Ο τεχνολογικός κολοσσός μετέτρεψε τις αναζητήσεις σε προϊόν τεχνητής νοημοσύνης και τώρα εμφανίζεται αποφασισμένος να τις εκμεταλλευτεί ανάλογα.

Στη διάρκεια της εκδήλωσης Marketing Live, η Google παρουσίασε τους τρόπους με τους οποίους η εταιρία σκοπεύει να αξιοποιήσει το περιεχόμενο που δημιουργεί η τεχνητή νοημοσύνη σε συνδυασμό με τις αναζητήσεις των χρηστών, ώστε να προβάλει διαδραστικές διαφημίσεις, οι οποίες θα έχουν προτεραιότητα σε σχέση με τα κλασικά αποτελέσματα των αναζητήσεων.

Ο Φίλιπ Σίντλερ, αντιπρόεδρος της Google, ομολόγησε ανοιχτά ότι ο βασικός σκοπός των αποτελεσμάτων των αναζητήσεων είναι να προβάλουν διαφημίσεις, τοποθέτηση την οποία τα στελέχη του τεχνολογικού κολοσσού συνήθως αποφεύγουν.

Έρευνα του αμερικανικού Υπουργείου Δικαιοσύνης κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι μηχανικοί της Google έχουν πάψει να είναι αυτοί που λαμβάνουν τις αποφάσεις ως προς το ποιες σελίδες αποτελεσμάτων εμφανίζονται σε μια αναζήτηση. Αντίθετα, διαφημιστικές ομάδες και ανώτερα επιχειρηματικά στελέχη ασκούν ισχυρή επιρροή ως προς την τελική εικόνα των αποτελεσμάτων. Εκτιμάται πως, αν οι μηχανικοί είχαν τον απόλυτο έλεγχο, τα αποτελέσματα των αναζητήσεων θα είχαν άλλη εικόνα από αυτή που παρουσιάζουν τώρα. 

image.png.0e82c855a68e10a10fe6df885223e84b.png image.png.715994eba4970e38afa547d175b048c0.png

Ο Σίντλερ υπογράμμισε ότι η Google δεν εστιάζει αποκλειστικά στο να ενισχύσει τη μηχανή αναζήτησης που είναι συνώνυμό της, ούτε να περιοριστεί στην αναβάθμιση του YouTube, αλλά να δημιουργήσει νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες για τις εταιρίες που διαφημίζονται μέσω αυτής. Το σχόλιο αυτό έγινε στο πλαίσιο της παρουσίασης ενός νέου εργαλείου επεξεργασίας βίντεο, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, σχεδιασμένου έτσι ώστε να βοηθά τους δημιουργούς περιεχομένου στο YouTube να παρουσιάζουν περισσότερο υλικό.

Η Βίντια Σρινιβάσαν, γενική διευθύντρια του διαφημιστικού τομέα της Google, έδειξε τον τρόπο με τον οποίο τα λεγόμενα AI Overviews θα ενσωματώνονται στα αποτελέσματα των αναζητήσεων, προσθέτοντας ενδεχομένως χρήσιμες πληροφορίες, πέρα από τα κλασικά αποτελέσματα. Παράλληλα, όμως, αποκάλυψε ότι η Google θα αρχίσει να δοκιμάζει την προβολή διαφημίσεων μέσα από αυτά τα ΑΙ Overviews, που θα συνδέονται όχι μόνο με το ερώτημα της εκάστοτε αναζήτησης, αλλά θα περιέχουν και περιεχόμενο σχετικό με το υλικό που δημιούργησε η τεχνητή νοημοσύνη. Οι διαφημίσεις αυτές θα επισημαίνονται με σαφήνεια και θα εμφανίζονται πάνω και κάτω από τα ΑΙ Overviews, επί της ουσίας ρίχνοντας χαμηλότερα στη σελίδα τα κλασικά αποτελέσματα της αναζήτησης.

Η Σρινιβάσαν έδωσε ένα παράδειγμα όπου κάποιος χρήστης αναζητά ταξιδιωτικές συμβουλές για να αποφύγει το τσαλάκωμα των ρούχων. Το AI Overview εμφάνισε διάφορες επιλογές, ανάμεσά τους και ένα σπρέι απάλειψης των τσαλακωμάτων, που ο χρήστης δεν είχε ακουστά ως τότε. Με τη νέα λειτουργία ενσωμάτωσης διαφημίσεων, ο χρήστης μπορεί να πατά απευθείας πάνω στη διαφήμιση, όπως εμφανίζεται στο AI Overview, και να προχωρά σε αγορά, επιταχύνοντας τη διαδικασία, ώστε οι καταναλωτές να προχωρούν αμεσότερα σε αγορές.

image.png.39c7eb8f720a037caf3c4900e0a3563d.png

Παρότι οι μηχανικοί της Google χρησιμοποιούν κορυφαία τεχνολογία και δεδομένα ώστε να εντοπίζουν τα πλέον χρήσιμα αποτελέσματα, βασικός σκοπός των αναζητήσεων, σύμφωνα με τους επικεφαλής της Google, φαίνεται πως είναι η δημιουργία ενός περιβάλλοντος που θα επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να προσεγγίζουν ευκολότερα τους καταναλωτές, παρά να οργανώνουν τις πληροφορίες και να τις παρουσιάζουν με ένα συνολικά προσβάσιμο και χρήσιμο τρόπο.

Η Google έχει κατορθώσει να ενθαρρύνει σημαντική μερίδα του διαδικτυακού οικοσυστήματος, ώστε να υιοθετήσει πρότυπα όπως το Core Web Vitals (CWV) και το Experience, Expertise, Authoritativeness & Trustworthiness (EEAT), ώστε τα αποτελέσματά τους να εμφανίζονται σε υψηλή θέση, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις των χρηστών. Εντούτοις, παραμένει ασαφές το κατά πόσο οι προσπάθειες αυτές τελικά είχαν σκοπό τη βελτίωση της εμπειρίας χρήσης ή στόχευαν κατά κύριο λόγο στη δημιουργία νέων ευκαιριών προβολής των διαφημιζόμενων.

Κρίνοντας από τις δηλώσεις των στελεχών της Google, εύκολα θα μπορούσε κανείς να υποψιαστεί το δεύτερο.

  • Sad 2
  • Haha 1