akoinonitos Δημοσ. 7 Ιουλίου Δημοσ. 7 Ιουλίου @prefuse @pirmen56 ας το συνεχισουμε εδω να μην χαλαμε το αλλο νημα
prefuse Δημοσ. 7 Ιουλίου Δημοσ. 7 Ιουλίου (επεξεργασμένο) 14 minutes ago, akoinonitos said: @prefuse @pirmen56 ας το συνεχισουμε εδω να μην χαλαμε το αλλο νημα Παρακαλώ το νήμα να κλειδώσει με ακοινονητους δεν συνομιλώ. 😛 Ούτε θα συμμετέχω 😛 Εξάλλου δεν με ενδιαφέρουν οι οθόνες PC και οι παλιό τεχνολογίες τους αλλά τα gaming monitor γιατί ακριβώς δεν παίζω παιχνίδια και δεν γνωρίζω τίποτα για αυτά. Επεξ/σία 7 Ιουλίου από prefuse
pirmen56 Δημοσ. 7 Ιουλίου Δημοσ. 7 Ιουλίου Αναφορά σε κείμενο Κοιταξτε παιδες γτ τα εχουμε κανει αχταρμα εδωπερα , εχουμε μπλεξει gaming οθονες , κινηματογραφο ,οθονες για printing και αλλα πολλα. καθε μονιτορ καλιμπραρεται αν καποιος θελει για την χρηση που θελει αν θελει να εχει σωστο αποτελεσμα , ενας γραφιστας θα καλιμπραρει σε d50 και θα προσαρμωσει το φως στον χωρο του ,ενα μονιτορ για gaming θα καλιμπραριστει στο d65 απο το εργοστασιο γτ ειναι ενας μεσος ορος για το φως της ημερας και δεν θα μυρισει τα νυχια της η εταιρια σε τι χωρο παιζει ο καθενας. Το κινηματογραφικο white point ειναι στο d63 γιαυτο και αν καποιος βαλει dcip3 mode θα το βλεπεις καπως πρασινωπο. Δεν έχει να κάνει με printing ο μεταμερισμός. Ούτε με D50, D63 κτλ. Διάβασέ το από την wikipedia να το καταλάβεις. Έτσι γίνεται κατανοητό γιατί είναι τόσο έντονο το Xiaomi G pro 27i red tint στην κάμερα και στις μετρήσεις ενώ από κοντά μπορεί και να μην το καταλάβει κάποιος. Ή γιατί ένα υποτίθεται τέλεια καλιμπραρισμένο OLED μπορεί να φαίνεται λάθος στο μάτι. https://en.wikipedia.org/wiki/Metamerism_(color) In colorimetry, metamerism is a perceived matching of colors with different (nonmatching) spectral power distributions. Colors that match this way are called metamers. Metameric matches are quite common, especially in near neutral (grayed or whitish colors) or dark colors. Metamerism occurs because each type of cone(κωνία των ματιών μας) responds to the cumulative energy from a broad range of wavelengths, so that different combinations of light across all wavelengths can produce an equivalent receptor response and the same tristimulus values or color sensation.[Τα μάτια μας μπορεί να βλέπουν ίδια χρώματα που τα όργανα μετρούν ως διαφορετικά] 1
akoinonitos Δημοσ. 7 Ιουλίου Μέλος Δημοσ. 7 Ιουλίου 5 λεπτά πριν, pirmen56 είπε Δεν έχει να κάνει με printing ο μεταμερισμός. Ούτε με D50, D63 κτλ. Διάβασέ το από την wikipedia να το καταλάβεις. Έτσι γίνεται κατανοητό γιατί είναι τόσο έντονο το Xiaomi G pro 27i red tint στην κάμερα και στις μετρήσεις ενώ από κοντά μπορεί και να μην το καταλάβει κάποιος. Ή γιατί ένα υποτίθεται τέλεια καλιμπραρισμένο OLED μπορεί να φαίνεται λάθος στο μάτι. https://en.wikipedia.org/wiki/Metamerism_(color) In colorimetry, metamerism is a perceived matching of colors with different (nonmatching) spectral power distributions. Colors that match this way are called metamers. Metameric matches are quite common, especially in near neutral (grayed or whitish colors) or dark colors. Metamerism occurs because each type of cone(κωνία των ματιών μας) responds to the cumulative energy from a broad range of wavelengths, so that different combinations of light across all wavelengths can produce an equivalent receptor response and the same tristimulus values or color sensation.[Τα μάτια μας μπορεί να βλέπουν ίδια χρώματα που τα όργανα μετρούν ως διαφορετικά] Το red tint που φαινεται στο xiaomi ειναι παρομοιο με το δικο μου σε native mode ,ισως να ειναι λιγο περισσοτερο στο xiaomi , οταν βαλεις hdr ομως και στα δυο το xiaomi συνεχιζει να εχει το red tint ενω το δικο μου οχι. Φαινεται αλλωστε αν δεις review του dell οτι το κοκκινο ειναι πανω σε native mode , τωρα πως απο το red tint που οντως ειναι υπαρκτο στο native mode πηγαμε στο green tint δεν μπορω πραγματικα να το καταλαβω.
aki Δημοσ. 9 Ιουλίου Δημοσ. 9 Ιουλίου (επεξεργασμένο) Για όποιον ενδιαφέρει η ιστορία του χρώματος και των standards. Κάνει υπερβολική απλούστευση στα κωνία του αμφιβληστροειδή όμως. Τα παρουσιάζει ως [R] [G] [B] receptors που είναι 100% λάθος! Το σωστό θα ήταν [R/G], [B/Y] και ακόμα πιο σωστό [R(G)], [G(R)], [B(Y)], [Y(B)] Η μερική ή ολική αχρωματοψία στο Κόκκινο-Πράσινο (πχ) δεν οφείλεται στην έλλειψη κόκκινων και πράσινων κωνίων. Οφείλεται στην μερική ή καθολική αδυναμία των υπαρχόντων κωνίων στο να διαχωρίσουν τις 2 συχνότητες στα εξωτερικά και εσωτερικά τοιχία. Αντί αυτού συντονίζεται περισσότερο ως ένα ενιαίο σώμα που καταλήγει να είναι το γκρι/άσπρο. Έτσι χάνεται μόνο ο χρωματικός διαχωρισμός, όχι η λεπτομέρια. Τα άτομα που δεν έχουν κωνία όπως αφήνει να εννοηθεί, βλέπουν μόνο ασπρόμαυρα και δεν διακρίνουν ούτε λεπτομέρειες. Επεξ/σία 9 Ιουλίου από aki 4
akoinonitos Δημοσ. 22 Ιουλίου Μέλος Δημοσ. 22 Ιουλίου (επεξεργασμένο) @prefuse 10:20 με πολυ αγαπη "unlike the qd oled which is free of color tinting" Επεξ/σία 22 Ιουλίου από akoinonitos
akoinonitos Δημοσ. 23 Ιουλίου Μέλος Δημοσ. 23 Ιουλίου Στις 22/7/2025 στις 1:27 ΠΜ, prefuse είπε Που να μην με μισούσες κιόλας... αυτό ειναι θέμα coating/panel ρε ...και εκανες γαργάρα ή δεν ειδες, για το dark uniformity τι ειπε 😛 το green ή magenta tint που ανέφερα παλιότερα (οτι θυμάσαι χαίρεσαι 😛 ) το έχουν ΟΛΑ τα wide gamut panel τον λόγο δεν στον λέω.. αλλα τι μεταμερισμό και παρατηρητή ρε... εδω οι "καλυτεροι" παρατηρητες δυστυχώς δεν γνωρίζουμε τι κάνει το HDR και θα ασχοληθουμε με green tint και μεταμερισμό; Εδω φανταζομαστε OLED καρτέλ και color volume που ειναι εκτός προδιαγραφών στο αρχικό υλικό και πιστεύουμε οτι εχουμε τα μάτια του Zuperman και θα "δούμε" τις οποιες διαφορές color volume που μετράει το rtings οπου στο αρχικό υλικό δεν θα υπάρχουν... Για να σε αφήσω με γλυκιά επίγευση ομως, οχι σαν εσένα τον χαιρέκακο, τα αγαπημένα σου qd-oled εχουν συνήθως καλυτερο color consistency υπο γωνία απο οτι τα WOLED αλλα για games, μαλλον σας ειναι αδιάφορο.. Δεν μας είπες τα midtones τελικά πρέπει να ειναι πιο φωτεινά σε σήμα HDR απο ότι σε SDR ή οχι; Για θεμα panel δεν συζηταμε? αν ειναι να συζηταμε τι βλεπουν τα ματια του καθενος δεν εχει νοημα. Ολα τα ειδα ,οπως και το κακο color banding και τα raised blacks κλπ των lg και το οτι προσπαθει να φτιαξει τις ατελειες της με την βοηθεια του επεξεργαστη εικονας και οτι ολοι βλεπουν καλυτερα χρωματα απο την g4 ,αλλα ξεχασα δεν υπηρχε διαφορα μεταξυ woled και qd oled Θα μου πεις τελεια δεν ειναι καμια. Και οι qd στο φως ειναι χαλια σε σχεση με τις woled. Το dark uniformity btw δεν ειναι θεμα panel γενικα αλλα θεμα κομματιου. Μπορει να πετυχεις και σωστο μπορει και οχι.
