Το YouTube αποτελεί ίσως τη δημοφιλέστερη πλατφόρμα on-demand video.

Ενώ υπάρχει μια βαθμίδα Premium για τους ανθρώπους που δεν θέλουν να βλέπουν διαφημίσεις, ένα μεγάλο μέρος των χρηστών που συνδέονται την υπηρεσία, χρησιμοποιούν ad blockers που κάνουν την ίδια δουλειά χωρίς κάποια χρέωση. Τον περασμένο μήνα μάθαμε για ένα πείραμα κατά το οποίο το YouTube εμφάνιζε popup παράθυρα στους χρήστες της δωρεάν βαθμίδας, ενημερώνοντάς τους ότι τα ad blockers δεν επιτρέπονται στην πλατφόρμα. Ορισμένοι χρήστες βλέπουν τώρα μια αναθεωρημένη έκδοση αυτού του πλαισίου διαλόγου, με παρόμοια διατύπωση αλλά με την αναφορά μιας νέας πολιτικής “τριών χτυπημάτων”.

Συγκεκριμένα το παράθυρο που εντοπίστηκε για πρώτη φορά από χρήστη του Reddit, περιλαμβάνει τώρα τρία αριθμημένα λευκά πλαίσια, ακολουθούμενα από το μήνυμα ότι ο video player θα μπλοκαριστεί μετά από τρεις περιπτώσεις καταπάτησης των όρων.

Οι ίδιες λέξεις από το αναδυόμενο παράθυρο του περασμένου μήνα επιστρέφουν, συμπεριλαμβανομένου ενός κουμπιού για να δοκιμάσει ο χρήστης τη Premium συνδρομή του YouTube Premium ή να επιτρέψει τις διαφημίσεις απενεργοποιώντας τον ad blocker. Υπάρχει επίσης μια πρόσθετη πρόταση στο πρώτο σημείο που ζητά από τους χρήστες να απενεργοποιήσουν τον αποκλεισμό διαφημίσεων ή να διακινδυνεύσουν να μπλοκαριστεί η δυνατότητα αναπαραγωγής βίντεο για το λογαριασμό τους.

image.png.b2c2d86319c18e6020d4744a16f85abf.png

Αυτή είναι μια αρκετά επιθετική προσέγγιση από το YouTube σε ότι αφορά τη μη χρήση ad blockers, χωρίς να μπορεί να θεωρηθεί εντελώς απροσδόκητη. Ένας άλλος χρήστης επισημαίνει στο νήμα του Reddit ότι η εφαρμογή uBlock Origin δεν φαίνεται να έχει μπλοκαριστεί ακόμα όμως είναι πιθανό αυτός ο περιορισμός να δοκιμάζεται μόνο σε έναν περιορισμένο αριθμό χρηστών αυτή τη στιγμή, χωρίς να είμαστε σίγουροι για το εύρος των επιπτώσεών του.

Πριν από τη μαζική χρήση εφαρμογών αd blocking, πολλοί χρήστες χρησιμοποιούσαν το YouTube Vanced για να απολαύσουν μια εμπειρία που μοιάζει με Premium, χωρίς όμως κάποια χρέωση. Ωστόσο, η υπηρεσία έκλεισε τον περασμένο Μάρτιο λόγω νομικών πιέσεων από τη Google, τον ιδιοκτήτη του YouTube. Με τους ad blockers να φαίνεται ότι είναι πλέον στο στόχαστρο της εταιρείας, φαίνεται ότι οι δωρεάν χρήστες μπορεί να μείνουν μόνο με την επιλογή να παρακολουθούν τις διαφημίσεις, συμπεριλαμβανομένων των πιθανώς μη διακοπτόμενων διαφημίσεων 30 δευτερολέπτων στην περίπτωση που βλέπετε YouTube μέσα από το έξυπνο μενού της τηλεόρασής σας. Εναλλακτικά παραμένει πάντα διαθέσιμη η δυνατότητα πληρωμής για μια συνδρομή Premium, η οποία κοστίζει 8,49€ το μήνα.

  • Like 2
  • Sad 5