Black Demis Δημοσ. Τρίτη στις 07:54 μμ Δημοσ. Τρίτη στις 07:54 μμ 7 hours ago, haHa said: Δυστυχως η κουλτουρα μας δεν βοηθαει. Το θετικο ομως ειναι οτι ενα ταξι του 2020 χωρις DPF ειναι αισθητα λιγοτερο ρυπογονο απο το αντιστοιχο ταξι του 1990. Εντωμεταξυ, πας σε αλλες πρωτευουσες οπου η πλειονοτητα των αυτοκινητων που κυκλοφορουν ειναι υβριδικα+ηλεκτρικα και χαιρεσαι να περπατας στο κεντρο της πολης. συνήθως όταν βγαζουν dpf ξηλώνουν και την egr και οτι αλλο υπάρχει πετάνε και ενα πρόγραμμα επάνω και γινεται euro 0 σπάνια βγαινει μονο το dpf , τα βγαζουν ολα για να μειωσουν ζιμιες στο μηδέν σχεδον 2
cmaniac Δημοσ. Τρίτη στις 08:01 μμ Δημοσ. Τρίτη στις 08:01 μμ (επεξεργασμένο) 26 λεπτά πριν, cmaniac είπε Υπάρχει μια αυξανόμενη τάση πάντως Κι άλλο ένα πολύ ωραίο που γελάνε οι πέτρες μαζί μας Athens Air Quality Index (AQI) and Greece Air Pollution | IQAir Επεξ/σία Τρίτη στις 08:15 μμ από cmaniac 1
NT1G Δημοσ. Τρίτη στις 08:54 μμ Δημοσ. Τρίτη στις 08:54 μμ 4 ώρες πριν, mike15 είπε ... και εκει εγω ρωταω εσενα..αφου υπαρχουν περισοτερα σαπακια δλδ. παλιαοτερα συμφωνα με τις αποψεις σου τοτε πως ρυπαινουν λιγοτερο το 2025? παλι νεφος θα επρεπε να ειχαμε..αρα δεν ειναι το αυτοκινητο ο κυριος λογος του νεφους,ουσιαστικα αυτοακυρωνεις το επιχειρημα σου.. ... Εδώ είσαι, γιατί δεν έχουμε νέφος το 2025 ακόμα και αν υπάρχουν αμάξια του 2000 στους δρόμους, σε σχέση με το 1995 π.χ. που τα μισά αμάξια καίγαν ακόμα σούπερ με μόλυβδο. catalyst efficiency 98-99 % (μην δίνεις σημασία στο ποσοστό στον χ άξονα, δες μόνο για το 0 %) 1
mike15 Δημοσ. Τρίτη στις 11:36 μμ Δημοσ. Τρίτη στις 11:36 μμ 3 ώρες πριν, haHa είπε Οτι γραφεις το παραπανω και δεν μπορεις να καταλαβεις οτι πραγματι ο στολος του 2025 ειναι λιγοτερο ρυπογονος δειχνει την αδυναμια κατανοησης απλου κειμενου: Κατσε να στο πω οπως το ειπα στον 7χρονο ανηψιο μου: Εχουμε δυο στολους αυτοκινητων: Στολος το 1990, οπου πχ η μεση ηλικια των αυτοκινητων ηταν 20 ετων(ακριβως γιατι υπηρχαν πολλα παλια αυτοκινητα σε κυκλοφορια) , δηλαδη το μεσο αυτοκινητο εν κυκλοφορια ειχε κατασκευαστει το 1970 Στολος το 2025, οπου πχ η μεση ηλικια των αυτοκινητων ηταν 20 ετων(ακριβως γιατι υπαρχουν πολλα παλια αυτοκινητα σε κυκλοφορια) , δηλαδη το μεσο αυτοκινητο εν κυκλοφορια ειχε κατασκευαστει το 2005 Ποιος στολος ρυπαινει περισσοτερο ; Ο 7χρονος ανηψιος μου ειπε οτι ο στολος του 1990 ρυπαινει περισσοτερο. Τωρα οτι εσυ λες οτι "παλι θα επρεπε να ειχαμε νεφος"(επειδη ακομα και στον στολο του 2025 υπαρχουν πολλα παλια αυτοκινητα), δειχνει ποσο μπορεις να κατανοησεις ενα απλο κειμενο. οτι γραφεις ειναι ανοησιες γιατι προσπαθεις να ξεφυγεις οχι απο αυτο που λες αλλα απο αυτα που ειπες..προσπαθεις να κανεις γυρους γυρω απο την ουρα σου σαν τον σκυλο μου.. κατσε να στο πω οπως το λεω στον σκυλο μου..τι ειναι αυτο λεον? κοκκαλο... ορμα.. ακομα και αυτος καταλαβαινει καλυτερα απο τον ανιψιο σου..εσυ παλι οταν σου λενε οτι ελεγες αλλα και τωρα λες αλλα μπορει να κανεις τον τρελλο..δεν θα μας τρελλανεις και εμας.. εσυ ειπες οτι ΤΩΡΑ που μιλαμε εχει σαπακια 20-30 ετων ..πως ειναι δυνατον να λες οτι εφυγε το νεφος οταν ακομα λες οτι εχουμε τα σαπακια των 30 ετων?? αρα δνε φταινε τα αυτοκινητα εφοσον τα σαπακια ειναι ακομα εδω..στο εξηγησαν αλλα εσυ να πουλησεις μαγκια τσαμπα στο πληκτρολογιο γιατι ετσι εχεις μαθει . Αναφορά σε κείμενο Το νέφος το 1990 έφυγε ναι μεν γιατί τελειώσανε τα μη καταλυτικά, αλλά και γιατί ήρθε το μετρό, αλλαχθηκαν μερικές χιλιάδες λεωφορεία απο Euro 0 σε Euro 1 ή Euro 2, ενώ εφαρμόστηκε και ο αμφιλεγόμενος δακτύλιος. Επίσης παράλληλα αυξάνονται τα αυτοκίνητα εκθετικά. Αντί λοιπόν ενός αυτοκινήτου που εκπέμπει 1000g/km το 1990 τώρα 2024 έχουμε 7 που εκπέμπουν ας πούμε 200g/km. Το κέρδος απο τον μόλυβδο και τα παράγωγα καύσης που προκαλούν νοητικά προβλήματα είναι εκεί, αλλά μην τρέφουμε αυταπάτες ότι ολα καλά πάνε. 3 ώρες πριν, cmaniac είπε Υπάρχει μια αυξανόμενη τάση πάντως να πατε ξανα σε σχολειο και εσυ και ο ανιψιος σου μηπως μαθετε καλυτερα ελληνικα..παρτε και τον χωρις κοτσια , χωρις θεα- μελος μαζι σας που εχει ΤΑΧΑ ignore ..
NT1G Δημοσ. Τετάρτη στις 12:03 πμ Δημοσ. Τετάρτη στις 12:03 πμ Το μετρό της Αθήνας που λειτούργησε, Αναφορά σε κείμενο Τον Ιανουάριο του 2000 ξεκίνησε η λειτουργία των Γραμμών 2 και 3 του μετρό της Αθήνας. απίθανο να επηρέασε την ποιότητα του αέρα την δεκαετία του 1990.
