Τουλάχιστον από το 2004, η Immersion Technologies μοιράζει αριστερά και δεξιά αγωγές σε διάφορες εταιρείες από τον τεχνολογικό κλάδο για χρήση των κατοχυρωμένων από διπλώματα ευρεσιτεχνίας τεχνολογιών δύναμης ανάδρασης ή απτικής ανάδρασης της χωρίς άδεια.

Αυτή τη φορά, η Immersion Technologies κατηγορεί την Valve ότι η παιχνιδοκονσόλα Steam Deck, η πλατφόρμα Valve Index VR, το λογισμικό Steam VR και διάφορα παιχνίδια, συμπεριλαμβανομένου του Half-Life: Alyx παραβιάζουν τις ευρεσιτεχνίες της (σχετικές με τα haptic feedback και force feedback).

Η Immersion Technologies ζητά από τις αρμόδιες αρχές να διατάξουν την Valve να σταματήσει «την ανάπτυξη, τη λειτουργία, τη συντήρηση, τη δοκιμή, τη χρήση και τη πώληση» των συσκευών και των πλατφορμών που χρησιμοποιούν τις τεχνολογίες της και ζητά δικαιώματα χρήσης και αποζημίωση. Στα έγγραφα της αγωγής, η εταιρεία αναφέρει επτά συγκεκριμένα διπλώματα ευρεσιτεχνίας που χρονολογούνται από το 2002 έως το 2016.

Αν η Valve θελήσει να αντιμετωπίσει την Immersion Technologies στις δικαστικές αίθουσες, θα χρειαστεί να ξεπεράσει ένα άνευ προηγουμένου βουνό. Οι Sony και Microsoft κατέληξαν σε συμφωνία αδειοδότησης με την Immersion Technologies για να διευθετήσουν τις αγωγές εξωδικαστικά ενώ το ίδιο έκαναν και οι Apple, Google, Motorola και Fitbit. Αν και η Nintendo και Sony χρησιμοποιούν μια διαφορετική μορφή τεχνολογίας δύναμης ανάδρασης/δόνησης, τελικώς, και οι δύο εταιρείες επίλεξαν να αδειοδοτηθούν από την Immersion από το να εισέλθουν σε έναν δικαστικό αγώνα εναντίον της. Η Valve φαίνεται να χρησιμοποιεί τον ίδιο τύπο τεχνολογίας δόνησης με τις Nintendo και Sony. 

Αξίζει να επισημάνουμε ότι η Immersion δεν μήνυσε τη Valve για τον χειριστήριο «Steam Controller» που έχει λανσαριστεί από το 2019 καθώς το Steam Deck φαίνεται να σημειώνει πολύ μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία και η εταιρεία μπορεί να περιμένει πολλά περισσότερα έσοδα από δικαιώματα.