vasilllis Δημοσ. πριν από 11 ώρες Δημοσ. πριν από 11 ώρες 8 ώρες πριν, 11osmikrosmhtsos είπε Ας ξεκινήσουμε αναλύοντας τη διαδικασία εκκίνησης ενός κινητήρα. Για να πάρει μπροστά ένας κινητήρας injection (είτε άμεσου είτε έμμεσου ψεκασμού), απαιτείται μηχανική περιστροφή και εφαρμογή στρατηγικής εκκίνησης. Με τον κινητήρα σβηστό, η συνήθης πρακτική είναι περιστροφή με τη μίζα ή το δυναμό (στα σύγχρονα συστήματα start-stop), άνοιγμα της πεταλούδας περίπου στο 30% και batch ψεκασμός από όλα τα μπεκ ταυτόχρονα. Ο κινητήρας παίρνει μπροστά, η πεταλούδα αρχίζει να κλείνει και οι στροφές σταθεροποιούνται. Σ’ αυτή τη διαδικασία, και στα πρώτα 2-3 δευτερόλεπτα λειτουργίας, η πίεση λαδιού είναι πρακτικά μηδενική ή πολύ χαμηλή. Αυτό σημαίνει ότι οι υδραυλικοί τανυστήρες δεν μπορούν να κρατήσουν τεντωμένη την καδένα ή τον υγρό ιμάντα, παρά μόνο με την αρχική μηχανική προφόρτιση. Παράλληλα, η περιστροφή του εκκεντροφόρου σε χαμηλές στροφές παρουσιάζει μεγάλες αυξομειώσεις στην απαιτούμενη ροπή, κάτι που δημιουργεί έντονα δυναμικά φορτία στο σύστημα χρονισμού. Κάθε εκκίνηση λοιπόν αναγκάζει τον κινητήρα να δουλεύει για 2-3 δευτερόλεπτα “στεγνά” ή με ελάχιστη λίπανση, ιδιαίτερα στα ανώτερα μέρη όπως η κυλινδροκεφαλή. Αυτό οδηγεί σε υπερβολική φθορά στο σύστημα χρονισμού, στα έδρανα στροφάλου και διωστήρων, καθώς και στους εκκεντροφόρους. Σα να μην έφτανε αυτό, οι μίζες και τα δυναμό των start-stop συστημάτων είναι ιδιαίτερα ακριβά, αφού έχουν σχεδιαστεί για πολύ υψηλότερο duty cycle. Όσο ανθεκτικά κι αν είναι, αν χαλάσουν, το όφελος που έχεις κερδίσει από τη βενζίνη χάνεται στο κόστος επισκευής. Επιπλέον, η εκκίνηση είναι λειτουργία με υψηλές δονήσεις, καθώς οι παλμοί ισχύος και συμπίεσης απέχουν πολύ μεταξύ τους. Έτσι, και οι βάσεις του κινητήρα καταπονούνται περισσότερο. Το ίδιο συμβαίνει και με τις μπαταρίες: αν χρειάζεσαι 100 € παραπάνω κάθε 2-3 χρόνια, ουσιαστικά αυτά που κερδίζεις σε καύσιμο τα χάνεις εκεί. Συνεπώς, το μόνο που συμφέρει είναι να έχεις αυτοκίνητο με start-stop (άρα με ενισχυμένη μπαταρία και μίζα), αλλά να το απενεργοποιείς στη χρήση. Έτσι επωφελείσαι από την τεράστια διάρκεια ζωής των εξαρτημάτων αυτών, όταν χρησιμοποιούνται σε συνθήκες αντίστοιχες με ενός κλασικού κινητήρα χωρίς start-stop. Η εκκίνηση είναι η πιο βίαιη διαδικασία για έναν κινητήρα και πρέπει να περιορίζεται στο ελάχιστο. Το να ρισκάρεις υπερβολική φθορά και πανάκριβες ζημιές μόνο και μόνο για να μειωθούν λίγο οι δηλωμένες καταναλώσεις και οι ρύποι, δεν έχει κανένα απολύτως νόημα. Το start-stop ωφελεί μόνο την κατασκευάστρια εταιρεία στα χαρτιά, όχι εμάς ως ιδιοκτήτες-χρήστες. 