Η Apple και η Meta μπορεί να μην είναι οι καλύτεροι φίλοι αυτή τη στιγμή, αλλά κάποια στιγμή η Apple συζητούσε με το Facebook για το πώς θα μπορούσε να κερδίσει περισσότερα χρήματα από την παρουσία του στο App Store, όπως αναφέρει η Wall Street Journal.

Η Apple φέρεται να υποστήριξε ότι της άξιζε ένα μερίδιο από συγκεκριμένα τμήματα των διαφημιστικών εσόδων του Facebook. Οι συγκεκριμένες διαφημίσεις ήταν οι προωθημένες δημοσιεύσεις (promoted posts), οι οποίες επιτρέπουν στους χρήστες να πληρώνουν για να φτάνουν οι δημοσιεύσεις τους σε περισσότερους ανθρώπους, αναφέρει η WSJ. Η Apple προφανώς υποστήριξε ότι τα promoted posts είναι αγορές εντός εφαρμογής, από τις οποίες ως γνωστόν λαμβάνει ένα μεγάλο μέρος, ενώ η Meta υποστήριξε ότι πρόκειται για διαφημίσεις, από τις οποίες η Apple δεν παίρνει μερίδιο.

Πάντως η Apple δεν ήθελε μερίδιο μόνο από τις πωλήσεις των προωθημένων μηνυμάτων από τη Meta. Ο Matt Mullenweg, ο διευθύνων σύμβουλος της Automattic και ιδιοκτήτη του Tumblr, ανέφερε σε tweet του ότι η Apple απέρριψε την προσφάτως εισαχθείσα λειτουργία του Tumblr τύπου boost μέχρι που η εταιρεία τις προσέφερε ως αγορές εντός εφαρμογής.

Η Apple και η Meta είχαν επίσης συζητήσεις για το λανσάρισμα μιας συνδρομητικής υπηρεσίας στο Facebook που θα αφαιρούσε τις διαφημίσεις από το κοινωνικό δίκτυο, σύμφωνα με την WSJ. Μια τέτοια εξέλιξη θα ωφελούσε εξίσου την Apple, καθώς θα μπορούσε να κερδίζει έσοδα από τις συνδρομές που αγοράζονται εντός της εφαρμογής και με βάση τους όρους του App Store. Οι δύο εταιρείες δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με την υλοποίηση των παραπάνω ιδεών. Οι συζητήσεις έλαβαν χώρα κυρίως  μεταξύ του 2016 και του 2018.

Οι δύο εταιρείες είναι πλέον ιδεολογικά αντίθετες όσον αφορά τις διαφημίσεις- η Apple προβάλλει την προστασία της ιδιωτικής ζωής ως βασικό στοιχείο διαφοροποίησης των προϊόντων της, ενώ η Meta βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις διαφημίσεις για την προσέλκυση εσόδων για την επιχείρησή της. Η παρουσίαση από την Apple της προτροπής "Ask App not to Track" ως μέρος του iOS 14.5 το 2021 είχε σημαντικό αντίκτυπο στη Meta, κοστίζοντας στην εταιρεία 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από διαφημίσεις πέρυσι, με την εταιρεία να ανακοινώνει μάλιστα την ήττα της.

Το 2018, τα στελέχη της Meta εξέτασαν επίσης το ενδεχόμενο να σταματήσουν τη συλλογή δεδομένων τρίτων (όπως αυτά που χρησιμοποιούνται για τη στοχευμένη διαφήμιση της εταιρείας), αλλά ο διευθύνων σύμβουλος Mark Zuckerberg «επέλεξε αντ' αυτού να αφήσει το μεγαλύτερο μέρος των πρακτικών συλλογής δεδομένων στη θέση τους», αναφέρει η WSJ.

  • Sad 1