Axlmon Δημοσ. 7 Αυγούστου Δημοσ. 7 Αυγούστου Η Google αρνείται ότι οι λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης μειώνουν την επισκεψιμότητα προς ιστοσελίδες, υποστηρίζοντας ότι ο συνολικός όγκος οργανικών κλικ από τη μηχανή αναζήτησής της παραμένει σταθερός σε ετήσια βάση. Η Liz Reid, αντιπρόεδρος και επικεφαλής της υπηρεσίας Αναζήτησης της Google, ανέφερε σε πρόσφατη ανάρτηση στο ιστολόγιο της εταιρείας ότι η ποιότητα των κλικ έχει βελτιωθεί ελαφρώς. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η εταιρεία, οι χρήστες τείνουν να παραμένουν περισσότερο στις ιστοσελίδες στις οποίες μεταβαίνουν, χωρίς να επιστρέφουν γρήγορα πίσω στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτή η τάση δείχνει ότι τα κλικ γίνονται πιο ουσιαστικά, παρόλο που η Google δεν δημοσιεύει συγκεκριμένα αριθμητικά δεδομένα για να στηρίξει αυτούς τους ισχυρισμούς. Πολλές έρευνες από τρίτους φορείς έχουν δείξει ότι η μετάβαση σε λειτουργίες αναζήτησης βασισμένες σε τεχνητή νοημοσύνη και η χρήση chatbot μειώνουν την κίνηση προς τις ιστοσελίδες εκδοτών. Ωστόσο, η Google αντικρούει αυτές τις εκτιμήσεις, χαρακτηρίζοντάς τες ως ανακριβείς λόγω ελαττωματικών μεθοδολογιών ή περιορισμένων παραδειγμάτων. Η Reid επισημαίνει ότι τέτοιες αναφορές συχνά βασίζονται σε αλλαγές που συνέβησαν πριν από την εισαγωγή των χαρακτηριστικών τεχνητής νοημοσύνης στην Αναζήτηση. Παρά τις διαβεβαιώσεις, η ίδια η Google παραδέχεται ότι οι τάσεις των χρηστών μετατοπίζουν την κίνηση προς διαφορετικές ιστοσελίδες. Ορισμένοι ιστότοποι βλέπουν μείωση στην επισκεψιμότητα, ενώ άλλοι αύξηση. Χωρίς συγκεκριμένα στοιχεία για τον αριθμό των επηρεαζόμενων ιστοσελίδων, η εικόνα παραμένει ασαφής. Για παράδειγμα, chatbot όπως το ChatGPT έχουν δει αύξηση στη χρήση τους, αλλά αυτό δεν αποκλείει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι διαδικτυακοί εκδότες. Η εταιρεία έχει επενδύσει χρόνια στην αναβάθμιση της μηχανής αναζήτησης, προσφέροντας άμεσες απαντήσεις στα αποτελέσματα, τώρα ενισχυμένες με τεχνητή νοημοσύνη μέσω των "AI Overviews" που εμφανίζονται στην κορυφή. Οι χρήστες μπορούν επίσης να αλληλεπιδρούν με chatbot για ορισμένα ερωτήματα. Παρά αυτές τις αλλαγές, η Google ισχυρίζεται ότι το τοπίο της αναζήτησης δεν μεταβάλλεται δραστικά, αποδίδοντας τις μετατοπίσεις σε προτιμήσεις των χρηστών προς άλλες πλατφόρμες. Οι άνθρωποι στρέφονται όλο και περισσότερο σε ιστότοπους με φόρουμ, βίντεο, podcast και αναρτήσεις που προσφέρουν αυθεντικές απόψεις και προσωπικές εμπειρίες, εξηγεί η Reid. Η στροφή αυτή υποδηλώνει ότι η Google δεν είναι πλέον η πρώτη επιλογή για πολλούς χρήστες. Ήδη από το 2022, στέλεχος της εταιρείας, ο Prabhakar Raghavan, τότε επικεφαλής του τμήματος Γνώσης και Πληροφοριών, σημείωσε ότι σχεδόν το 40% των νέων ανθρώπων προτιμούν πλατφόρμες όπως το TikTok ή το Instagram για αναζητήσεις, όπως για μέρη φαγητού, αντί για το Google Maps ή την Αναζήτηση. Η ανησυχία της Google εκτείνεται και σε άλλους τομείς. Το Amazon.com έχει γίνει η κύρια επιλογή για αγορές online, ενώ το Reddit.com προτιμάται για έρευνα θεμάτων. Για να αντιμετωπίσει το γεγονός αυτό, η εταιρεία έχει αναπτύξει λειτουργίες όπως καλάθια αγορών, έλεγχο τοπικού αποθέματος, εύρεση προσφορών και αγορές από εικόνες προϊόντων. Από το 2020, οι καταχωρήσεις στο Google Shopping έγιναν δωρεάν για εμπόρους. Καθώς οι χρήστες παραπονιούνται για πτώση στην ποιότητα της