Προς το περιεχόμενο

Blackguards


Millennium

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators

Nα πούμε και μερικά λόγια για το παιχνίδι:

 

Το Blackguards βασίζεται στον κόσμο του The Dark Eye (Drakensang, River of Times και πιο πρόσφατα το Chains of Satinav).

 

Όπως και τα δύο πρώτα (δεν έχω δει το CoS) είναι rpg, με πολλές στατιστικές, αντικείμενα κτλ. Αντίθετα με τα δύο πρώτα, ο κόσμος δεν είναι φτιαγμένος έτσι ώστε να κινείται ο παίκτης ελεύθερα σε αυτόν, αλλά δίνεται με τη μορφή χάρτη, στον οποίο υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία τα οποία ο παίκτης μπορεί να επισκεφτεί στο πλαίσιο της κεντρικής πλοκής ή παρενθετικών αποστολών.

 

Αυτή είναι και η μεγαλύτερη αδυναμία του παιχνιδιού: ο περιορισμός στις κινήσεις στο χάρτη. Κάθε hotspot, αντιπροσωπεύει μία πόλη/οικισμό ή σημείο ενδιαφέροντος μέσα σε κάστρο/dungeon ή ακόμη και στην εξοχή. Εκτός πόλεων, αυτά τα σημεία συνήθως μεταφράζονται σε μάχες, στις οποίες το παιχνίδι περνά απευθείας, χωρίς δηλαδή να υπάρχει ελευθερία κινήσεων.

 

Οι μάχες, από όσο έχω δει, μπορούν να αποφευχθούν, μέσα από κάποιες επιλογές στο διάλογο, ανάλογα με τα μέλη που συμμετέχουν στην ομάδα, αλλά από τη στιγμή που -στην αρχή τουλάχιστον και μέχρι να στρώσουν κάπως τα οικονομικά της ομάδας-  είναι η βασική -αν όχι η μόνη- πηγή εμπειρίας, αντικειμένων και χρημάτων, το γιατί θα ήθελε να επιχειρήσει να τις αποφύγει κανείς, είναι ένα ζήτημα.

 

Οι μάχες δίνονται σε ένα μικρό χάρτη, χωρισμένο σε hexes και εξελίσσονται σε γύρους. Οι βασικές επιλογές -κίνηση και απλή επίθεση- μπορούν να γίνουν με το ποντίκι. Πιο εξελιγμένες επιθέσεις (ανάλογα με την εκπαίδευση του κάθε χαρακτήρα και το είδος του όπου που κρατά) καθώς και ξόρκια γίνονται μέσα από ένα "δίσκο" που ανοίγει πάνω από το χαρακτήρα και οδηγεί σε επιπλέον επιλογές. (υπερ)αναλυτικός ο δίσκος και χρειάζεται κάποια εξοικίωση για να μάθεις πού βρίσκονται οι διάφορες επιλογές. Γενικά, είναι ένα χρονοβόρο σύστημα.

 

Οι διάλογοι και το voice acting είναι πάνω-κάτω αυτό που θα περίμενε κανείς από ένα high fantasy rpg, και μάλιστα Γερμανικής προέλευσης. Αν δείτε το παιχνίδι στα Αγγλικά, οπλιστείτε με υπομονή για κακομεταφρασμένους (ή απλά κακογραμμένους) πομπώδεις διαλόγους. Πώς ήταν το Dungeons & Dragons σε ταινία; Κάτι τέτοιο.

 

Αυτοί οι διάλογοι, από όσο έχω δει ως τώρα (μετά την πρώτη σύγκρουση με boss αντίπαλο) ελάχιστη σημασία έχουν στην εξέλιξη του παιχνιδιού, κι αυτό είναι απλά προβληματικό για παιχνίδι όπου υποδύεσαι ρόλους. Στην πόλη σε αναγνωρίζουν ακόμη και ως συλληφθέντα (αδίκως, εννοείται) για το φόνο μιας αρχοντοπούλας, αλλά δεν τρέχει τίποτε, ο διάλογος συνεχίζεται. Οι σύντροφοι "τσακώνονται" για το ποιος θα είναι αρχηγός, εσύ τους λες (χωρίς να έχεις επιλογή, set piece είναι) ότι σηκώνεσαι και φεύγεις, κι όποιος θέλει έρχεται και, ω του θαύματος, έρχονται.

 

Επομένως, χωρίς ελευθερία κινήσεων και με διαλόγους μαγκωμένους και ανούσιους (πέραν του να πάρεις μια ιδέα για το πώς εξελίσσεται η πλοκή αν δε θες να μπλέξεις με το ανεπαρκές journal/log), απομένουν οι μάχες για να σώσουν το παιχνίδι.

 

Οι οποίες μάχες είναι μέτριες. Το θετικό είναι πως υπάρχουν αντικείμενα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να διευκολύνουν τον παίκτη, εμφανίζονται φωλιές τεράτων από όπου βγαίνουν νέοι αντίπαλοι στο χάρτη, υπάρχουν ακόμη και λάσπες ή εύφλεκτα αέρια σε βάλτους που με σωστή χρήση κάνουν επιπλέον ζημιά. Στην πράξη, όμως, οι melee χαρακτήρες έρχονται σε γειτονικά hexes και πλακώνονται (με το σημείο από όπου εκδηλώνεται η επίθεση να μην έχει σημασία -απαράδεκτο) και οι ranged ρίχνουν από απόσταση. Χλιαρές καταστάσεις.

