Η NASA εξετάζει το ενδεχόμενο να ξεκινήσει να «πουλάει» θέσεις στα διαστημόπλοια που χρησιμοποιεί για να μεταφέρει αστροναύτες και εφόδια στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό προσφέροντας τη δυνατότητα σε ιδιώτες να έχουν την εμπειρία ενός διαστημικού ταξιδιού, με στόχο να βρεθεί μία ακόμα πηγή εσόδων.

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, που η Ρωσία «πέταξε» πλούσιους ανθρώπους που πλήρωσαν εκατομμύρια δολάρια για ένα παρόμοιο ταξίδι στο διάστημα. Επιπλέον, υπάρχει ένα τρίο ιδιωτικών εταιρειών που υποστηρίζονται από δισεκατομμυριούχους που επίσης αναζητάει τρόπους να ταξιδέψει τουρίστες εκτός της Γήινης ατμόσφαιρας, έστω και σε χαμηλή τροχιά. Αλλά εκτός από μερικές σπάνιες εξαιρέσεις, όπως της Christa McAuliffe, της δασκάλας που έχασε τη ζωή της, όταν το διαστημικό λεωφορείο Challenger εξερράγη το 1986, η NASA δεν έχει επιτρέψει σε ιδιώτες να ταξιδέψουν με τους "πυραύλους της".

Για την ώρα, πρόκειται μόνο για μια πρόταση που θα πρέπει να εγκριθεί από το συμβούλιο της Εθνικής Υπηρεσίας Αεροναυπηγικής και Διαστήματος των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (NASA), αν και έχει ήδη την υποστήριξη μιας συμβουλευτικής υποεπιτροπής.

Εκτός από το παραπάνω ωστόσο, η NASA εξετάζει και το ενδεχόμενο να δώσει την άδεια χρήσης του σήματος (λογότυπο) της για εμπορικούς ή διαφημιστικούς σκοπούς, και να επιτρέψει σε αστροναύτες της να εμφανίζονται σε διαφημίσεις προϊόντων, σε μία προσπάθεια να αυξήσει τόσο τα έσοδα της όσο και την αναγνωρισιμότητα του «brand» της. Τώρα λοιπόν που οι προϋπολογισμοί είναι μικρότεροι, η Αμερικάνικη διαστημική υπηρεσία αναζητάει χορηγούς-εταίρους για να χρηματοδοτήσει κατά μέρος της μελλοντικές αποστολές της.

Όλα τα παραπάνω, αποτελούν μερικές από τις ιδέες του διορισμένου από τον Donald Trump, νέου Διοικητή της NASA, Jim Bridenstine, ο οποίος θεωρεί ότι είναι μάλλον οξύμωρο η Ρωσία να «ταξιδεύει» ιδιώτες στο διάστημα και να προχωρεί σε διαφημίσεις και να μην το έχει κάνει ήδη η NASA, επειδή υπάρχουν κανονισμοί που απαγορεύουν κάτι τέτοιο. «Αποτελεί ειρωνεία να προηγείται σε αυτό το τομέα η Ρωσία, εκμεταλλευόμενη εμπορικές δραστηριότητες στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό» δήλωσε.  Ο ίδιος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο μελλοντικά, διάφορες ιδιωτικές εταιρείες να «βαφτίζουν» με το όνομα τους ή με το προϊόν τους διαστημικές αποστολές ή οι αστροναύτες να εμφανίζονται σε διαφημιστικά σποτ.  

Washington Post
Engadget