cmaniac Δημοσ. Τετάρτη στις 07:03 πμ Δημοσ. Τετάρτη στις 07:03 πμ (επεξεργασμένο) 8 ώρες πριν, mike15 είπε να πατε ξανα σε σχολειο και εσυ και ο ανιψιος σου μηπως μαθετε καλυτερα ελληνικα..παρτε και τον χωρις κοτσια , χωρις θεα- μελος μαζι σας που εχει ΤΑΧΑ ignore .. Με μπερδεύεις με κάποιον άλλον μάλλον. Τα προβλήματα που δημιουργείτε μεταξύ σας είναι δικά σας και κρατήστε τα για τους εαυτούς σας. Η ΕΛΣΤΑΤ στις αναφορές της περιγράφει την άνοδο των κυκλοφορούντων οχημάτων απο το 1985 μέχρι σήμερα. 8 ώρες πριν, NT1G είπε Το μετρό της Αθήνας που λειτούργησε, απίθανο να επηρέασε την ποιότητα του αέρα την δεκαετία του 1990. Μίλησα για έργα ή μέτρα υποδομής και μεταφορών που έχουν γινει διαχρονικά και δρουν συγκεντρωτικά. Τα Euro 2 λεωφορεία κυκλοφόρησαν το 1999-2000. Μπορείς να τα βγάλεις αν θέλεις και να κρατήσεις τα Euro 1, που κυκλοφόρησαν περίπου το 1994. Κι ο δακτύλιος εφαρμόστηκε την δεκαετία του 1980. Φαίνεται απο τις περιβαλλοντικές εκθέσεις που έβαλα πάντως, οτι ουσιαστικά η αλλαγή έγινε σταδιακά. Ειδικά το γράφημα CO που είναι συνεχές δείχνει την εξέλιξη καλύτερα (και περιλαμβάνει και την μετακίνηση - κλείσιμο ή εκσυγχρονισμό βιομηχανιών που δρούσαν μέσα στον αστικό ιστό, βλέπε εργοστάσια στου Ρέντη και επί της Κηφισού κλπ.) Edit: Και για να καταλάβετε για τι είδους πρόβλημα συζητάμε, βρήκα ενα άρθρο των 4Τ απο τον Αύγουστο του 1994 Επεξ/σία Τετάρτη στις 08:08 πμ από cmaniac 1
mike15 Δημοσ. Τετάρτη στις 08:14 πμ Δημοσ. Τετάρτη στις 08:14 πμ 1 ώρα πριν, cmaniac είπε Με μπερδεύεις με κάποιον άλλον μάλλον. Τα προβλήματα που δημιουργείτε μεταξύ σας είναι δικά σας και κρατήστε τα για τους εαυτούς σας. παρεξηγησες,δεν αναφερομουν σε εσενα.απλα χρησιμοποιησα το κειμενο σου σαν απαντηση.
mariosraptor84 Δημοσ. Τετάρτη στις 08:28 πμ Δημοσ. Τετάρτη στις 08:28 πμ Μια χαρά είναι η λειτουργία αυτή. Και εξοικονόμηση κάνει και καμία ζημιά. Σε Ford fiesta είναι ακαριαίο, δεν έχω προλάβει να φτάσω στο 10% πάτημα συμπλέκτη και έχει ανάψει και έτοιμο να ξεκινήσει. Και σε όσους λένε ότι ανάβει το αμάξι μόνο και κάτι κουλά, ναι ανάβει όταν κρίνει ότι η τάση της μπαταρίας έχει πέσει και πρέπει να την φορτίσει.
11osmikrosmhtsos Δημοσ. Τετάρτη στις 09:27 πμ Δημοσ. Τετάρτη στις 09:27 πμ 35 χρονια διαφορα, το συγχρονο σε ευνοικες συνθηκες μεσης ταχυτητας λογω εργων και κινησης και η διαφορα στην καταναλωση μολις 0.9L/100km χαχαχαχαχα Σιγουρα παμε μπροστα, ειμαι βεβαιος πως παμε μπροαστα. Οπως λεει και ο Bro ο ενας κινητηρας αντεξε 500.000km και πρακτικα καει ακριβως το ιδιο... Τρομερη εξελιξη 20 χιλιαρικα ακριβοτερο, φορτωμενο με 5000 παραπανω σημεια αστοχιας, με ταξεις μεγεθους μεγαλυτερο κοστος συντηρησης και με μεση ταχυτητα 90 αντι για 130 που εκανε το παλιο εβγαλε μολις 0.9L/100km λιγοτερη καταναλωση. Δεν με πειθει λοιπον κανενας οτι τα συγχρονα μοτερ ειναι καλυτερα. Καινε το ιδιο και χαλανε το 10πλασιο. Keep in mind το B3 ειναι με προθαλαμους, ουτε καν common rail. Να τα βρασω τα SS και τα 5000 ηλεκτρονικα μπλιμπλικια. KISS (Keep it stupid simple) 2 ώρες πριν, cmaniac είπε Τα Euro 2 λεωφορεία κυκλοφόρησαν το 1999-2000. Παρε ενα euro 2 αμαξι βαλτου ενα euro 5 καταλυτη κανε μερικες μικρορυθμισεις στα μειγματα και WOW εχεις euro 4... Το δικο μου euro 4 εχει λιγοτερους HC και CO απο euro 5 αμαξι συμφωνα με το κτεο. Το μονο που εχει ειναι αρκετο CO2 (δεν μετριεται στο κτεο). Γιατι γιατι εχει δυο χοντροκαταλυτες πολυ κοντα στο χταποδι και αμεσο ψεκασμο με πολυ καλο χαρτη. Αν του κοψεις 20 αλογα ριχνεις και το CO2. Και τσουπ γινεται euro 5. ΩΩΩΩ προοοοοδος. Αφηστε μας ρε παιδια, πιστευεται οτι οι νορμες ρυπων εχουν καμια ουσια, ολα τα παλαιοτερα αμαξια με εναν πιο συγχρονο τριοδικο καταλυτη πιο κοντα στο χταποδι ή με προκαταλυτη και καταλυτη, μπορουν ευκολα να ανεβουν 2-3 κατηγοριες ρυπων... Fun fact τα παλαιοτερα αμαξια που τρεχουν πιο κοντα σε stoich ή ακομα και ελαφρως πιο πλουσια δεν εχουν NOx διοτι εχουν χαμηλοτερες θερμοκρασιες καυσης. Δεν χρειαζονται τρικ οπως internal egr, ουτε βλακειες τυπου κυκλου Atkinson. Τα αφηνεις σε Otto τα αφηνεις να εχουν οση αλληλοεπικαλυψη θελεις χωρις variator χωρις τιποτα και ειναι μια χαρα... 1
giannis808 Δημοσ. Τετάρτη στις 10:21 πμ Δημοσ. Τετάρτη στις 10:21 πμ On 18/08/2025 at 23:54, Black Demis said: παλια δεν το έκλεινα καθολου , τελευταια δυο χρονια το κλείνω μολις μπω καθώς αυτοκίνητο κινείται μόνο μια φορά την εβδομάδα (το πολύ) και αν δεν το κλεισω δεν θα προλάβει να φορτίσει την μπαταρια υγ το όχημα ειναι του 2012 με 200,000 χιλομετρα (δλδ για απόσυρση πλέον) μεχρι τώρα έχει αλλαξει 2 μπαταρίες απο ηλεκτρονικά κομμάτια τπτ αλλο δεν αλλαξε (αντε ετοιμάζεται για αντλια σιγα σιγα) so τι χωρις τι με τα εβγαλε τα λεφτα του Τι αμαξι ειναι; Αν πωλειται με ενδιαφερει
