόμενο χειμώνα, τότε φυσικά θα έχω άλλον ένα λόγο για να μην προτιμήσω ξανά την αντιπροσωπεία που απευθυνόμουν έως τωρα.

... βγήκε λίγο σεντόνι, ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

Επεξ/σία από TechnoState
  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, TechnoState είπε

...απλά πράγματα που καταλαβαίνω, γνωρίζω και έχω τις δυνατότητες (εξοπλισμό) και γνώσεις (ότι δεν θα προκαλέσω φθορά και θα ακολουθήσω by the book την διαδικασία) επιλέγω να τα κάνω μόνος μου (αλλαγές σε φίλτρα αέρος, καμπίνας, υαλοκαθαριστήρων, καθαρισμοί σε σύστημα εισαγωγής, ορισμένοι sensors που έχουν εύκολη πρόσβαση και απαιτούν μόνο κάποια -εξειδικευμένα σε ορισμένες περιπτώσεις καθαριστικά κλπ.)

Παρόλα αυτά το σύστημα iso που ακολουθούν ορισμένα συνεργεία δεν μου έχει κάτσει καλά (και εξηγούμαι παρακάτω).

Σε όχημα 4 ετών (εντός εγγύησης) αρχές Δεκεμβρίου 2024, μετά απο μέτρηση της μπαταρίας (OEM Exide 72Ah/760Α for Stellantis) με σχετικό εξοπλισμό που κατέχω (autel) αλλά και με εξοπλισμό ηλεκτρολογείου αυτοκινήτων καλού φίλου (bosch) σε τεστ χωρητικότητας, υγείας, φόρτισης απο δυναμό, stress τεστ από ζήτηση υψηλών φορτίων (υψηλές στροφές, clima στο full, όλες οι παροχές που ζητούσαν ρεύμα ενεργοποιημένες κλπ)...η μπαταρία βρέθηκε (και τις δύο φορές σε άψογη κατάσταση - απο 95% και άνω) - η δεύτερη μέτρηση έγινε καθαρά για να "καλιμπράρω" τον εξοπλισμό μου και να έχω μέτρο σύγκρισης.

Οι μετρήσεις έγιναν εντελώς απο προσωπική μου ενέργεια και απορία για την κατάσταση της υγείας (γνωρίζοντας ότι οι σύγχρονες μπαταρίες - gel/agm/efb - συνήθως - ίσως κάποιες φορές σε υποψιάσει η μη σωστή λειτουργία του start+stop - δεν δείχνουν σημάδια κόπωσης απλά σταματάνε να λειτουργούν.

Ένα μήνα μετά (ήπιος χειμώνας 2024-25 μεσόγεια Πελοπόννησος/σχεδόν καμία καταπόνηση χρήσης), προς τέλος Ιανουαρίου 2025, στο καθιερωμένο ετήσιο service του οχήματος,  σε επίσημο δίκτυο (που έχει αναλάβει το όχημα απο day-one), ενημερώθηκα ότι η μπαταρία είναι στα τελευταία της και ότι απαιτείται (όχι απλά σύσταση δλδ) αντικατάσταση.

Κόστος περίπου 300€ (μόνο για νέα μπαταρία OEM 70Ah/720A Mopar for PSA Group - φόρτιση,εγκατάσταση, set up/παραμετροποίηση σε ECU). Φυσικά ανέφερα την δική μου εκδοχή (μετρήσεις κλπ) αλλά για λόγους κάλυψης εγγύησης αποδέχτηκα την αλλαγή. Φυσικά ζήτησα να πάρω πίσω την παλιά μπαταρία - εκεί έρχεται το θέμα ISO και η διαδικασία απόρριψης αναλώσιμων που είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν - και πραγματικά ήρθα σε έντονη αντιπαράθεση για να την πάρω πίσω.

Η μπαταρία αποθηκεύτηκε για λίγους μήνες σε σωστές συνθήκες (θερμοκρασία - υγρασία δωματίου) και περιοδική συντήρηση (υπάρχει σχετική επιλογή σε μηχάνημα της victron που έχω) και από αρχές καλοκαιριού κινεί άψογα όχημα φίλου (χωρίς start+stop αλλά σύγχρονης τεχνολογίας - εκκίνηση χωρίς κλειδί κλπ)...αν βγάλει επίσης χωρίς πρόβλημα και τον ερχόμενο χειμώνα, τότε φυσικά θα έχω άλλον ένα λόγο για να μην προτιμήσω ξανά την αντιπροσωπεία που απευθυνόμουν έως τωρα.

