Την περασμένη Παρασκευή, ο διευθύνοντας σύμβουλος της SpaceX, Elon Musk, απέστειλε μία αγχωτική ηλεκτρονική επιστολή στους υπαλλήλους της εταιρείας, παρακινώντας τους να εργαστούν το Σαββατοκύριακο στη γραμμή παραγωγής του κινητήρα Raptor περιγράφοντας την κατάσταση ως «κρίσιμης σημασίας».

Στο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που απέστειλε ο Elon Musk, υποστήριξε ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει «υπαρκτό κίνδυνο χρεωκοπίας» αν η παραγωγή δεν αυξηθεί για να υποστηρίξει τον ρυθμό πτήσεων που έχουν προγραμματιστεί του χρόνου για το νέο διαστημικό όχημα Starship.

Ο Raptor αποτελεί τον τεράστιο κινητήρα μεθανίου που θα χρησιμοποιηθεί στο επόμενης γενιάς σύστημα εκτόξευσης της SpaceX με την ονομασία Starship. Η SpaceX σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το Starship για να στείλει ανθρώπους στο βαθύ διάστημα και στον Άρη ενώ μόλις τον περασμένο Απρίλη, η SpaceX καρπώθηκε μία σύμβαση αξίας $2,9 δισεκατομμυρίων από την NASA για να αναπτύξει το Starship ως όχημα προσσελήνωσης που θα μεταφέρει αστροναύτες στην επιφάνεια του φεγγαριού το 2025.

Το τελευταίο διάστημα, η SpaceX δοκιμάζει και αναπτύσσει διάφορα πρωτότυπα του Starship στη βάση δοκιμών της στην Boca Chica, στο Texas των Ηνωμένων Πολιτειών ενώ μόλις πρόσφατα προχώρησε στην υλοποίηση του τελευταίου σχεδίου για το εντυπωσιακό διαστημόπλοιο της.

Σύμφωνα με μία παρουσίαση του Elon Musk στις 17 Νοεμβρίου στο National Academies of Sciences, η SpaceX ευελπιστεί να πραγματοποιήσει την πρώτη εκτόξευση που θα θέσει το Starship σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη μας τον Ιανουάριο ή τον Φεβρουάριο του 2022. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με το email του Elon Musk, η SpaceX πρέπει του χρόνου να προχωρά σε μία εκτόξευση του Starship ανά δύο εβδομάδες για να διατηρηθεί η κερδοφορία της εταιρείας. Και από ότι φαίνεται τα πράγματα δεν πηγαίνουν και τόσο καλά με την παραγωγή του κινητήρα Raptor.

29-Raptor.jpg

Στο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του, ο Elon Musk ισχυρίστηκε ότι μετά την αποχώρηση ενός βασικού στελέχους από την εταιρεία, το προσωπικό της SpaceX επιθεώρησε τη γραμμή παραγωγής του κινητήρα κοιτάζοντας βαθύτερα τα προβλήματα που έχουν εμφανιστεί και ανακάλυψε ότι ήταν πολύ σοβαρότερα από όσο είχε γίνει κατανοητό. Δύο αντιπρόεδροι, ο ένας εκ των οποίων επέβλεπε την ανάπτυξη του κινητήρα Raptor αποχώρησε πρόσφατα από την εταιρεία. Τη θέση του Will Heltsley πήρε ο Jacob McKenzie που βρίσκεται στην SpaceX για περισσότερα από έξι χρόνια.

«Σκόπευα να μην εργαστώ αυτό το Σαββατοκύριακο, το πρώτο μου ελεύθερο Σαββατοκύριακο μετά από πολύ καιρό, αλλά αντ’ αυτού θα βρίσκομαι στη γραμμή του Raptor όλη τη νύχτα και κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου» έγραψε στο email ο Elon Musk. Επιπλέον ζήτησε από τους υπαλλήλους να έρθουν στην εταιρεία «για να βάλουν ένα χέρι» να εξομαλυνθεί η κατάσταση εκτός και αν είχαν κάποιο οικογενειακό ζήτημα και δεν μπορούσαν να παρευρίσκονται αυτοπροσώπως στο Hawthorne, την τοποθεσία της έδρας της SpaceX στην California.

Και εδώ βρίσκονται οι λόγοι που οδήγησαν τον Elon Musk να αναφερθεί σε ζητήματα επιβίωσης της εταιρείας. Αν και το Starship προορίζεται να στείλει ανθρώπους στη Σελήνη ή στον Άρη, ο Elon Musk, επισήμανε τον κρίσιμης σημασίας ρόλο του διαστημικού οχήματος για την εκτόξευση των επόμενης γενιάς δορυφόρων Starlink, μέρος της φιλόδοξης πρωτοβουλίας της εταιρείας να δημιουργήσει έναν τεράστιο «αστερισμό» από 12.000 δορυφόρους για να καλύψει τις ανάγκες της υφηλίου για γρήγορη σύνδεση Internet. Μέχρι σήμερα, η SpaceX έχει εκτοξεύσει 1.800 δορυφόρους Starlink εξυπηρετώντας περίπου 140 χιλιάδες χρήστες σε περισσότερες από 20 χώρες σύμφωνα με στοιχεία που έχει δώσει στη δημοσιότητα η εταιρεία.

Raptor.jpg

Παρόλα αυτά, η εταιρεία έχει θέσει σε τροχιά μόνο 1ης γενιάς δορυφόρους Starlink, οι οποίοι είναι γνωστοί ως Version 1 ή V1. Οι περισσότεροι από αυτούς δεν έχουν λέιζερ για να επικοινωνούν μεταξύ τους αν και στις τελευταίες εκτοξεύσεις, οι δορυφόροι που τέθηκαν σε τροχιά έχουν τέτοια δυνατότητα. Η εταιρεία, ευελπιστεί σε κάποια φάση να εκτοξεύσει τους 2ης γενιάς δορυφόρους Version 2 ή V2, οι οποίοι είναι τεράστιοι και περιλαμβάνουν το σύστημα επικοινωνίας με λέϊζερ. Και σύμφωνα με τον Elon Musk, μόνο το Starship μπορεί να βγάλει εις πέρας αυτό το έργο.

«Ο Falcon δεν έχει ούτε τον όγκο, ούτε την μάζα που χρειάζεται για να θέσει σε τροχιά δορυφόρους V2» επισημαίνοντας ότι ο δορυφόρος V1 είναι οικονομικά αδύναμος όταν ο V2 είναι ισχυρός σε αυτόν τον τομέα. Με απλά λόγια, μόνο το Starship έχει την χωρητικότητα και την ισχύ για να στείλει τόσο μεγάλους δορυφόρους στο διάστημα. Επιπλέον, όπως γράφει ο Elon Musk στο email του, η εταιρεία σκοπεύει να αυξήσει την παραγωγή των πιάτων, τα οποία οι πελάτες πρέπει να αγοράσουν για να αξιοποιήσουν το bandwidth των δορυφόρων Starlink V2. Ο Elon Musk υποστηρίζει ότι οι τερματικές αυτές συσκευές θα είναι άχρηστες αν δεν εκτοξευθούν οι νέοι δορυφόροι που είναι ικανοί να διαχειριστούν την ζήτηση για bandwidth.

«Το ζήτημα είναι ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με έναν πραγματικό κίνδυνο χρεοκοπίας αν δεν επιτύχουμε ρυθμό εκτόξευσης τουλάχιστον μία φορά τις δύο εβδομάδες του χρόνου με το Starship» έγραψε ο Elon Musk στο email που απέστειλε στους υπαλλήλους της εταιρείας.

Διαβάστε το πλήρες email του Elon Musk παρακάτω: 

Αναφορά σε κείμενο

 

   Unfortunately, the Raptor production crisis is much worse than it seemed a few weeks ago. As we have dug into the issues following exiting prior senior management, they have unfortunately turned out to be far more severe than was reported. There is no way to sugarcoat this.

    I was going to take this weekend off, as my first weekend off in a long time, but instead I will be on the Raptor line all night and through the weekend.

    Unless you have critical family matters or cannot physically return to Hawthorne, we need all hands on deck to recover from what is, quite frankly, a disaster.

    The consequences for SpaceX if we can’t get enough reliable Raptors made is that we then can’t fly Starship, which means we then can’t fly Starlink Satellite V2 (Falcon has neither the volume *nor* the mass to orbit needed for satellite V2). Satellite V1 by itself is financially weak, whereas V2 is strong.

    In addition, we are spooling up terminal production to several million units per year, which will consume massive capital, assuming that satellite V2 will be on orbit to handle the bandwidth demand. These terminals will be useless otherwise.

    What it comes down to is that we face genuine risk of bankruptcy if we cannot achieve a Starship flight rate of at least once every two weeks next year.

    Thanks,

    Elon