vasilllis Δημοσ. Τετάρτη στις 10:28 πμ Δημοσ. Τετάρτη στις 10:28 πμ Εφτασε 10 σελιδες να μας πει καποιος που το χρησιμοποιει αν οντως κανει εξοικονομηση η όχι. Σε ενα αντιστοιχο νημα υπηρχε ποστ που ανεφερε καποιος φιλος οτι στο αμάξι του κατεγραφε ,ποση ωρα ήταν STOP και τι εξοικονομηση ειχε.Ολα τα αλλα που γραφετε τι να πω.....ανθρωποι που δεν εχουν δει ταπα λαδιου σχολιαζουν μηχανολογικα. Φιλαθλοι μηχανοκινητου αθλητισμου μπερδευουν την αντοχή των αυτοκινητων εκατομυρίων με τα εμπορικα. Εμπλεξαν και λιγο χημικοι να μας περιγραψουν τους ρυπους. 1
Speculoos Δημοσ. Τετάρτη στις 10:56 πμ Δημοσ. Τετάρτη στις 10:56 πμ Από προσωπική εμπειρία τo start/stop σε αυτόματο Volvo του 2021 με βολεύει και δεν εχω παρατηρήσει να εφαρμόζει σε άκυρες στιγμές, πχ σε κάποιο σταυροδρόμι ή στα διόδια. Σε θέμα οικονομίας σε συνθήκες κίνησης μέσα στην πόλη έχω δει κάποια μικρή βελτίωση όπως αποτυπώνεται στον υπολογιστή κατανάλωσης αλλά όχι κάτι τραγικά μεγάλο. Δουλεύει πάντως καλύτερα από το άθλιο ECO mode που έχει το αμάξι, τελείως placebo effect. Πριν από ενάμισι χρόνο περίπου σε ένα ευρωπαϊκό φόρουμ αποκλειστικά για Volvo ήταν κάτι τρελάκηδες που το είχαν ψάξει το θέμα με την κατανάλωση σε start/stop δοκιμάζοντας διάφορες καταστάσεις. Long story short το αποτέλεσμα ήταν ότι μπορείς να πετύχεις σε συνθήκες πόλης μια μικρή εξοικονόμηση καυσίμου με την προϋπόθεση ότι είσαι σταματημένος για τουλάχιστον 15-20 δευτερόλεπτα προτού ξεκινήσεις πάλι. Aν το βρω θα το βάλω εδω.
haHa Δημοσ. Τετάρτη στις 10:57 πμ Δημοσ. Τετάρτη στις 10:57 πμ Οταν καποιος διαβαζοντας αυτο: 15 ώρες πριν, haHa είπε Εχουμε δυο στολους αυτοκινητων: Στολος το 1990, οπου πχ η μεση ηλικια των αυτοκινητων ηταν 20 ετων(ακριβως γιατι υπηρχαν πολλα παλια αυτοκινητα σε κυκλοφορια) , δηλαδη το μεσο αυτοκινητο εν κυκλοφορια ειχε κατασκευαστει το 1970 Στολος το 2025, οπου πχ η μεση ηλικια των αυτοκινητων ηταν 20 ετων(ακριβως γιατι υπαρχουν πολλα παλια αυτοκινητα σε κυκλοφορια) , δηλαδη το μεσο αυτοκινητο εν κυκλοφορια ειχε κατασκευαστει το 2005 Ποιος στολος ρυπαινει περισσοτερο ; Ο 7χρονος ανηψιος μου ειπε οτι ο στολος του 1990 ρυπαινει περισσοτερο. Τωρα οτι εσυ λες οτι "παλι θα επρεπε να ειχαμε νεφος"(επειδη ακομα και στον στολο του 2025 υπαρχουν πολλα παλια αυτοκινητα), δειχνει ποσο μπορεις να κατανοησεις ενα απλο κειμενο. καταλαβαινει αυτο: 11 ώρες πριν, mike15 είπε εσυ ειπες οτι ΤΩΡΑ που μιλαμε εχει σαπακια 20-30 ετων ..πως ειναι δυνατον να λες οτι εφυγε το νεφος οταν ακομα λες οτι εχουμε τα σαπακια των 30 ετων?? αρα δνε φταινε τα αυτοκινητα εφοσον τα σαπακια ειναι ακομα εδω..στο εξηγησαν αλλα εσυ να πουλησεις μαγκια τσαμπα στο πληκτρολογιο γιατι ετσι εχεις μαθει . Και αδυνατει να καταλαβει οτι εν ετει 2025, ο στολος των αυτοκινητων(μ.ο. 20 ετων, που ακριβως επειδη υπαρχουν πολλα σαπακια ειναι σαν να λεμε οτι το μεσο αυτοκινητο που κυκλοφορει εχει κατασκευαστει το 2005) ειναι λιγοτερος ρυπογονος απο τον στολο του 1990, εχει τελικως δυνατοτητα κατανοησης κειμενου χαμηλοτερη απο 7χρονο. 1
johnythedirector Δημοσ. Τετάρτη στις 11:02 πμ Δημοσ. Τετάρτη στις 11:02 πμ AΙ is your friend!. το Start-Stop έχει γίνει στάνταρ σχεδόν σε όλα τα νεότερα αυτοκίνητα, αλλά πολλοί αναρωτιούνται αν τελικά συμφέρει ή κοστίζει παραπάνω. 🔹 Οικονομία καυσίμου Η εξοικονόμηση είναι πραγματική αλλά σχετικά μικρή: συνήθως 3–8% σε μικτή χρήση, πιο πολύ σε πόλη με συχνά φανάρια/μποτιλιάρισμα. Σε ταξίδι/αυτοκινητόδρομο η εξοικονόμηση είναι μηδαμινή (ουσιαστικά δεν λειτουργεί το Start-Stop). Αν κάνεις π.χ. 10.000 km τον χρόνο κυρίως σε πόλη, μπορεί να γλιτώσεις ~50–100€ βενζίνη/πετρέλαιο. 🔹 Καταπόνηση & κόστος Τα συστήματα αυτά δεν είναι "απλά μίζα-σβήσε". Οι μπαταρίες είναι EFB ή AGM (ειδικές για Start-Stop), ανθεκτικότερες αλλά πολύ ακριβότερες (~200–350€ αντί για 80–120€). Ο εκκινητής (μίζα) είναι ενισχυμένος, σχεδιασμένος για χιλιάδες επανεκκινήσεις. Παρόλα αυτά, η μπαταρία συνήθως αντέχει λιγότερα χρόνια (π.χ. 3–5 χρόνια σε βαριά χρήση πόλης, ενώ μια "απλή" μπορεί να έβγαζε και 6–7 χρόνια). 🔹 Οικονομικός απολογισμός Το όφελος από καύσιμα σπάνια υπερκαλύπτει το υψηλότερο κόστος της μπαταρίας. Δηλαδή, οικονομικά δεν βγαίνεις κερδισμένος σε βάθος χρόνου, εκτός αν οδηγείς πάρα πολλά χιλιόμετρα σε πόλη. Το Start-Stop υιοθετήθηκε κυρίως για να μειώνονται οι εκπομπές CO₂ στον κύκλο μέτρησης κατανάλωσης (και να πιάνουν οι κατασκευαστές τις νομοθετικές απαιτήσεις). 🔹 Χρήση στην πράξη Αν το αφήσεις να δουλεύει, δεν θα πάθει ζημιά το μοτέρ. Έτσι είναι φτιαγμένο. Αν σε ενοχλεί (ή θες να "φυλάξεις" τη μπαταρία), μπορείς να το απενεργοποιείς σε μικρές στάσεις (π.χ. stop σε στενά) ή αν κάνεις πολλούς μικρούς κύκλους με χαμηλή φόρτιση μπαταρίας. Στις μεγάλες στάσεις (π.χ. φανάρι 1 λεπτού), η οικονομία είναι πιο αισθητή. 👉 Συμπέρασμα: Το Start-Stop είναι περισσότερο “οικολογικό” παρά οικονομικό. Σε χρήμα, πιθανότατα δεν βγαίνεις κερδισμένος γιατί η μπαταρία κοστίζει πολύ. Από άποψη μηχανικής, δεν βλάπτει τον κινητήρα (έχουν προβλεφθεί όλα), αλλά αν θες να μειώσεις φθορές/έξοδα, δεν χάνεις τίποτα αν το σβήνεις που και που. 2
Black Demis Δημοσ. Τετάρτη στις 11:19 πμ Δημοσ. Τετάρτη στις 11:19 πμ 57 minutes ago, giannis808 said: Τι αμαξι ειναι; Αν πωλειται με ενδιαφερει ενα αρχαιο colt 1.3 cleartec 17 minutes ago, johnythedirector said: AΙ is your friend!. το Start-Stop έχει γίνει στάνταρ σχεδόν σε όλα τα νεότερα αυτοκίνητα, αλλά πολλοί αναρωτιούνται αν τελικά συμφέρει ή κοστίζει παραπάνω. 🔹 Οικονομία καυσίμου Η εξοικονόμηση είναι πραγματική αλλά σχετικά μικρή: συνήθως 3–8% σε μικτή χρήση, πιο πολύ σε πόλη με συχνά φανάρια/μποτιλιάρισμα. Σε ταξίδι/αυτοκινητόδρομο η εξοικονόμηση είναι μηδαμινή (ουσιαστικά δεν λειτουργεί το Start-Stop). Αν κάνεις π.χ. 10.000 km τον χρόνο κυρίως σε πόλη, μπορεί να γλιτώσεις ~50–100€ βενζίνη/πετρέλαιο. 🔹 Καταπόνηση & κόστος Τα συστήματα αυτά δεν είναι "απλά μίζα-σβήσε". Οι μπαταρίες είναι EFB ή AGM (ειδικές για Start-Stop), ανθεκτικότερες αλλά πολύ ακριβότερες (~200–350€ αντί για 80–120€). Ο εκκινητής (μίζα) είναι ενισχυμένος, σχεδιασμένος για χιλιάδες επανεκκινήσεις. Παρόλα αυτά, η μπαταρία συνήθως αντέχει λιγότερα χρόνια (π.χ. 3–5 χρόνια σε βαριά χρήση πόλης, ενώ μια "απλή" μπορεί να έβγαζε και 6–7 χρόνια). 🔹 Οικονομικός απολογισμός Το όφελος από καύσιμα σπάνια υπερκαλύπτει το υψηλότερο κόστος της μπαταρίας. Δηλαδή, οικονομικά δεν βγαίνεις κερδισμένος σε βάθος χρόνου, εκτός αν οδηγείς πάρα πολλά χιλιόμετρα σε πόλη. Το Start-Stop υιοθετήθηκε κυρίως για να μειώνονται οι εκπομπές CO₂ στον κύκλο μέτρησης κατανάλωσης (και να πιάνουν οι κατασκευαστές τις νομοθετικές απαιτήσεις). 🔹 Χρήση στην πράξη Αν το αφήσεις να δουλεύει, δεν θα πάθει ζημιά το μοτέρ. Έτσι είναι φτιαγμένο. Αν σε ενοχλεί (ή θες να "φυλάξεις" τη μπαταρία), μπορείς να το απενεργοποιείς σε μικρές στάσεις (π.χ. stop σε στενά) ή αν κάνεις πολλούς μικρούς κύκλους με χαμηλή φόρτιση μπαταρίας. Στις μεγάλες στάσεις (π.χ. φανάρι 1 λεπτού), η οικονομία είναι πιο αισθητή. 👉 Συμπέρασμα: Το Start-Stop είναι περισσότερο “οικολογικό” παρά οικονομικό. Σε χρήμα, πιθανότατα δεν βγαίνεις κερδισμένος γιατί η μπαταρία κοστίζει πολύ. Από άποψη μηχανικής, δεν βλάπτει τον κινητήρα (έχουν προβλεφθεί όλα), αλλά αν θες να μειώσεις φθορές/έξοδα, δεν χάνεις τίποτα αν το σβήνεις που και που. μια ένσταση , το κόστος για την μπαταρια που αναγράφουν ειναι από αντιπροσωπεία ... αν πάρεις εμπορίου μια bosh πχ με ιδιες προδιαγραφές η ακομη και ιδια που δινει αντιπροσωπεία ειναι ακριβος το μισο κόστος ετσι στην πραξη ουτε κερδίζεις κάτι ουτε χάνεις (από χρηματικής άποψης) το μονο καλο ειναι οτι εχει μούγκα σε κάθε φαναρι και δεν χρειαζεται να ακους τον κινιτηρα ουτε τους κραδασμους που φερνει 2
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα