Επιτέλους, αστρονόμοι εντόπισαν σύννεφα που έχουν ως βάση το νερό εκτός του Ηλιακού μας συστήματος, αλλά δυστυχώς, δεν βρίσκονται σε κάποιον πλανήτη σαν τον δικό μας όπως θα περιμένατε.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Σάντα Κρουζ εντόπισαν τα σύννεφα υδρατμών γύρω από τον WISE 0855, έναν καφέ νάνο (έχει πενταπλάσια μάζα από τον Δία και αποτελείται κατά βάση από σκόνη και αέρια αφού απέτυχε να γίνει αστέρι σαν τον Ήλιο επειδή δεν κατάφερε να πυροδοτήσει διεργασίες πυρηνικής σύντηξης) που βρίσκεται 7,2 έτη φωτός μακριά.

Αν και ο συγκεκριμένος καφέ νάνος έχει ανακαλυφθεί το 2014 από το διαστημικό τηλεσκόπιο WISE της NASA, τα νέφη υδρατμών ανακάλυψαν επιστήμονες με την βοήθεια του επίγειου τηλεσκόπιου Gemini North που βρίσκεται στην Χαβάη. Η ομάδα κατάφερε να πραγματοποιήσει φασματογραφική ανάλυση και να ανιχνεύσει τα νέφη, παρόλο που η θερμοκρασία του καφέ νάνου είναι μόλις -23,3 °C.

Η ύπαρξη των νεφών ήταν μάλλον αναμενόμενη επειδή στον WISE 0855 επικρατούν οι κατάλληλες συνθήκες για τον σχηματισμό υδρατμών ή νεφών που περιέχουν παγωμένα σταγονίδια νερού, ωστόσο πρόκειται για μία μεγάλη επιστημονική ανακάλυψη, αφού η τεχνική που χρησιμοποιήθηκε θα χρησιμοποιηθεί για τον εντοπισμού νερού ή υδρατμών σε άλλα ουράνια σώματα, που βρίσκονται μακριά από το Ηλιακό μας Σύστημα.

Link.png Site: Engadget