Ίσως ο χαρακτηρισμός “πιο επιτυχημένη fighting σειρά του gaming” μοιάζει πολύς για το Tekken, τη στιγμή που στο ίδιο είδος συγκαταλέγονται δύο άλλοι “θρύλοι”, τα Mortal Kombat και Street Fighter.

Κι όμως, η σειρά της Bandai Namco είναι εκείνη που έχει σημειώσει τις περισσότερες πωλήσεις από 1994, όταν και εμφανίστηκε στο προσκήνιο, μέχρι και σήμερα, λίγα 24ώρα μετά το λανσάρισμα του Tekken 7. Μέχρι και το 2015, οι συνολικές πωλήσεις του franchise ανέρχονταν σε 44 εκατ. αντίτυπα, αριθμός που λογικά θα αυξηθεί κατά μερικά εκατομμύρια ακόμα μέσα στις προσεχείς εβδομάδες.

 

Πώς προέκυψε όμως το Tekken και τι το ιδιαίτερο έχει η διαδρομή που ακολούθησε τα τελευταία 23 χρόνια; Τι λέτε με αφορμή την κυκλοφορία του Tekken 7 να του ρίχναμε μια ματιά;

 

gallery_335201_1967_96191.jpg

 

Η εποχή του PlayStation

 

Το εντυπωσιακό με τη σειρά Tekken, είναι πως όλοι οι κύριοι τίτλοι της έχουν εμφανιστεί πρώτα σαν arcades –στην Ιαπωνία- και εν συνεχεία στις κονσόλες που αποφάσισε η εκάστοτε εκδότρια εταιρεία (ξεκινήσαμε με τη Namco, προχωρήσαμε με τη Namco Bandai και καταλήξαμε στη Bandai Namco ενώ κάπου ενδιάμεσα χώθηκε και η Sony). Έτσι λοιπόν, το πρώτο Tekken, κυκλοφόρησε στα ιαπωνικά arcades τον Δεκέμβριο του 1994, για να διατεθεί εν συνεχεία στο PlayStation τέσσερις μήνες αργότερα.

 

Το γεγονός ότι τα Tekken κυκλοφορούσαν στα Namco System arcade boards που βασίζονταν στην αρχιτεκτονική του PlayStation, καθιστούσε πανεύκολη τη μεταφορά των παιχνιδιών στην –εκάστοτε- κονσόλα της Sony. Εν πάση περιπτώσει, αν το πρώτο Tekken εντυπωσίασε (άφησε πολύ πίσω του το Virtua Fighter 2 εκείνη την εποχή ενώ έγινε και το πρώτο παιχνίδι του PlayStation που ξεπέρασε τις 1 εκατ. πωλήσεις), τα επόμενα δύο θριάμβευσαν. Tekken 2 και Tekken 3 απέσπασαν κριτικές που άγγιξαν το άριστα (93% το πρώτο, 96% το δεύτερο στο GameRankings), κλείνοντας έτσι ιδανικά τον κύκλο του πρώτου PlayStation.

 

Η σειρά Tekken συνόδευσε τη Sony και στη δεύτερη κονσόλα της, με το Tekken Tag Tournament να αποτελεί τίτλο λανσαρίσματος. Προσθέτοντας το “tag” στο gameplay του (με το πάτημα ενός κουμπιού, ο παίκτης μπορούσε να αλλάξει τον χαρακτήρα του με έναν δεύτερο που είχε επιλέξει), το Tekken Tag Tournament τα πήγε περίφημα, δημιουργώντας έτσι τη δική του μίνι σειρά. Η επιτυχία του δε ήταν τέτοια, που εμφανίστηκε εκ νέου το 2011, στη συλλογή Tekken Hybrid για το PS3.

 

Δύο χρόνια αργότερα ήρθε το Tekken 4 με αρκετές βελτιώσεις και καινοτομίες στο gameplay, για να ακολουθηθεί από το Tekken 5 το οποίο διόρθωνε σε μεγάλο βαθμό τα κακώς κείμενα του προκατόχου του. Η ανωτερότητα του τελευταίου φάνηκε τόσο στις βαθμολογίες, όσο και στις πωλήσεις του, με τη Namco να αποφασίζει τη μεταφορά της βελτιωμένης του έκδοσης στο PSP. Με νέους χαρακτήρες και modes, καθώς επίσης και ένα ολοκαίνουριο ranking system, το Tekken 5: Dark Resurrection ήταν ένα από τα “hits” του φορητού της Sony. Έστω και αργοπορημένα πάντως, εμφανίστηκε και στις οικιακές πλατφόρμες της τελευταίας, καθώς κυκλοφόρησε μέσω PSN το 2007 –υποστηρίζοντας μάλιστα ανάλυση 1080p.

 

gallery_335201_1967_60502.jpg

 

Η γνωριμία με το Xbox

 

To Dark Resurrection ήταν και το τελευταίο Tekken που διατέθηκε αποκλειστικά σε σύστημα της Sony, αφού οι μεταγενέστερες κύριες κυκλοφορίες της σειράς εμφανίστηκαν σε πληθώρα formats. Το Tekken 6 κυκλοφόρησε στα PS3 και Xbox 360 ενώ το ίδιο συνέβη και με το Tekken Tag Tournament 2 με την προσθήκη του Wii U. Με δύο μόνο κυκλοφορίες (αλλά και μπόλικα remakes), η περασμένη γενιά ήταν πιθανότατα η πιο “ριγμένη” (ο τελευταίος μεγάλος τίτλος του franchise ήταν το Street Fighter X Tekken) μέχρι την τρέχουσα που χρειάστηκε να περιμένει ως το 2017 για να δει το πρώτο της Tekken (εκτός από τα PS4 και Xbox One, το Tekken 7 κυκλοφόρησε και στα PC). Η διετία που μεσολαβούσε μεταξύ δύο κυκλοφοριών της σειράς έγινε τετραετία στα δύο τελευταία Tekken με τις ανακατατάξεις στη Bandai Namco να παίζουν, το δίχως άλλο, τον ρόλο τους σε αυτό.

 

Στο μεσοδιάστημα βέβαια, η σειρά είχε εμπλουτιστεί με αρκετές επιπρόσθετες (spin-off) κυκλοφορίες. Το Tekken Hybrid ήταν ξεκάθαρα η πιο… πρωτότυπη όλων καθώς περιείχε μια ταινία (Tekken: Blood Vengeance), ένα παιχνίδι (Tekken Tag Tournament) και ένα demo (Tekken Tag Tournament 2). Από εκεί και πέρα είχαμε το Tekken Advance του Game Boy Advance (ουσιαστικά επρόκειτο περί μεταφοράς του Tekken 3), το Tekken 3D: Prime Edition για το 3DS, το Tekken Revolution που ήταν μία free-to-play ψηφιακή κυκλοφορία καθώς και μερικούς ακόμα τίτλους για mobile πλατφόρμες (Tekken Bowl, Tekken Resolute, Tekken Card Tournament). Ειδική μνεία αξίζει να γίνει στο Tekken Card Challenge το οποίο κυκλοφόρησε το 1999 στο WonderSwan, κονσόλα της ίδιας της Bandai!

 

Συνολικά το franchise αριθμεί περί τις 23 κυκλοφορίες. Οι εκδόσεις των arcades είθισται να εμφανίζονται μερικούς μήνες πριν από εκείνες των κονσολών. Κάποια στιγμή η Bandai Namco πραγματοποιούσε μια σειρά αλλαγών και βελτιώσεων, λανσάροντας έτσι ουσιαστικά μια καινούρια έκδοση που αφ’ ενός ερχόταν να αντικαταστήσει την προϋπάρχουσα και αφ’ ετέρου αποτελούσε τη βάση για τον τίτλο των κονσολών. To Tekken 6 βασίστηκε στο Bloodline Rebellion ενώ το πρόσφατο Tekken 7 αποτελεί ουσιαστικά μεταφορά του Tekken 7: Fated Retribution (σε σχέση με το αρχικό Tekken 7, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων επιπλέον περιεχόμενο, όπως επίπεδα, χαρακτήρες, αντικείμενα και εμφανίσεις).

 

gallery_335201_1967_50113.jpg

 

Η κατάρα των Mishima

 

Το Tekken ήταν ένα από τα πρώτα fighting παιχνίδια που χρησιμοποίησε 3D animation. Αυτός ήταν και ο λόγος που το κατέστησε εξ αρχής ιδιαίτερα δημοφιλές στις τάξεις των παικτών –μια εικοσαετία και κάτι ψιλά πριν ήταν από τους πιο εντυπωσιακούς τίτλους του είδους του. Εκτός από εντυπωσιακά γραφικά και animation όμως, η σειρά έχει και σενάριο το οποίο περιστρέφεται γύρω από το δράμα της οικογένειας Mishima, με τον Heihachi να πετά τον γιο του, Kazuya από έναν βράχο όταν εκείνος ήταν ακόμα μικρό αγόρι. Ο πιτσιρικάς επέζησε και έκτοτε έχει βάλει στόχο ζωής να εκδικηθεί τον πατέρα του μέσα από τα τουρνουά Iron Fist.

 

Φυσικά, 23 χρονιά μετά, τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να είναι τόσο απλά, καθώς στο στόρι έχουν μπλεχτεί θεοί, δαίμονες, δυο-τρεις γενιές μαχητών, η παγκόσμια κυριαρχία και άλλα τέτοια υπερβολικά, όμως αυτά ελάχιστα πτοούν τους λάτρεις της σειράς. Οι βασικοί τίτλοι της σειράς έχουν φτάσει να μετρούν 79 χαρακτήρες ενώ αν συνυπολογίσουμε και τα spin-offs, τότε ο αριθμός προσεγγίζει τριψήφια επίπεδα.

 

Όσο για το μέλλον; Με το Tekken 7 να αποσπά θετικότατες κριτικές (“χρυσώνοντας το χάπι” για τους κατόχους PS4 με το αποκλειστικό επιπρόσθετο περιεχόμενο), αυτό φαντάζει λαμπρό. Οι πωλήσεις θα είναι εκείνες που σε κάθε περίπτωση θα ανάψουν το πράσινο φως για ένα ενδεχόμενο Tekken 8 –ή ένα Tekken Tag Tournament 3, ποιος ξέρει- όμως οι οιωνοί για τη σειρά της Bandai Namco είναι ξεκάθαρα καλοί.

 

gallery_335201_1967_67559.jpg

 

(Tekken) 7 Facts

  • O Roger, το γενετικά τροποποιημένο καγκουρό με τα γάντια του μποξ “κόπηκε” από το Tekken 7 έπειτα από παρέμβαση ακτιβιστών υπέρ των δικαιωμάτων των ζώων.
  • Εκτός από ξύλο, οι χαρακτήρες του Tekken έχουν παίξει κατά καιρούς μπόουλινγκ και μπιτς βόλεϊ χάρη στα unlockable side modes, Tekken Ball και Tekken Bowl.
  • O τίτλος με τον οποίο επρόκειτο να κυκλοφορήσει η σειρά στις ΗΠΑ ήταν αρχικά Rave War. Εν τέλει όμως προτιμήθηκε το Tekken (στα ιαπωνικά σημαίνει “σιδερένια γροθιά”).
  • Το Tekken 2 διέθετε big head mode. Αρκούσε να πατήσει ένας παίκτης το πλήκτρο Select καθώς επέλεγε τον χαρακτήρα του!
  • Επτά χαρακτήρες έχουν εμφανιστεί και στα επτά κύρια παιχνίδια της σειράς: Heihachi, King, Kuma, Marshall Law, Nina Williams, Paul Phoenix και Yoshimitsu.
  • Ο Roger δεν ήταν όμως η πρώτη απώλεια του Tekken έπειτα από… έξωθεν παρέμβαση. Το ίδιο συνέβη και με την ολόσωμη γούνα της Anna Williams που παρέπεμπε σε τίγρη της Σιβηρίας η οποία «εξαφανίστηκε» από το Tekken 5 έπειτα από καταγγελία της PETA!
  • Και πάλι στο Tekken 2 και αφού είχε ξεκλειδώσει κάθε χαρακτήρα, ο παίκτης μπορούσε να κάνει το ίδιο και με ένα first-person mode!