Αλλάγες φέρνει η Apple στο App Store, οι οποίες θα επιτρέψουν στους developer να διαφημίζουν τις εφαρμογές τους στα αποτελέσματα αναζήτησης, καθώς με 1.9 εκατομμύρια εφαρμογές και 14.000 νέες να προστίθενται σε εβδομαδιαία βάση, η ανάδειξη ενός συγκεκριμένου app είναι δύσκολη υπόθεση.

Η Apple λοιπόν αναλαμβάνει να εμπλουτίσει τις δυνατότητες αναζήτησης, επιτρέποντας στους δημιουργούς να διαφημίσουν τη δουλειά τους κατά βούληση, καταργώντας τον εξαιρετικά δύσκολο εντοπισμό τους - κυρίως αν πρόκειται για παλαιότερες iOS εφαρμογές.

 

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 1% των κορυφαίων εφαρμογών του App Store αντιπροσωπεύει το 94% των συνολικών εσόδων του καταστήματος, το οποίο μέσα στο πρώτο τρίμηνο απέδωσε κέρδη 1.43 δισ. δολαρίων. Η εταιρεία αναλύσεων Sensor Tower εκτιμά πως το 2012 το 1% αυτών των κορυφαίων εφαρμογών ήταν υπεύθυνο για το 80% των εσόδων, εκτιμώντας πως η αύξηση του ποσοστού οφείλεται στο ότι οι χρήστες δυσκολεύονται να πλοηγηθούν στους αχανείς καταλόγους του ηλεκτρονικού καταστήματος.

 

Κατά τη διάρκεια παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων για το 2ο τρίμηνο της Apple, o Tim Cook ανακοίνωσε ότι τα έσοδα του App Store αυξήθηκαν κατά 35% από την προηγούμενη χρονιά (fiscal year), με τις πωλήσεις των συσκευών να σημειώνουν πτώση. Οπότε η βελτιστοποίηση των εσόδων από το App Store αποτελεί προτεραιότητα υψίστης σημασίας για την αμερικανική εταιρεία.

 

Η Apple θα συνεχίσει να καρπώνεται ένα μερίδιο της τάξεως του 30% από τα έσοδα κάθε εφαρμογής, αλλά όταν ένας χρήστης ανανεώνει τη συνδρομή του για διάστημα μεγαλύτερο τους ενός έτους (σε συγκεκριμένους developers), το μερίδιο της θα πέφτει στο 15%.

 

Επιπροσθέτως, η Apple θα επιτρέπει στις εφαρμογές (ανεξαρτήτως κατηγορίας) να παρέχουν συνδρομές, επεκτείνοντας τη δυνατότητα αυτή και στα βιντεοπαιχνίδια, κάτι που μέχρι στιγμής επιτρεπόταν μόνο στις νέες εφαρμογές, στις υπηρεσίες Cloud, στις υπηρεσίες “Dating” και στις πλατφόρμες ήχου και εικόνας συνεχούς ροής (βλ. Infuse).

 

Ο Phil Schiller, υπεύθυνος για το App Store από τον Δεκέμβριο, λέει ότι η Apple είναι ανοιχτή σε προτάσεις από τους developers, με γνώμονα την παροχή καλύτερων υπηρεσιών από το ηλεκτρονικό της κατάστημα, τη στιγμή που οι δημιουργοί των εφαρμογών ζητούν δωρεάν δοκιμαστικές εκδόσεις και αναβαθμίσεις εφαρμογών μέσω πληρωμής.

 

Η απάντηση από τη Google δεν άργησε να έρθει και ήταν αναμενόμενη.

 

Αποφάσισε να κατεβάσει το ποσοστό της, από 70/30 σε 85/15 υπέρ των developers, "σπάζοντας" τη 12μηνη ρήτρα της Apple και ενεργοποιώντας το νέο αυτό καθεστώς από την πρώτη κιόλας ημέρα. Επίσης, η εταιρεία σκέφτεται να ενεργοποιήσει ένα νέο μοντέλο συνδρομητικής υπηρεσίας VοD (Video on Demand), για βίντεο συνεχούς ροής προσβάσιμο από πλατφόρμες όπως το Chromacast.

 

Η Google προσπαθεί - με τα κίνητρα αυτά - να δελεάσει περισσότερους developers και υπηρεσίες, αφήνοντας τους παράλληλα να διαχειρίζονται τα κέρδη τους, διαδικασία η οποία εκνευρίζει όσους συναλλάσσονται με την Apple, καθώς εκεί, τα πάντα, διαχειριστικά και οικονομικά, σχετίζονται με το σύστημα πληρωμών του iTunes.

 

Link.png Site: PhoneArena