Η Google είναι έτοιμη να μεταβεί από το Manifest V2 στο Manficest V3 για τον Chrome browser, κάτι που θα έχει άμεση επίπτωση στη λειτουργία δημοφιλών επεκτάσεων (plugins), μεταξύ των οποίων και το ublock Origin.

Το Manifest V3 είναι η νέα έκδοση του λογισμικού που εκτελεί τα plugins του Chrome browser αλλά και άλλων αντίστοιχων προγραμμάτων που βασίζονται στο Chromium engine όπως ο Edge browser της Microsoft. Η Google ισχυρίζεται ότι ο κύριος στόχος του Manifest V3 είναι να βελτιώσει την ασφάλεια και το απόρρητο της browsing, κάτι που επιτυγχάνει θέτοντας αυστηρότερα όρια στο τι μπορούν να κάνουν οι επεκτάσεις και πώς μπορούν να έχουν πρόσβαση στις προσωπικές πληροφορίες του χρήση.

Με την αλλαγή αυτή να βρίσκεται στα σκαριά εδώ και χρόνια, η Google αρχικά δέχτηκε κριτική για τον αντίκτυπο που θα έχουν οι αλλαγές στα ad blockers. Η ομάδα του Chrome σύνφωνα με την τελευταία ανακοίνωση έχει προσθέσει νέα χαρακτηριστικά ως απάντηση και είναι έτοιμη να απενεργοποιήσει όλα τα plugins που βασίζονται στο V2, το 2024. Συγκεκριμένα η Google θα αρχίσει να απενεργοποιεί αυτόματα V2 plugins στο Chrome Dev, Canary και Beta τον Ιούνιο του 2024. Ομοίως, οι εγκαταστάσεις από το Chrome Web Store δεν θα είναι πλέον δυνατές. Οι προγραμματιστές ενθαρρύνονται να προχωρήσουν σε ενημέρωση των επεκτάσεών τους πριν από την καταλυτική ημερομηνία. Η αλλαγή θα γίνει σταδιακά, με τη Google να λαμβάνει υπόψη σχόλια χρηστών για να βεβαιωθεί ότι κατανοούν την αλλαγή. 

Αρχικά η κυκλοφορία προγραμματιζόταν για το 2023, όμως η Google δούλεψε όλη τη χρονιά προκειμένου να εισάγει νέα χαρακτηριστικά στο V3 τα οποία συναντάμε και στο V2, όπως πρόσβαση DOM για επεκτάσεις ήχου, ευκολότερο έλεγχο διάρκειας ζωής των service workers, νέο User Scripts API και βελτιωμένη υποστήριξη φιλτραρίσματος περιεχομένου.

Το τελευταίο εφαρμόζεται ειδικά σε ad blockers, με τη Google να σημειώνει πως οι προγραμματιστές έδωσαν πειστικά δεδομένα που οδήγησαν σε αύξηση του ορίου. Δεσμεύεται να συνεχίσει να επενδύει στο declarativeNetRequest API για υποστήριξη περιπτώσεων χρήσης και συνεργασία με την κοινότητα. Ιδιαίτερα, η εταιρεία μέλη του WECG όπως το AdGuard για τη συμβολή δεδομένων και όλους τους browser vendors που σχεδίασαν το API.

Σε ότι αφορά το uBlock Oring, ίσως το δημοφιλέστερο ad blocker για browsers, δεν υπάρχει κάποια σχετική ενημέρωση για το πως επηρεάζει η αναβάθμιση τη λειτουργία στο σύνολο, αν και όπως όλα δείχνουν, οι χρήστες θα πρέπει να περιμένουν σημαντικές διαφορές στη λειτουργικότητα σε σχέση με το παρελθόν.
 

  • Like 1
  • Sad 1