 

Γενικά, παρότι όπως διαβάζω το παιχνίδί κυκλοφορεί τον άλλο μήνα, το Blackguards θέλει πολλή δουλειά ακόμη για να γίνει ενδιαφέρον. Το ζήτημα είναι πως σε αυτό το στάδιο (και παρά τα συχνά -και τεράστια- patches) και με αυτές τις δεδομένες πλέον σχεδιαστικές επιλογές, δε βλέπω πώς μπορεί να σωθεί η κατάσταση και να ξεφύγει από τη μετριότητα -στην καλύτερη των περιπτώσεων.

 

Και είναι πραγματικά κρίμα, γιατί ο κόσμος του The Dark Eye έχει ενδιαφέρον και περιμένει ακόμη το παιχνίδι που θα τον κάνει γνωστό σε ένα ευρύτερο κοινό. Φοβάμαι πως το Blackguards δεν πρόκειται να είναι αυτό το παιχνίδι.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα μετά...

Μέτριο, θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερο αλλά είναι ακόμα νωρίς να να πω ακριβώς την γνώμη μου. Πάντως μέχρι στιγμής με κάνει μετά από 30 λεπτά να το κλείνω για break γιατί κουράζει εύκολα. Δεν έχει καλή επεξήγηση στο character advancement και ας έχει ένα τόνο tutorial screens. Θα δούμε πως θα πάει αλλά σαν πρώτες εντυπώσεις μέτριες 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γενικά διαβάζω πάρα πολύ καλές κριτικές. Τόσο από πλευράς gameplay, όσο και διάρκειας. Αλλά τα 40 ευρώ είναι πολλά...

 

Κι έχω και στο wishlist τα The Banner Saga ~ 20 ευρώ - Might and Magic X Legacy 25 ευρώ..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Εντύπωση μου κάνει, για να είμαι ειλικρινής.

 

Μπήκα από Early Access και παρότι θα ήμουν άδικος αν έλεγα ότι δεν το αναβάθμιζαν όλο αυτό το διάστημα, RPG στοιχείο δεν υπάρχει καθόλου, πρακτικά. Μια σειρά επεισοδίων είναι, όπου σε πηγαίνει από set battle σε set battle.

 

Βρίσκεις ας πούμε, έναν μάγο (τον βρίσκεις). Δεν έχεις επιλογή αν θα τον πάρεις μαζί σου ή όχι. Είναι μέρος της ιστορίας, θα τον πάρεις.

 

Αμφισβητούν, ας πούμε, το ότι είσαι αρχηγός της ομάδας (κενή περιεχομένου αμφισβήτηση, αφού εγώ είμαι ο παίκτης, εγώ αποφασίζω ούτως ή άλλως, αλλά ας το πάμε σε roleplay). Και να θες (το γιατί να θες και το αν είναι δυνατόν να μην είσαι ο αρχηγός, αφού εσύ ελέγχεις το παιχνίδι...) δεν μπορείς να μην είσαι ο αρχηγός. Ό,τι και να πεις, εσένα θα ακολουθήσουν.

 

Η ιστορία δεν είναι κακή και γενικά ο κόσμος του Drakensang έχει ενδιαφέρον, αλλά από εκεί που τα rpg απλώνονται και αφήνουν ελευθερία κινήσεων, σε πάει στο "από το Α στο Β στο Γ, εδώ έχουμε Ε και Ζ, αποφάσισε με ποια σειρά αλλά πρέπει να περάσεις και από τα δύο" και ούτω καθεξής.

 

Τα γραφικά του είναι εντάξει, ό,τι φοράει ο χαρακτήρας φαίνεται στην οθόνη, tb οι μάχες, οι στατιστικές ατελείωτες (αλλά πρακτικά άχρηστες οι περισσότερες) και ο τρόπος αναβάθμισης ικανοτήτων κάπως ιδιαίτερος.

 

Κακό δεν είναι, αλλά για 40 ευρώ ούτε για αστείο. Και το γράφω έχοντας δώσει τα μισά για να μπω σε Beta, τόσο fan του κόσμου και της μυθολογίας του Drakensang.

 

Σε αυτά τα χρήματα, προσωπικά θα πήγαινα στο The Banner Saga: σύντομο, scripted σε ορισμένα σημεία (το πρώτο της σειράς, άλλωστε) αλλά πανέμορφο και με έξυπνο σύστημα μάχης. Συν του ότι, στηρίζεις έμμεσα και τον αγώνα απέναντι στους διάφορους εμπόρους παιχνιδιών φατσοβιβλίων, που πάνε να μετατρέψουν σε trademark ακόμη και το "saga".

 

Αν, πάλι, πάμε σε νοσταλγία και ξεπεράσουμε το σκόπελο του UPLAY (αδύνατο για μένα, δυστυχώς) και το Legacy είναι πολύ δελεαστική πρόταση. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος ως τώρα με το παιχνίδι. Πολύ ωραίο Turn Based RPG, το οποίο δίνει μεγάλη σημασία στις μάχες και στο Character Skillset. 

Επεξ/σία από Tmark
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...