Η Volkswagen πιάστηκε να κλέβει στις εκπομπές ρύπων των κινητήρων diesel TDI και τώρα αντιμετωπίζει πρόστιμα έως και 18 δισεκατομμυρίων μόνο στις ΗΠΑ.

Η EPA (Environmental Protection Agency), η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των Ηνωμένων Πολιτειών μετά από σχετική καταγγελία και αφού διερεύνησε σχετικά πορίσματα ανακοίνωσε ότι η Volkswagen κρίθηκε ένοχη για παραβίαση της ισχύοντος ομοσπονδιακής νομοθεσίας για τις εκπομπές ρύπων (Clean Air Act) και αναμένεται να επιβάλλει πρόστιμο $37.500 για κάθε αυτοκίνητο που έχει πουλήσει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στην αγορά των ΗΠΑ (το σύνολο αγγίζει τα $18 δισεκατομμύρια, ωστόσο η VW πιστεύει ότι το ποσό θα πέσει στα $7,1 δισεκατομμύρια περίπου).

 

Όλα τα αυτοκίνητα που επηρεάζονται, ανάμεσα τους οι οικογένειες Beetle, Golf, Jetta (από έτος κατασκευής 2009 έως και 2015) και Passat (έτος κατασκευής 2014 έως και 2015) καθώς το Audi A3 (από έτος κατασκευής 2009 έως και 2015) εξοπλίζονται με κινητήρα 2.0lt TDI (Clean Diesel). Όλα τα παραπάνω μοντέλα, διέθεταν μία συσκευή με ειδικό λογισμικό (defeat device), που παραποιούσε (ελαχιστοποιούσε) τις εκπομπές ρύπων και τοξικών αερίων κατά την διεξαγωγή εργαστηριακών ελέγχων και αξιολογήσεων της EPA και δεν είχαν καμία απολύτως σχέση με την πραγματικότητα, αφού οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx, συμβάλουν στην δημιουργία νέφους και στην τρύπα του όζοντος και συνδέονται με αναπνευστικά νοσήματα, κρίσεις άσθματος κ.ά) βρέθηκαν να είναι από 10 έως και 40 φορές υψηλότερες από τα επιτρεπόμενα όρια.

 

Η Volkswagen έχει πουλήσει στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής σχεδόν 482.000 οχήματα με τον συγκεκριμένο τύπο κινητήρα, που έφεραν και το ειδικό λογισμικό που παραποιούσε τις μετρήσεις δίνοντας ψεύτικα στοιχεία. Η ανάκληση των οχημάτων αλλά και η διόρθωση του προβλήματος είναι κάτι που θα πρέπει να επωμιστεί τώρα ο γερμανικός κολοσσός – δεν έχει ξεκαθαρίσει αν μπορεί να γίνει πάντως κάτι σχετικά με το πρόβλημα, αφού λέγεται ότι αντικατάσταση του καταλύτη με ένα νέο ουρίας που είναι και πολύ ακριβότερος σε μία διάταξη Urea-SCR θα στοιχίσει στην εταιρεία αρκετά δισεκατομμύρια επιπλέον. Σύμφωνα με στοιχεία, από το σκάνδαλο ντίζελ επηρεάζονται 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε παγκόσμιο επίπεδο.

 

Μετά την δημοσιοποίηση των ευρημάτων της EPA, η Volkswagen εξέδωσε ανακοίνωση με τον CEO της εταιρείας, Martin Winterkorn να δηλώνει ότι είναι “προσωπικά βαθιά λυπημένος που χαλάσαμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας και την δημόσια εικόνα μας”. Μετά την παραδοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας ότι “έκλεβε” στους ελέγχους, η μετοχή της VW έχασε το ένα τρίτο της αξίας της και συνεχίζει να κινείται πτωτικά.

 

Πως ανακαλύφθηκε ότι η VW παραποιούσε τα αποτελέσματα των ελέγχων; Ομοσπονδιακοί ανέφεραν ότι το σκάνδαλο ανακαλύφθηκε κατά την διάρκεια μίας ανεξάρτητης ανάλυσης που πραγματοποίησαν ερευνητές του Πανεπιστημίου της West Virginia, οι οποίοι κατά την διάρκεια κάποιας εργασίας τους με το International Council on Clean Transportation (Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές), έναν μη-κυβερνητικό οργανισμό έγειραν ερωτήματα σχετικά με τα επίπεδα εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων της Volkswagen. Οι εκπομπές ρύπων ήταν άλλες στα εργαστηριακά τεστ (υπολογίζοντας πότε τα αυτοκίνητα υποβάλλονταν σε δοκιμές για εκπομπές, πραγματοποιούσαν αλλαγές στο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα πειράζοντας τις ρυθμίσεις έτσι ώστε να πληρούνται οι κανόνες της ΕΡΑ όταν διαβάζονταν τα διάφορα δεδομένα μέσω της θύρας OBD-II) και άλλες σε πραγματικές συνθήκες (οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου ήταν πολύ, πολύ μεγαλύτερες). Το περίεργο της υπόθεσης είναι ότι οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο, ήθελαν να αποδείξουν ότι πράγματι τα οχήματα ήταν καθαρά.

 

 

Link.png Site: SlashGear