... βγήκε λίγο σεντόνι, ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

Αυτή η προτροπή/ απαίτηση αντικατάστασης της μπαταρίας από το δίκτυο της αντιπροσωπείας ήταν απόρροια κάποιου τεστ που διεξήγαγαν ;

Ή μήπως περιορίστηκαν στο ότι η παρέλευση τετραετίας είναι ικανή από μόνη της στο να χρήζει αντικατάστασης;

Το ένστικτο μου λέει ότι δεν διεξήχθη κανένα τεστ από πλευράς τους.

Δημοσ.
14 λεπτά πριν, geopro είπε

Αυτή η προτροπή/ απαίτηση αντικατάστασης της μπαταρίας από το δίκτυο της αντιπροσωπείας ήταν απόρροια κάποιου τεστ που διεξήγαγαν ;

Ή μήπως περιορίστηκαν στο ότι η παρέλευση τετραετίας είναι ικανή από μόνη της στο να χρήζει αντικατάστασης;

Το ένστικτο μου λέει ότι δεν διεξήχθη κανένα τεστ από πλευράς τους.

    Στο ενημερωτικό τηλέφωνο που έλαβα και αφού ρώτησα γιατί, έλαβα την απάντηση ότι μετά απο μετρήσεις των τεχνικών η μπαταρία βρέθηκε σε κρίσιμο σημείο οπότε η αντικατάσταση της είναι επιβεβλημένη!

    Όταν επισκέφτηκα την αντιπροσωπεία, για να παραλάβω το όχημα... διαθέσιμος τεχνικός δεν υπήρχε (αφου δεν είχα κλείσει μαζί του ραντεβού - ISO οδηγίες, μην το ξεχνάμε) αλλά απ' ότι μπόρεσε να καταλάβει και να μου εξηγήσει η ευγενέστατη και εντυπωσιακή κοπέλα της υποδοχής/γραμματείας ήταν ξανά οι παραπάνω μετρημένες κουβέντες.

Φυσικά ζήτησα το δελτίο ελέγχου της (το θερμικό χαρτί - κορδέλα που βγαίνει συνήθως απο επαγγελματικά μηχανήματα που διενεργούν τέτοιους ελέγχους/διαγνώσεις)... φυσικά δεν υπήρχε κάτι τέτοιο (όλα πλέον έχουν ψηφιοποιηθεί κατά τα λεγόμενα της και φυσικά δεν επιτρέπεται η πρόσβαση σε τέτοιες εσωτερικές διαδικασίες και έγγραφα)...κοινώς δεν βγάζεις άκρη (αλλά αυτή η συμπεριφορά/στάση με έκανε ακόμα πιο επίμονο, ώστε να απαιτήσω την παλιά μου μπαταρία πίσω - τουλάχιστον αυτό το κατάφερα).

Δημοσ.

Τελευταια ισως τεχνικη συμμετοχη μου.

Οι dealers ακολουθουν τα troubleshooting guides της εταιριας με την διαφορα οτι δεν προβαινουν στους 2οντες ελεγχους. Δηλαδη αν η εταιρια λεει οτι check battery status ο αντιπροσωπος θα το παρει ως change battery.

Οσο για τα φιλτρα αερα ειναι μεγαλη υποθεση αν πας σε lifetime θα πας σε ξηρου τυπου με τα καλυτερα να ειναι τα SF ομως να ξερεις οτι ακομα και αυτα εχουν πολυ υποδιεστερη αποδοση φιλτραρισματος. Πχ το street P08 εχει 70% αποδοση στα 80μm δε θα σου πω αν ειναι καλη η κακη αλλα σιγουρα δεν ειναι κοντα σε ενα κυτταρινης.

Η σειρα Τ14 και Τ12 της SF ειναι συγκρισιμα ισως και καλυτερα σε φιλτραρισμα απο οτι ενα φτηνο κυτταρινης και ρεεουν πολυ καλυτερα, αλλα το κοστος τους ειναι τρομακτικα υψηλο. Η μεση λυση ειναι παντα το P037

Ενδεικτικα DaT για Climate control not cooling to desired temp. Πειτε μου εσεις τι θα εκανε η εταιρια vs τι πρεπει να κανει, ελευθερα!

Home Page (1).pdf

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...