Μοιάζει σε να πρόκειται για το σενάριο της συνέχειας της ταινίας Another Earth (περίπου δηλαδή), ωστόσο η NASA αποκάλυψε πρόσφατα πως με την βοήθεια του τηλεσκόπιου Kepler, εντόπισε έναν εξωπλανήτη που έχει πολλές ομοιότητες με την Γη.

Ο εξωπλανήτης Kepler 452b, που βρίσκεται στον αστερισμό του Κύκνου, περίπου 1400 έτη φωτός μακριά από το ηλιακό μας σύστημα, έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με την Γη, μοιάζει να διαθέτει παρόμοια, πυκνή ατμόσφαιρα και βρίσκεται στην κατοικήσιμη ζώνη, γύρω από ένα άστρο που έχει επίσης αρκετές ομοιότητες με τον Ήλιο.

Ο συγκεκριμένος εξωπλανήτης, δεν είναι ο πρώτος βεβαίως που ανακαλύπτει το τηλεσκόπιο Kepler (έχουν ανακαλυφθεί περίπου 4696 εξωπλανήτες και η λίστα μεγαλώνει σχεδόν καθημερινά), ούτε ο πρώτος που βρίσκεται στην λεγόμενη κατοικήσιμη ζώνη (δηλαδή που βρίσκεται σε μία απόσταση, ούτε πολύ κοντά, ούτε πολύ μακριά από το άστρο, περίπου στην απόσταση που βρίσκεται η Γη σε σχέση με τον Ήλιο μας, ώστε να μπορεί να υπάρξει νερό σε υγρή μορφή κ.λπ) αλλά είναι ο πρώτος, που έχει τόσες πολλές ομοιότητες με την Γη.

Πιο συγκεκριμένα, ο Kepler 452b, είναι περίπου 60% μεγαλύτερος από την Γη, και ένα έτος ισοδυναμεί με 385 μέρες (5% μεγαλύτερης διάρκειας από τα δικά μας). Επίσης βρίσκεται περίπου 5% πιο μακριά από το άστρο του συγκεκριμένου συστήματος, σε σχέση με την απόσταση που έχει η Γη από τον δικό μας Ήλιο. Όσον αφορά στο άστρο του συστήματος που ανήκει ο Kepler 452b, έχει παρόμοια θερμοκρασία, είναι 10% φωτεινότερο και λίγο μεγαλύτερο από το δικό μας. (περίπου 4%). Επίσης είναι γηραιότερο άστρο από τον Ήλιο, περίπου 1,5 δισεκατομμύρια χρόνια γηραιότερο.

gallery_286955_2243_37882.jpg

Ο John Grunsfeld της NASA, είπε στην συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η Διαστημική Υπηρεσία των Ηνωμένων Πολιτειών: "Αυτό το συναρπαστικό αποτέλεσμα μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά για να βρούμε την Δεύτερη Γη (Earth 2.0).

gallery_286955_2243_256065.jpg

Μαθαίνουμε επίσης πως πιθανολογείται ότι ο Kepler 452b διαθέτει βραχώδη επιφάνεια, με πυκνή ατμόσφαιρα και νερό σε υγρή μορφή, ενώ ενδέχεται να υπάρχει ηφαιστειακή δραστηριότητα. Χρειάζεται να γίνουν πάντως πολλές ακόμη μελέτες και ενδεχομένως να χρειάζεται να δημιουργηθούν και νέα όργανα για να επιβεβαιωθούν οι υποψίες των επιστημόνων.

Link.png Site: Slashgear