Αναζήτησης, η Google ανταποκρίθηκε προσθέτοντας φίλτρο για αποτελέσματα από φόρουμ, αρχικά εστιασμένο στο Reddit λόγω υψηλής ζήτησης. Τώρα, η εστίαση μετατοπίζεται από τον απλό αριθμό κλικ, στην ποιότητά τους. Η εταιρεία δηλώνει ότι στέλνει ελαφρώς περισσότερα ποιοτικά κλικ, όπου οι χρήστες εμπλέκονται βαθύτερα. Τα "AI Overviews" παρουσιάζουν περισσότερους συνδέσμους, δημιουργώντας ευκαιρίες για κλικ, σύμφωνα με την Reid. Ωστόσο, μελέτες όπως αυτή της Similarweb δείχνουν αύξηση των αναζητήσεων χωρίς κλικ σε ειδησεογραφικούς ιστότοπους, από 56% τον Μάιο του 2024 σε 69% τον Μάιο του 2025. Η Google, αναγνωρίζοντας την τάση, λάνσαρε εργαλείο για εκδότες που βοηθά στην αποκόμιση κερδών μέσω μικροπληρωμών ή εγγραφών σε newsletter, μειώνοντας την εξάρτηση από διαφημίσεις. Η προσπάθεια της Google να πείσει ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν απειλεί την επισκεψιμότητα φαίνεται να αντανακλά ανησυχίες για το μέλλον. Παρά τις διαβεβαιώσεις, η εταιρεία συνεχίζει να στέλνει δισεκατομμύρια κλικ καθημερινά σε ιστοσελίδες. Πρόσφατα, η Google υπέγραψε συμφωνία 60 εκατομμυρίων δολαρίων με το Reddit για πρόσβαση σε δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, ενισχύοντας την εκπαίδευση των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης της. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
Dimitris_1981 Δημοσ. 7 Αυγούστου Δημοσ. 7 Αυγούστου (επεξεργασμένο) https://chatgpt.com/share/6894db5f-6f34-8011-b577-3d0931bcd1d1 Αναφορά σε κείμενο Επεξ/σία 7 Αυγούστου από Dimitris_1981 5
ontariyo Δημοσ. 7 Αυγούστου Δημοσ. 7 Αυγούστου εγω πιστευω οτι λεει αληθεια, ακομη ο χρhστhς προτιμα την αναζητηση μηχανης και εαν μπερδευτει η κουραστει τοτε παει σαν δευτερη επλογη στο gpt ειναι και ψυχολογικο το θεμα με την αναζητησ νιωθεις αξιος και ηρωας διοτι παιζεις μεγαλο ρολο στο παιχνιδι τουλαχισοτν ετσι νιωθεις ενω με την τεχνητη νουμ ειναι σαν να παραδινεσαι και να λες να το παρει το ποταμι.
konstantinos77g Δημοσ. 7 Αυγούστου Δημοσ. 7 Αυγούστου Αν θες να ψάξεις για κάτι σοβαρό και που σε ενδιαφέρει πολύ, θα ψάξεις μόνος σου και γνωρίζεις πολύ καλά γιατί ψάχνεις και που θα το βρεις!! Αν θες να ψάξεις για κάτι που δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία... 😉😊😂
Barbattilas Δημοσ. 8 Αυγούστου Δημοσ. 8 Αυγούστου παπ... γκουγκλίτσες μαρίτσα μου! Δεν τους πιστεύει κανείς.
Black Demis Δημοσ. 8 Αυγούστου Δημοσ. 8 Αυγούστου Ξεκάθαρα ψέμματα, έχω πάρει εκατοντάδες απαντήσεις στην αναζήτηση και δεν μπικα ποτέ σε κάποιο site, πολύ καλύτερα για μένα πολύ χειρότερο για τα σίτες 1
manolis940 Δημοσ. 8 Αυγούστου Δημοσ. 8 Αυγούστου 14 ώρες πριν, ontariyo είπε εγω πιστευω οτι λεει αληθεια, ακομη ο χρhστhς προτιμα την αναζητηση μηχανης και εαν μπερδευτει η κουραστει τοτε παει σαν δευτερη επλογη στο gpt ειναι και ψυχολογικο το θεμα με την αναζητησ νιωθεις αξιος και ηρωας διοτι παιζεις μεγαλο ρολο στο παιχνιδι τουλαχισοτν ετσι νιωθεις ενω με την τεχνητη νουμ ειναι σαν να παραδινεσαι και να λες να το παρει το ποταμι. Ισχύει κατά βάση αλλά σήμερα λόγο του ότι υπάρχουν και οι AI βοηθοί ίσως βαριέσαι λίγο πιο εύκολα. Ακόμη δεν ξέρω πως ισχύουν τα όσα λέει όταν το Gemini δίνει αυτόματα απαντήσεις στο ερώτημα σου και αν είναι κάτι lite όπως για παράδειγμα "τι είναι ερυθρελάτη", "πότε γεννήθηκε ο Michael Jackson", θα πάρεις απλώς την απάντηση και θα πας παρακάτω.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα