Λίγο μετά την παρουσίαση του νέου M2 SoC που αποτελεί την «καρδιά» των νέων φορητών υπολογιστών MacBook Air και MacBook Pro 13-inch και του macOS Ventura, η Apple πραγματοποίησε επίδειξη της δικής της τεχνολογίας upscaling, στα πρότυπα των DLSS (Deep Learning Super Sampling) και FSR (FidelityFX Super Resolution) των Nvidia και AMD αντίστοιχα.

Το Metal 3 API περιλαμβάνει υποστήριξη στην τεχνολογία MetalFX Upscaling. Οι υπολογιστές της εταιρείας θα προχωρούν στο rendering μικρότερων frames που απαιτούν λιγότερους υπολογιστικούς πόρους. Το MetalFX θα φροντίζει για το upscaling των γραφικών και την εφαρμογή temporal anti-aliasing. Ο στόχος είναι το αποδοτικότερο gaming. Χάρη στην τεχνολογία MetalFX, οι χρήστες θα μπορούν να παίζουν τα παιχνίδια τους με υψηλότερα frame rates χωρίς σημαντικές απώλειες στην ποιότητα της εικόνας, κάτι που δεν θα μπορούσε να καταστεί εύκολα δυνατό στην περίπτωση που το rendering γινόταν αποκλειστικά στο hardware.

Ένα από τα πρώτα παιχνίδια που θα αξιοποιούν την τεχνολογία είναι το Resident Evil Village, όταν βεβαίως φτάσει στους υπολογιστές Mac. Σύμφωνα με την Capcom, το παιχνίδι θα τρέχει χωρίς το παραμικρό πρόβλημα σε ανάλυση 1080p στο MacBook Air και σε ανάλυση 4Κ στο Mac Studio. Το παιχνίδι No Man’s Sky θα χρησιμοποιεί επίσης την τεχνολογία upscaling MetalFX όταν διατεθεί αργότερα μέσα στη χρονιά για υπολογιστές Mac και το iPad, ενώ το ίδιο αναμένεται να συμβεί και με το Gid Legends.

Εκτός από την τεχνολογία MetalFX, η Apple ανακοίνωσε επίσης και ένα «fast resource loading API» για να μειώσει κατά μεγάλο ποσοστό τους χρόνους φόρτωσης των παιχνιδιών. Πρόκειται για ένα API που έχει τον ίδιο στόχο με το DirectStorage της Microsoft. Όπως συμβαίνει στην περίπτωση της τεχνολογίας της Microsoft, ο στόχος είναι η τροφοδοσία δεδομένων του παιχνιδιού απευθείας από τη μονάδα αποθήκευσης στον επεξεργαστή, χωρίς την μεσολάβηση της μνήμης, κάτι που βεβαίως αυξάνει την υστέρηση. Η Apple υποστηρίζει ότι η τεχνολογία της θα δώσει τη δυνατότητα στα παιχνίδια να έχουν εύκολη πρόσβαση «σε υψηλής ανάλυσης υφές και στη γεωμετρία που απαιτείται για τη δημιουργία μεγάλης έκτασης κόσμων και ρεαλιστικό και καθηλωτικό gameplay».

Η παρουσίαση της τεχνολογίας upscaling MetalFX είναι μόνο θετική για την πλατφόρμα της Apple. Η συνεργασία επίσης με μεγάλα στούντιο παραγωγής, ανάπτυξης και διανομής παιχνιδιών όπως οι Capcom, EA και Hello Games θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά τη πλατφόρμα της καθιστώντας την μία -τουλάχιστον- βιώσιμη επιλογή για τους gamers που προτιμούν το οικοσύστημα της Apple.

  • Like 4