sattack Δημοσ. χθες στις 11:04 πμ Δημοσ. χθες στις 11:04 πμ (επεξεργασμένο) Το ανεβάζω εδώ σαν ξεχωριστό θέμα για να το δει σαν προειδοποίηση όποιος θέλει. https://evclinic.eu/2025/09/27/if-you-drive-a-hybrid-may-god-help-you/ Το EV Clinic είναι μια εταιρεία που ξεκίνησαν κάποιοι Κροάτες μηχανικοί εδώ και χρόνια για να επισκευάζουν ηλεκτρικά powertrains (μπαταρίες, ηλεκτροκινητήρες OBC/on-board chargers και τα συναφή). Με τα χρόνια απέκτησαν τεράστια εμπειρία και θεωρούνται από πολλούς στους κύκλους της ηλεκτροκίνησης ως οι go-to ειδικοί για τέτοια θέματα. (Προσωπικά εγώ τους εμπιστεύομαι απόλυτα). Τώρα έχουν ανοίξει υποκατάστημα και στο Βερολίνο και λογικά θα επεκταθούν και άλλο. (Παρεπιπτόντως, αυτοί και ο Rimac δείχνουν πως ακόμα και μια μικρή χώρα μπορεί να γίνει πρωτοπόρος στις νέες τεχνολογίες αντί να είναι απολίθωμα Σοβιετίας...) Μετά από αυτή την εισαγωγή για όσους δεν ξέρουν τι εστί EV Clinic, πάμε στην ουσία του θέματος: Αυτοί απο την εμπειρία τους σε τέτοιες βλάβες, διαπίστωσαν ότι σε όλα τα Hybrid το σύστημα ειναι προβληματικό. Οι κατασκευαστές πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες για να παραμυθιάζουν τον κόσμο για μειωμένη κατανάλωση, και περιβαλλοντική ευαισθησία και ηλεκτροκίνηση χωρις range anxiety κλπ κλπ. Τεχνικά όμως, φτιάχνουν προϊόντα της μαύρης συμφοράς. Μικρές μπαταρίες, με κακά συστήματα προστασίας και με μηδέν προοπτική επισκευής. Οι μπαταρίες λιθίου (είτε σε αυτοκίνητα, είτε σε κινητά, είτε σε λαπτοπ, είτε σε δραπανοκατσάβιδα) έχουν διάρκεια ζωής κάποιους συγκεκριμένους κύκλους, ας πούμε χοντρικά 2000. Μόλις τους εξαντλήσουν αρχίζουν να χαλάνε. Για να κάνουν το ίδιο εργο, οι μικρότερης χωρητικότητας φυσικά εξαντλούν αυτούς τους κύκλους νωρίτερα. Επίσης φυσικά, όσες έχουν καλά συστήματα προστασίας αντέχουν περισσότερο. Για αυτούς τους λόγους, οι μικρές μπαταρίες των hybrids (όπου οι κατασκευαστες έχουν και τον KΕΚ να ασχοληθούν, και δεν μπορούν να δωσουν όλη την προσοχή, το R&D και το budget στο σύστημα ηλεκτροκινησης, όπως κάνουν σε ενα πλήρες BEV) χαλάνε πιο γρήγορα/εύκολα. Και μετα αρχίζει η τραγωδία, διότι αυτοί οι μηχανικοί του EV Clinic διαπίστωσαν οτι δεν επισκευαζονται αυτές οι μπαταρίες, τα συστήματα είναι πολύ κακοφτιαγμένα (σε αντίθεση με τα πλήρη BEV που εκεί έχουν δώσει όλη τους την προσοχή και όλο το χρήμα του R&D) και απαιτούν πλήρη αντικατάσταση με τεράστιο κόστος. Μόνο η Toyota λένε αποτελεί εξαίρεση, κι αυτο όχι γιατί είναι καλά τα συστήματά της, σκ@τ@ είναι και της Toyoyta, απλώς τα εχει φτιάξει πολύ φτηνά. Εντός εγγύησης τα μπαλώνει με συνεχείς επισκευές, και μετά από πολλά χρόνια που θα έρθει το τέλος της εγγύησης, κοστίζουν μόνο 2.000Ε, που δεν είναι τραγικό ποσό. Μόνο από αυτή την άποψη κόστους, είναι ας πούμε υποφερτή η λύση της Toyota. Τελικό συμπέρασμα από αυτούς τους μηχανικούς του EV Clinic? Μην αγοράζετε PHEV και ειδικά όχι μεταχειρισμένα με πολλά χλμ. Ή κανονικά φουλ BEV ή φουλ θερμικά (ή έστω τα mild hybrid τύπου Toyota χωρίς πρίζα, που οι εξίσου σκ@τ@ μπαταριούλες τους είναι τουλάχιστον μικρές και φτηνές). Φαντάζομαι πολλοί μπορεί να μην τους αρέσει αυτό. Εγώ το ανεβάζω ως ξεχωριστό ποστ να υπάρχει σαν ενημέρωση και ο καθένας ας κάνει οτι νομίζει σωστό. https://evclinic.eu/2025/09/27/if-you-drive-a-hybrid-may-god-help-you/ Επεξ/σία χθες στις 11:08 πμ από sattack 5 3
basilis_k6 Δημοσ. χθες στις 11:45 πμ Δημοσ. χθες στις 11:45 πμ 35 λεπτά πριν, sattack είπε ή έστω τα mild hybrid τύπου Toyota χωρίς πρίζα η toyota δεν εχει mild, ειναι ολα hev επισης εχει πολυ πολυ μικρο failure rate στις μπαταριες και η επισκευη εκτος απο φθηνη ειναι πλεον και ευκολη. αρα το συμπερασμα τους εγω το διαβαζω σαν "αν θελετε hev παρτε toyota" που το ξεραμε κιολας. παντως τα περισσοτερα αμαξια που χαλασανε οπως λενε αυτοι εχουν πανω απο 150κ χλμ. δεν νομιζω οτι οι κατασκευαστες ενδιαφερονται και πολυ αν θα αντεξει παραπανω, δυστυχως.. 5
Ribopaido Δημοσ. χθες στις 11:50 πμ Δημοσ. χθες στις 11:50 πμ HEV μονο τογιοτα και ισως και honda PHEV με χρηση ως hev κρατωντας το soc της μπαταριας χαμηλα τοσο, προφανως θα την διαλυσει. Τα Θερμικα σε λιγο θα εχουν πεσει στο ναδιρ οι πωλησεις BEV πολυ καλα αλλα με συγκεκριμενη χρηση και τροπο ζωης.. Ολα αυτα επηρεάζονται απο ενα κοινο παράγοντα... μπαταριες λιθιου.
sattack Δημοσ. χθες στις 11:52 πμ Μέλος Δημοσ. χθες στις 11:52 πμ Το συμπέρασμα είναι, ο κάθε κατασκευαστης, δεν ξέρεις τι θα σου βγάλει. Τι ζημιά θα παρουσιαστεί και πόσο θα σου ζητάει για επισκευή. Πιθανόν περισσότερο από όσο θα πουλιέται το ίδιο μοντέλο μεταχειρισμένο. Και οι σοβαροί ανεξαρτητοι μάστορες θα σου λένε δεν επισκευαζεται, μόνο αντικατάσταση. Και τα λαμογια θα σου λένε εγω όλα τα φτιάχνω και μετα απο λιγο παλι τα ιδια. Και οι απελπισμένοι ιδιοκτήτες θα το "μπαλώνουν" για να το σπρώξουν στο επόμενο κορόιδο... Ας βγαινουν στη φορα ολα τα ευρήματα και μετα ο καθένας ας κάνει ότι νομιζει. Προσωπικά εγώ κοιτάω μόνο σοβαρά BEV από σοβαρούς κατασκευαστές.
phanispal Δημοσ. χθες στις 11:59 πμ Δημοσ. χθες στις 11:59 πμ 9 λεπτά πριν, Ribopaido είπε Τα Θερμικα σε λιγο θα εχουν πεσει στο ναδιρ οι πωλησεις Σε ποια χώρα; 5 1
sattack Δημοσ. χθες στις 12:05 μμ Μέλος Δημοσ. χθες στις 12:05 μμ 4 λεπτά πριν, phanispal είπε Σε ποια χώρα; Το 2015? Σε καμμια Το 2025? Στη Νορβηγία. Το 2030? Στην Κινα. Το 2035? You tell me...
basilis_k6 Δημοσ. χθες στις 12:51 μμ Δημοσ. χθες στις 12:51 μμ 35 λεπτά πριν, sattack είπε Το 2015? Σε καμμια Το 2025? Στη Νορβηγία. Το 2030? Στην Κινα. Το 2035? You tell me... η νορβηγια δεν ειναι παραδειγμα. εχει 440 φορτιστες ανα 100κ κατοικους και εμεις 90, εχει πιο ακριβα τα ice απο τα ηλεκτρικα, το 75% των πολιτων εχει μονοκατοικια, η κινηση ειναι σχεδον αγνωστη λεξη, η πρωτευουσα εχει τον πληθυσμο της θεσαλλονικης και το population density ειναι το 1/8 της αθηνας. εχει λυσει ολα τα υπολοιπα προβληματα της και παιζει με τις λεπτομερειες οντας και υπερβολικα πλουσια χωρα. εκει σε λιγο θα εχουν ολοι ev για μετακινησεις και ολοι οσοι γουσταρουν αμαξια ενα ακομα ice τουμπανο για τα σκ τους. τελειως αλλη λογικη, σαν να συγκρινεις εμας με το σουδαν. φτασαμε την νορβηγια σε κατι αλλο σε 10-15 χρονια για να την φτασουμε στην ηλεκτροκινηση? εμεις εδω κοψαμε και την επιδοτηση ουσιαστικα. 9 1
sattack Δημοσ. χθες στις 01:00 μμ Μέλος Δημοσ. χθες στις 01:00 μμ Οκ. Ας μην ξεφύγουμε, αυτά τα συζητάμε στο θέμα της ηλεκτροκίνησης. Εδώ ας πούμε αν συμφωνούμε ή όχι με την προειδοποίηση ότι τα hybrids, μέχρι τώρα τουλάχιστον, είναι ύποπτα για όχι καλές τεχνικά κατασκευές. 3
tutuyo Δημοσ. πριν από 19 ώρες Δημοσ. πριν από 19 ώρες (επεξεργασμένο) ενταξει αμα το ειπαν οι Κροατες που αλλωστε φημιζονται για την τεχνογνωσια τους για την υβριδικοτητα της Τογιοταρας οκ ενα μπλογκ που το υπογραφει ο Stormtrooper (μαλλον στα ρεπα του απο το κυνηγι των Jedi) απο ενα συνεργειο το οποιο δεν αναφερει πουθενα την διευθυνση του και αποτελειται απο secret experts τωμεταξυ στα παραδειγματα του αρθρου εχει πχ ενα Volvo του 15 με 400.000 χλμ Δεν παθαίνουν τίποτε οι μπαταρίες, απλά με την πάροδο των ετών πέφτει η απόδοση τους. Οπότε μετά από 100.000 χλμ από τα 4λτ/100 θα πας στα 4,5λτ/100 Επεξ/σία πριν από 18 ώρες από tutuyo 2
Xvipes Δημοσ. πριν από 18 ώρες Δημοσ. πριν από 18 ώρες 56 minutes ago, tutuyo said: Οπότε μετά από 100.000 χλμ από τα 4λτ/100 θα πας στα 4,5λτ/100 Source?
tutuyo Δημοσ. πριν από 18 ώρες Δημοσ. πριν από 18 ώρες 11 minutes ago, Xvipes said: Source? Ο πωπος μου. Γιατί ο stormtrooper βάζει source? Μερικές "μαρτυρίες" από comments και emails. Κάποιος πονηρός θα έλεγε ότι πρόκειται περί άλλων πονηρών Βαλκανίων που προσπαθούν να κινδυνολογησουν για να αυξήσουν την μπίζνα τους 1 1 3
sattack Δημοσ. πριν από 17 ώρες Μέλος Δημοσ. πριν από 17 ώρες 48 λεπτά πριν, tutuyo είπε Κάποιος πονηρός θα έλεγε ότι πρόκειται περί άλλων πονηρών Βαλκανίων που προσπαθούν να κινδυνολογησουν για να αυξήσουν την μπίζνα τους Πως θα αυξήσουν την μπίζνα τους λέγοντας ψέμματα? Αφού λένε ότι τους φέρνουν χαλασμένα hybrids και δεν γινεται να τα επισκευάσουν και μόνο αντικατάσταση μπαταρίας μπορούν να κάνουν και αυτό μόνο αν την πληρώσει να την αγοράσει ο πελάτης, γιατί αυτοί δεν συντηρούν στοκ. Αν γινόταν να τα επισκευάζουν και να πληρώνονται για αυτήν την δουλειά τους, πως ακριβώς θα είναι πιο συμφέρον και επικερδές για αυτούς να λένε τώρα ψέμματα οτι δεν γίνεται?!?!
tutuyo Δημοσ. πριν από 17 ώρες Δημοσ. πριν από 17 ώρες Εμενα με ξενιζει η μυστικοπαθεια τους, μου δημιουργει μια ανασφαλεια. Δεν τους ξερω αλλα αντιλαμβανομαι οτι προκειται για μαγαζι και ως εκ τουτου εχει σκοπο το κερδος τους και οχι το κοινο καλο 10 hours ago, sattack said: Με τα χρόνια απέκτησαν τεράστια εμπειρία και θεωρούνται από πολλούς στους κύκλους της ηλεκτροκίνησης ως οι go-to ειδικοί για τέτοια θέματα. (Προσωπικά εγώ τους εμπιστεύομαι απόλυτα). Τώρα έχουν ανοίξει υποκατάστημα και στο Βερολίνο και λογικά θα επεκταθούν και άλλο. Ποιοι ειναι αυτοι οι κυκλοι της ηλεκτροκινησης που τους θεωρουν ως go-to? Εσυ γιατι τους εμπιστευεσαι απολυτα? Εχεις χρησιμοποιησει τις υπηρεσιες τους?Εχει προσωπικη εμπειρια? 1
polaki Δημοσ. πριν από 15 ώρες Δημοσ. πριν από 15 ώρες Να κάνω μια ερώτηση ως τελείως άσχετος μιας και πρόσφατα πήρα το series 1 της BMW οπότε για 6-7 χρόνια είμαι καλυμμένος θεωρητικά.. στα hybrid σε worst case scenario δεν γράφεις στις μπάλες σου τη μπαταρία, και απλά να το δουλεύεις ως θερμικό μόνο; Δηλαδή οκ η καταστροφολογία, αλλά δεν είναι ότι αχρηστεύεται και το αυτοκίνητο τελείως, έτσι δεν είναι;
sattack Δημοσ. πριν από 15 ώρες Μέλος Δημοσ. πριν από 15 ώρες 1 ώρα πριν, tutuyo είπε Εμενα με ξενιζει η μυστικοπαθεια τους, μου δημιουργει μια ανασφαλεια. Δεν τους ξερω αλλα αντιλαμβανομαι οτι προκειται για μαγαζι και ως εκ τουτου εχει σκοπο το κερδος τους και οχι το κοινο καλο Ποιοι ειναι αυτοι οι κυκλοι της ηλεκτροκινησης που τους θεωρουν ως go-to? Εσυ γιατι τους εμπιστευεσαι απολυτα? Εχεις χρησιμοποιησει τις υπηρεσιες τους?Εχει προσωπικη εμπειρια? Ποια μυστικοπάθεια? Έχουν ανεβάσει άπειρες περιπτώσεις βλαβών που αντιμετώπισαν, με άπειρες φώτο που δείχνουν τα εξαρτήματα (και στο φόντο φαίνεται το συνεργείο τους και τα εργαλεία τους) και εξηγούν ποιο ήταν το πρόβλημα, τι έκανε και τι ζήταγε το επίσημο service και τι έκαναν αυτοί ή τι δεν ήταν δυνατόν να κάνουν. Και τα κόστη επίσης. Εγώ ευτυχώς δεν τους έχω χρειαστεί, αλλά πολλοί από όλη την Ευρώπη έχουν χρειαστεί βοήθεια για προβλήματα που δεν λύνουν οι ιδιες οι αντιπροσωπιες ή που ζητάνε τα μαλλιοκέφαλα τους. Μεχρι και μια Ferrari LaFerrari τους πήγαν τώρα. Στα groups της ηλεκτροκίνησης λοιπόν, εκεί συζητάμε για αυτούς και για τα ευρήματα τους. Η λέξη κέρδος δεν είναι ούτε βρισιά, ούτε συνώνυμο της απάτης. Όποιος έχει σκοπό να βγάλει κέρδος από την τίμια δουλειά του, αυτόματα προάγει το κοινό καλό. Όταν αυτοί παρουσιάζουν αναλυτικά και με φώτο την κάθε βλάβη που αντιμετώπισαν και το τι μπόρεσαν και τι δεν μπόρεσαν να κάνουν, μια χαρά προάγουν το κοινό καλό. Ειδικά οι περιπτώσεις που αναφέρουν ότι δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα λόγω κακού σχεδιασμού, είναι ενδεικτικές τιμιότητας γιατί δεν κερδίζουν τίποτα από αυτό. Θα μπορούσαν να το παίζουν παντογνώστες και όλα τα σφάζουν και τα μαχαιρωνουν για να πηγαίνουν οι πάντες εκεί να τους ξεζουμίζουν με ψεύτικες υποσχέσεις. Θα μπορούσε επίσης κάποιος να πει οτι τα προβλήματα που αναφέρουν, φοβίζουν και αποτρέπουν τον κόσμο από την ηλεκτροκίνηση. Οχι, αυτό που αποτρέπει είναι τα ψέμματα και οι ψεύτικες υποσχέσεις. Και είναι υπέρ του γενικού καλού όταν ανεξάρτητοι επαγγελματίες δείχνουν ποιες ειναι προβληματικες κατασκευές. Αλλά οκ, αυτά πιστεύω εγώ. Ο καθένας ας πιστεύει ότι νομίζει. Καλό είναι να γράφονται όλα, και ο καθένας μετά ας κάνει ότι πιστεύει. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις