Ο Διευθύνων Σύμβουλος της επιχείρησης gaming (Xbox) που διατηρεί η Microsoft, είναι ένα ακόμα υψηλόβαθμο στέλεχος από την βιομηχανία της τεχνολογίας που «έριξε… βέλη» στο όραμα της Meta και του Mark Zuckerberg για το metaverse.

Όταν κατά τη διάρκεια του συνεδρίου WSJ Tech Live ρωτήθηκε από τη δημοσιογράφο της εφημερίδας Wall Street Journal, Sarah Needleman, να δώσει τη δική του ερμηνεία στο metaverse, ο Phil Spencer το περιέγραψε ως «ένα κακοφτιαγμένο βιντεοπαιχνίδι».

Το Facebook μετονομάστηκε σε Meta πέρυσι ως μία απόδειξη της απόλυτης εστίασης της εταιρείας στο όραμα του Mark Zuckerberg που γνωρίζουμε πλέον ως «metaverse», και το οποίο όχι μόνο θα γίνει ένα μέρος όπου οι χρήστες θα συναναστρέφονται με φίλους αλλά θα μπορούν και να κάνουν σοβαρή δουλειά με συναδέλφους. Ο Phil Spencer δεν φαίνεται και να συμφωνεί με αυτή την εργασιακή… πτυχή του metaverse, τουλάχιστον σε αυτή τη μορφή της. «Οι δημιουργοί βιντεοπαιχνιδιών έχουν μια εκπληκτική ικανότητα να χτίζουν συναρπαστικούς κόσμους στους οποίους θέλουμε να περάσουμε χρόνο», είπε. «Για μένα, η οικοδόμηση του metaverse ώστε να μοιάζει με αίθουσα συσκέψεων... απλώς διαπιστώνω ότι δεν είναι εκεί που θέλω να περνάω τον περισσότερο χρόνο μου».

Μάλιστα ο Phil Spencer δεν ήταν το μοναδικό υψηλόβαθμο στέλεχος εταιρείας από τον χώρο της τεχνολογίας που έδειξε με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο δυσαρέσκεια για τον τρόπο που οραματίζεται το metaverse η εταιρεία του Mark Zuckerberg. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου WSJ Tech Live, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Snap, Evan Spiegel, παρομοίασε το metaverse με το να «ζεις μέσα σε έναν υπολογιστή» και επέκτεινε την απάντηση του λέγοντας «Το τελευταίο πράγμα που θέλω να κάνω στο τέλος μίας κουραστικής ημέρας όταν γυρίσω στο σπίτι μου από τη δουλειά είναι να ζω μέσα σε έναν υπολογιστή».

Ο Αντιπρόεδρος Παγκόσμιου Μάρκετινγκ της Apple, Greg Joswiak, είπε ότι το metaverse είναι «μια λέξη που δεν θα χρησιμοποιήσω ποτέ». Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Disney, Bob Chapek δήλωσε ότι η εταιρεία τείνει στο «να μη χρησιμοποιεί» τη λέξη metaverse «διότι για εμάς, είναι ένας μεγάλος, ευρύτερος όρος. Για εμάς, είναι η νέας γενιάς αφήγηση ιστοριών». Από ότι φαίνεται, η Meta δεν έχει ακόμα πείσει τον τεχνολογικό κόσμο -και τους χρήστες- ότι οι κόσμοι εικονικής πραγματικότητας είναι αυτό που χρειαζόμαστε για να συναναστραφούμε, να κάνουμε παρέα ή να συνεργαστούμε. Ακόμη και οι ίδιοι οι υπάλληλοι της Meta χρησιμοποιούν μετά βίας το Horizon Worlds. Τουλάχιστον το άβαταρ του… Mark Zuckerberg ήταν ένα από πλέον επιτυχημένα μιμίδια τελευταία.

Επιστρέφοντας στη συνέντευξη του Phil Spencer, ο ίδιος φαίνεται να πιστεύει ότι η έννοια του metaverse πρόκειται να αλλάξει. «Σας πειράζω λίγο λέγοντας ότι μοιάζει με ένα κακοφτιαγμένο βιντεοπαιχνίδι. Απλώς νομίζω ότι είναι ακόμα νωρίς» είπε και πιστεύει πως με την πάροδο του χρόνου, το metaverse «θα καταλήξει να μοιάζει πολύ περισσότερο με τα βιντεοπαιχνίδια από ότι τα μοντέλα που βλέπω σήμερα».

Επίσης δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι είναι ανοικτός στον όρο -ότι κι αν σημαίνει στην πραγματικότητα- δεδομένου ότι η Microsoft έχει ήδη ανοίξει τη συζήτηση για το metaverse αν και για τους δικούς της σκοπούς. Η εταιρεία μάλιστα δήλωσε ότι η εξαγορά της Activision Blizzard -η οποία επί του παρόντος βρίσκεται υπό έλεγχο από διάφορες επιτροπές και αρχές ανταγωνισμού σε όλον τον κόσμο- θα παρείχε τα «δομικά στοιχεία για το metaverse» με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Microsoft, Satya Nadella, να εμφανίζεται κατά τη διάρκεια της κεντρικής ομιλίας του Mark Zuckerberg στην εκδήλωση Connect της Meta για να μιλήσει για το πως οι δύο εταιρείες συνεργάζονται για να φέρουν πράγματα όπως το Teams, τα Windows και το Xbox στην εικονική πραγματικότητα (VR).

  • Like 9