akoinonitos Δημοσ. 23 Ιουλίου Μέλος Δημοσ. 23 Ιουλίου (επεξεργασμένο) 5 ώρες πριν, prefuse είπε Και σε είχα για πιο σκεπτόμενο.. 😛 Τι γράφεις ρε αυτοαναιρουμενε φίλε μου; Για ιδανικες τεχνολογίες πάνελ που δεν μπορεί να τις δει κανείς; Αυτό είναι θέμα τεχνολογίας του πάνελ που είναι πιο συχνό φαινόμενο στις qd-oled, λιγότερο σε tandem και ακομα λιγότερο στις παλιότερες woled και LED. Αποφεύγεις να απαντήσεις σε κάτι πολύ απλό. Δεν μας είπες τα midtones τελικά πρέπει να ειναι πιο φωτεινά σε σήμα HDR απο ότι σε SDR, ναι ή οχι; Τέλος μήπως γνωριζεις γιατί το SDR αρκετές φορές δείχνει σχεδόν ίδιο με το HDR ειδικά στις ταινίες? Ποιος είναι ο λόγος; Η ai θα στο ειπε και αυτο ε? Ας απαντησω με test και οχι με το τι μου ειπε η ai https://www.rtings.com/tv/tests/picture-quality/gray-uniformity-dirty-screen-effect-dse#conclusion Απορω πως εκφερει αποψη για για το tandem που μολις λιγο καιρο ειναι στην αγορα και δεν εχει αρκετα δειγματα. Ας κλεισουμε ολα τα νηματα και ας ρωταμε το ai. Επεξ/σία 23 Ιουλίου από akoinonitos
akoinonitos Δημοσ. 23 Ιουλίου Μέλος Δημοσ. 23 Ιουλίου (επεξεργασμένο) 36 λεπτά πριν, prefuse είπε γιατι προφανώς δεν εχεις καταλάβει τι εννοώ και δεν εχει να κάνει με δείγματα ρε να στο κάνω τάληρα... αν βλέπεις κάτι σαν το δεξιά... θα έχεις φορτώματα μικρέ (μεταμερισμού/green, magenta, whatever tint) αν βλέπεις κάτι σαν το αριστερά... δεν θα έχεις και τοσα φορτώματα μικρέ αν ΔΕΝ εχεις wide gamut οθονη... δεν θα έχεις καθόλου φορτώματα μικρέ ειδες τι κλάνει να σκαμπάζς 2-3 πράματα.. ουτε δείγματα δεν χρειάζεσαι.. τρώμε κάτι και συνεχίζουμε; 👊 για το grey uniformity λεω ρε , αλλα για δες και το βιντεο του vincent με το tandem να δεις το wave lenght. Δεν με νοιαζουν οι θεωριες ,προσωπικα δεν βλεπω κανενα tint και εχω και va tv να συγκρινω και ips monitor. Επισης εσυ μιλας για το native mode (full gamut) που εγω ουτως η αλλως δεν χρησιμοποιω γτ οντως εχει red tint και στο εχω πει. Σε χρηση desktop ειναι σε srgb ,αν βαλω να παιξω κατι με hdr θα βαλω hdr που εκει δεν εχει red tint αν βαλω να παιξω κατι που δεν εχει hdr θα βαλω p3. Επεξ/σία 23 Ιουλίου από akoinonitos
prefuse Δημοσ. 23 Ιουλίου Δημοσ. 23 Ιουλίου 10 minutes ago, akoinonitos said: για το grey uniformity λεω ρε , αλλα για δες και το βιντεο του vincent με το tandem να δεις το wave lenght. Δεν με νοιαζουν οι θεωριες ,προσωπικα δεν βλεπω κανενα tint και εχω και va tv να συγκρινω και ips monitor. Επισης εσυ μιλας για το native mode (full gamut) που εγω ουτως η αλλως δεν χρησιμοποιω γτ οντως εχει red tint και στο εχω πει. Σε χρηση desktop ειναι σε srgb ,αν βαλω να παιξω κατι με hdr θα βαλω hdr που εκει δεν εχει red tint αν βαλω να παιξω κατι που δεν εχει hdr θα βαλω p3. Δεν είναι θεωρίες ρε αλλά το πώς δημιουργούνται τα χρώματα και το πώς τα αντιλαμβανόμαστε. Άντε ακόμα μια φορά, δεν παίζει ρόλο και τόσο σε ποιο colorspace το έχεις αλλά στα παραπάνω που έγραψα... Και θα τα σβήσω σε λίγο οπότε μην με κάνεις quote αλλά mention αν θες σβήσε και εσύ τα άλλα στο διπλανό νήμα.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα