Οι πληροφορίες που συγκεντρώνουν για τους χρήστες οι μηχανές αναζήτησης είναι δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, που χρήζουν της αντίστοιχης προστασίας, και δεν πρέπει να διατηρούνται για περισσότερο από έξι μήνες, καταλήγει έκθεση ειδικών για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

 

Αν η Επιτροπή ακολουθήσει τη συνήθη πρακτική της και αποδεχτεί τις συστάσεις των ειδικών, οι γίγαντες της διαδικτυακής αναζήτησης, Google, Yahoo και Microsoft, θα μπορούσαν να βρεθούν σε δύσκολη θέση.

 

Μετά τη δημοσιοποίηση της έκθεσης από την ευρωπαϊκή «Ομάδα Εργασίας του Αρθρου 29», η Google έσπευσε να υπερασπιστεί τις πρακτικές της υποστηρίζοντας ότι η συλλογή δεδομένων είναι απαραίτητη για τη βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

 

Η Google επισήμανε ακόμα ότι τα δεδομένα των χρηστών καθίστανται ανώνυμα με ειδικούς αλγόριθμους έπειτα από διάστημα 18 μηνών. Η ίδια τακτική εφαρμόζεται από τη Microsoft, ενώ στο Yahoo το αντίστοιχο διάστημα είναι 13 μήνες.

 

Η Ομάδα Εργασίας επιβεβαιώνει στην έκθεσή της την προσωπική φύση τόσο των διαδικτυακών διευθύνσεων (IP) όσο και των πληροφοριών που συλλέγονται αυτόματα μέσω των λεγόμενων cookies (μικρά αρχεία που αποθηκεύουν οι δικτυακοί τόποι στους υπολογιστές των χρηστών).

 

Ζητά από τις μηχανές αναζήτησης να ενημερώνουν καλύτερα τους χρήστες για τη συλλογή δεδομένων, ειδικά μάλιστα όταν τα δεδομένα που συλλέγονται από μία υπηρεσία μεταφέρονται αυτόματα και σε άλλη (για παράδειγμα, από την υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη μηχανή αναζήτησης).

 

Επιπλέον, η Ομάδα δεν κρίνει απαραίτητη για τη λειτουργία των μηχανών τη διατήρηση προσωπικών δεδομένων πέρα από τους έξι μήνες. Επισημαίνει ακόμα ότι η χρήση που γίνεται στα δεδομένα αυτά δεν είναι σαφής και θα μπορούσε να κρύβει σκοπιμότητες.

 

«Κατά τη γνώμη της Ομάδας Εργασίας, οι μηχανές αναζήτησης ως συλλέκτες δεδομένων χρήσης δεν έχουν εξηγήσει ικανοποιητικά στους χρήστες τη φύση και το σκοπό των λειτουργιών τους» αναφέρει το κείμενο. «Η Ομάδα Εργασίας δεν βλέπει βάση για τη διατήρηση [των δεδομένων] πέρα από τους έξι μήνες».

 

Από την πλευρά του, ο Πίτερ Φλάισερ, σύμβουλος της Google για θέματα ιδιωτικής ζωής, δήλωσε ότι η εταιρεία δίνει προτεραιότητα στην προστασία των χρηστών και χρησιμοποιεί τα δεδομένα χρήσης αποκλειστικά για τη βελτίωση των υπηρεσιών της.

 

«Πιστεύουμε ότι οι απαιτήσεις για τη διατήρηση των δεδομένων πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την ανάγκη για προσφορά ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών, όπως ακριβή αποτελέσματα αναζήτησης και ασφάλεια του συστήματος» αναφέρει ο Φλάισερ στην ανακοίνωσή του.

 

Source.png Πηγή: in.gr