8 ώρες πριν, 11osmikrosmhtsos είπε Φαντάζομαι κατανοείς την διαφορά εκκίνησης ενός υβριδίου από ένα start stop. Τουλάχιστον έτσι ελπίζω Το 80% της φθοράς έχει γίνει από τις εκκινήσεις 5 ώρες πριν, 11osmikrosmhtsos είπε Να ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα διότι πιστεύω πως δημιουργούνται παρανοήσεις. Οι πιο αξιόπιστοι κινητήρες είτε ηλεκτρικοί είτε θερμικοι είναι οι σταθερών στροφών σταθερού φορτίου. Εα θέλεις ένα θερμικό μοτέρ να έχει το μέγιστο προσδόκιμο ζωής το βάζεις μπροστά τώρα κάνεις 5000km στις 2500σαλ με 30% φορτιο το σβήνεις αλλάζεις λαδια και συνεχίζεις. Όλα τα άλλα απλώς αυξάνουν την φθορά οι εκκινήσεις δε είναι άκρως επιζήμιες. Η διαφορά στην εκκίνηση του θερμικού μοτέρ ενός υβριδίου με την εκκίνηση μέσω μίζας έχει τεράστιες διαφορές ένα υβρίδιο μπορείς να το κάνεις πανεύκολα soft start καθώς έχεις μια τάξη μεγέθους περισσότερες σαλ για να παίξεις. Δεν γυρνάς μηχανικά στις 150 και στις 200 rpm αλλά στις 2000... Η συνθήκες είναι μέρα με την νύχτα όταν ένας κινητήρας πρέπει να αναλάβει φορτίο από τις 200 και από τις 2000. Ότι προβλήματα ανέφερε υπάρχουν και στα υβρίδια, σε μικρότερο βαθμό αλλά υπάρχουν βλ. Βάσεις μηχανής. Θα ξανά ξεκινήσω όπως έκλεισα. Η εκκίνηση ενός θερμικού κινητήρα είτε ψυχρή είτε θερμή εινσι η πιο βίαιη διαδικασία που αυτός μπορεί να δεχτεί. Το start stop δεν σε ωφελεί πουθενά ως καταναλωτή. Όλοι οι κινητήρες είναι αρκετά καλά ρυθμισμένοι ώστε να μπορούν να ρελανταρουν αποδοτικά και με ελάχιστη φθορά. Οπότε απλώς άστους να ρελανταρουν. Φυσικά η φθορά στο ρελαντί εινσι μεγαλύτερη από την steady state λειτουργία σε στροφές για διάφορους λόγους αλλά τάξεις μεγέθους καλύτερη από τις εκκινήσεις. Τέλος. Η μπαταρία ενός start stop μέχρι να σου βγει off το start stop (εκτός και αν είναι εργοστασιακή) κρατάει ρεαλιστικά και μεσοσταθμικα 3-4 χρόνια. Η ίδια μπαταρία χωρίς ss θα άντεχε 6-8. Ενώ μια τυπική μπαταρία σε τυπική εφαρμογή πάλι 3-4 χρόνια. Συνεπώς σε κάθε αντικατάσταση πρέπει να δίνεις 2x τα χρήματα. Φυσικά σκέψου το και αλλιώς. Ένα αμάξι χωρίς ss σου επιτρέπει να βάλεις την φτηνότερη πχ μπαταρία (π.