Στο UV για κάθε δεδομένη συχνότητα της κάρτας της λες να χρησιμοποιήσει λιγότερη τάση από αυτή που ορίζει η "μαμά" στο f/w. Ναι, αν είχες κλειδωμένη συχνότητα θα έριχνες έτσι και την κατανάλωση, αλλά και θερμοκρασίες κλπ.
Από τη στιγμή όμως που η max συχνότητα είναι "ελεύθερη" (δεν είναι τυπικά, αλλά δεν γίνεται να πιάσεις το ταβάνι με κανένα τρόπο), όσο ο αλγόριθμος που διαβάζει τα διάφορα στοιχεία λειτουργίας βλέπει ότι υπάρχει περιθώριο, θα ανεβάζει συχνότητα μέχρι να πιάσει ταβάνι είτε η κατανάλωση, είτε η θερμοκρασία είτε (ποτέ) η ίδια η συχνότητα (πρέπει να έχει τυπικό max τα 3.500MHz? παραπάνω ίσως?), οπότε το τελικό αποτέλεσμα σε κατανάλωση και θερμοκρασίες θα είναι το ιδιο.
Τώρα, αν εσύ έχεις πιάσει τα fps που θες και δεν ζητάς παραπάνω (πχ όριο οθόνης), η κάρτα θα έχει λιγότερη χρήση, χαμηλοτερη κατανάλωση/θερμοκρασία κλπ. Αν έχεις μειώσει τα max watt που μπορεί να τραβήξει, θα έχεις αντίστοιχα βελτιώσεις, ίσως χάνοντας κάτι ψιλά από επιδόσεις (εκτός κι αν η κάρτα είχε πρόβλημα με θερμοκρασίες και έκοβε λόγω thermal limit οπότε μπορείς να δεις και αύξηση τελικά...Vega56/64, ακούς!) κλπ.
Μπακάλικα τα παραπάνω, έτσι?
Γενικά, ναι. Έχει στη μνήμη νόημα, ανεξάρτητα από πυρήνα, σε κάποια σενάρια ίσως είσαι b/w starved ακόμα κι αν ο πυρήνας δεν τερματίζει.
Επίσης, αν είσαι στο 90%, σίγουρα σύντομα θα φτάσεις στο 100% σε κάποιο άλλο παιγνίδι, οπότε θα δεις τότε τί κάνεις.
Δεν ξέρω αν γίνεται αυτό στις RDNA4.