Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μεταξύ των δύο πιο προτείνετε κάτι γιατί ,η κάτι άλλο σε αυτά τα λεφτά πιο πολύ για ταξίδια 

Mirrorless Nikon Z50 II + Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR  

Mirrorless Fujifilm X-M5 & Φακός XC 15-45mm OIS PZ

Να βάλω και αυτήν στην εξίσωση 

Olympus OM System OM-5 Mirrorless

 

Επεξ/σία από stefanidisg
  • Like 1
Δημοσ.

Και οι 3 είναι πολύ καλές για αυτή την χρήση που αναφέρεις.
Μεταξύ τους μάλλον θα πήγαινα στην Ζ50ii, αλλά με καθαρά προσωπικά κριτήρια. Πχ έχει EVF ενώ η Χ-Μ5 όχι. Αυτό για έμενα είναι σημαντικό ενώ για εσένα μπορεί να είναι αδιάφορο. 
Κι ο αισθητήρας της είναι ο αγαπημένος μου απο Νικον (απο όλες, και απο Full Frame). Μπορεί να έχει λίγα μεγαπίξελ (συγκριτικά) αλλά ρεντάρει τα χρώματα με μια πολύ vintage αισθητική που προσωπικά μου θυμίζει φιλμ.

Οποια απο τις 3 και να πάρεις, θα ευχαριστηθείς όπως και να έχει. Δώσε περισσότερο βάση στους φακούς που θα χρειαστείς την επόμενη διετία-τριετία και κοιτα τιμές αλλά και το αν υπάρχουν τα εστιακά μηκη που θέλεις. Θα σε βοηθήσει να αποφασίσεις πιο εύκολα.
Το να μπεις σε οικοσύστημα μιας μάρκας είναι η επένδυση, όχι το σώμα που θα πάρεις.Εκτός και αν σκέφτεσαι να την δουλευεις μόνο με τον κιτ αρχικό φακό.
 

Δημοσ.

Θα με ενδιέφερε να έχει live view ώστε να προσαρμόζω τις σκηνές, αλλά και από την άλλη να είναι πιο εύκολη στην μεταφορά (να μπει σε μια τσέπη) αλλά πάνω από όλα να βγάζει πιο καθαρές φωτό  (crystal clear) , αν έχει και στεγανοποίηση ακόμα καλύτερα  δευτερεύον, έτοιμα preset   δεν θα έλεγα όχι, τί λέτε ; Σε αυτά τα λεφτά κάτι άλλο ;

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 λεπτά πριν, stefanidisg είπε

Θα με ενδιέφερε να έχει live view ώστε να προσαρμόζω τις σκηνές, αλλά και από την άλλη να είναι πιο εύκολη στην μεταφορά (να μπει σε μια τσέπη) αλλά πάνω από όλα να βγάζει πιο καθαρές φωτό  (crystal clear) , αν έχει και στεγανοποίηση ακόμα καλύτερα  δευτερεύον, έτοιμα preset   δεν θα έλεγα όχι, τί λέτε ; Σε αυτά τα λεφτά κάτι άλλο ;

Και σε Sony μπορείς να κοιτάξεις. Η σειρά α6***.
Αλλά αν θες στεγανοποίηση, μέγεθος τσέπης και πολλά και διαφορετικά features η καλύτερη επιλογή είναι να πας σε Μ4/3 σε τέτοια χρήματα.
Θα χάσεις λίγο στην τελική εικόνα (σε κάποιες δυσκολες περιπτώσεις χωρίς πολύ φως, όχι στην καθημερινή φωτογραφία), αλλά θα κερδίσεις σε τιμή, σε δυνατότητες, σε σταθεροποίηση, σε στεγανοποιήση, σε έτοιμα preset, σε μέγεθος, και σε ποικιλία φακών.

Πάντα κάτι κερδίζεις, κάτι χάνεις. 

Υ.Γ Το crystal Clear δεν το κάνει η μηχανή. Μπορείς να τραβήξεις πεντάκαθες φωτογραφίες με οποιαδήποτε απο αυτές, με έναν καλό φακό. Γνωρίζοντας φυσικά σε κάθε περίπτωση πως να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες και πως να προσπεράσεις τα μειονεκτήματα του κάθε μοντέλου.

Επεξ/σία από highpriest
Δημοσ.
2 ώρες πριν, highpriest είπε

Και οι 3 είναι πολύ καλές για αυτή την χρήση που αναφέρεις.
Μεταξύ τους μάλλον θα πήγαινα στην Ζ50ii, αλλά με καθαρά προσωπικά κριτήρια. Πχ έχει EVF ενώ η Χ-Μ5 όχι. Αυτό για έμενα είναι σημαντικό ενώ για εσένα μπορεί να είναι αδιάφορο. 
Κι ο αισθητήρας της είναι ο αγαπημένος μου απο Νικον (απο όλες, και απο Full Frame). Μπορεί να έχει λίγα μεγαπίξελ (συγκριτικά) αλλά ρεντάρει τα χρώματα με μια πολύ vintage αισθητική που προσωπικά μου θυμίζει φιλμ.

Οποια απο τις 3 και να πάρεις, θα ευχαριστηθείς όπως και να έχει. Δώσε περισσότερο βάση στους φακούς που θα χρειαστείς την επόμενη διετία-τριετία και κοιτα τιμές αλλά και το αν υπάρχουν τα εστιακά μηκη που θέλεις. Θα σε βοηθήσει να αποφασίσεις πιο εύκολα.
Το να μπεις σε οικοσύστημα μιας μάρκας είναι η επένδυση, όχι το σώμα που θα πάρεις.Εκτός και αν σκέφτεσαι να την δουλευεις μόνο με τον κιτ αρχικό φακό.
 

Η fuji δεν έχει live view ώστε να προσαρμόσεις αν θες πιο σκοτεινό η φωτεινο θέμα; Δεν έχει viewfinder ναι το βλέπω αλλά live έχει όμως ε ;

Δημοσ.
5 λεπτά πριν, stefanidisg είπε

Η fuji δεν έχει live view ώστε να προσαρμόσεις αν θες πιο σκοτεινό η φωτεινο θέμα; Δεν έχει viewfinder ναι το βλέπω αλλά live έχει όμως ε ;

Όλες οι mirrorles έχουν live view εξ ορισμού.
Οι DSLR όταν πρωτοβγήκαν δεν είχαν , αλλά απο το 2010 και μετά δύσκολα θα βρεις και μοντέλο DSLR που δεν είχε live view, ενώ απο το 2015 και μετά είχαν νομίζω όλες (με μια μικρή επιφύλαξη).

Οπότε δεν είναι σημείο που πρέπει να σε απασχολεί, οποιαδήποτε mirrorles και  να επιλέξεις.
Το viewfinder όμως βοηθάει στο καδράρισμα και την απομόνωση του θέματος, ενώ είναι πάρα πολύ χρήσιμο και σε έντονη ηλιφάνεια που μπορεί η πίσω οθόνη της μηχανής να μην φαίνεται καλά. Επίσης επειδή φέρνεις την μηχανή σε θέση "κλειδώματος" στο πρόσωπο σου, έχεις και καλύτερη σταθεροποίηση.

 

  • Like 1
Δημοσ.

Συμφωνώ με αυτά που είπαν οι προηγούμενοι, θέλω να πω όμως ότι θα ήταν πολύ σημαντικό να δεις τι μηχανή έχει η παρέα σου. Αν θέλεις να ασχοληθείς με την φωτογραφία, θα βρεις πολλές φωτογραφικές ομάδες.

Είναι πολύ σημαντικό  να μπορείς να συζητάς τις ρυθμίσεις, να δανειστείς ένα φακό, να  συζητήσεις ένα πρόβλημα.

Και εγώ σε Nikon  θα πήγαινα, όμως οι περισσότεροι έχουν Sony 

Δημοσ.

Σε Sony δεν διαβάζω και πολύ καλά σχόλια όσον αφορά μόνο τις φωτογραφίες σε χρώματα , το οποίο με ενδιαφέρει πολύ , σε fuji γιατί δεν πάτε λογο και των custom preset που υπάρχουν άφθονα 

Δημοσ.
24 λεπτά πριν, stefanidisg είπε

Σε Sony δεν διαβάζω και πολύ καλά σχόλια όσον αφορά μόνο τις φωτογραφίες σε χρώματα , το οποίο με ενδιαφέρει πολύ , σε fuji γιατί δεν πάτε λογο και των custom preset που υπάρχουν άφθονα 

Έχεις σκοπό να ασχοληθείς με επεξεργασία των εικόνων ή όχι ;

Αν ναι, που κατά τη γνώμη μου είναι απαραίτητο κομμάτι στη φωτογραφία, τότε δεν έχει καμία σημασία το ποια εταιρεία θα επιλέξεις για αυτό το πεδίο. Αν όχι, τότε ξεκάθαρα Fujifilm.

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, stefanidisg είπε

Σε Sony δεν διαβάζω και πολύ καλά σχόλια όσον αφορά μόνο τις φωτογραφίες σε χρώματα , το οποίο με ενδιαφέρει πολύ , σε fuji γιατί δεν πάτε λογο και των custom preset που υπάρχουν άφθονα 

Θα έλεγα πως δεν έχει ισχύει πλέον στα μοντέλα απο το 2019-2020 και μετά. 
Αλλά όπως και να έχει αφορά μονο τα προκαθορισμένα απο την Sony jpeg και όχι τα raw. Κι όταν λέω προκαθορισμένα εννοώ να πάρεις μια μηχανή, να τραβήξεις σε jpeg σε κάποιο απο τα preset της (μηχανης πριν το 2020)  και να καταλήξεις με ότι σου δώσει χωρίς καμία δική σου παραμετροποίηση. Πλέον όμως όλες οι μηχανές σε αφήνουν να φτιάξεις εσύ τα jpeg όπως θες εντός μηχανής πχ λίγο πιο saturaded ή με παραπάνω contrast ή πιο sharp κλπ, σε βαθμό που ακόμη και σε παλιότερα μοντέλα Sony, το φέρνεις σε ότι επίπεδα θέλεις.

Τώρα σχετικά με την ερώτηση σου γιατί δεν πάμε (όσοι δεν πάμε) σε Fuji, έχει να κάνει ακριβώς με αυτή την ιδιαιτερότητα του αισθητήρα της. Αν σου αρέσει να επεξεργάζεσαι ο ίδιος τα Raw αρχεία σε προγράμματα επεξεργασίας (πχ Lightroom) ο x-Trans αισθητήρας των fuji είναι ...δεν θα πω ασύμβατος, αλλά θα πω περισσότερο δύσκολος στο να δουλέψεις το πρωτογενές υλικό στους περισσότερους editor φωτογραφίας. Κάνει τα γνωστά "σκουληκάκια" όταν φτάνεις την φώτο σε κάποια όρια, τα οποία όρια έρχονται αρκετά πιο γρήγορα, όχι επειδή δεν είναι καλός ο αισθητήρας, αλλά επειδη έχει ιδιομορφία στην δομή του. Τώρα μπαίνουμε σε πολύ τεχνικά θέματα που δεν πρέπει να σε απασχολούν για αυτό που θες. Αν απλά θες κλικ και έτοιμη φώτο προτείνω ή Fuji ή Olympus. Προσωπικά λατρεύω τα χρώματα που δίνει η Olympus. Θεωρώ το color science της Olympus ισάξιο με της Fuji, αν και όχι με τόση ποικιλία.

Δημοσ.
16 ώρες πριν, highpriest είπε

Θα έλεγα πως δεν έχει ισχύει πλέον στα μοντέλα απο το 2019-2020 και μετά. 
Αλλά όπως και να έχει αφορά μονο τα προκαθορισμένα απο την Sony jpeg και όχι τα raw. Κι όταν λέω προκαθορισμένα εννοώ να πάρεις μια μηχανή, να τραβήξεις σε jpeg σε κάποιο απο τα preset της (μηχανης πριν το 2020)  και να καταλήξεις με ότι σου δώσει χωρίς καμία δική σου παραμετροποίηση. Πλέον όμως όλες οι μηχανές σε αφήνουν να φτιάξεις εσύ τα jpeg όπως θες εντός μηχανής πχ λίγο πιο saturaded ή με παραπάνω contrast ή πιο sharp κλπ, σε βαθμό που ακόμη και σε παλιότερα μοντέλα Sony, το φέρνεις σε ότι επίπεδα θέλεις.

Τώρα σχετικά με την ερώτηση σου γιατί δεν πάμε (όσοι δεν πάμε) σε Fuji, έχει να κάνει ακριβώς με αυτή την ιδιαιτερότητα του αισθητήρα της. Αν σου αρέσει να επεξεργάζεσαι ο ίδιος τα Raw αρχεία σε προγράμματα επεξεργασίας (πχ Lightroom) ο x-Trans αισθητήρας των fuji είναι ...δεν θα πω ασύμβατος, αλλά θα πω περισσότερο δύσκολος στο να δουλέψεις το πρωτογενές υλικό στους περισσότερους editor φωτογραφίας. Κάνει τα γνωστά "σκουληκάκια" όταν φτάνεις την φώτο σε κάποια όρια, τα οποία όρια έρχονται αρκετά πιο γρήγορα, όχι επειδή δεν είναι καλός ο αισθητήρας, αλλά επειδη έχει ιδιομορφία στην δομή του. Τώρα μπαίνουμε σε πολύ τεχνικά θέματα που δεν πρέπει να σε απασχολούν για αυτό που θες. Αν απλά θες κλικ και έτοιμη φώτο προτείνω ή Fuji ή Olympus. Προσωπικά λατρεύω τα χρώματα που δίνει η Olympus. Θεωρώ το color science της Olympus ισάξιο με της Fuji, αν και όχι με τόση ποικιλία.

Σχετικά με τα raw της Fuji και τα προγράμματα επεξεργασίας, τελευταία είπα να δοκιμάσω το DxO Photolab 8 και μέχρι στιγμής δεν εχω παρατηρήσει κανένα θέμα με “σκουληκάκια”(που εξακολουθεί να έχει αυτό το πρόβλημα το Lightroom όσο και αν κάποιοι ισχυρίζονται το αντίθετο, πρέπει να κάνεις denoise για να φύγουν)

Δημοσ.
22 λεπτά πριν, greekfox1 είπε

Σχετικά με τα raw της Fuji και τα προγράμματα επεξεργασίας, τελευταία είπα να δοκιμάσω το DxO Photolab 8 και μέχρι στιγμής δεν εχω παρατηρήσει κανένα θέμα με “σκουληκάκια”(που εξακολουθεί να έχει αυτό το πρόβλημα το Lightroom όσο και αν κάποιοι ισχυρίζονται το αντίθετο, πρέπει να κάνεις denoise για να φύγουν)

Και με το 6 που είχα δοκιμάσει παλιότερα γινόταν όντως μια χαρά η δουλειά, οπότε θα πρότεινα και εγώ τις εκδόσεις αυτές για χρήστες Fujifilm. Πολύ ωραία διαχείριση denoise επίσης για όποιον ενδιαφέρεται για αυτό το χαρακτηριστικό. Προσωπικά δε με νοιάζει γιατί προσθέτω κιόλας αλλά αν το χρειαζόμουν θα ήταν η πρώτη επιλογή. Αν δεν είχα μάθει το Capture 1 μπορεί και να επέλεγα το DXO, καθώς έτσι και αλλιώς χρησιμοποιώ το Nik Collection οπότε θα ήταν ταμάμ και τα δύο μαζί. 

Τώρα σχετικά με το Lightroom για μένα είναι εξόφθαλμο το - κακό - αποτέλεσμα σε Fujifilm μηχανές. Μου κάνει εντύπωση πως πράματι κάποιοι λένε ότι δεν υπάρχει θέμα. Όντως με Iridient και άλλους τρόπους το σώζεις αλλά πολλή βαβούρα ρε παιδί μου. Ευτυχώς δε με βόλεψε ποτέ σαν πρόγραμμα από το trial ακόμα οπότε δεν έχασα χρόνο με αυτό. 

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, pifilos είπε

Και με το 6 που είχα δοκιμάσει παλιότερα γινόταν όντως μια χαρά η δουλειά, οπότε θα πρότεινα και εγώ τις εκδόσεις αυτές για χρήστες Fujifilm. Πολύ ωραία διαχείριση denoise επίσης για όποιον ενδιαφέρεται για αυτό το χαρακτηριστικό. Προσωπικά δε με νοιάζει γιατί προσθέτω κιόλας αλλά αν το χρειαζόμουν θα ήταν η πρώτη επιλογή. Αν δεν είχα μάθει το Capture 1 μπορεί και να επέλεγα το DXO, καθώς έτσι και αλλιώς χρησιμοποιώ το Nik Collection οπότε θα ήταν ταμάμ και τα δύο μαζί. 

Τώρα σχετικά με το Lightroom για μένα είναι εξόφθαλμο το - κακό - αποτέλεσμα σε Fujifilm μηχανές. Μου κάνει εντύπωση πως πράματι κάποιοι λένε ότι δεν υπάρχει θέμα. Όντως με Iridient και άλλους τρόπους το σώζεις αλλά πολλή βαβούρα ρε παιδί μου. Ευτυχώς δε με βόλεψε ποτέ σαν πρόγραμμα από το trial ακόμα οπότε δεν έχασα χρόνο με αυτό. 

Εγώ χρησιμοποιώ πλέον το Photolab και για τα raw της Fuji και για αυτά της Nikon που έχω, μέχρι στιγμής είμαι πολύ ικανοποιημένος. Εν τω μεταξύ το Lightroom είναι απαράδεκτο ακόμα και για τα raw της Nikon, φόρτωσα την ίδια εικόνα, τόσο στο Lightroom όσο και σε μια παλιά έκδοση του capture1 που είχα και στο Lightroom ήταν πολύ χειρότερο αυτό που έβλεπα….

  • Like 1
Δημοσ.

Τωρα που δεν χρησιμοποιώ πλέον lightroom, ίσως κάνω και καμια κίνηση προς fuji μεριά. Έτσι για να έχω άποψη και για αυτές.
Είναι η μονη μάρκα (πλην των εξωτικών Hasselblad, Leica κλπ) που δεν πέρασε απο τα χέρια μου για σοβαρό διάστημα.

Δημοσ.
Στις 22/9/2025 στις 7:47 ΠΜ, stefanidisg είπε

Μεταξύ των δύο πιο προτείνετε κάτι γιατί ,η κάτι άλλο σε αυτά τα λεφτά πιο πολύ για ταξίδια 

Mirrorless Nikon Z50 II + Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR  

Mirrorless Fujifilm X-M5 & Φακός XC 15-45mm OIS PZ

Να βάλω και αυτήν στην εξίσωση 

Olympus OM System OM-5 Mirrorless

 

Την X-M5 θα σας πρότεινα. Η Fujifilm είναι μία κατηγορία από μόνη της. Ξεχωρίζει. Και η X-M5 αν και δεν έχει σκόπευτρο (ηλεκτρονικό και οπτικό) βρίσκεται σε ''προσιτή'' τιμή σε σχέση με αυτά που προσφέρει - όπως όλα τα film simulations - και σε σχέση με τις άλλες Fujifilm κάμερες, οι οποίες είναι ακόμη πιο ακριβές.

Προσωπικά όταν αποφάσισα να δω πιο σοβαρά τις Fujifilm, σταμάτησα να χρησιμοποιώ και το Capture One και το Lightroom. Αν ήθελα να επεξεργάζομαι Raw τότε ένα απο τα δύο προγράμματα ίσως θα ήταν μονόδρομος και πάλι για τα profile της Fujifilm. Ούτε για HDR και denoising και τέτοια βαριά πράγματα, ούτε για φανταζί πράγματα. Έτσι γλίτωσα και χρήματα από τις συνδρομές κτλπ. Κάνω μικρή επεξεργασία/διορθώσεις/Resize τα JPEG με ένα προγραμματάκι της Apple, το Pixelmator pro, το οποίο είναι μία πρόχειρη εναλλακτική του Photoshop με αρκετές δυνατότητες. Και υπάρχει και το Photomator το οποίο είναι ακόμη πιο πολύ εστιασμένο στην φωτογραφία γιατί έχει και βιβλιοθήκες, ενώ το άλλο δεν έχει.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...