χ. Ελληνική Evotec) η οποία θα κρατήσει 3 χρόνια και κοστίζει 60 ευρώ. Αν είναι ss πρέπει να βάλεις ειδική ss που κοστίζει 200 και θα βγάλει 6 λέω εγώ. Τριπλάσια τιμή για κατά μέγιστο διπλάσια διάρκεια. Όλα αυτά για να έχεις ένα δυνητικό όφελος των 100 ευρώ το χρόνο σε καύσιμα αν είσαι κολλημένος στην κίνηση και κάνεις 10.000km ετησίως. Δηλαδή για 100 ευρώ το χρόνο ή αλλιώς 1cent/km να προξενείς αυξημένη φθορά και να έχεις να διαχειριστεί πολύ ακριβότερα ανταλλακτικά. Νομιζω οτι το amortized κόστος του 1cent νικάει έναντι στο συγκεντρωμενο κόστος ανταλλακτικών. Για αυτό άλλωστε υπάρχουν και οι δόσεις. Είναι σα να βάζεις το κόστος καυσίμου (λόγω έλλειψης ss) σε δόσεις του 1cent ανά χιλιόμετρο. Η πίεση λαδιού καταρρέει από την στιγμή που τον σβήσεις μέσα σε 3-5 sec μετά από αυτό τον χρόνο ξεκινάς με πίεση 0 Ειλικρινα τωρα.Ολα αυτα τα εχεις διαβασει καπου ή ετσι σου κατεβηκαν στο κεφαλι? Τεχνικα δεν βλεπω διαφορες απο τους "συμβατικους κινητηρες" .Εχουν διαφορες στην μπαταρία ,σιγουρα, στην. μιζα-είδα μια τεχνολογια tandem solenoid- αντέ βάλανε και ρουλεμαν σε κάποιες.Φαντάζομαι επειδή είναι κινητηρας παράλληλης περιέλιξης έχει ακόμα κάρβουνακια.Αντε να έχει και λίγο μεγαλύτερης ισχύος δυναμό.. Τωρα για την εξοικονόμηση δεν γνωριζω αν κάνει και πόσο.Σιγουρα κάποιος που κανει ταξιδια και ειναι αττική οδο κάθε μερα θα εχει λιγοτερη εξοικονομηση απο κάποιον που βγαινει κηφισο.
11osmikrosmhtsos Δημοσ. πριν από 2 ώρες Δημοσ. πριν από 2 ώρες 9 ώρες πριν, vasilllis είπε Ειλικρινα τωρα.Ολα αυτα τα εχεις διαβασει καπου ή ετσι σου κατεβηκαν στο κεφαλι τα βγαζω απο την γκλαβα μου μαλλον
Haldol Δημοσ. πριν από 11 λεπτά Δημοσ. πριν από 11 λεπτά 23 hours ago, haHa said: Ενδιαφέρον, δεν ηξερα οτι μερικα start/stop χρησιμοποιουν τις καμερες του αυτοκινήτου σαν trigger για την εκκίνηση του κινητήρα ωστε να είναι αμεσα ετοιμο οταν το χρειαστεις. Αρκετα εξυπνη λυση. Εισαι σίγουρος οτι συμβαίνει αυτο; Μηπως απλα εκκινει γιατι πχ ειχες ac και δεν μπορουσε να λειτουργησει ωρα(πχ πανω απο 1 λεπτό) χωρις τον κινητήρα; Έξυπνο, αλλά δυστυχώς δε λειτουργεί σωστά βάση της πραγματικότητας στους δρόμους μας. Αλλά γράφει στην οθόνη τι συμβαίνει κάθε φορά, οπότε ξέρω γιατί αποφασίζει να εκκινήσει τον κινητήρα. Π.χ. στην περίπτωση που αναφέρω, γράφει "Vehicle in front drove off". Εννοείται ότι για υψηλή κατανάλωση ενέργειας (air-condition, ή αντίσταση στο πίσω τζάμι), ή ακόμα και για μη - επιθυμητές συνθήκες (πολλή υγρασία στην καμπίνα) έχει ξεχωριστά μηνύματα, οπότε κάθε φορά ξέρεις τι γίνεται .
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα