Αν σας ζητούσε κάποιος να ξεχωρίσετε τα καλύτερα “episodic” παιχνίδια, αυτά δηλαδή που δεν κυκλοφόρησαν σαν ένα πλήρες πακέτο αλλά σταδιακά σε επεισόδια, ποια θα βάζατε στη λίστα σας;

Σίγουρα τη μερίδα του λέοντος θα κατείχαν οι τίτλοι της Telltale Games, όμως κάπου προς το τέλος θα μπορούσε να κάνει την εμφάνισή του δειλά-δειλά και το όνομα της Capcom, μεταξύ σοβαρού κι αστείου. Αιτία γι’ αυτό, η πρόσφατη κυκλοφορία του Street Fighter V, του τελευταίου χρονικά τίτλου στο πλαίσιο της γνωστής fighting σειράς ο οποίος μπορεί μεν να διατέθηκε κανονικά στα καταστήματα, το έκανε ωστόσο με μία έκδοση αρκετά πιο… λάιτ σε σχέση με εκείνη που περίμεναν καρτερικά οι φίλοι του franchise και του είδους.

 

Από το Street Fighter V λείπουν κάμποσα τμήματα, τόσο modes όσο και υπηρεσίες/έξτρα. Απουσιάζουν τα Story, Challenge και Arcade modes, τα challenges και τα πολυπληθή lobbies, το in-game e-shop όπου οι παίκτες θα έπρεπε να είναι σε θέση να εξαργυρώνουν τα Fight Money που κερδίζουν (υπάρχει και το Zenny, μια δευτερεύουσα «νομισματική μονάδα» η οποία για την ώρα η ανενεργή) αποκτώντας επιπλέον χαρακτήρες και κοστούμια είναι άφαντο, ενώ τα ημερήσια challenges της Capcom θα ξεκινήσουν κι αυτά μέσα στον Μάρτιο.

 

Διαβάζοντας τα παραπάνω είναι να απορεί κανείς για τους λόγους για τους οποίους κάποιος θα αποχωριστεί περί τα 60€ για να κάνει δικό του ένα παιχνίδι που δεν προσφέρει ούτε τα μισά από τα αναμενόμενα. Υπερβολικό; Ούτε καν…

 

gallery_335201_1967_765670.png

 

Δείτε το σαν επένδυση

 

Πραγματικά, αγοράζοντας κανείς τώρα το Street Fighter V, είναι σαν να κάνει μια επένδυση, σαν να προπληρώνει ένα παιχνίδι και για την εμπιστοσύνη του αυτή, η εταιρεία να τον ανταμείβει με μια demo έκδοση του. Μόνο που αν όντως είχαν έτσι τα πράγματα, θα μιλούσαμε για μια αν μη τι άλλο ενδιαφέρουσα και υπό προϋποθέσεις αξιέπαινη κίνηση από πλευράς Capcom.

 

Η σκληρή πραγματικότητα είναι πως τον Ιούνιο, όταν και σύμφωνα με το πρόγραμμα της ιαπωνικής εταιρείας, θα πρέπει καλώς εχόντων των πραγμάτων να έχει διατεθεί όλο το “πρόσθετο” αρχικό περιεχόμενο του τίτλου, το Street Fighter V θα πωλείται σε τιμή χαμηλότερη σε σχέση με αυτή που το βρίσκει κανείς τώρα. Εκτός λοιπόν κι αν κάποιος πραγματικά “καίγεται” να παίξει έστω και λίγο Street Fighter V, η λογική λέει πως θα ήταν καλύτερα για την τσέπη του αν αποφάσιζε να επενδύσει στο παιχνίδι τότε, εκ του ασφαλούς πλέον.

 

Την ίδια στιγμή, αγοράζοντας αυτός ο κάποιος το παιχνίδι τώρα, ουσιαστικά επιβραβεύει την Capcom για την απόφασή της, δείχνοντάς της να καταλάβει ότι “’ντάξει, δεν έγινε και τίποτα μωρέ”. Αν δε, στα παραπάνω προσθέσουμε και τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι σέρβερ της εταιρείας τα πρώτα 24ώρα μετά το λανσάρισμα του τίτλου, τότε το γλυκό έρχεται και δένει περίφημα: η κουβέντα που γίνεται γύρω από την προχειρότητα με την οποία η Capcom “έντυσε” και εν τέλει σύστησε στο κοινό το Street Fighter V, δεν αφήνει καν περιθώριο συζήτησης για τον πυρήνα του παιχνιδιού που δεν είναι άλλος από το gameplay του. Στο Metacritic βλέπω πως ο τίτλος βγάζει μέσο όρο 79% στο PS4 και 76% στο PC. Καθίστε ρε παιδιά μισό λεπτό: αρχικά πώς κάποιος δέχτηκε να παρουσιάσει και να βαθμολογήσει ένα παιχνίδι που έχει παραδοθεί κατά το ήμισυ; Είναι σαν να βγάζει review “πατώντας” σε demo και μην το γελάτε καθόλου.

 

gallery_335201_1967_110560.jpg

 

Και για να έχουμε καλό ερώτημα, τα Μέσα που αξιολόγησαν το παιχνίδι με τις βαθμολογίες αυτές, πρότειναν την αγορά του στο κοινό τους; Διότι μια 70+ βαθμολογία είναι “πράσινη” και άρα κατ’ επέκταση αφορά ένα καλό παιχνίδι. Μπορεί αυτό να μην είναι επιπέδου GTA V ή The Last of Us όμως δεν παύει να είναι καλό και με δεδομένη τη “λειψανδρία” που παρατηρείται στο είδος των fighting, δεν θα είναι και λίγοι που έχοντας ενδεχομένως παρασυρθεί από αυτή, να το τιμήσουν.

 

Ωδή στην αναβολή

 

Όλοι γκρινιάζουμε στο άκουσμα της αναβολής της κυκλοφορίας ενός τίτλου που περιμένουμε πώς και πώς. Το έχουμε κάνει με το Quantum Break, το έχουμε κάνει με το Division, το έχουμε κάνει με το Uncharted 4 και γενικώς, το έχουμε κάνει με τόσα και τόσα παιχνίδια. Γνωρίζουμε όμως πως η καθυστέρηση αυτή στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, οφείλεται στην αδυναμία των εταιρειών να προσφέρουν ένα άρτιο προϊόν την προκαθορισμένη ημερομηνία (έχουμε δει και καθυστερήσεις για εμπορικούς/λογιστικούς λόγους αλλά αυτές δεν είναι της παρούσης). Τίμιο. Λέει η εταιρεία, από το να λανσάρει ένα ημιτελές παιχνίδι που και τον στόχο πωλήσεών του δεν θα πιάσει, και το κοινό θα “ξενερώσει”, χίλιες φορές να δώσει μια μικρή παράταση και… βλέπουμε. Το ίδιο θα μπορούσε να έχει κάνει και η Capcom όμως για λόγους που δεν γνωρίζουμε και δεν μας ενδιαφέρουν, το απέφυγε.

 

Μπορείτε να φανταστείτε μια εταιρεία να ζητά από τους επενδυτές να αγοράσουν τις μετοχές της ενώ γνωρίζουν ότι σε μερικούς μήνες η τιμή τους θα έχει πέσει; Όχι; Τότε γιατί να συμβαίνει ακριβώς το ίδιο με ένα videogame και την εταιρεία που το αναπτύσσει και εκδίδει; Σύμφωνοι, υπάρχουν πολλά παιχνίδια που αναπτύσσονται και εξελίσσονται, όχι απλά για μήνες αλλά για χρόνια μετά το λανσάρισμά τους, με τη διαφορά όμως πως όταν πρωτοκυκλοφόρησαν, ήταν πλήρη: ό,τι πρόσθετο απέκτησαν ήταν έξτρα, κάτι που φυσικά δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς στην περίπτωση του Street Fighter V. Αρκεί να ξαναπούμε ότι απουσιάζει το Arcade mode, ό,τι πιο κλασσικό υπάρχει δηλαδή σε fighting game και δη Street Fighter. Μπροστά σε αυτό, όλα τα άλλα περιττεύουν.

 

gallery_335201_1967_2681072.png

 

Μπορεί όταν κυκλοφορήσει και το τελευταίο κομμάτι του αρχικού περιεχομένου του Street Fighter V, αυτό να είναι ένα υπερπλήρες παιχνίδι. Μπορεί να προσφέρει αμέτρητες επιλογές στους παίκτες και συν τοις άλλοις, να ενισχύει περισσότερο από οποιοδήποτε άλλη κυκλοφορία της σειράς το online στοιχείο, όντας κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της κοινότητάς του.

 

Το ζήτημα όμως είναι πως το Street Fighter V που κυκλοφορεί τώρα στα καταστήματα δεν είναι τίποτε περισσότερο από ένα κακέκτυπο, μια “υπόσχεση” που απλά εκμεταλλεύεται το όνομα της σειράς. Και το ζήτημα εδώ δεν είναι ούτε το ίδιο το παιχνίδι, ούτε καν η Capcom: είναι η νοοτροπία που έχουν αρκετές εταιρείες του χώρου, βάσει της οποίας νομίζουν πως απευθύνονται σε “πελατάκια που ποτέ δεν θα χάσουν”. Αφήστε να περάσουν μερικές εβδομάδες, να δούμε πώς θα τα έχει πάει μέχρι τότε το Street Fighter V και πού ξέρετε, ίσως και να έχουν πάρει ένα ιδιαίτερα διδακτικό μάθημα κερασμένο από την Capcom…