Τον περασμένο μήνα στην Ε3, η Microsoft έκανε γνωστό με κάθε επισημότητα ότι εργάζεται πάνω στο διάδοχο του Xbox One αλλά και σε μία νέα game streaming  υπηρεσία βασισμένη στο cloud.

Περισσότερες πληροφορίες έρχονται στο φως για τα σχέδια της εταιρείας, τα οποία θα διαφοροποιούνται αρκετά με ότι έχουμε συνηθίσει μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Thurrott, η επόμενη έκδοση του Xbox θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη θα αποτελεί μία παραδοσιακή κονσόλα όπως τις έχουμε συνηθίσει μέχρι σήμερα με κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά, και την αγορά παιχνιδιών γίνεται ψηφιακά ή μέσω φυσικών καταστημάτων. Το δεύτερο σύστημα με κωδική ονομασία Scarlet Cloud δε θα διαθέτει τόσο δυνατά χαρακτηριστικά όμως θα μπορεί να κάνει stream των παιχνιδιών από το cloud και και πιο συγκεκριμένα από το Microsoft Azure Cloud, με την ποιότητα των γραφικών να είναι η ίδια.

Η επεξεργαστική ισχύς του δεύτερου Xbox, αν και δεν θα είναι στα ίδια επίπεδα με την πρώτη και πιο δυνατή κονσόλα, εν τούτοις θα είναι σε θέση να μειώσει δραματικά το latency (καθυστέρηση) που παρατηρείται μέχρι σήμερα κατά το streaming παιχνιδιών. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα, μέρος του παιχνιδιού θα τρέχει τοπικά στην κονσόλα ενώ το υπόλοιπο μέρος του θα γίνεται stream μέσω Internet, μειώνοντας δραματικά έως και εξαλείφοντας εντελώς το πρόβλημα. Αναμενόμενα το streaming Xbox, θα διατεθεί σε χαμηλότερη τιμή από την κεντρική έκδοση κάτι που έχει απόλυτο νόημα από τη στιγμή που η Microsoft έχει περιορισμένα κέρδη μέχρι σήμερα από την πώληση κονσολών, ρίχνοντας το βάρος της στις υπηρεσίες όπου και είναι η μεγάλη της δύναμη.

Αρκετές εταιρείες έχουν προσπαθήσει κατά το παρελθόν να κάνουν streaming ολόκληρων παιχνιδιών. Η Onlive ήταν ανάμεσα στις πρώτες εταιρείες αν και το επιχειρηματικό μοντέλο που ακολουθήθηκε, δε βοήθησε την εταιρεία, η οποία προχώρησε σε πολλές απολύσεις πριν την τελική πώλησή της το 2012 με το ποσό των 4,8 εκατομμυρίων δολαρίων μόλις. H Sony είναι μέχρι σήμερα το μεγάλο όνομα σε παρόμοιες υπηρεσίες διαθέτοντας μια μεγάλη βιβλιοθήκη παιχνιδιών των PS2, PS3 και PS4 μέσω της υπηρεσίας PlayStation now. Ακόμα η Nvidia έχει κάνει τη δική της προσπάθεια, φέτος προσφέροντας μία μικρή συλλογή παιχνιδιών μέσω της υπηρεσίας GeForce Now.

Οι παραπάνω υπηρεσίες δεν αποτελούν προτεραιότητα για τις εταιρείες ενώ δεν διαθέτουν παγκόσμια πλατφόρμα cloud όπως η Microsoft. Τυχόν επιτυχημένη πορεία τη gaming cloud υπηρεσίας που ετοιμάζει η Microsoft, μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στο χώρο, με τις εταιρείες να χρειαστεί να επαναξιολογήσουν τα σχέδιά τους. Με βάση τις έως τώρα πληροφορίες, και τα δύο μοντέλα θα παρουσιαστούν μαζί, πιθανότατα μέσα στο 2020.

TechCrunch